Pontus kirjoitti: - Diesel, Diesel ja vielä kerran Diesel, saisi tarjota myöskin enemmän bensa vaihtoehtoja.
W213 E-sarja topikki
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
W124 300 E -87 Aut.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tulossa on myös 3-litrainen V6 (E 400 4MATIC+AMG E 43 4MATIC) & 4-litrainen V8 (AMG E 63).Pontus kirjoitti:Uusi E käyty katsomassa.
- Diesel, Diesel ja vielä kerran Diesel, saisi tarjota myöskin enemmän bensa vaihtoehtoja.
Kunhan eivät mitään 3-pyttyisiä "powered by Renault" -nuhapumppuja ala sovittelemaan keulalle.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Vai että kutoskoneineinen AMG tulossa.. oivoi. Pysyisivät vaan kasi ja tusinakoneissa niin viittis kuunnellakkin niitä pakoääniä Youtubesta 
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
ennentauti
- Vakiokalustoa

- Viestit: 182
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Hieno on uusi E, siitä ei pääse mihinkään. Mielestäni ei taas voi sekoittaa C ja E malleja keskenään, sen verran eroa kuitenkin on. Mielestäni C on jotenkin sporttisempi ja E enempi jotenkin hillitympi muotoilultaan. Mutta, tätä vouhotusta kohti itse ajavia autoja en ymmärrä ollenkaan! Mielestäni kaikkea humpuukia tungetaan aivan liikaa uusiin autoihin.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kiusallista etteivät kuuntele suomalaista asiakasta joka ostaisi useamman bensamallin jos vaan olisi saatavilla. Ihan kohta taitaa olla tallissa ahdasta (tuossa siis vain "perusmittaiset" sedanit, ja lisää tulee...).Laaksonen kirjoitti:Tulossa on myös 3-litrainen V6 (E 400 4MATIC+AMG E 43 4MATIC) & 4-litrainen V8 (AMG E 63).Pontus kirjoitti:Uusi E käyty katsomassa.
- Diesel, Diesel ja vielä kerran Diesel, saisi tarjota myöskin enemmän bensa vaihtoehtoja.
Kunhan eivät mitään 3-pyttyisiä "powered by Renault" -nuhapumppuja ala sovittelemaan keulalle.
Miksi kolmipyttyiset rellut pitäisi kieltää jos niille ostajia löytyy? Sama vaikka siinäkin olisi ne AMG muovit kuten yleisimmässä Suomessa myydyssä 200d:ssä.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
-Tuo E450 AMG nimettiin ennen markkinoille tuloa Mercede-AMG 43:ksi, koska AMG:n ostajat eivät suvaitse näitä ½-AMG-mallimerkintöjä (C450 AMG:kin tullee muuttumaan Mercedes-AMG C43:ksi viimeistään faceliftissä).DBFI kirjoitti:
-Mielestäni C, E ja S kuuluu profiloida erilaisiksi teknisesti:DBFI kirjoitti: Miksi kolmipyttyiset rellut pitäisi kieltää jos niille ostajia löytyy? Sama vaikka siinäkin olisi ne AMG muovit kuten yleisimmässä Suomessa myydyssä 200d:ssä.
C:hen sopivia moottoreita ovat 3...6-sylinteriset.
E:hen 4...8
S:ään 6...12.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tuli myös käytyä katsomassa uudessa Airportissa E-mallia livenä. Siellä oli esillä ainakin Avantgarde ja pari Exclusive versiota ja ulkosalla nökötti valkoinen AMG-line. Ainakin mustana tähti konepellillä oli aika arvokkaan näköinen, mutta sitten taas AMG-line parantaa mielestäni enemmän sporttisemman C-sarjan ulkonäköä. Luulisi että kestää hyvin aikaa tuollainen muotoilu, niin kuin on varmaan tarkoituskin.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ne jotka on E-mersun tilannu onko jo luovutuspäivämäärä tiedossa? Itse tässä vielä odottelen myyjältä päivämäärää.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Mun myyjä ainakin sanoi, että jos nyt heti laitat nimen paperiin, niin luovutus on elokuussa. En laittanut...
W212 E 220 CDI BE A
ex: S205 C 180 d, W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: S205 C 180 d, W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tulevasta E63 AMG:stä 2 tehoversiota; 571 & 612 hv:

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... reihe-213/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... reihe-213/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tänään taidan tilata 220d Premium businesin avantcarde varustein. Luovutus olisi elokuun lopulla. Muutaman tonnin pienemmällä välirahalla saisi kyllä s212 ajamattoman , paremmin varustetun ja lähtöhinnaltaan kalliimman tuotteen kaksin renkain.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Mercedes-Benz E-sarja – maailman älykkäin auto?

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... z-e-sarja/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... z-e-sarja/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Käykö w 212 esim. 17 tuuman originaali vanne W 213 autoon? Mitkähän on et, pulttijako , keskireikä sekä vanteen leveys. En ole pienellä hakemisella löytänyt vastausta?
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
213 korisessa 17 tuumainen vanne näyttää olevan 7,5 tuumaa leveä ja ET 40. Pulttijako, pulttikoko ja keskireikä varmasti samat (en tarkistanut).monsteri kirjoitti:Käykö w 212 esim. 17 tuuman originaali vanne W 213 autoon? Mitkähän on et, pulttijako , keskireikä sekä vanteen leveys. En ole pienellä hakemisella löytänyt vastausta?
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
ET on siis sama kuin offset (saks. Einpresstiefe ≈ "painosyvyys") (?).DBFI kirjoitti:
213 korisessa 17 tuumainen vanne näyttää olevan 7,5 tuumaa leveä ja ET 40. Pulttijako, pulttikoko ja keskireikä varmasti samat (en tarkistanut).
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Myyjä lupasi että ensi viikolla olisi Mersun luovutus. Pitkä viikko edessä.
- Bercedes Menz
- Mersumies

- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ja kun tämä tapahtuu niin esittely tänne heti (kuvia niin maan perhanasti sisältä ja ulkoa)! Saat kunnian olla ensimmäinen 213:en esittelevä!juhah79 kirjoitti:Myyjä lupasi että ensi viikolla olisi Mersun luovutus. Pitkä viikko edessä.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
220D 4 matic Avantgarde tilattu edellisellä viikolla ennen takavetoisen esittelyviikonloppua. Luovutus tammikuussa 2017. Lisävarusteina ainakin teknologia 5 paketti ja ajoavustin plus paketti[quote][/quote]
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Meneekö vaihdossa autoa, kun minulla aiheutti jo lievää päänsärkyä' elokuun luovutus kauppaa ja vaihtoautoa hinnoiteltaessa. Nykyinen Eemeli lienee viikon päästä haetaan minulta jo liikkeeseen, ettei kilometrejä kertyisi liikaa.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tuo on oikeasti ongelma ja tiputti MB omasta kuvoista pois kun joidenkin uusien toimitusajat on joissain tehdastilauksissa jopa 6-10kk:tta, niin kauppiaat ei osaa hinnoitella vaihtareita niin kauas.monsteri kirjoitti:Meneekö vaihdossa autoa, kun minulla aiheutti jo lievää päänsärkyä' elokuun luovutus kauppaa ja vaihtoautoa hinnoiteltaessa.
Volvolla odotusauton vuokraus mahdollisuus jossa oma menee "heti" ja tilalle tehdasuusi sijaisauto oman odotusajaksi.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Jotain tuommoista myyjä minulle tarjosi, kun GLC:tä ihmettelin. Siinä on kuulema vuoden toimitusaika ja C-mersun olisi saanut odottaessa käyttöön 500 €/kk, muistaakseni. Tosin minulla ei ollut vaihtaria, eikä kauppoja tullut muutenkaan.taky kirjoitti:Volvolla odotusauton vuokraus mahdollisuus jossa oma menee "heti" ja tilalle tehdasuusi sijaisauto oman odotusajaksi.
Oho, eka viesti
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
En ole vielä käynyt kylmätyypittämässä uutta E-sarjaa, mutta näin eilen liikenteessä hopeanvärisen sedanin. Auto oli silmäänpistävästi kookkaamman näköinen kuin edeltäjänsä ja sukunäköä oli paljon nykyiseen S-sarjaan. En oikein ymmärrä tätä käytäntöä, että auton täytyy aina kasvaa merkittävästi kun uusi sukupolvi tulee markkinoille. Nykyinen C taitaa olla Satalankun kokoinen ja nykyinen E lähestulkoon W126:n kokoinen. Sitten pitää keinotekoisesti luoda uusia malleja malliston alapäähän, esim. CLA. Sama käytäntö on esim. Volkswagenilla. Nykyään Polo on vanhan Golfin kokoinen ellei suurempi ja malliston alapäähän piti kehittää Up.
Sinänsä uusi E-sarja oli varsin hieno ja jotenkin arvokkaamman ja elegantimman näköinen kuin edeltäjänsä.
Sinänsä uusi E-sarja oli varsin hieno ja jotenkin arvokkaamman ja elegantimman näköinen kuin edeltäjänsä.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
-Takatilat eivät vain taida kasvaa samassa suhteessa.antti--91 kirjoitti:En oikein ymmärrä tätä käytäntöä, että auton täytyy aina kasvaa merkittävästi kun uusi sukupolvi tulee markkinoille. Nykyinen C taitaa olla Satalankun kokoinen ja nykyinen E lähestulkoon W126:n kokoinen.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Totta turiset. Äkkiä repäistynä (ainakin sinnepäin):antti--91 kirjoitti:En oikein ymmärrä tätä käytäntöä, että auton täytyy aina kasvaa merkittävästi kun uusi sukupolvi tulee markkinoille. Nykyinen C taitaa olla Satalankun kokoinen ja nykyinen E lähestulkoon W126:n kokoinen. Sitten pitää keinotekoisesti luoda uusia malleja malliston alapäähän, esim. CLA. Sama käytäntö on esim. Volkswagenilla. Nykyään Polo on vanhan Golfin kokoinen ellei suurempi ja malliston alapäähän piti kehittää Up.
W126:
502-516/182/293-307/1530-1830
W213:
492/185/294/1605-1800
Mielenkiintoisintahan tässä kasvussa on tuohon verrokkiesimerkkiisi on, että vaimon seiskasukupolven farkkugolfissa on matkustamossa yhtä paljon tilaa sekä edessä että takana kuin omassa S211 farkussa
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Farkku tulossa syksyllä:

http://www.carscoops.com/2016/05/anothe ... cedes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.carscoops.com/2016/05/anothe ... cedes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Niin, enpä ole oikein ikinä ymmärtänyt näitä "ampumajarruja":RH kirjoitti:rehelliselle farmarille, joka tuo näyttäisi edelleen olevan.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa

- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Vanhemmissa Mersuissa oli huomattavasti suuremmat sisätilat suhteessa ulkomittoihin kuin uudemmissa. Esim. W123:ssa takapenkeillä tuntui olevan tilaa kuin sohvalla olohuoneessa istuisi, kun sitten jo W210:ssa takapenkillä tilat olivat jo suorastaan ahtaan tuntuiset isoon autoon. Ei kai siihen muuta selitystä ole kuin se että W123:ssa etenkin etupenkit ja samaten takapenkit veivät tilaa sisätiloista huomattavasti vähemmän ja samaten ovien yms. rakenteiden paksuus oli paljon vähäisempää, kun kerran ulkomitta on jopa suurempi uudemmassa ja sisätilat selvästi ahtaammat.Laaksonen kirjoitti:-Takatilat eivät vain taida kasvaa samassa suhteessa.antti--91 kirjoitti:En oikein ymmärrä tätä käytäntöä, että auton täytyy aina kasvaa merkittävästi kun uusi sukupolvi tulee markkinoille. Nykyinen C taitaa olla Satalankun kokoinen ja nykyinen E lähestulkoon W126:n kokoinen.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa

- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Naurettavia nuo 200d:t joissa on AMG-korisarja, kas kun ei sentään AMG-merkkiä perässä...DBFI kirjoitti:Kiusallista etteivät kuuntele suomalaista asiakasta joka ostaisi useamman bensamallin jos vaan olisi saatavilla. Ihan kohta taitaa olla tallissa ahdasta (tuossa siis vain "perusmittaiset" sedanit, ja lisää tulee...).Laaksonen kirjoitti:Tulossa on myös 3-litrainen V6 (E 400 4MATIC+AMG E 43 4MATIC) & 4-litrainen V8 (AMG E 63).Pontus kirjoitti:Uusi E käyty katsomassa.
- Diesel, Diesel ja vielä kerran Diesel, saisi tarjota myöskin enemmän bensa vaihtoehtoja.
Kunhan eivät mitään 3-pyttyisiä "powered by Renault" -nuhapumppuja ala sovittelemaan keulalle.
Miksi kolmipyttyiset rellut pitäisi kieltää jos niille ostajia löytyy? Sama vaikka siinäkin olisi ne AMG muovit kuten yleisimmässä Suomessa myydyssä 200d:ssä.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa

- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tuollaiseen pitäisi laittaa perään merkintä "AMG-look" niin tulisi paremmin selväksi mistä on kyse.manonyymi kirjoitti:Tuli myös käytyä katsomassa uudessa Airportissa E-mallia livenä. Siellä oli esillä ainakin Avantgarde ja pari Exclusive versiota ja ulkosalla nökötti valkoinen AMG-line. Ainakin mustana tähti konepellillä oli aika arvokkaan näköinen, mutta sitten taas AMG-line parantaa mielestäni enemmän sporttisemman C-sarjan ulkonäköä. Luulisi että kestää hyvin aikaa tuollainen muotoilu, niin kuin on varmaan tarkoituskin.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997





