211 e vm 03 tasonsäätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

itellä kans sama onkelma.eli pakkasilla auton perä laski reilusti parkissa, varsinki vänkärin puolen takakulma.kompura on uusi joten aina se nousi sieltä, kuitenki hiukan alemmas jäi.tällä hetkellä näppituntumalta n. 2 cm alempana jatkuvasti.aina ku auton käynnistää,kompura käy pari sekuntia.lieköhän vuotoa jossain? auto menossa pian huoltoon niin ilmeisesti vois starilla yrittää säätää ja kalibroida? lisäksi auto vetää oikealle hieman.varsinkin kun tie on kallistettu yleensä sinnepäin.tosin ihan tasaisellakin tekee niin,tosin hyvin vähän.säädöt pitäis olla ok.tää on itseasiassa jo kolmas ajamani w211 joka vetää hieman tuonne apukuskin puolelle.luin täältä ketjunkin aiheesta mut silti hiukan ihmetyttää.ite arvelen et perän korkeusero ja tuo oikealle vetäminen liittyy toisiinsa, mitä mieltä ollaaan? auto siis w211 220 cdi avantgarde farkku vm.05 iliman airmatikkia!
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

plutolainen kirjoitti:itellä kans sama onkelma.eli pakkasilla auton perä laski reilusti parkissa, varsinki vänkärin puolen takakulma.kompura on uusi joten aina se nousi sieltä, kuitenki hiukan alemmas jäi.tällä hetkellä näppituntumalta n. 2 cm alempana jatkuvasti.aina ku auton käynnistää,kompura käy pari sekuntia.lieköhän vuotoa jossain? auto menossa pian huoltoon niin ilmeisesti vois starilla yrittää säätää ja kalibroida? lisäksi auto vetää oikealle hieman.varsinkin kun tie on kallistettu yleensä sinnepäin.tosin ihan tasaisellakin tekee niin,tosin hyvin vähän.säädöt pitäis olla ok.tää on itseasiassa jo kolmas ajamani w211 joka vetää hieman tuonne apukuskin puolelle.luin täältä ketjunkin aiheesta mut silti hiukan ihmetyttää.ite arvelen et perän korkeusero ja tuo oikealle vetäminen liittyy toisiinsa, mitä mieltä ollaaan? auto siis w211 220 cdi avantgarde farkku vm.05 iliman airmatikkia!
Puslia, niveliä, laakereita, ilmajouset, iskarit joka kulmaan vaihdettu ja nelipyörä suuntaus tehty ja edelleen auto on kallellaan 1-1,5cm vänkärin puolelle ja vetää hitusen ojaan päin.

Taitaa olla ominaisuus.

Auto s211 E270cdi vm 2003 ei airmatic
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Alusta pitäisi olla kunnossa, ei lödetty väljää mistään eikä myöskään ilmapussit vuoda. Auto ainakin pysyy samassa korkeudessa kun mittasin. Etupää on suorassa ja takapää heittää sen sentin puoleensa. Loppuu konstit.. :crazy:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Niin kuin jvk210cdi jo tossa mainitsi niin jokaine kulma"paino" vaikutta myös muihin kulmiin"niiten kannatelu kykyyn"
Yksi mahdolline syy siihen taka pään vinouteen on että toiselta puoleta on joku tukikumi/pusla pehminnyt ja kun on vaan se yksi anturi siellä niin se ei kulman asentoa korjaa, muita mahdolisa syitä jos ei ulkoisia vuotoja/ auto käydessä kulma alempan "iskarin" ventiili vuotaa,

on myös tapauksia missä johonkin kulmaan laittetu "uutta" osaa mikä on kannatellut paremmin ja kallistanut sitten jotain kulmaa alemmas,
No ei se kyllä ihan noin mene. Eli ihan sama onko toisessa etukulmassa hiekkasäkki lisäpainona jos etupään anturit on kunnossa ja etupää kalibroitu suoraksi niin etupää myös asettuu suoraksi, Airmatic kyllä pumppaa ilmaa siihen tolppaan joka on asetusarvoon nähden liian alhaalla ja päästää pois jos on yli asetusarvon.

Takapää ei ole ihan yhtä yksinkertainen mutta en nyt osaa kuvitella mikä tukikumi siellä vaikuttaisi jousen nostovoimaan eli vaikka joku pusla päästäisi jousen painumaan sentin pidemmäksi niin se jousi edelleen kantaa saman kuorman kun sinne ajetaan sama paine. Jousi vaan pitenee sen matkan mitä se pusla antoi periksi.

Mutta tietenkin jos takapäässä on erilainen kuorma eri puolilla niin sitä tuo säätö ei korjaa. Tämä taas näkyy yhtä hyvin uudella autolla kuin siinä jossa on joku kumipusla rikki.

Ja tietenkin vuodot vaikuttavat jos auto (kompressori) ei ole käynnissä ja jos on oikein pahoja vuotoja niin sittenhän ei kompressori sitä pysty korjaamaan. Uskoisin että tony olisi kertonut muutakin taustatietoa kuin sen että etupää on suorassa ja takapää sentin kallellaan jos autossa olisi vuotoja tms.

Tuo rautajousinen auto taas oma asiansa eli siitä tonyn viestistä eteenpäin puhuin Airmatic autosta kun viestissä sanottiin että kyse on Airmatic autosta.
Ja itse tarkoitin vaan takappään onkelmaa(sehän näissä on aina mukava kun samassa jutussa on paria eri vaivaa/tyypistä systeemiä...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

plutolainen kirjoitti:itellä kans sama onkelma.eli pakkasilla auton perä laski reilusti parkissa, varsinki vänkärin puolen takakulma.kompura on uusi joten aina se nousi sieltä, kuitenki hiukan alemmas jäi.tällä hetkellä näppituntumalta n. 2 cm alempana jatkuvasti.aina ku auton käynnistää,kompura käy pari sekuntia.lieköhän vuotoa jossain? auto menossa pian huoltoon niin ilmeisesti vois starilla yrittää säätää ja kalibroida? lisäksi auto vetää oikealle hieman.varsinkin kun tie on kallistettu yleensä sinnepäin.tosin ihan tasaisellakin tekee niin,tosin hyvin vähän.säädöt pitäis olla ok.tää on itseasiassa jo kolmas ajamani w211 joka vetää hieman tuonne apukuskin puolelle.luin täältä ketjunkin aiheesta mut silti hiukan ihmetyttää.ite arvelen et perän korkeusero ja tuo oikealle vetäminen liittyy toisiinsa, mitä mieltä ollaaan? auto siis w211 220 cdi avantgarde farkku vm.05 iliman airmatikkia!
Onko sulla keulasta suorassa auto?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

on se kyl keulasta ollu suora.

jomppeW211 kirjoitti:
plutolainen kirjoitti:itellä kans sama onkelma.eli pakkasilla auton perä laski reilusti parkissa, varsinki vänkärin puolen takakulma.kompura on uusi joten aina se nousi sieltä, kuitenki hiukan alemmas jäi.tällä hetkellä näppituntumalta n. 2 cm alempana jatkuvasti.aina ku auton käynnistää,kompura käy pari sekuntia.lieköhän vuotoa jossain? auto menossa pian huoltoon niin ilmeisesti vois starilla yrittää säätää ja kalibroida? lisäksi auto vetää oikealle hieman.varsinkin kun tie on kallistettu yleensä sinnepäin.tosin ihan tasaisellakin tekee niin,tosin hyvin vähän.säädöt pitäis olla ok.tää on itseasiassa jo kolmas ajamani w211 joka vetää hieman tuonne apukuskin puolelle.luin täältä ketjunkin aiheesta mut silti hiukan ihmetyttää.ite arvelen et perän korkeusero ja tuo oikealle vetäminen liittyy toisiinsa, mitä mieltä ollaaan? auto siis w211 220 cdi avantgarde farkku vm.05 iliman airmatikkia!
Onko sulla keulasta suorassa auto?
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
takoja
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 03.02.2009 08:11
Paikkakunta: kuopio

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja takoja »

Onko alkanut ongelmat selviämään?

Täällä nimittäin 03 w211 avantgarde farkku ilman airmaticia ja etupäässä kuskin puoli silmin nähden ylempänä kuin vänkärin puoli. Onkohan tuolla mahdollisesti jotain anturivikoja vai vaan pelkän kalibroinnin tarpeessa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

takoja kirjoitti:Onko alkanut ongelmat selviämään?

Täällä nimittäin 03 w211 avantgarde farkku ilman airmaticia ja etupäässä kuskin puoli silmin nähden ylempänä kuin vänkärin puoli. Onkohan tuolla mahdollisesti jotain anturivikoja vai vaan pelkän kalibroinnin tarpeessa.
Siis
Takapää suorassa eikä airmatickia, etupää vinossa niin vika edessä,
Usein jousi poikki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja dealer »

... ja ellei ole jousi poikki niin vaihdettu toinen etuiskari eikä ole osattu laittaa sokkaa oikeaan uraan.
wiimax.fi
takoja
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 03.02.2009 08:11
Paikkakunta: kuopio

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja takoja »

Siis
Takapää suorassa eikä airmatickia, etupää vinossa niin vika edessä,
Usein jousi poikki[/quote]

Joo

Takapää vaaterissa, ei airmatickia ja kuskin puoli ylempänä edessä. Edestä kuuluu pieni ääni kun ajaa kanttarin yli renkaat käännettynä. Jos renkaat suorassa ei ylimääräisiä ääniä kuulu kanttarin yliajettaessa. jos jousi poikki niin varmaan kuuluisi sisään asti?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miten takapää voi olla suorassa jos etupää on kallellaan tai toisinpäin ? Kori antaa periksi ?
wiimax.fi
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

ja tuon etujousen poikkimenemisen tässä w211-farkussa huomaa kohtuu hyvin. auto nimittäin tippuu ihan pohjaan siltä puolelta mistä jousi katkeaa. ei ajeta metriäkään, putoaa ikäänkuin "läpi".alle sormenleveyden verran jää kotelon ja renkaan väliin.pelottaa todella mitkä tapahtuu jos vauhdissa sattuisi katkeamaan. nimimerkillä: "kummatkin etujouset katkenneet ja vaihettu"

dealer kirjoitti:... ja ellei ole jousi poikki niin vaihdettu toinen etuiskari eikä ole osattu laittaa sokkaa oikeaan uraan.
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Puslia, niveliä, laakereita, ilmajouset, iskarit joka kulmaan vaihdettu ja nelipyörä suuntaus tehty ja edelleen auto on kallellaan 1-1,5cm vänkärin puolelle ja vetää hitusen ojaan päin.

Taitaa olla ominaisuus.

Auto s211 E270cdi vm 2003 ei airmatic[/quote]

Reaktiotangot ja alapallot vaihdettu ja AUTO SUORASSA!!!!!!!!!!!!!!!! :thumbup:
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Vastaa Viestiin