Voihan vito....

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
H.J.I
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 23.09.2005 12:37
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja H.J.I »

No jos tässä ei muuta keksi niin sitten pitää laittaa pumppu mynään, niin jos sitten lakkais nuo kuuluisat viton pärinät ja rallatukset :twisted:
BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

H.J.I kirjoitti:No sitä pumpun kyljessä olevaa suodatinta en ole vaihtanut, mutta tuon "normi" suotimen kyllä... Ei ollu aamulla kivvoo kun 5 tien varteen hyyty :cry:
Ei tainut olla sun Vito, joka oli Tikkalan liittymän kohdalla levähdysalueella To n. klo 14:00 hätävilkut päällä. Oli muistaakseni hopea, ikkunat ympäriinsä. Tais kyllä olla pitkillä kilvillä = naapurin pojat.

Eiks ne lailavuolla osaa tehdä pumppuja enää?
H.J.I
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 23.09.2005 12:37
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja H.J.I »

Ai muitakin vitoja on ollu hätävilkut päällä tällä alueella :) Jos näkyy vihreä vito jossa vauhtiraitoja kylessä niin sitten se olen minä. Saa pysähtyä ihmettelemään tuskaa jos näkyy. :)

Kyllähän ne tuolla lailavuollakin osaa, mutta mynällä tulis nuo ulkoiset syötön säädöt ja muutenkin jos tuohon nuo 7mm tapit vielä laitattais. Mutta saa nyt nähä mitä tekee tuon kanssa, kun joka päivä pitäs sillä liikkua. Ei voi kauaa seisottaa...
BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

H.J.I kirjoitti:Ai muitakin vitoja on ollu hätävilkut päällä tällä alueella :) Jos näkyy vihreä vito jossa vauhtiraitoja kylessä niin sitten se olen minä. Saa pysähtyä ihmettelemään tuskaa jos näkyy. :)

Kyllähän ne tuolla lailavuollakin osaa, mutta mynällä tulis nuo ulkoiset syötön säädöt ja muutenkin jos tuohon nuo 7mm tapit vielä laitattais. Mutta saa nyt nähä mitä tekee tuon kanssa, kun joka päivä pitäs sillä liikkua. Ei voi kauaa seisottaa...
Just siks ajattelin, että mynän reissulle tulee matkaa ja aikaa palaa.

Uskoisin, että ne kuusmillisetkin tapit antaa kansipahville ihan riittävästi tuskaa...
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Suodattimelle tulevissa putkissa on o-renkaat, ne voi vuotaa. Tai sitten putkiliitokset, pa-tankin kyljessä, moottoritilassa laatikon paikkeilla. Luulisin että jos ilmaa tulee eikä vuoda ulos dieseliä niin ilmavuoto välillä tankki-siirtopumppu, koska siellä on imua. Jos sinne ilmaa tulee niin kokeile irtoastiasta dieseliä pumpulle niin tietää johtuuko se käyntivika siitä.

6mm riittää vitoon ihan hyvin mutta jos alle 10s aikoja haluaa niin sitten pitää olla 7mm mynäpumppu. Ja repullinen kansipahveja :D .
H.J.I
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 23.09.2005 12:37
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja H.J.I »

jees kiitoksia vinkeistä, noita polttoaineputki liitoksia pittää rueta tutkimaan viikonloppuna. Ja pitää nu suotimetkin katsoa samalla. Toivotaan ettei ole paljoa pakkasta, kun joutuu taivasalla räplätä. Ei oo tota hallia vielä tullu rakenettua. eihän kenelläkään sattuis nurkissa pyörimään tommosta 100-200 m2 koottavaa teräshallia ylimääräisenä. Olisin kovasti kiinnostunu... :D :D
BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Vito ja oma halli ihan must juttu. Vaihdoin viime talvena kaikki O-renkaat. Meni aika monta kun joka putkessa on ja suod. jalassa, siittä kannattaa aloittaa ja tietysti suuttimien paluu letkut vaihtoon.

Ei perkele lähe käyntiin ilman pitkää lämmitystä.. mitä akkuja löytyy muilta?

Itellä oli Volvon akku ja nyt Peugeotin akku, auttasko jos vaihtais Mersun oman akun :shock: :D
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

keef kirjoitti:Ei perkele lähe käyntiin ilman pitkää lämmitystä.. mitä akkuja löytyy muilta?

Itellä oli Volvon akku ja nyt Peugeotin akku, auttasko jos vaihtais Mersun oman akun :shock: :D
Siis ei jaksa pyörittää ja virta loppuu vai että pyörittää mutta ei vaan lähde käyntiin???

Omassa volvon 90Ah/850A akku ja hyvin pyöriii. -20c pakkasella kestää minuutin startin ilman että vieläkään akku hyytyy.
Lisälämmitin päällä yleensä 2h päivässä. Ajossa ei kuitenkaan kuin 30minuuttia. Akun kanssa ei ole kertaakaan ollut ongelmia.
Miten akun maadotus ja kaapelien ja akkukenkien kunto?
Omassa oli akun maadotuspiste päässyt aika pahasti hapettumaan.

Mulla vito ei lähde ilman artikkia käyntiin jos pakkasta -10c tai enemmän.
Minuutti pari lämmitystä riittää.
En ole vielä päässyt selville että mistä johtuu.
Hehkut ja pumpun ajotus ok.
Se on vielä epäselvä että muuttaako kylmäkäynnistin pumpun ennakkoa.
Tyhjäkäyntiä se ainakin nostaa.
Omassa tuo alipainekytkin ohitettu kun se vuotaa läpi ja kone ei sen takia sammu.
Pitäisi kokeilla kylmänä laittaa kytkimen letkut yhteen niin näkis johtuuko vika siitä.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Vääntää avaimesti niin startti pyörii tyhjää, vääntää avaimesta useita kertoja niin rupee pyörittään konetta. Teki saman vanhalla startilla ja vanhalla akullakin... Solenoidihan nappaa pois päältä kun jännite laskee alle 10v niin tekee kai tommosta.

Maapiste täytyy putsata.

Juu se alipainekaitkasin korottaa vaan tyhjäkäyntiä kylmänä, ei muuta. Lämpösenä menee 'tukkoon'. Muistaakseni näin.

En tiä miten Vitossa mutta eiks se sammuttimen alipaine oteta tehostimen letkusta, joten se ei vaikuta toi alipainekatkaisin sammumiseen, näin 200deessä. Sammutin voi olla väsähtäny ja tarvii sen takia lisää imua sammuakseen, pumpun säätö vaikuttaa myös. Tää on totaali mutua kun en tiedä, mullakun on se ELR (joka ei toimi kunnolla) :D
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

No itse tutkittua tietoa on että jos vitossa (ainakin -96) vuotaa se alipainelämpökytkin niin ei sammu. Alipaine karkaa ja sitten ei sammu ( tai sammuu viiveellä hiljalleen). Pikkasenko olisi ollut näppärä vaihtaa viimeviikonloppuna tuo katkasin?

Se alipaine katkasin nostaa sen tyhjäkäynnin ja sitten kun kannessa alkaa lämpötila olla n.+50C niin pudottaa tk:n normaaliksi. Kun en vaan ole ihan varma että tekeekö se kylmäkäynnistys zydeemi muuta. Mutta ilmeisesti ei?

Niin ja omassa oli virtalukossa vikaa.
Ei aina jaksanut vetää startin solenoidia.
Virtalukko kuormittu liikaa.
Laitoin kevennin releen solenoidille.
Koitappas vika päällä vaikka jakarilla hitsailla startin perästä että nappaako sitten. Voipi olla sama vika. . .
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Nestettä kuluu nyt melkoisesti, mutta selkeää vuotokohtaa ei näy. Painetta ei jäähdyttimessä ole ollenkaan ja öljyt ei 'lisäänny'. Täytyy kattella lisää..


Jos löytyy ylimääräisenä kumista imutorvea turbolta ilmanputsarille olisin kiinnostunu ostaan. Halvalla :D
H.J.I
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 23.09.2005 12:37
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja H.J.I »

Kuplia polttoaine putkissa vika selvisi tankin sisältä! Keräysäiliön muovinen "sihti" oli roskaa ja kaiken näköistä mujua täynnä... Liittimissä ei vuotokohtia löytyny.

Tulipahan sitten kokeiltua paljon dieseliä menee kylmäkäynnistyksessä ilman lämmitystä (-20). Polttoaine letku suoraan 5l kannuun ja raksuttamaan. 2l vajeni kannusta että heilahti tuolla startilla! :D
BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Hyvä että vika löyty.
Tuliko yhtään kuvaa sieltä tankkivarusteesta?
Tulipahan sitten kokeiltua paljon dieseliä menee kylmäkäynnistyksessä ilman lämmitystä (-20). Polttoaine letku suoraan 5l kannuun ja raksuttamaan. 2l vajeni kannusta että heilahti tuolla startilla!
Et tainnut laittaa paluuletkua kanisteriin?
H.J.I
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 23.09.2005 12:37
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja H.J.I »

Kamera oli kyllä mukana, mut ei siinä sit kerenny tai muistanu kuvia ottaa. :)

Eipä ollu paluuletkua kanisterissa ei... :lol: , nii eli osa aineista meni tankkiin. :oops:
BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

vito500tkm kirjoitti:No itse tutkittua tietoa on että jos vitossa (ainakin -96) vuotaa se alipainelämpökytkin niin ei sammu. Alipaine karkaa ja sitten ei sammu ( tai sammuu viiveellä hiljalleen). Pikkasenko olisi ollut näppärä vaihtaa viimeviikonloppuna tuo katkasin?

Se alipaine katkasin nostaa sen tyhjäkäynnin ja sitten kun kannessa alkaa lämpötila olla n.+50C niin pudottaa tk:n normaaliksi. Kun en vaan ole ihan varma että tekeekö se kylmäkäynnistys zydeemi muuta. Mutta ilmeisesti ei?
Itellä sama vika jos kone on kylmä niin ei saa sammumaan ennen kuin on lämminnyt. On talven aikana monesti herättäny ihmetystä kun avaimet on kädessä ja auto vaan käy. :o
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Olisko tietoa mistä löytäisin liukuoveen laakerit?
Veholta ei taida saada kuin koko mekanismin.
kl myy myös koko mekanismeja. n.100e kpl :shock: . yht n. 250e/ovi.
Eli mistä laakerit?

Kohta tippuu liukuovi tielle :D .
Myös takaluukun ja liukuoven lukkojen vastakappaleet kuluneet puoliksi poikki.
Pitää muuten inhottavaa kolinaa ja kitinää. Ne korjattu nyt "väliaikaisesti" teipillä. Pari kierrosta teipiä ja kitinä on tiessään. hetken.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Luulisi löytyvän kun noita raatoja on niin paljon purkaneet:

http://www.auto-lehtinen.fi/

Ei se kyllä halpa ole tuokaan (kait)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

BTW: Onkos kukaan purkanut sivupeiliä? Kuskinpuoleisen peilin lämmitys ei pelaa ja ajattelin että vois tarkistaa, onko sieltä palanut johdin/vastaava katkos jossain. Sähkösäätö pelaa ja pelkääjän peili pelaa täysin.

Eli mistäs se aukeaa ilman rikkomista? Jos tuota viikonloppuna kerkiäis tutkia.
C farkku 2.2cdi 2005
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Peilin lasi irtoaa kuten monesta muustakin autosta lasia kampeemalla.
Ihan reunasta ei kannata kammeta kun lasi vääntyy ja saattaa haljeta.
Ehjä vastus n. 8 ohm +20c lämpötilassa.
Omassa oli johdot poikki ovien johtosarjoissa.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Eilen syttyi kaikki varoitusvalot ja lämmöt pomppasi tappiin.
Ohjaustehostin häipy. Hihna kuitenkin paikallaan ja pyöri.
Hihna öljyssä ja öljyä lentänyt vähän ympäriinsä.
Hetken ihmettelin kun kone ei ollut öljyssä mutta hihna ja hihnapyörät oli öljyssä.
Käydessä piti semmosta outoa kalinaa/rahinaa.

Ja vikakin löyty.
Kampiakselin hihnapyörän pultti oli löysällä.
Viittävaille että ei lähtenyt kokonaan irti.
Öljyt tuli kampiakselin hihnapyöränpultin kautta, josta ne lensi ympäriinsä.
Hihna luisti kun oli öljyssä.

Pultti kiinni ja menoksi :D.
Varmaa menoa :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

joltain taisi päästä syvä huokaus kun keksi missä vika on tällä kertaa :roll:

Pitäskö se pultti muuten lukita ruuvilukitteella vai vetää vain liian kireälle ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Itse olen aina käyttänyt lukitetta pyörivissä paikoissa, mutta se on varmaan maku kysymys.
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

En ole itse käyttänyt tuota pulttia auki.
Jäänyt varmaan jossain kohtaa auton historiassa löysälle.
Alakertakin kun näyttää että on joskus aukastu.
Ei mikään kauheen laadukas remontti ole ollut kun puolet pulteista jäännyt löysälle ja kansikin mennyt sököksi.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:Ei mikään kauheen laadukas remontti ole ollut kun puolet pulteista jäännyt löysälle ja kansikin mennyt sököksi.
Tollasiahan ne kaikki minun remontit on :lol: normipäivä :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ja päivän vitovika :D .
Vasemman puolen vilkku palaa kokoajan :D .
Oikea pelaa ok :D .
Vika tuntuisi olevan siinä että parkin + ja vasemman vilkun + on jostain yhdessä :D .
Taas tietää että mitä huomenna tehdään :D :D :D ja :D

Aika harvakseltaan tuntuu vikoja olevan :roll:
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Joo, kävin eilen katsastuksessa, leima heti ekalla ilman mitään katsastus korjauksia...morkoolin letkun otin tietysti pois, mut ei muuta.

Ei nää Vitot ihan toivottamia tapauksia ole...tai no :D
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Nyt on ilta ihmetelty vilkkuvikaa :? .
Ei saa tolkkua. Vasemman puolen vilkut palaa kokoajan heti kun virrat kytkee päälle. Samoten vasemmanpuolen parkit syttyy, vaikka valot ei päällä. Ei vilkuta. Oikea toimii normaalisti.
Viton vilkut kytketty jotenkin erikoisemmin kun perinteistä vilkkurelettä ei ole olemassakaan. Homman hoitaa normaali viisinapainen vaihtavakärkinen rele. Sähkökeskus muuten ihan normaalin näköinen mutta sisällä pieni piirilevy jossa vastuksia, diodeita ja muutama mikropiiri. Piirilevy oli aika hapettunut. Puhdistin ja juotin pahimmat liitokset uudelleen.
Sähkökeskuksessa virrat sykkii sinne tänne, kun johtoliittimistä mittailee. Kokeilin uudella viiksihässäkällä ja releellä mutta ei auttanut. Myös mittari irrotettuna kokeilin mutta ei auttanut sekään. Oikeestaan viiksisysteemin ei tarvi olla paikallaankaan ja vasemmat vilkut syttyy. En saannut selvää mitkä johdot menee vilkuille, kun nuo sähköt on jotenkin nii erikoisesti kytketty ja virta kiertää sieltä sun täältä minne sattuu. Aivot menee solmuun.

Täytyy alkaa etsimään kytkentäkaavoja vilkuille tai oikeastaan koko sähköjärjestelmälle nin rupeaa homma valkenemaan. Vikoja tuntuu noissa valeon sähkörasioissa oleva. Myös viton johtosarjat jotain B-laatua. Johtosarjoista johtojen kuoret näyttää halkeilleen.




Ai niin, tänään tuli viton mittariin "virallisesti" 500tkm täyteen,
Joten vito tahtoo vilkuuttaa terveisiä voorumilaisille! :D
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

vito500tkm kirjoitti:Nyt on ilta ihmetelty vilkkuvikaa :? .
Hienostihhan se vilkutteli terveisiä :D

Tuohon vilkkuvikaan, onkos sulla vetokoukkua ? Voisko koukun johtosarjasta jotain olla kyrvähtänyt ?

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ei ollut mikään helppo rasti.
Parkit kun kytki päälle virta-avain 0-asennossa niin +15 syöttö tuli, eli hehkut, pyyhkimet, puhallin jne.
Ja vasemmen puolen vilkut ja parkit paloi kokoajan.

Sitten jos teki toisinpäin.
Eli kytki virrat päälle ilman että ajovalot oli päällä niin vasemmat vilkut ja parkit syttyi.
Lisäksi mittariston sähköt sekoili, kuten videossa näkyi.

Kytkentäkaavoja kun ei ollut niin joutu johtoja hieman hakemaan sähkökeskuksesta.
Vilkkujen johdot ja parkkien johdot lopulta löytyi ja pääsi ns vian kimppuun. Mutta eipä auttanut vaikka johdot katko poikki. virrat päällä vasemmat vilkut ja parkit vaan palo vaikka johdot poikki.

Lopulta löysin johdon joka pistää homman sekaisin. Musta/violetti johto sähkökeskuksessa. Sen kun katkasi niin sitten sai vilkut ja parkit pelaamaan normaalisti. Ja sitten metsästämään että minne johto menee.
Musta/violetti johtoa ei kojelaudan eikä moottoritilan johtosarjoista löytynyt. Lopulta johto löyty akkutilasta kaikkien johtojen alta.
Siellä johtoliittin jossa yhdistyy johtosarjat moottoritila-takaosan johtosarjat. Johtoliittimen kun näppäs irti niin valot ja sähköt toimi normaalisti. Takapää tietenkin pimeänä kun liitin irti.

Sitten vika löytyi takaosan johtosarjasta joka kulkee auton pohjassa.
Johtosarja sulanut. Väreistä päätellen johdot tarkoitettu vetokoukulle.
Johtosarja oli tehtaa jäljiltä, autossa kun ei koukkua ole.
Piuhat vaan katkottu ja teipattu yhteen ilman että johtojen päitä mitenkään suojattu.

Katkoin sulaneet johdot pois ja suojasin johtojenpäät, teippasin johtosarjan ja lopuksi laitoin haitariputken johtosarjan päälle.
Ihme juttu että alkuperäisesti johtojen päällä ei ole mitään suojaa muutakuin kangasteippiä, vaikka johtosarjat kulkee auton alla hiekka pöllyssä.

Että tämmöinen vitomiehen sunnuntai :D
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Kaikilla ilmeisesti Vitot toiminu kun topikki pudonnut..

No tässä yks pieni ongelma, mites varapyörän mekanismi aukeaa? Joku täntikantanen pultti auki tai jotain....Täyty tempasta ceestä kesärengas kun ei ehtiny perehtyyn.
Vastaa Viestiin