Otin sisäpolttimot vastoin maahantuojan suosituksia
Täällä paikallinen varaosaliike hankki mulle näitä Osramin 0,4w (tai paketissa luki tarkasti ottaen 0,36w) lamppuja 1,25 euron kappalehintaan.
Ja vielä aihetta sivuten..
Sain mittarihuollosta vinkin, että kannattaa käyttää sitä himmennintä ja välttää täysiä tehoja. Kesällä aivan himmeälle. Polttimot kestävät kuulemma huomattavasti pitempään ja niiden lasit eivät tummu.
Ja vielä aihetta sivuten..
Sain mittarihuollosta vinkin, että kannattaa käyttää sitä himmennintä ja välttää täysiä tehoja. Kesällä aivan himmeälle. Polttimot kestävät kuulemma huomattavasti pitempään ja niiden lasit eivät tummu.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Moikka,
Laitoin mittaritaulun "punaisen sulakkeen" tilalle minisulakkeen(1AT) ja sarjaan 5ohmin NTC vastus>>mikä tässä oli ideana ??
No 5ohmin NTC vastus rajoittaa virtaa lampuille ja suurin rajoitus tapahtuu kylmällä vastuksella, näin ollen "nappi valaistus" ensin hehkuu ja sitten kirkastuu ja lopullinen tehorajoitus tulee 0.5W:n tienoille per lamppu(täydellä säädöllä)(vaikka lamput ovat 1.2W).
No ns. "punainensulake" on johdon päässä joten ei tarvitse repiä mittaritaulua pelkästään sulakkeen vaihdon takia vaan sulake löytyy nyt kuskin jalkotilasta...
Ja mittaritaulun kaikki valaistus hoidetaan ledeillä niin mittaritaulua ei tarvitse repia kovin usein, kunhan nopeusmittari vain kestäisi paremmin.
Laitoin mittaritaulun "punaisen sulakkeen" tilalle minisulakkeen(1AT) ja sarjaan 5ohmin NTC vastus>>mikä tässä oli ideana ??
No 5ohmin NTC vastus rajoittaa virtaa lampuille ja suurin rajoitus tapahtuu kylmällä vastuksella, näin ollen "nappi valaistus" ensin hehkuu ja sitten kirkastuu ja lopullinen tehorajoitus tulee 0.5W:n tienoille per lamppu(täydellä säädöllä)(vaikka lamput ovat 1.2W).
No ns. "punainensulake" on johdon päässä joten ei tarvitse repiä mittaritaulua pelkästään sulakkeen vaihdon takia vaan sulake löytyy nyt kuskin jalkotilasta...
Ja mittaritaulun kaikki valaistus hoidetaan ledeillä niin mittaritaulua ei tarvitse repia kovin usein, kunhan nopeusmittari vain kestäisi paremmin.

Mul olis kans edes W202 lämppärin moottorin ja kuskinpuolen säätimen polttimon vaihto, vaihdan kyl hantin puolelle samalla niin ei tarvi vähänajan päästä suorittaa operaatiota uudestaan toiselle puolelle.
Mulla vaan on ongelma (vaikka on korjausopas), eli: Mulla on ollut jo toi yksikkö kädessä, missä on toi lämppärin moottorin nopeudessäätö sekä toi mistä säädetään että mihin puhaltaa ilmaa (eli kaikki roina ympäriltä irroitettu)MUTTA en ole saanut tota yksikköä kahteen osaan että saisin polttimot vaihdettua
Eli jelpatkaa (tyhmää tai lukutaidotonta
) miten saan ne polttimot vaihdettua, palaneen polttimon sain pinseteillä pois, mut en saa uutta paikalleen
.
Mulla vaan on ongelma (vaikka on korjausopas), eli: Mulla on ollut jo toi yksikkö kädessä, missä on toi lämppärin moottorin nopeudessäätö sekä toi mistä säädetään että mihin puhaltaa ilmaa (eli kaikki roina ympäriltä irroitettu)MUTTA en ole saanut tota yksikköä kahteen osaan että saisin polttimot vaihdettua

Eli jelpatkaa (tyhmää tai lukutaidotonta


Sulake lienee ehjä,jos nuo muut toimii,polttimo on sama kuin esim puhaltimen katkaisijassa,mutta hankalin vaihtaa kuten mauri taisi jo sanoa.Hemingway kirjoitti:Onko tämä mittaristovalojen sulake normaali sulakerasiassa vai mittariston takana? Mitä kautta raitisilma suuttimien säätökiekkoihin tulee valo, olen kuullut että ledien kautta, onko näin? Ja kun mikään ei pala, voisko mahdollisesti sulakevika?