1993 E420 käyntiongelmaa, pyörijä sökö!
Re: 1993 E420 sammuilee
Luettiin vikakoodit, sama tuli jälleen eli 096 Käynnistyksenesto ja peruutusvalokatkaisin S16/3.
Tuo kytkin toimii ainakin osittain koska se ei annan startata vaihde päällä sekä Star näytti vaihdevipua liikutettaessa että mikä vaihde on päällä. Jännästi siinä Starin näytössä oli F ensimmäisenä eli vika. Sitten samassa rimpsussa oli P R N D jne joka aina meni aktiiviseksi kun keppiä liikutti. P ei mennyt aktiiviseksi vaan kursori siirtyi siihen F:n paikalle. Tuo on jotenkin eriskummallista.
Mitä itse ymmärän tuosta kytkimestä niin se joko antaa startata tai sitten ei. Startatessa kone yskähtelee ja pätsähtelee sekä bensa haisee.
Yksi neuvo tuli että tarkistaa vielä vaihdekepin juuressa olevan kytkimen mutta mielestäni siellä ei ole mitään. Ainosataan se toiminto että pitää olla vrta-avain paikoillaan kun keppiä liikuttelee. Kurkistin sinne kulissin kehyksen alapuolelle enkä siitä ainakaan itse mitään nähnyt.
Nyt jos jostain saisi lainaan kokeiltavaksi sytytysmoduulia joka on numeroltaan 015 545 60 32 niin olisi hieno juttu. Jos siinä vika voisin ostaa ko palikan sitten iselleni.
Tuo kytkin toimii ainakin osittain koska se ei annan startata vaihde päällä sekä Star näytti vaihdevipua liikutettaessa että mikä vaihde on päällä. Jännästi siinä Starin näytössä oli F ensimmäisenä eli vika. Sitten samassa rimpsussa oli P R N D jne joka aina meni aktiiviseksi kun keppiä liikutti. P ei mennyt aktiiviseksi vaan kursori siirtyi siihen F:n paikalle. Tuo on jotenkin eriskummallista.
Mitä itse ymmärän tuosta kytkimestä niin se joko antaa startata tai sitten ei. Startatessa kone yskähtelee ja pätsähtelee sekä bensa haisee.
Yksi neuvo tuli että tarkistaa vielä vaihdekepin juuressa olevan kytkimen mutta mielestäni siellä ei ole mitään. Ainosataan se toiminto että pitää olla vrta-avain paikoillaan kun keppiä liikuttelee. Kurkistin sinne kulissin kehyksen alapuolelle enkä siitä ainakaan itse mitään nähnyt.
Nyt jos jostain saisi lainaan kokeiltavaksi sytytysmoduulia joka on numeroltaan 015 545 60 32 niin olisi hieno juttu. Jos siinä vika voisin ostaa ko palikan sitten iselleni.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin
Mulla ois kaiken näköstä sytkä osaa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=119732" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=119732" onclick="window.open(this.href);return false;
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin
No hitto pidetään mielessä. Mutta, pääsin äsken kokeilemaan 1990 mallisesta 400 SE:stä boksia 015 545 63 32 . Ei vaikutusta eli ei käynnistynyt. Katselin EPC:stä että tuota numeroa ei tunneta ja 015 545 60 32 on siis EPC:n mukaan omaan autoon sopiva. Yksi tuttu oli kokeillu eri numerollista boksia R129:iin ja kyllä moottori ainakin jollain lailla toimi vaikka ei ihan oikea boksi ollutkaan.sepulaakeri kirjoitti:Mulla ois kaiken näköstä sytkä osaa![]()
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=119732" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt alkaa olla hyvät nuvot kalliita! Miten tuo vaihteiston kytkin pitäisi oikein toimia, kun ei kerran uudellakaan pelannut. Vai pitääkö se ruuvata paikoilleen jotta saa varmasti maadoitusta? Senhän pitäisi vaan estää starttaus minkä nuo molemmat (vanha ja uusi) tekeekin!
Onko tuolla muita kytkimiä?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin
Täytyy alkaa huomenna tutkia tuota moottorin johtosarjaa. Aikani kun lueskelin näitä juttuja niin eiköhän tuosta rakkineesta ole ne johtoeristeet kompostoituneet. Mistähän alkas tutkiin... 

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin
Tuossa omassa projektissani kun purin orkkis johtosarjan ja tein siitä sopevan mega squirt:lle niin huomasin että ne johdot voi olla todella huonossa kunnossa ihan joka paikassa varsinkin paikoissa missä on paljon lämpöä.
Kuten kannen päällä oleva nippu.
Voin kertoa että kun alat avaan vähän sitä, sulla on hetken päästä koko johtosarja pöydällä ja masentunut mielen tila
Kuten kannen päällä oleva nippu.
Voin kertoa että kun alat avaan vähän sitä, sulla on hetken päästä koko johtosarja pöydällä ja masentunut mielen tila

W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin
Pikkasen kun niitä johtonippuja taittelee niin voi käydä näin...
Lämpöanturit.



Suuttimien johdot


Ajotuksen säätö.

Lämpöanturit.



Suuttimien johdot


Ajotuksen säätö.

Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin
Vähän Mikan kuvien näköistä tavaraa löytyi sieltä muovikiskosta, kannen alta. Eli uusiksi menee. Osanumero tuolle yläpään johtosarjalle on A1244401906, täytyy kysellä mitä maksaa. Toivottavasti ei ole rikkonut mitään muuta, näkyisiköhän se Starilla? Eli muuta vikaahan ei näkynyt kun se vaihteiston kytkin...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin
johtosarjan uusiminen ei ole huono investointi. Tuli vaan mieleen että onko autossa kauko-ohjattu keskuslukitus. Älä käytä sitä olleenkaan vaan kun auto todistetusti on käynnistynyt ja taas temppuilee niin pelaa vain avaimen kanssa.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin
OK, olin sitä tässä välissä käyttänyt, en muista oliko sen totaalisen halvaantumisen jälken vai sitä ennen... kumminkin pelasi. Nyt on auto ollut auki kun se on tallissa.illinois kirjoitti:johtosarjan uusiminen ei ole huono investointi. Tuli vaan mieleen että onko autossa kauko-ohjattu keskuslukitus. Älä käytä sitä olleenkaan vaan kun auto todistetusti on käynnistynyt ja taas temppuilee niin pelaa vain avaimen kanssa.
Onko muita vinkkejä tähän hommaan? Saanen johtosarjan näppiin lauantaina tai suununtaina viimeistään.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin, vikaa ei löydy!
Vanha johtosarja tehty 08/1993. Asensin uuden yläpään johtosarjan tänään. Ei auta eli ei lähde käyntiin, onnahtelee startatessa ihan kuin olisi jako sekaisin. Mutta viimeiksi kävi auto nätisti kun luettiin vikakoodeja, ja sammutin sen avaimesta. Sitten taukoa ja tämä vika tuli siis.karra kirjoitti:Tässä ne biohajoavat moottorinjohdot on ilmeisimmin korjattu jos Saksassa kun en ole mitään vikaa niissä havainnut.
Nyt alkaa ottamaan pattiin ihan tosissa, helvetin sähköauto

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin, vikaa ei löydy!
mulla on ässässä vain yksi avvain millä saa sen hälyttimen ja ajoneston pois päältä, että kokkeileppa avvaimet läpi jos vaikka pärähtäs käyntiin 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin, vikaa ei löydy!
Tuotakin voisi kokeilla. Mielestäni ajonestoa minulla ei ole. Kun sulkee IR avaimella niin kojelaudassa vilkkuu valo...muistaakseni, en ole kyl varma onko viime aikoina vilkkunut, en ole kiinnittänyt huomiota kun joskus nuo ovet tuppaa olemaan auki kaiken yötä... ja vaimo ajaa pääosin tällätouhottaja kirjoitti:mulla on ässässä vain yksi avvain millä saa sen hälyttimen ja ajoneston pois päältä, että kokkeileppa avvaimet läpi jos vaikka pärähtäs käyntiin

Pitää kurkata vj-kansien alle. Puolat ei kai voi hajota yhtä aikaa? Mikähän muu laite lamaannuttaa tällä lailla että startatessa venyttää eli jossain pytyssä syttyy tuli mutta ei lähde käyntiin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin, vikaa ei löydy!
Kylmänä ainakin jos ryyppy ei lähde päälle.
Tulee varmaan turpaan mutta olikos tääs nyt mikä ruisku ja vakio tarjontaa heti että yj-rele ,missä kunnossa lie?
Tulee varmaan turpaan mutta olikos tääs nyt mikä ruisku ja vakio tarjontaa heti että yj-rele ,missä kunnossa lie?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin, vikaa ei löydy!
Bensa haisee eli menovettä menee sylintereihin.atlas kirjoitti:Kylmänä ainakin jos ryyppy ei lähde päälle.
Tulee varmaan turpaan mutta olikos tääs nyt mikä ruisku ja vakio tarjontaa heti että yj-rele ,missä kunnossa lie?
Tämä on jo väyläohjattua tekniikkaa. Bosch Motronic taitaa olla kun on ilmamassamittari tms. Ei ole yj relettä vaan on akun kokoinen tuuletettu laatikko jossa piirikortteja (taikka sellaisia laatikon muotoisia kumminkin). Tämä ei ole jakoavainasentajan auto

Ei ollut kovin pahassa kunnossa vanha johtosarja, ei murentunut irroitettaessa, tosin en suojaeristeitä vileä availlut sen enempää
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin
Puusilmä kun olen niin tarkoitatko tässä että avaa ja sulkee avaimen kanssa ja kokeilee sittenillinois kirjoitti:johtosarjan uusiminen ei ole huono investointi. Tuli vaan mieleen että onko autossa kauko-ohjattu keskuslukitus. Älä käytä sitä olleenkaan vaan kun auto todistetusti on käynnistynyt ja taas temppuilee niin pelaa vain avaimen kanssa.

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin
no vähän joo, mulla oli alakuperäset avvaimet ja se missä oli häly, siinä oli ovaalin muotonen reikäkarra kirjoitti:Puusilmä kun olen niin tarkoitatko tässä että avaa ja sulkee avaimen kanssa ja kokeilee sittenillinois kirjoitti:johtosarjan uusiminen ei ole huono investointi. Tuli vaan mieleen että onko autossa kauko-ohjattu keskuslukitus. Älä käytä sitä olleenkaan vaan kun auto todistetusti on käynnistynyt ja taas temppuilee niin pelaa vain avaimen kanssa..

se lukon ensimmäinen haitta tais olla sen häly/ajon eston haitta

mullon pelkkiä romuja vaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin, vikaa ei löydy!
Mulla on sellainen tapa että jos avaimet katoaa niin palaan samaa polkua josko vaikka löytyis....
Eli kun tämä ongelma on tullut käsittääkseni jossain vaiheessa kampuran tunnistimen vaihdon yhteydessä/jälkeen.....voisiko vika olla siellä asti ?
.
Eli kun tämä ongelma on tullut käsittääkseni jossain vaiheessa kampuran tunnistimen vaihdon yhteydessä/jälkeen.....voisiko vika olla siellä asti ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin, vikaa ei löydy!
Jollei jopa alkuperäinen vika, niin nyt varmaankin tulpat rupeaa olemaan entisetkarra kirjoitti: Bensa haisee eli menovettä menee sylintereihin.

-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin, vikaa ei löydy!
kyllä, sillon luultavasti asento tunnistin viallinen vaikka oliski uusiLopenUupunut kirjoitti:Mulla on sellainen tapa että jos avaimet katoaa niin palaan samaa polkua josko vaikka löytyis....
Eli kun tämä ongelma on tullut käsittääkseni jossain vaiheessa kampuran tunnistimen vaihdon yhteydessä/jälkeen.....voisiko vika olla siellä asti ?
.


mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin, vikaa ei löydy!
Minulla on nyt paikallaan se orkkis anturi. Sekin toimi vielä sillä hetkellä kun vaihdoin uuden jolla auto nyt stoppasi. Ja, nyt Star ei anna kummallekaan anturille vikaa päälle eli nähdäkseni tuo on eliminoitu. Uskon että siinä ei koskaan vikaa ollutkaan vaan jos kone yskähtelee niin tuo anturi saattaa kadottaa magneetit ja se näkyy vikana...LopenUupunut kirjoitti:Mulla on sellainen tapa että jos avaimet katoaa niin palaan samaa polkua josko vaikka löytyis....
Eli kun tämä ongelma on tullut käsittääkseni jossain vaiheessa kampuran tunnistimen vaihdon yhteydessä/jälkeen.....voisiko vika olla siellä asti ?
Bosch Autosähkö kertoi että heillä on kyky tutkia syvemmälle mitä Star kertoo, mm oskilloskoopilla. Itse en noistä ymmärrä mitään muuta kun sen että tuntilaskutus on karvan auki 80 euroa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin, vikaa ei löydy!
Kokeiltu toisella syttyboksilla myös. Jolloin pistoke on ollut irti jo monen monta kertaa...touhottaja kirjoitti:kyllä, sillon luultavasti asento tunnistin viallinen vaikka oliski uusikoitappas sitten vaikka pyöräyttää sitä asentoanturin pistoketta syttypoksissa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin, vikaa ei löydy!
En usko että alkuperäinen koska sain auton käymään nätisti kun nollattiin Starilla viat ja käynnistettiin vaihdekeppi N-asennossa. Sitten avaimesta sammutin ja reilun viikon päästä ei enää käynnistynyt.teppo21 kirjoitti:Jollei jopa alkuperäinen vika, niin nyt varmaankin tulpat rupeaa olemaan entisetkarra kirjoitti: Bensa haisee eli menovettä menee sylintereihin.
Onko tuolla joku erillinen kytkin vaihdekepin juuressa? Star tunnistaa kyllä vaihdekepin liikkeet mutta kun laittaa P-asennolle niin herjaa vikaa eli F. Ei lähde sen kummemmin N-asennollakaan käyntiin nyt, vaihde päällä ei toki starttaakaan kuten asiaan kuuluu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin, vikaa ei löydy!
mites se vaihelootan kytkin, onko kohillaan ja ehejä
ei siä taija olla kun se kepin kytkin ja ylikuorma venttiilin solenoidi ja kikkulan venttiili/kytkin ja jos sulla on siinä kepin vieressä se liuku nappi, sille on vielä sitten se pikkanen magneettiventtiili, millä kiristetään ohjauspaine vaijeria, mutta tää ny on ihan arvailuja

ei siä taija olla kun se kepin kytkin ja ylikuorma venttiilin solenoidi ja kikkulan venttiili/kytkin ja jos sulla on siinä kepin vieressä se liuku nappi, sille on vielä sitten se pikkanen magneettiventtiili, millä kiristetään ohjauspaine vaijeria, mutta tää ny on ihan arvailuja

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 1993 E420 ei lähde käyntiin, vikaa ei löydy!
Kytkin on kohillaan ja ehjä. Ja uuttakin on kokeiltu pistokkeeseen van ei ollut lootassa kiinni.touhottaja kirjoitti:mites se vaihelootan kytkin, onko kohillaan ja ehejä![]()
ei siä taija olla kun se kepin kytkin ja ylikuorma venttiilin solenoidi ja kikkulan venttiili/kytkin ja jos sulla on siinä kepin vieressä se liuku nappi, sille on vielä sitten se pikkanen magneettiventtiili, millä kiristetään ohjauspaine vaijeria, mutta tää ny on ihan arvailuja
Tulostelin tänään EPC:stä alakerran johtosarjan kuvan sekä vielä löysin vaihdelaatikon johtosarjan kuvaan ja näin mitä kaikkia sähköhilppeitä siellä kepin juuressa on. Siellä on se liukunapin alla oleva solenoidi sekä pakkoykkösen kytkin. Toki vielä kulissin valo.
Mutta on tää ihme vika; kokeilin molemmilla rauta-avaimilla avata ja sulkea. Ei vaikutusta.
Sitten, otin toisen virranjakajan kannen auki; järkyttävässä kunnossa

Starttasin ja lähti heti käyntiin, kävi 3 sekuntia hienosti ja sammui. SItten taas ei oikein luvannut, nytkähteli startatessa taasen mutta eri lailla kuin aiemmin. Kurkkasin vielä kerran toisen jakajan kannen alle, ei mitään irtonaista mujua tms ylimääräistä siellä. Katsoin yhden sytytystulpan, oli ihan vähän kiiltävä, ei oikeastaan märkä edes.
Sitten aloin startata pitkään ja hartaasti, painoin kaasun pohjaan ja alkoi lupailemaan... sitten lähti käyntiin ja sain sellaiset 2500 rpm hetken aikaa, melko nätisti kävi. Yks kaks pasautti tulet imusarjasta (kaikki maholliset kopat on irti) ja sammui. Läksin kahville kun autotalli täyttyi savusta

Kahvitauon jälkeen päätin lorauttaa vähän bensaa imusarjaan, varoen kaatamasta ilmamäärämittarin langoille. Starttasin ilman kaasua, ei mitään. Kun painoin kaasun pohjaan niin alkoi lupailemaan ja viimein lähti. Ihan nätisti kävi siihen asti kunnes kone saavutti käyntilämmön; sitten alkoi humppaamaan ja hytkymään. Kun antoi kierroksi kävi melko tasaisesti mutta tyhjäkäynnillä ontui pahasti ja kävi lopuksi sitä samaa 400 rpm.
Saattaa olla että tulpat on ottaneet tästä itseensä (kuten arveltiin), niillä on ajettu 6000 km - edellisillä ajoin reilut 40 tkm.
Jos auto korjaantuu uusilla tulpilla jää arvoitukseksi missä on se alkuperäinen vika?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1993 E420 käyntiongelmaa, käy taas mutta huonosti
No nyt kun moottori on saatu jo käyntiin niin staarikin osaisi varmasti jotain sanoa...
Re: 1993 E420 käyntiongelmaa, käy taas mutta huonosti
Nyt on sama tilanne kuin kesäkuun alussa. Kone saatiin käyntiin mutta star ei näytänyt enää mitään vikaa. Tosin silloin jäi käymään nätisti, nyt sammutin auton kun oli käynti taas huonoa. Jos sen saisi ajamalla Bosch-huoltoon, kun heillä on muitakin laitteita kuin starMika.T kirjoitti:No nyt kun moottori on saatu jo käyntiin niin staarikin osaisi varmasti jotain sanoa...

Imastointi on sitten mykkä... no tiedossa oli että systeemi vuotaa mutta keväällä toimi vielä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 1993 E420 käyntiongelmaa, käy taas mutta huonosti
jaa, ilimastoinnista tulikin mieleen, että jos ilimastoinnin rele viallinen kone saattaa tehä nuin, mutta vaikuttaa erittäin paljon varsinki tyhjäkäyntiin/joutokäyntikarra kirjoitti:Nyt on sama tilanne kuin kesäkuun alussa. Kone saatiin käyntiin mutta star ei näytänyt enää mitään vikaa. Tosin silloin jäi käymään nätisti, nyt sammutin auton kun oli käynti taas huonoa. Jos sen saisi ajamalla Bosch-huoltoon, kun heillä on muitakin laitteita kuin starMika.T kirjoitti:No nyt kun moottori on saatu jo käyntiin niin staarikin osaisi varmasti jotain sanoa.... Vaihan ensin takaisin vanhat toimivat tulpat, ei raaski uusia laittaa sinne jos ne vaikka kärsivät kastelusta...
Imastointi on sitten mykkä... no tiedossa oli että systeemi vuotaa mutta keväällä toimi vielä.

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 1993 E420 käyntiongelmaa, käy taas mutta huonosti
Niin, se M119 omistajan toimintatonni on nyt palanut aika tarkkaan tähän vikaan. Ja siinä ei ole 2 v sitten uusittuja virranjakajan osia
.
Mutta, taas uutta kokemusta. Avasin kerran vielä jakajien kannet ja kummaa, taas oli kosteutta kansissa. Missähän raossa ne O-renkaat kuuluu olla, minulla ne on heti jakajan kannen alla, ei sen mustan aluskupin alla? Irroitin pyörijät ja putsasin bräkleenillä sieltä altakin. Kuivattelin hiustenkuivaajalla kaikki kuivaksi.
Lähti nyt käyntiin heti mutta jo kylmän käynnin aikana käy epätasaisesti. Pitää kumminkin katsoa tulpat vielä, ja laittaa ne vanhat toimivat vaikkapa. Ostin sytkämoduulin ja puolat käytettynä, niitä vois vielä kokeilla.
Lisäksi aion vaihtaa polttoainesuodattimen, sitä ei ilmeisesti ole koskaan vaihdettu, huoltokuiteissa ei ole merkintää. Laitoin suodattimen liittimiin ruosteenirroitusainetta, saa muutaman päivän muhia ennen kuin alan irroittamaan junttureita.

Mutta, taas uutta kokemusta. Avasin kerran vielä jakajien kannet ja kummaa, taas oli kosteutta kansissa. Missähän raossa ne O-renkaat kuuluu olla, minulla ne on heti jakajan kannen alla, ei sen mustan aluskupin alla? Irroitin pyörijät ja putsasin bräkleenillä sieltä altakin. Kuivattelin hiustenkuivaajalla kaikki kuivaksi.
Lähti nyt käyntiin heti mutta jo kylmän käynnin aikana käy epätasaisesti. Pitää kumminkin katsoa tulpat vielä, ja laittaa ne vanhat toimivat vaikkapa. Ostin sytkämoduulin ja puolat käytettynä, niitä vois vielä kokeilla.
Lisäksi aion vaihtaa polttoainesuodattimen, sitä ei ilmeisesti ole koskaan vaihdettu, huoltokuiteissa ei ole merkintää. Laitoin suodattimen liittimiin ruosteenirroitusainetta, saa muutaman päivän muhia ennen kuin alan irroittamaan junttureita.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 1993 E420 käyntiongelmaa, käy taas mutta huonosti
suosittelis ottaa sen koko pumppu hässäkän kokonaisena alta pois ja pöydällä sitten purkaa se ja samalla helepompi uusia katkenneet ruuvit ja kummit, mutta eihän tääkään systeemi ole etes sinne päinkään 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 1993 E420 käyntiongelmaa, käy taas mutta huonosti
Nii täs M119 koneessa ja 124-kopassa on eroja ässäläiseen. Suunnittelin/juttelin lauantaina Antti-Ässän kanssa että kun saan tämän kuntoon niin paan myyntiin ja tilalle tulee loppupään 500SE taikka SEL. mekaanisesti ohjattu ruisku ja kaheksan venttiiliä, viissatasessa on se välitys/ajotuntuma paaaljon parempi kuin tässä "kinnerissä". Kerkisin aikoinaan ajaa pari kk semmoisella.touhottaja kirjoitti:suosittelis ottaa sen koko pumppu hässäkän kokonaisena alta pois ja pöydällä sitten purkaa se ja samalla helepompi uusia katkenneet ruuvit ja kummit, mutta eihän tääkään systeemi ole etes sinne päinkään
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224