
Voihan vito....
Ei tainut olla sun Vito, joka oli Tikkalan liittymän kohdalla levähdysalueella To n. klo 14:00 hätävilkut päällä. Oli muistaakseni hopea, ikkunat ympäriinsä. Tais kyllä olla pitkillä kilvillä = naapurin pojat.H.J.I kirjoitti:No sitä pumpun kyljessä olevaa suodatinta en ole vaihtanut, mutta tuon "normi" suotimen kyllä... Ei ollu aamulla kivvoo kun 5 tien varteen hyyty
Eiks ne lailavuolla osaa tehdä pumppuja enää?
Ai muitakin vitoja on ollu hätävilkut päällä tällä alueella
Jos näkyy vihreä vito jossa vauhtiraitoja kylessä niin sitten se olen minä. Saa pysähtyä ihmettelemään tuskaa jos näkyy. 
Kyllähän ne tuolla lailavuollakin osaa, mutta mynällä tulis nuo ulkoiset syötön säädöt ja muutenkin jos tuohon nuo 7mm tapit vielä laitattais. Mutta saa nyt nähä mitä tekee tuon kanssa, kun joka päivä pitäs sillä liikkua. Ei voi kauaa seisottaa...


Kyllähän ne tuolla lailavuollakin osaa, mutta mynällä tulis nuo ulkoiset syötön säädöt ja muutenkin jos tuohon nuo 7mm tapit vielä laitattais. Mutta saa nyt nähä mitä tekee tuon kanssa, kun joka päivä pitäs sillä liikkua. Ei voi kauaa seisottaa...
BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Just siks ajattelin, että mynän reissulle tulee matkaa ja aikaa palaa.H.J.I kirjoitti:Ai muitakin vitoja on ollu hätävilkut päällä tällä alueellaJos näkyy vihreä vito jossa vauhtiraitoja kylessä niin sitten se olen minä. Saa pysähtyä ihmettelemään tuskaa jos näkyy.
Kyllähän ne tuolla lailavuollakin osaa, mutta mynällä tulis nuo ulkoiset syötön säädöt ja muutenkin jos tuohon nuo 7mm tapit vielä laitattais. Mutta saa nyt nähä mitä tekee tuon kanssa, kun joka päivä pitäs sillä liikkua. Ei voi kauaa seisottaa...
Uskoisin, että ne kuusmillisetkin tapit antaa kansipahville ihan riittävästi tuskaa...
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Suodattimelle tulevissa putkissa on o-renkaat, ne voi vuotaa. Tai sitten putkiliitokset, pa-tankin kyljessä, moottoritilassa laatikon paikkeilla. Luulisin että jos ilmaa tulee eikä vuoda ulos dieseliä niin ilmavuoto välillä tankki-siirtopumppu, koska siellä on imua. Jos sinne ilmaa tulee niin kokeile irtoastiasta dieseliä pumpulle niin tietää johtuuko se käyntivika siitä.
6mm riittää vitoon ihan hyvin mutta jos alle 10s aikoja haluaa niin sitten pitää olla 7mm mynäpumppu. Ja repullinen kansipahveja
.
6mm riittää vitoon ihan hyvin mutta jos alle 10s aikoja haluaa niin sitten pitää olla 7mm mynäpumppu. Ja repullinen kansipahveja

jees kiitoksia vinkeistä, noita polttoaineputki liitoksia pittää rueta tutkimaan viikonloppuna. Ja pitää nu suotimetkin katsoa samalla. Toivotaan ettei ole paljoa pakkasta, kun joutuu taivasalla räplätä. Ei oo tota hallia vielä tullu rakenettua. eihän kenelläkään sattuis nurkissa pyörimään tommosta 100-200 m2 koottavaa teräshallia ylimääräisenä. Olisin kovasti kiinnostunu...



BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Vito ja oma halli ihan must juttu. Vaihdoin viime talvena kaikki O-renkaat. Meni aika monta kun joka putkessa on ja suod. jalassa, siittä kannattaa aloittaa ja tietysti suuttimien paluu letkut vaihtoon.
Ei perkele lähe käyntiin ilman pitkää lämmitystä.. mitä akkuja löytyy muilta?
Itellä oli Volvon akku ja nyt Peugeotin akku, auttasko jos vaihtais Mersun oman akun

Ei perkele lähe käyntiin ilman pitkää lämmitystä.. mitä akkuja löytyy muilta?
Itellä oli Volvon akku ja nyt Peugeotin akku, auttasko jos vaihtais Mersun oman akun


- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Siis ei jaksa pyörittää ja virta loppuu vai että pyörittää mutta ei vaan lähde käyntiin???keef kirjoitti:Ei perkele lähe käyntiin ilman pitkää lämmitystä.. mitä akkuja löytyy muilta?
Itellä oli Volvon akku ja nyt Peugeotin akku, auttasko jos vaihtais Mersun oman akun![]()
Omassa volvon 90Ah/850A akku ja hyvin pyöriii. -20c pakkasella kestää minuutin startin ilman että vieläkään akku hyytyy.
Lisälämmitin päällä yleensä 2h päivässä. Ajossa ei kuitenkaan kuin 30minuuttia. Akun kanssa ei ole kertaakaan ollut ongelmia.
Miten akun maadotus ja kaapelien ja akkukenkien kunto?
Omassa oli akun maadotuspiste päässyt aika pahasti hapettumaan.
Mulla vito ei lähde ilman artikkia käyntiin jos pakkasta -10c tai enemmän.
Minuutti pari lämmitystä riittää.
En ole vielä päässyt selville että mistä johtuu.
Hehkut ja pumpun ajotus ok.
Se on vielä epäselvä että muuttaako kylmäkäynnistin pumpun ennakkoa.
Tyhjäkäyntiä se ainakin nostaa.
Omassa tuo alipainekytkin ohitettu kun se vuotaa läpi ja kone ei sen takia sammu.
Pitäisi kokeilla kylmänä laittaa kytkimen letkut yhteen niin näkis johtuuko vika siitä.
Vääntää avaimesti niin startti pyörii tyhjää, vääntää avaimesta useita kertoja niin rupee pyörittään konetta. Teki saman vanhalla startilla ja vanhalla akullakin... Solenoidihan nappaa pois päältä kun jännite laskee alle 10v niin tekee kai tommosta.
Maapiste täytyy putsata.
Juu se alipainekaitkasin korottaa vaan tyhjäkäyntiä kylmänä, ei muuta. Lämpösenä menee 'tukkoon'. Muistaakseni näin.
En tiä miten Vitossa mutta eiks se sammuttimen alipaine oteta tehostimen letkusta, joten se ei vaikuta toi alipainekatkaisin sammumiseen, näin 200deessä. Sammutin voi olla väsähtäny ja tarvii sen takia lisää imua sammuakseen, pumpun säätö vaikuttaa myös. Tää on totaali mutua kun en tiedä, mullakun on se ELR (joka ei toimi kunnolla)
Maapiste täytyy putsata.
Juu se alipainekaitkasin korottaa vaan tyhjäkäyntiä kylmänä, ei muuta. Lämpösenä menee 'tukkoon'. Muistaakseni näin.
En tiä miten Vitossa mutta eiks se sammuttimen alipaine oteta tehostimen letkusta, joten se ei vaikuta toi alipainekatkaisin sammumiseen, näin 200deessä. Sammutin voi olla väsähtäny ja tarvii sen takia lisää imua sammuakseen, pumpun säätö vaikuttaa myös. Tää on totaali mutua kun en tiedä, mullakun on se ELR (joka ei toimi kunnolla)

- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
No itse tutkittua tietoa on että jos vitossa (ainakin -96) vuotaa se alipainelämpökytkin niin ei sammu. Alipaine karkaa ja sitten ei sammu ( tai sammuu viiveellä hiljalleen). Pikkasenko olisi ollut näppärä vaihtaa viimeviikonloppuna tuo katkasin?
Se alipaine katkasin nostaa sen tyhjäkäynnin ja sitten kun kannessa alkaa lämpötila olla n.+50C niin pudottaa tk:n normaaliksi. Kun en vaan ole ihan varma että tekeekö se kylmäkäynnistys zydeemi muuta. Mutta ilmeisesti ei?
Niin ja omassa oli virtalukossa vikaa.
Ei aina jaksanut vetää startin solenoidia.
Virtalukko kuormittu liikaa.
Laitoin kevennin releen solenoidille.
Koitappas vika päällä vaikka jakarilla hitsailla startin perästä että nappaako sitten. Voipi olla sama vika. . .
Se alipaine katkasin nostaa sen tyhjäkäynnin ja sitten kun kannessa alkaa lämpötila olla n.+50C niin pudottaa tk:n normaaliksi. Kun en vaan ole ihan varma että tekeekö se kylmäkäynnistys zydeemi muuta. Mutta ilmeisesti ei?
Niin ja omassa oli virtalukossa vikaa.
Ei aina jaksanut vetää startin solenoidia.
Virtalukko kuormittu liikaa.
Laitoin kevennin releen solenoidille.
Koitappas vika päällä vaikka jakarilla hitsailla startin perästä että nappaako sitten. Voipi olla sama vika. . .
Kuplia polttoaine putkissa vika selvisi tankin sisältä! Keräysäiliön muovinen "sihti" oli roskaa ja kaiken näköistä mujua täynnä... Liittimissä ei vuotokohtia löytyny.
Tulipahan sitten kokeiltua paljon dieseliä menee kylmäkäynnistyksessä ilman lämmitystä (-20). Polttoaine letku suoraan 5l kannuun ja raksuttamaan. 2l vajeni kannusta että heilahti tuolla startilla!
Tulipahan sitten kokeiltua paljon dieseliä menee kylmäkäynnistyksessä ilman lämmitystä (-20). Polttoaine letku suoraan 5l kannuun ja raksuttamaan. 2l vajeni kannusta että heilahti tuolla startilla!

BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Hyvä että vika löyty.
Tuliko yhtään kuvaa sieltä tankkivarusteesta?
Tuliko yhtään kuvaa sieltä tankkivarusteesta?
Et tainnut laittaa paluuletkua kanisteriin?Tulipahan sitten kokeiltua paljon dieseliä menee kylmäkäynnistyksessä ilman lämmitystä (-20). Polttoaine letku suoraan 5l kannuun ja raksuttamaan. 2l vajeni kannusta että heilahti tuolla startilla!
Itellä sama vika jos kone on kylmä niin ei saa sammumaan ennen kuin on lämminnyt. On talven aikana monesti herättäny ihmetystä kun avaimet on kädessä ja auto vaan käy.vito500tkm kirjoitti:No itse tutkittua tietoa on että jos vitossa (ainakin -96) vuotaa se alipainelämpökytkin niin ei sammu. Alipaine karkaa ja sitten ei sammu ( tai sammuu viiveellä hiljalleen). Pikkasenko olisi ollut näppärä vaihtaa viimeviikonloppuna tuo katkasin?
Se alipaine katkasin nostaa sen tyhjäkäynnin ja sitten kun kannessa alkaa lämpötila olla n.+50C niin pudottaa tk:n normaaliksi. Kun en vaan ole ihan varma että tekeekö se kylmäkäynnistys zydeemi muuta. Mutta ilmeisesti ei?

*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Olisko tietoa mistä löytäisin liukuoveen laakerit?
Veholta ei taida saada kuin koko mekanismin.
kl myy myös koko mekanismeja. n.100e kpl
. yht n. 250e/ovi.
Eli mistä laakerit?
Kohta tippuu liukuovi tielle
.
Myös takaluukun ja liukuoven lukkojen vastakappaleet kuluneet puoliksi poikki.
Pitää muuten inhottavaa kolinaa ja kitinää. Ne korjattu nyt "väliaikaisesti" teipillä. Pari kierrosta teipiä ja kitinä on tiessään. hetken.
Veholta ei taida saada kuin koko mekanismin.
kl myy myös koko mekanismeja. n.100e kpl

Eli mistä laakerit?
Kohta tippuu liukuovi tielle

Myös takaluukun ja liukuoven lukkojen vastakappaleet kuluneet puoliksi poikki.
Pitää muuten inhottavaa kolinaa ja kitinää. Ne korjattu nyt "väliaikaisesti" teipillä. Pari kierrosta teipiä ja kitinä on tiessään. hetken.
Luulisi löytyvän kun noita raatoja on niin paljon purkaneet:
http://www.auto-lehtinen.fi/
Ei se kyllä halpa ole tuokaan (kait)
http://www.auto-lehtinen.fi/
Ei se kyllä halpa ole tuokaan (kait)
Lisää tietoa: www.skg.fi
BTW: Onkos kukaan purkanut sivupeiliä? Kuskinpuoleisen peilin lämmitys ei pelaa ja ajattelin että vois tarkistaa, onko sieltä palanut johdin/vastaava katkos jossain. Sähkösäätö pelaa ja pelkääjän peili pelaa täysin.
Eli mistäs se aukeaa ilman rikkomista? Jos tuota viikonloppuna kerkiäis tutkia.
Eli mistäs se aukeaa ilman rikkomista? Jos tuota viikonloppuna kerkiäis tutkia.
C farkku 2.2cdi 2005
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Eilen syttyi kaikki varoitusvalot ja lämmöt pomppasi tappiin.
Ohjaustehostin häipy. Hihna kuitenkin paikallaan ja pyöri.
Hihna öljyssä ja öljyä lentänyt vähän ympäriinsä.
Hetken ihmettelin kun kone ei ollut öljyssä mutta hihna ja hihnapyörät oli öljyssä.
Käydessä piti semmosta outoa kalinaa/rahinaa.
Ja vikakin löyty.
Kampiakselin hihnapyörän pultti oli löysällä.
Viittävaille että ei lähtenyt kokonaan irti.
Öljyt tuli kampiakselin hihnapyöränpultin kautta, josta ne lensi ympäriinsä.
Hihna luisti kun oli öljyssä.
Pultti kiinni ja menoksi
.
Varmaa menoa
Ohjaustehostin häipy. Hihna kuitenkin paikallaan ja pyöri.
Hihna öljyssä ja öljyä lentänyt vähän ympäriinsä.
Hetken ihmettelin kun kone ei ollut öljyssä mutta hihna ja hihnapyörät oli öljyssä.
Käydessä piti semmosta outoa kalinaa/rahinaa.
Ja vikakin löyty.
Kampiakselin hihnapyörän pultti oli löysällä.
Viittävaille että ei lähtenyt kokonaan irti.
Öljyt tuli kampiakselin hihnapyöränpultin kautta, josta ne lensi ympäriinsä.
Hihna luisti kun oli öljyssä.
Pultti kiinni ja menoksi

Varmaa menoa

joltain taisi päästä syvä huokaus kun keksi missä vika on tällä kertaa
Pitäskö se pultti muuten lukita ruuvilukitteella vai vetää vain liian kireälle ?

Pitäskö se pultti muuten lukita ruuvilukitteella vai vetää vain liian kireälle ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Tollasiahan ne kaikki minun remontit onvito500tkm kirjoitti:Ei mikään kauheen laadukas remontti ole ollut kun puolet pulteista jäännyt löysälle ja kansikin mennyt sököksi.


Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Nyt on ilta ihmetelty vilkkuvikaa
.
Ei saa tolkkua. Vasemman puolen vilkut palaa kokoajan heti kun virrat kytkee päälle. Samoten vasemmanpuolen parkit syttyy, vaikka valot ei päällä. Ei vilkuta. Oikea toimii normaalisti.
Viton vilkut kytketty jotenkin erikoisemmin kun perinteistä vilkkurelettä ei ole olemassakaan. Homman hoitaa normaali viisinapainen vaihtavakärkinen rele. Sähkökeskus muuten ihan normaalin näköinen mutta sisällä pieni piirilevy jossa vastuksia, diodeita ja muutama mikropiiri. Piirilevy oli aika hapettunut. Puhdistin ja juotin pahimmat liitokset uudelleen.
Sähkökeskuksessa virrat sykkii sinne tänne, kun johtoliittimistä mittailee. Kokeilin uudella viiksihässäkällä ja releellä mutta ei auttanut. Myös mittari irrotettuna kokeilin mutta ei auttanut sekään. Oikeestaan viiksisysteemin ei tarvi olla paikallaankaan ja vasemmat vilkut syttyy. En saannut selvää mitkä johdot menee vilkuille, kun nuo sähköt on jotenkin nii erikoisesti kytketty ja virta kiertää sieltä sun täältä minne sattuu. Aivot menee solmuun.
Täytyy alkaa etsimään kytkentäkaavoja vilkuille tai oikeastaan koko sähköjärjestelmälle nin rupeaa homma valkenemaan. Vikoja tuntuu noissa valeon sähkörasioissa oleva. Myös viton johtosarjat jotain B-laatua. Johtosarjoista johtojen kuoret näyttää halkeilleen.
Ai niin, tänään tuli viton mittariin "virallisesti" 500tkm täyteen,
Joten vito tahtoo vilkuuttaa terveisiä voorumilaisille!

Ei saa tolkkua. Vasemman puolen vilkut palaa kokoajan heti kun virrat kytkee päälle. Samoten vasemmanpuolen parkit syttyy, vaikka valot ei päällä. Ei vilkuta. Oikea toimii normaalisti.
Viton vilkut kytketty jotenkin erikoisemmin kun perinteistä vilkkurelettä ei ole olemassakaan. Homman hoitaa normaali viisinapainen vaihtavakärkinen rele. Sähkökeskus muuten ihan normaalin näköinen mutta sisällä pieni piirilevy jossa vastuksia, diodeita ja muutama mikropiiri. Piirilevy oli aika hapettunut. Puhdistin ja juotin pahimmat liitokset uudelleen.
Sähkökeskuksessa virrat sykkii sinne tänne, kun johtoliittimistä mittailee. Kokeilin uudella viiksihässäkällä ja releellä mutta ei auttanut. Myös mittari irrotettuna kokeilin mutta ei auttanut sekään. Oikeestaan viiksisysteemin ei tarvi olla paikallaankaan ja vasemmat vilkut syttyy. En saannut selvää mitkä johdot menee vilkuille, kun nuo sähköt on jotenkin nii erikoisesti kytketty ja virta kiertää sieltä sun täältä minne sattuu. Aivot menee solmuun.
Täytyy alkaa etsimään kytkentäkaavoja vilkuille tai oikeastaan koko sähköjärjestelmälle nin rupeaa homma valkenemaan. Vikoja tuntuu noissa valeon sähkörasioissa oleva. Myös viton johtosarjat jotain B-laatua. Johtosarjoista johtojen kuoret näyttää halkeilleen.
Ai niin, tänään tuli viton mittariin "virallisesti" 500tkm täyteen,
Joten vito tahtoo vilkuuttaa terveisiä voorumilaisille!

- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ei ollut mikään helppo rasti.
Parkit kun kytki päälle virta-avain 0-asennossa niin +15 syöttö tuli, eli hehkut, pyyhkimet, puhallin jne.
Ja vasemmen puolen vilkut ja parkit paloi kokoajan.
Sitten jos teki toisinpäin.
Eli kytki virrat päälle ilman että ajovalot oli päällä niin vasemmat vilkut ja parkit syttyi.
Lisäksi mittariston sähköt sekoili, kuten videossa näkyi.
Kytkentäkaavoja kun ei ollut niin joutu johtoja hieman hakemaan sähkökeskuksesta.
Vilkkujen johdot ja parkkien johdot lopulta löytyi ja pääsi ns vian kimppuun. Mutta eipä auttanut vaikka johdot katko poikki. virrat päällä vasemmat vilkut ja parkit vaan palo vaikka johdot poikki.
Lopulta löysin johdon joka pistää homman sekaisin. Musta/violetti johto sähkökeskuksessa. Sen kun katkasi niin sitten sai vilkut ja parkit pelaamaan normaalisti. Ja sitten metsästämään että minne johto menee.
Musta/violetti johtoa ei kojelaudan eikä moottoritilan johtosarjoista löytynyt. Lopulta johto löyty akkutilasta kaikkien johtojen alta.
Siellä johtoliittin jossa yhdistyy johtosarjat moottoritila-takaosan johtosarjat. Johtoliittimen kun näppäs irti niin valot ja sähköt toimi normaalisti. Takapää tietenkin pimeänä kun liitin irti.
Sitten vika löytyi takaosan johtosarjasta joka kulkee auton pohjassa.
Johtosarja sulanut. Väreistä päätellen johdot tarkoitettu vetokoukulle.
Johtosarja oli tehtaa jäljiltä, autossa kun ei koukkua ole.
Piuhat vaan katkottu ja teipattu yhteen ilman että johtojen päitä mitenkään suojattu.
Katkoin sulaneet johdot pois ja suojasin johtojenpäät, teippasin johtosarjan ja lopuksi laitoin haitariputken johtosarjan päälle.
Ihme juttu että alkuperäisesti johtojen päällä ei ole mitään suojaa muutakuin kangasteippiä, vaikka johtosarjat kulkee auton alla hiekka pöllyssä.
Että tämmöinen vitomiehen sunnuntai
Parkit kun kytki päälle virta-avain 0-asennossa niin +15 syöttö tuli, eli hehkut, pyyhkimet, puhallin jne.
Ja vasemmen puolen vilkut ja parkit paloi kokoajan.
Sitten jos teki toisinpäin.
Eli kytki virrat päälle ilman että ajovalot oli päällä niin vasemmat vilkut ja parkit syttyi.
Lisäksi mittariston sähköt sekoili, kuten videossa näkyi.
Kytkentäkaavoja kun ei ollut niin joutu johtoja hieman hakemaan sähkökeskuksesta.
Vilkkujen johdot ja parkkien johdot lopulta löytyi ja pääsi ns vian kimppuun. Mutta eipä auttanut vaikka johdot katko poikki. virrat päällä vasemmat vilkut ja parkit vaan palo vaikka johdot poikki.
Lopulta löysin johdon joka pistää homman sekaisin. Musta/violetti johto sähkökeskuksessa. Sen kun katkasi niin sitten sai vilkut ja parkit pelaamaan normaalisti. Ja sitten metsästämään että minne johto menee.
Musta/violetti johtoa ei kojelaudan eikä moottoritilan johtosarjoista löytynyt. Lopulta johto löyty akkutilasta kaikkien johtojen alta.
Siellä johtoliittin jossa yhdistyy johtosarjat moottoritila-takaosan johtosarjat. Johtoliittimen kun näppäs irti niin valot ja sähköt toimi normaalisti. Takapää tietenkin pimeänä kun liitin irti.
Sitten vika löytyi takaosan johtosarjasta joka kulkee auton pohjassa.
Johtosarja sulanut. Väreistä päätellen johdot tarkoitettu vetokoukulle.
Johtosarja oli tehtaa jäljiltä, autossa kun ei koukkua ole.
Piuhat vaan katkottu ja teipattu yhteen ilman että johtojen päitä mitenkään suojattu.
Katkoin sulaneet johdot pois ja suojasin johtojenpäät, teippasin johtosarjan ja lopuksi laitoin haitariputken johtosarjan päälle.
Ihme juttu että alkuperäisesti johtojen päällä ei ole mitään suojaa muutakuin kangasteippiä, vaikka johtosarjat kulkee auton alla hiekka pöllyssä.
Että tämmöinen vitomiehen sunnuntai
