Ja ajettiin siinä AHS-Helatorstaiajokin, ensi viikonloppuna sitten Klubin VS-jaoksen ajelu. Mukavasti nyt tapahtumia pitkän takatalven jälkeen
Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Katsastettu ja talvilepoon*
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies

- Viestit: 1521
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Ulos talvisäilöstä*
Classicissa käytiin, ja tulipahan ostettua Klubin osastolta kaffemuki, juhlavuoden mallia. Kait sitä kerran 35 vuodessa raaskii tuollaisia juhlan kunniaksi...
Ja ajettiin siinä AHS-Helatorstaiajokin, ensi viikonloppuna sitten Klubin VS-jaoksen ajelu. Mukavasti nyt tapahtumia pitkän takatalven jälkeen
Ja ajettiin siinä AHS-Helatorstaiajokin, ensi viikonloppuna sitten Klubin VS-jaoksen ajelu. Mukavasti nyt tapahtumia pitkän takatalven jälkeen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies

- Viestit: 1521
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Kesän kuulumiset*
Lyhyestä virsi kaunis, sanovat. Klubin VS-jaostapahtumissa on käyty ahkerasti, jaos on nyt todella virkeä, hienoa! Sitten tuli vaihdettua takajarrusatulat, vasen aavistuksen jumitteli. Ja tuossapa nuo, mitä nyt pesty on ahkerasti 
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies

- Viestit: 1521
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Kesän kuulumiset*
Tylsää kerrottavaa, ei mitään muuta kuin ajoa, ja tänään leima noutamassa. Onneksi on SLK, jota saa fiksailla 
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies

- Viestit: 1521
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Talvilepoon*
Vietiin äsken talliin, olkoon SLK vielä ajossa, kun siihen tarvii tehdä yhtä sun toista.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies

- Viestit: 1521
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Lämppärin riivaajan manaus*
Jaahas, AHS-Talviajot käytiin maaliskuun alussa ajelemassa, eli yksi viikonloppu ajoa. Talvesta ei juuri ollut tietoakaan, mutta kuraisia Mersuja kyllä.
No reissussa jo pitemmän aikaa välillä vikissyt lämppärin moottori alkoi äityä jatkuvaksi konsertiksi, joten tartti tehrä jotain. Juutuuppi luuriin ja ohjeet etsimään, niitähän löytyi. Vajaa tunti muovien purkua, ja länsisaksalainen Behrin motti oli kourassa. Kun hiiletkin näytti vielä kelvoilta, niin kiinalaiset nykytarvikkeet ei kiinnostaneet, vaan vanhan huolto. Manauksen kohdekin selvisi heti: akselin taaempi laakerointi oli hapettumahomeen peitossa. Sen kun rapsutti pois ja laittoi monitoimiöljyä, niin johan alkoi tokeentua pyörimään jouheasti. En tosin jättänyt voitelua tuon helposti haihtuvan liemeen varaan, vaan ohutta voiteluöljyä perään, pyörittelyä, ja seisomaan yöksi nurinniskoin, jotta painovoima hoitaa loput. Seuraavaksi hyrrän pään laakeroinnillekin öljytipat, ja sitten kokoamaan.
Vielä pitää nastapyörät vaihtaa suvisiin, pestä kurat pois, ja laittaa Glymin punaista Polishia pintaan. Neljä vuotta on maalauksesta, ja nyt aika palauttaa kirjaimellisesti loistava kiilto. Sitten olisi kunnossa Lahden Classiciin!
No reissussa jo pitemmän aikaa välillä vikissyt lämppärin moottori alkoi äityä jatkuvaksi konsertiksi, joten tartti tehrä jotain. Juutuuppi luuriin ja ohjeet etsimään, niitähän löytyi. Vajaa tunti muovien purkua, ja länsisaksalainen Behrin motti oli kourassa. Kun hiiletkin näytti vielä kelvoilta, niin kiinalaiset nykytarvikkeet ei kiinnostaneet, vaan vanhan huolto. Manauksen kohdekin selvisi heti: akselin taaempi laakerointi oli hapettumahomeen peitossa. Sen kun rapsutti pois ja laittoi monitoimiöljyä, niin johan alkoi tokeentua pyörimään jouheasti. En tosin jättänyt voitelua tuon helposti haihtuvan liemeen varaan, vaan ohutta voiteluöljyä perään, pyörittelyä, ja seisomaan yöksi nurinniskoin, jotta painovoima hoitaa loput. Seuraavaksi hyrrän pään laakeroinnillekin öljytipat, ja sitten kokoamaan.
Vielä pitää nastapyörät vaihtaa suvisiin, pestä kurat pois, ja laittaa Glymin punaista Polishia pintaan. Neljä vuotta on maalauksesta, ja nyt aika palauttaa kirjaimellisesti loistava kiilto. Sitten olisi kunnossa Lahden Classiciin!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies

- Viestit: 1521
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Katsastettu ja talvilepoon*
]Tänään tuli taas haettua leima, ilman moitteita. Ja vein sitten suoraan talvea varten talliin, kun ei enää ole tilaisuuksia, joissa ei voisi käydä SLKoon kanssa, ja se saa olla vielä syyskuun käytössä.
Tavanomaiset hieman yli 2 000 km tuli tänäkin kesänä mittariin. Ja heinäkuussa tuli 10 vuotta täyteen Coupen kanssa, enkä aio hukata sitä pois.
Tuossa vielä otos Loimaalta kun se tapasi vanhemman veljensä.
Tavanomaiset hieman yli 2 000 km tuli tänäkin kesänä mittariin. Ja heinäkuussa tuli 10 vuotta täyteen Coupen kanssa, enkä aio hukata sitä pois.
Tuossa vielä otos Loimaalta kun se tapasi vanhemman veljensä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...

