No se oli tullin virkailija, jolla oli natsat hihassa joka tuon kertoi, joten eiköhän se ihan totta ole. Tiedotus nyt on ihan tyypillistä suomen virkamieskoneistoa...BTriker kirjoitti:Onko tästä huhusta vahvistusta? Selasin Tullin sivuja, mutta ei siellä mainintaa asiasta ollut. Liippaa meinaan meikäläistäkin, kun lähin tullipiste alkaa piiputtaa lopun edellä ja varmaankin kohta lakkaa olemasta ja seuraava tullipiste on 180 kilometrin päässä.
S600 M120 Koneremppa. Taas toimii.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2598
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Vahvistuksesta en tiedä mutta vahva epäily ainakin:BTriker kirjoitti:Onko tästä huhusta vahvistusta? Selasin Tullin sivuja, mutta ei siellä mainintaa asiasta ollut. Liippaa meinaan meikäläistäkin, kun lähin tullipiste alkaa piiputtaa lopun edellä ja varmaankin kohta lakkaa olemasta ja seuraava tullipiste on 180 kilometrin päässä.veskola kirjoitti:Kuulin tänään että jenkeistä tilaaminen helpottuu jo huhtikuussa kun tullausta ei tarvitse enää suorittaa tullin toimipisteissä vaan se voidaan tehdä netissä. Onhan tuo hieman hankalaa ajaa 70 km esimerkiksi Turkuun, ottaa jonotuslippu, sitten mennä avaamaan virkailijan kanssa paketti, tonkia se läpi, sulloa tavarat takaisin pakettiin, arpoa kansiosta tullausprosentti ja vihdoin maksaa se. Aikaa kuluu helposti 10-15 minuuttia per paketti. Toinen vaihtoehto on antaa itellan rahastaa tuosta tohusta, mutta ei paljon kannata tiivisteitä tilata jos toimituksiin ja tullauksiin kuluu aina ~50€.
"Nettiostosten tullaus siirtyy nettiin
28.2.2011 4:00
Nettiostosten tullaus onnistuu kevään tullen netissä. Tähän asti tullaus on vaatinut käyntiä tullin toimipaikassa. EU:n ulkopuolisen verkkokaupan asiakaskin on maahantuoja, jolle voi koitua ostoksistaan veroseuraamuksia. Tullauksen helpottumisen odotetaan kasvattavan suomalaisten intoa ulkomaisiin verkko-ostoksiin."
Re: S600 sitkeä naputus.
tuanii,tuanii,ettei vaan ois pahvi vikaMika.T kirjoitti:Joku öljykanavien tukos on kyllä käynyt itelläkin mielessä.
Ehkä sitä vähän puoltaa myös se että naputusta ei kylmänä kuulu. Vasta kun kone lämpenee niin naputus alkaa ensin satunnaisesti kloksahtamalla ja koneen edelleen lämmetessä tiheämmin.
Ja myös se että ääni loppuu kun kierrokset nousee 1300-1500paikkeille.
Tosin tuo hämää että naputuksesta tulee säännöllinen ja voimakkaampi jokaisella puristustahdilla kun ottaa bensasuuttimenjohdon tai tulpanjohdon irti...
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Miksei täällä ole sellaista kierii nauraessaan hymiötä



Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Puhetta oli tullauksesta. Sen voi antaa Itellan hoidettavaksi eikä tarvitse itse käydä tullissa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
kttopar kirjoitti:Puhetta oli tullauksesta. Sen voi antaa Itellan hoidettavaksi eikä tarvitse itse käydä tullissa.
teppo21 kirjoitti:Miksei täällä ole sellaista kierii nauraessaan hymiötä![]()
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Tämäki pikkasen edistyny.
Pääsiäisen aikaan nostelin alakerran paikoilleen ja niputtelin apulaitteet jne kiinni.
Ensviikolla pitäs tulla yläpään tiivistesarja, jäähytin ja ilmastoinninkenno.
Pääsiäisen aikaan nostelin alakerran paikoilleen ja niputtelin apulaitteet jne kiinni.
Ensviikolla pitäs tulla yläpään tiivistesarja, jäähytin ja ilmastoinninkenno.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...
Jokos tämä on heränny kuolleista? Eli mites remontti on edenny...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...
Osia odoteltu kolmatta viikkoa...
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...
Onkos sielläkin Astrum auto?Mika.T kirjoitti:Osia odoteltu kolmatta viikkoa...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...
KL varaosasta tilasin osat...
Aikovat ilmotella ku osat tulloo.
Aikovat ilmotella ku osat tulloo.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...
Tulihan ne osat...
Kone alkaa olla nipussa
ekana tiivistepinnat puhtaiksi ja eikun kantta niskaan.

Molemmat jo hollilla..
Nokka-akselit paikoilleen... Kiva homma saaha pysymään neljä nokkaa oikeassa kohtaa että pysyy jako kohallaan

Sitten jakopään naamataulut paikoilleen.

Ja ohos.. Venttiilikopat... Alkaa näyttää jo ihan moottorilta...


Termarikotelot, Tulpanjohot ja jakajat sun muuta koneen keulille

Ja se perkeleen imusarja. Tämän irrotus ja asennus alkaa jo käyttää. Meni ilman ärräpäitä paikoilleen.
Kennojakin haalattu keulalle.

Kone alkaa olla nipussa

ekana tiivistepinnat puhtaiksi ja eikun kantta niskaan.

Molemmat jo hollilla..
Nokka-akselit paikoilleen... Kiva homma saaha pysymään neljä nokkaa oikeassa kohtaa että pysyy jako kohallaan


Sitten jakopään naamataulut paikoilleen.

Ja ohos.. Venttiilikopat... Alkaa näyttää jo ihan moottorilta...


Termarikotelot, Tulpanjohot ja jakajat sun muuta koneen keulille

Ja se perkeleen imusarja. Tämän irrotus ja asennus alkaa jo käyttää. Meni ilman ärräpäitä paikoilleen.

Kennojakin haalattu keulalle.

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...
Tämä projekti on kyllä ollut niin seurattu, että pistähän videolle koneen ensikäynnistyksen... 

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Alakerta nipussa...
Kone nipussa ja muutaman kymmenen kilometrin koeajo takana. Hienosti pellaa.
Eikä naputtele...

Eikä naputtele...

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Onnea onnea! Ilmeisesti kannatti tehdä? Jos omalle työlle ei lasketa hintaa, menikö varaosiin nelinumeroinen summa rahaa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Onnittelut ja hatunnosto jokaista sylinteriä kohden.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
On se vaan peli taas pitkästä aikaa kun pääsi tienpäälle
120km takana ja vielä pellaa.
ASR meinasi temppuilla mutta oli unohtunu kaasuvivustosta yks palautusjousi pois niin ei tahtonu vivusto palauttaa täysin tyhjäkäynnille. Jousi paikoilleen ja sinne katosi ASR venkoilut.
Pirssiin vaihettu nyt...
Lohko (135tkm)
Kampiakseli
Kiertokanget
Männät+renkaat
Vesipumppu
Jakoketju
hydr,nostimet
Jäähdytin
Ilmastoinnin lauhdutin
Virranjakajat
+muuta pikkuhilpettä, tiivistesarjat jnejne
Tämänpäivän rassaamisista ei tullu otettua kuvia kun meni pääasiassa tuolla auton alla touhutessa pakoputkia jne.

120km takana ja vielä pellaa.

ASR meinasi temppuilla mutta oli unohtunu kaasuvivustosta yks palautusjousi pois niin ei tahtonu vivusto palauttaa täysin tyhjäkäynnille. Jousi paikoilleen ja sinne katosi ASR venkoilut.
Pirssiin vaihettu nyt...
Lohko (135tkm)
Kampiakseli
Kiertokanget
Männät+renkaat
Vesipumppu
Jakoketju
hydr,nostimet
Jäähdytin
Ilmastoinnin lauhdutin
Virranjakajat
+muuta pikkuhilpettä, tiivistesarjat jnejne
Tämänpäivän rassaamisista ei tullu otettua kuvia kun meni pääasiassa tuolla auton alla touhutessa pakoputkia jne.
Ylläolevien osien kanssa ~2500Timo L. kirjoitti:menikö varaosiin nelinumeroinen summa rahaa?
Viimeksi muokannut Mika.T, Ke 13.07.2011 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Hieno homma! Kiitoksia vaan hienoista kuvista. Saattaapi niistä joskus olla apua meikäläisellekin kun jotani määrättyä nippeliä etsii...Mika.T kirjoitti:On se vaan peli taas pitkästä aikaa kun pääsi tienpäälle![]()
120km takana ja vielä pellaa.![]()
ASR meinasi temppuilla mutta oli unohtunu kaasuvivustosta yks palautusjousi pois niin ei tahtonu vivusto palauttaa täysin tyhjäkäynnille. Jousi paikoilleen ja sinne katosi ASR venkoilut.
Pirssiin vaihettu nyt...
Lohko (135tkm)
Kampiakseli
Kiertokanget
Männät+renkaat
Vesipumppu
Jakoketju
hydr,nostimet
Jäähdytin
Ilmastoinnin lauhdutin
+muuta pikkuhilpettä, tiivistesarjat jnejne
Tämänpäivän rassaamisista ei tullu otettua kuvia kun meni pääasiassa tuolla auton alla touhutessa pakoputkia jne.
Ylläolevien osien kanssa ~2500Timo L. kirjoitti:menikö varaosiin nelinumeroinen summa rahaa?
Mutta asiaan: Asr vaivaa sillointällöin edelleen,kuumalla ilmalla ja vasta myöhemmin kun paikat alkaa olla hyvin lämpimät. Eilen mennessä turkuun ei mitään mutta takaisintullessa pienillä kierroksilla iski muutaman kerran päälle. Kun päästiin motarille ja vauhtiin,ei mitään. Ja yleensäkin syttyy pienillä kierroksilla mutta vasta pidemmän ajon jälkeen. Tänään otin ETA:n auki,sisältä kuin uusi,johtojen eristeet pehmeät,ei mitään oireitakaan eristeen halkeamisista yms. Seuraavaksi kiinnostus keskittyy oikeassa reunassa olevaan laatikkoon jossa ilmeisesti on sarja rele/elektroniikkamoduuleita. Mutta kun nyt alko satamaan niin pihalla ei viitsi olla. Mutta kysymys kuuluukin että mikä jousi sulta oli siitä vivustosta unohtunut ja miten se vaikuttaa ASR-valoon ja tähän kuuluisaan "limp modeen"?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Mulla puuttui se kuskinpuolen kaasuläpän takana pystyssä oleva jousi. Se vetää vivun kaasuläpän sisällä "nollakohtaan" vasten tyhjäkäyntiasentoa kun kaasua ei paina.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Kyllähän meno varmasti maistuu ja pieneen hetkeen ei toivottavasti tarvi, kuin vaihdella öljyjä (ja tankata..)Mika.T kirjoitti:On se vaan peli taas pitkästä aikaa kun pääsi tienpäälle![]()
120km takana ja vielä pellaa.![]()
Ylläolevien osien kanssa ~2500
Mutta oma työ kun on liki ilmaista, niin tuo remppa ei kyllä ihan pirusti maksanut, ottaen huomioon, että ihan konkreettista osien vaihtoakin on ollut aikalailla.
Ja lie järkevällä osa hankinnalla osuutensa tuohon..
Jollain pajalla olisi 5 numeroa summassa ollut ja sitten vielä joutuu arvailemaan onko vai eikö ole hyvin tehty.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
500km ajeltu.
Leimasetäkin antoi luvan ajella taas vuoden.
Tuulettimen viskokytkin pitänee uusia. Ei ota kiinni kuin tyhjäkäynnillä.
Leimasetäkin antoi luvan ajella taas vuoden.
Tuulettimen viskokytkin pitänee uusia. Ei ota kiinni kuin tyhjäkäynnillä.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Onneksi olkoon valmistumisesta. Nyt tietää mitä siellä on sisässä ja toivottavasti huolettomia kilometrejä paljon edessä.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Jätitkös sen ilmapumpun ja egr venttiilit pois pelistä?Oliko mitään eroa kulutuksessa tai muuten mitään negatiivista?
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Kaik on paikoillaan ja käytössä.
pitänee metsästää lyhyempi remmi niin saa tuon korisevan ilmapumpun ohitettua.
Kulutusta en ole vielä kummemmin tutkinu. Sievällä ajolla 500km ja 66l niin sytty löpövalo uudestaan. Ei tuo kovin tarkka ole mutta suuntia antaa.
pitänee metsästää lyhyempi remmi niin saa tuon korisevan ilmapumpun ohitettua.
Kulutusta en ole vielä kummemmin tutkinu. Sievällä ajolla 500km ja 66l niin sytty löpövalo uudestaan. Ei tuo kovin tarkka ole mutta suuntia antaa.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Mä tilasin sen lyhemmän hihnan kl stä ja sitten pumppu pois pelistä ja gr on jo tukittu tosin en mitään positiivista eikä negatiivista ole huomannut koneen toiminnassa.Tuo sun kulutus oli varmaan maantieajoa?Mulla ei mene alle 12 maantiellä ja kaupungissa pihtailemalla 20-23 sataselle.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
aikalailla 50/50% seka-ajoa tuo kulutus.
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Alkuun onnittelut ison urakan saattamisesta loppuun.
Itellä olisi hihnan vaihto myös edessä. Minkä pituinen hihna sinne käy?
joe smith kirjoitti:Mä tilasin sen lyhemmän hihnan kl stä ja sitten pumppu pois pelistä ja gr on jo tukittu tosin en mitään positiivista eikä negatiivista ole huomannut koneen toiminnassa.Tuo sun kulutus oli varmaan maantieajoa?Mulla ei mene alle 12 maantiellä ja kaupungissa pihtailemalla 20-23 sataselle.
Itellä olisi hihnan vaihto myös edessä. Minkä pituinen hihna sinne käy?
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
2500km takana. 14.7l/100km keskikulutuksella.
Moottori toimii moitteettomasti. Neste/öljynpinnat ei ole vaeltuneet lainkaan.
Tuossa viimeviikolla oli parina päivänä epämääräistä pätkimistä ja kerkesin jo tuskailla että tulee uudelleen koneen avaus eteen kun tuntui että kipunakin tulee joka pytylle kuten kuuluu. Tulpatkin oli kuin uudet.
Kaverin työpaikalta lainattiin endoskooppikin että olis tulpanrei'istä kurkittu sisään mutta eipä se kamera sitten mokoma toiminukkaan
Eilis iltana sitten kävin tankkaamassa taas paikallisella tutulla huoltiksella jonka jälkeen epämääräiset tyhjäkäynnin vaeltelut ja vapinat katosi lähes heti.
Edelliskerran tankkasin Torniossa ST1 kylmäasemalla "muka" 98:sia. Mitähän lie rapaa se on ollu...
No kuitenkin nyt on pelannut taas moitteetta kun on varmasti oikeaa soppaa tankissa.
Käyntiäänikin on huomattavasti tasaisempi ajossa.
Moottori toimii moitteettomasti. Neste/öljynpinnat ei ole vaeltuneet lainkaan.
Tuossa viimeviikolla oli parina päivänä epämääräistä pätkimistä ja kerkesin jo tuskailla että tulee uudelleen koneen avaus eteen kun tuntui että kipunakin tulee joka pytylle kuten kuuluu. Tulpatkin oli kuin uudet.
Kaverin työpaikalta lainattiin endoskooppikin että olis tulpanrei'istä kurkittu sisään mutta eipä se kamera sitten mokoma toiminukkaan
Eilis iltana sitten kävin tankkaamassa taas paikallisella tutulla huoltiksella jonka jälkeen epämääräiset tyhjäkäynnin vaeltelut ja vapinat katosi lähes heti.

Edelliskerran tankkasin Torniossa ST1 kylmäasemalla "muka" 98:sia. Mitähän lie rapaa se on ollu...
No kuitenkin nyt on pelannut taas moitteetta kun on varmasti oikeaa soppaa tankissa.

Käyntiäänikin on huomattavasti tasaisempi ajossa.
