Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Kitti hyvistä vihjeistä!
kampiakselin asentotunnistin ei halua lähteä ehjänä irti!onko tuon irroittamiseen mitäänn vippaskonstia?
eli synkronointi pysyy nyt NO asennossa!
kampiakselin asentotunnistin ei halua lähteä ehjänä irti!onko tuon irroittamiseen mitäänn vippaskonstia?
eli synkronointi pysyy nyt NO asennossa!
ML W164
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
järki lähtee tuon viton kanssa
synkronointi pysyy NO asennossa!
-kampi-akselin asentotunnistimen hampaat tarkastettu ne ok!
-kammen asentotunnistimen piuhat eculle ok
-suutinten ylivuoto ok
-nokan tunnistin vaihettu ja vastakappale pyörii kannessa
-terminal 15 ja 87 jännitteet ok
vaikuttaako tuo ajonesto siihen synkronointiin?
*:ri kenkkuilee taas niin en sillä nähnyt tuota ajonestopuolta,launchilla katottuna osa WSP juttujen kohdalla -V- ja toisissa -F-
saakos tuota ajonestoa ohitettua millään
vai rupeanko jo uutta ecua etsimään!
synkronointi pysyy NO asennossa!
-kampi-akselin asentotunnistimen hampaat tarkastettu ne ok!
-kammen asentotunnistimen piuhat eculle ok
-suutinten ylivuoto ok
-nokan tunnistin vaihettu ja vastakappale pyörii kannessa
-terminal 15 ja 87 jännitteet ok
vaikuttaako tuo ajonesto siihen synkronointiin?
*:ri kenkkuilee taas niin en sillä nähnyt tuota ajonestopuolta,launchilla katottuna osa WSP juttujen kohdalla -V- ja toisissa -F-

saakos tuota ajonestoa ohitettua millään

vai rupeanko jo uutta ecua etsimään!
ML W164
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Näätkös sillä onko käynistys lupaa,Teppo L kirjoitti:järki lähtee tuon viton kanssa
synkronointi pysyy NO asennossa!
-kampi-akselin asentotunnistimen hampaat tarkastettu ne ok!
-kammen asentotunnistimen piuhat eculle ok
-suutinten ylivuoto ok
-nokan tunnistin vaihettu ja vastakappale pyörii kannessa
-terminal 15 ja 87 jännitteet ok
vaikuttaako tuo ajonesto siihen synkronointiin?
*:ri kenkkuilee taas niin en sillä nähnyt tuota ajonestopuolta,launchilla katottuna osa WSP juttujen kohdalla -V- ja toisissa -F-![]()
saakos tuota ajonestoa ohitettua millään![]()
vai rupeanko jo uutta ecua etsimään!
saatko tarkistettua että *:ri toimii oikeen jossain toisessa samanmoisessa autossa(koitta vaikka nokkaakselin tunistimen johto irti ja kiinni)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Start enable oli YES launchilla katottuna!
pitää katella omasta C-mallista niitä ajoneston juttuja ja verrata vitoon
kampiakselin asentotunnistin näytti sen 1000ohmia vastusmittarilla,niinkuin pitääkin!
*:rilla ei katella vähään aikaan mitään kun ulkoinen kovalevy ei suostu starttaamaan enää VMwarella
kyllä on harvinaisen epäluotettava laitos tuolla ulkosella kovalevyllä,en suosittele kenellekkään any computer mallia.
ilmanko myyjäkin puoliväkisin meinasi myydä T30 kovon
nooh..nyt olisi perjantaipullo jaossa sille kuka keksii mikä vitoa vaivaa
Edit.ihmettelin miksei meinaa sopia nosturin tassut keulaan helmojen alle...oli molemmat etujouset poikki
pitää katella omasta C-mallista niitä ajoneston juttuja ja verrata vitoon

kampiakselin asentotunnistin näytti sen 1000ohmia vastusmittarilla,niinkuin pitääkin!
*:rilla ei katella vähään aikaan mitään kun ulkoinen kovalevy ei suostu starttaamaan enää VMwarella

kyllä on harvinaisen epäluotettava laitos tuolla ulkosella kovalevyllä,en suosittele kenellekkään any computer mallia.
ilmanko myyjäkin puoliväkisin meinasi myydä T30 kovon

nooh..nyt olisi perjantaipullo jaossa sille kuka keksii mikä vitoa vaivaa
Edit.ihmettelin miksei meinaa sopia nosturin tassut keulaan helmojen alle...oli molemmat etujouset poikki

ML W164
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
C malli ei oikeen sovellu vertailu kohteeksi ajon esto systeemi on erilainen,Teppo L kirjoitti:Start enable oli YES launchilla katottuna!
pitää katella omasta C-mallista niitä ajoneston juttuja ja verrata vitoon![]()
kampiakselin asentotunnistin näytti sen 1000ohmia vastusmittarilla,niinkuin pitääkin!
*:rilla ei katella vähään aikaan mitään kun ulkoinen kovalevy ei suostu starttaamaan enää VMwarella![]()
kyllä on harvinaisen epäluotettava laitos tuolla ulkosella kovalevyllä,en suosittele kenellekkään any computer mallia.
ilmanko myyjäkin puoliväkisin meinasi myydä T30 kovon![]()
nooh..nyt olisi perjantaipullo jaossa sille kuka keksii mikä vitoa vaivaa
Edit.ihmettelin miksei meinaa sopia nosturin tassut keulaan helmojen alle...oli molemmat etujouset poikki
kannatta kaivella se anturi sieltä ja tarkistella myös silmällä/testat toista mikä käynti kuntoinen
(*:ri ulkoisela kovalevylä VMwarella on kyllä semoinen systeemi mitä ei voi suositella, paitsi jos on tarkoitus tehdä jotain muuta kuin tutkia autoa...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
ittellä 313 rintterissä sama vika ei käyntiin millään. oli menny sammutin venttiili siirto pumpun kyljestä. kyseisestä nippelistä kuva 108 vito jutun yhteydessä. maksoi veholla 52 ekuu.
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Sitä sammutinventtiiliähän ei olekaan uudemmissa koneissa. Kaveri oli kokeillut versiokoodata sen venttiilin pois asetuksista mutta DAS ei kuulemma tehnyt muutosta. Onkos CDI203 päässyt kokeilemaan samaa koodausmuutosta eli olisiko sen pitänyt onnistua? Eihän tuo 52 Euroa niin kauhean suuri summa ole mutta jos auto toimii ilman tuollaista rikki menevää osaa niin miksikäs siitä ei pyrkisi eroon.pottu68 kirjoitti:ittellä 313 rintterissä sama vika ei käyntiin millään. oli menny sammutin venttiili siirto pumpun kyljestä. kyseisestä nippelistä kuva 108 vito jutun yhteydessä. maksoi veholla 52 ekuu.
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
.
Saapi sen sammutusventtiilin ohjelmasta poikkeen.
Sen jälkeen sille voi tehdä, mitä haluaa, minun Paawoni venttiili on reissuamassa tuttujen luona Rovaniemellä.
Mutta halvempaa on ostaa uusi, jos ~viidelläkympillä saa, minä en rupea ohjelmaa rassaamaan sillä rahalla.
Kaikki nämä "ulkopuoliset" sensorit saa kyllä ohjelmasta poikkeen, yhdessä, tai erikseen.
Hirmuinen työmaa vaan, jos siihen rupeaa.
Neli- ja viisipyttyisiin löytyy maffiin ja egr venttiilin sellainen "helppo" ratkaisu, kun vaihtaa sprintterin ohjelman, jossa näitä ei ole.
Sammutusventtiilin tilalla tosin sprintterissä on lepuutusventtiili.
Omaanikin kokeilin ko. ratkaisua sovellettuna, kun kuusipyttyistä sprintteriä ei ole.
Muttamutta totesin, että ei toiminut hyvin.
Ilmamassamittariautoissa siitä ilman määrästä ja muutoksista päätellään "jotain", jonka avulla ennakoidaan muunmuassa ahtimen ja vaihteiston toimintaa.
Ei auttanut, kun ottaa lusikka kauniisti käteen ja alkaa etsimään ja kokeilemaan ... mutta nyt toimii.
Yleisesti ottaen, kuitenkin on parempi, että auto on "oikeasti" kunnossa.
En ole ohjelmalla ruvennut autossa olevaa vikaa korjaamaan.
Tästä poikkeuksena ne pirun hiukkaspöntöt, joita alan kohta olla kurkkua myöten täynnä.
Saapi sen sammutusventtiilin ohjelmasta poikkeen.
Sen jälkeen sille voi tehdä, mitä haluaa, minun Paawoni venttiili on reissuamassa tuttujen luona Rovaniemellä.

Mutta halvempaa on ostaa uusi, jos ~viidelläkympillä saa, minä en rupea ohjelmaa rassaamaan sillä rahalla.
Kaikki nämä "ulkopuoliset" sensorit saa kyllä ohjelmasta poikkeen, yhdessä, tai erikseen.
Hirmuinen työmaa vaan, jos siihen rupeaa.
Neli- ja viisipyttyisiin löytyy maffiin ja egr venttiilin sellainen "helppo" ratkaisu, kun vaihtaa sprintterin ohjelman, jossa näitä ei ole.
Sammutusventtiilin tilalla tosin sprintterissä on lepuutusventtiili.
Omaanikin kokeilin ko. ratkaisua sovellettuna, kun kuusipyttyistä sprintteriä ei ole.
Muttamutta totesin, että ei toiminut hyvin.
Ilmamassamittariautoissa siitä ilman määrästä ja muutoksista päätellään "jotain", jonka avulla ennakoidaan muunmuassa ahtimen ja vaihteiston toimintaa.
Ei auttanut, kun ottaa lusikka kauniisti käteen ja alkaa etsimään ja kokeilemaan ... mutta nyt toimii.
Yleisesti ottaen, kuitenkin on parempi, että auto on "oikeasti" kunnossa.
En ole ohjelmalla ruvennut autossa olevaa vikaa korjaamaan.
Tästä poikkeuksena ne pirun hiukkaspöntöt, joita alan kohta olla kurkkua myöten täynnä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Hyvä tietää tuokin, vaikka ei olisikaan oikea vaihtoehto kotikorjaajalle (tavalliselle).tuikku kirjoitti:.
Saapi sen sammutusventtiilin ohjelmasta poikkeen.
Tarkoitin kuitenkin versiokoodausta Star'illa ilman softamuutoksia. Sama softa selvästikin on tarkoitettu sekä sellaiseen autoon jossa se sammutusventtiili on että sellaiseen jossa sitä ei ole kun DAS:in versiokoodausvalikossa on sen venttiilin olemassaololle oma valinta. DAS versiokoodauksen taas voi helposti tehdä vaikka kuusen alla mutta onko tuo versiokoodaus jotenkin lukittu sen jälkeen kun ohjainlaite on jo otettu käyttöön tms?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Kumpaakin tehty kuusen alla tosin ei vitoon/sprinteriinDBFI kirjoitti:Hyvä tietää tuokin, vaikka ei olisikaan oikea vaihtoehto kotikorjaajalle (tavalliselle).tuikku kirjoitti:.
Saapi sen sammutusventtiilin ohjelmasta poikkeen.
Tarkoitin kuitenkin versiokoodausta Star'illa ilman softamuutoksia. Sama softa selvästikin on tarkoitettu sekä sellaiseen autoon jossa se sammutusventtiili on että sellaiseen jossa sitä ei ole kun DAS:in versiokoodausvalikossa on sen venttiilin olemassaololle oma valinta. DAS versiokoodauksen taas voi helposti tehdä vaikka kuusen alla mutta onko tuo versiokoodaus jotenkin lukittu sen jälkeen kun ohjainlaite on jo otettu käyttöön tms?
Manuali ML mallisa toimii melko hyvin sprinterin ohjelman muutos(ylimääräiset osat pois) automattissa on enemmän homma
Hinnan suhteen samaa mieltä tuikkun kanssa(helpompi laitella uusi ventiili)
Hommailut muovikasilesen eri malisi ecuja erilaisia testailuja varten voi sitten ecujen elvytykseen ohessa ja muutenkin testat kaikenlaista...mitä mieleen tulee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
.
DBFI on oikeilla jäljillä ...
Vähän tämä juttu nyt lähtee lapasesta.
Usein, muttei aina, samassa ecussa on jo valmiina sellainenkin ohjelma, jossa ei sitä sammutusventtiiliä olekkaan (kuuma vihje
).
Minunkin mielestäni pitäisi versionkoodauksena sellaisissa tapauksissa onnnistua myös.
Mutta se ongelma on tietty, ettette te tiedä, kun ette näe niitä ohjelmia, onnistuuko - vaiko ei.
Alkuperäiseen Tepon ongelmaan minulla olisi sellainen vinkki,
Että mikäli synkronointia ei tapahdu, vaikka moottori pyörii ja vikakoodia ei ole.
Niin päättelemällä mielestäni tullaan siihen tulokseen, että vika täytyy olla siinä (paluu) signaalijohdossa, jossain kohden.
Sen täytyy olla irtipoikki, muttei saa ottaa runkoon.
Onkohan sille sulake ?
Meneekö johdot suoraan eculle, vai johonkin ohjainlaitteeseen, joka välittää tietoa edelleen eculle ?
Pinni irti juotoksesta ?
DBFI on oikeilla jäljillä ...
Vähän tämä juttu nyt lähtee lapasesta.
Usein, muttei aina, samassa ecussa on jo valmiina sellainenkin ohjelma, jossa ei sitä sammutusventtiiliä olekkaan (kuuma vihje

Minunkin mielestäni pitäisi versionkoodauksena sellaisissa tapauksissa onnnistua myös.
Mutta se ongelma on tietty, ettette te tiedä, kun ette näe niitä ohjelmia, onnistuuko - vaiko ei.
Alkuperäiseen Tepon ongelmaan minulla olisi sellainen vinkki,
Että mikäli synkronointia ei tapahdu, vaikka moottori pyörii ja vikakoodia ei ole.
Niin päättelemällä mielestäni tullaan siihen tulokseen, että vika täytyy olla siinä (paluu) signaalijohdossa, jossain kohden.
Sen täytyy olla irtipoikki, muttei saa ottaa runkoon.
Onkohan sille sulake ?
Meneekö johdot suoraan eculle, vai johonkin ohjainlaitteeseen, joka välittää tietoa edelleen eculle ?
Pinni irti juotoksesta ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
kampi-akselin asentotunnistimen johdot on mitattu eculle ja ne ok,nokan anturin piuhat vielä hakusessa!
molemmilta antureilat menee johdot suoraan eculle.
molemmilta antureilat menee johdot suoraan eculle.
ML W164
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
liitin irti molemista päistä ja yleismittarilla piipailee ne läpiTeppo L kirjoitti:kampi-akselin asentotunnistimen johdot on mitattu eculle ja ne ok,nokan anturin piuhat vielä hakusessa!
molemmilta antureilat menee johdot suoraan eculle.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
yhden viton kytkentäCDI203 kirjoitti:liitin irti molemista päistä ja yleismittarilla piipailee ne läpiTeppo L kirjoitti:kampi-akselin asentotunnistimen johdot on mitattu eculle ja ne ok,nokan anturin piuhat vielä hakusessa!
molemmilta antureilat menee johdot suoraan eculle.
Ecun liitimessä 4 anturinliitimessä
4.12------------------3
4.2 ------------------ 1
4.3 singnaali ----- 2
suoratjohdot
E:koitettu selkeämmäksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Kiitti ceeteeiille pinni tiedoista,kävin mitaamassa piipparilla kaikki johdot ok,kokeilin vielä taivutella anturipuolen johtoja jos poikki kuoren sisästä mutta ehjät oli piuhat
kampiakselin anturia en ole saanut irti mutta eikös kierroslukutieto tule tuon kautta ja kierrokset on kuitenkin startatessa siinä 200r/min pinnassa akun varaustilasta riippuen
entä suihkut,lähteekö cdi pyörimään jos jonkin suihkun töpseli ei saa kosketusta?
kannattaako tuota ecua rueta purkamaan;voiko siellä olla visuaalisesti näkyvää vikaa?

kampiakselin anturia en ole saanut irti mutta eikös kierroslukutieto tule tuon kautta ja kierrokset on kuitenkin startatessa siinä 200r/min pinnassa akun varaustilasta riippuen

entä suihkut,lähteekö cdi pyörimään jos jonkin suihkun töpseli ei saa kosketusta?
kannattaako tuota ecua rueta purkamaan;voiko siellä olla visuaalisesti näkyvää vikaa?
ML W164
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Ei lähde nämä vanhat, vikakoodi löytyy sitten...entä suihkut,lähteekö cdi pyörimään jos jonkin suihkun töpseli ei saa kosketusta?
Jos railpaine on OK mutta nokka-ka-synkronointi ei kokeilisin uusilla antureilla.
wiimax.fi
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
nokan anturi onkin jo vaihdettu,mittasin myös tunnistimien johdot maata vaste,eivät "vuoda"runkoon
synkronointi pysyy NO asennossa
onko tuossa enää muuta mahdollisuutta kuin ka tunnistin tai ecu???
synkronointi pysyy NO asennossa

ML W164
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Jos suutimen piuha vika Joku versio pyörii kyllä mutta ei käynisty,
Hiukasen epäilyttää kyllä se kampi akselinanturi kun ei lähde irti
Että on muutakin, Ecussa ei yleensä ole näkyää vika tai jos on niin tuhoa tullut "liian"paljon
Hiukasen epäilyttää kyllä se kampi akselinanturi kun ei lähde irti
Että on muutakin, Ecussa ei yleensä ole näkyää vika tai jos on niin tuhoa tullut "liian"paljon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Ne mallit joissa on IMA koodattavat suuttimet (esim 211 noin 2005 ->) käyvät kolmella vaikka nykäisee yhden suuttimen töpselin irti.
Aiheeseen löyhästi liittyen; eräälle autoilijalle oli tehty merkkiliikkeessä noin puolentoista tonnin kustannusarvio korjauksesta kun auton käynti oli nilkuttavaa, kustannusarviossa uusi railputki töineen ja mitähän muuta oli...
No, tämä päätti että käydään nyt vielä toisaalla tutkituttamassa autoa.
Työkaveri otti moottorin päältä kopan irti;
"Tuostahan on suuttimen sähköliitin pois paikaltaan" *töks* "No nythän se käy kaikilla"
Sitten vikamuistin tyhjennys, muutaman kympin lasku ja lievästi sanoen tyytyväinen asiakas jatkamaan matkaa.
Aiheeseen löyhästi liittyen; eräälle autoilijalle oli tehty merkkiliikkeessä noin puolentoista tonnin kustannusarvio korjauksesta kun auton käynti oli nilkuttavaa, kustannusarviossa uusi railputki töineen ja mitähän muuta oli...
No, tämä päätti että käydään nyt vielä toisaalla tutkituttamassa autoa.
Työkaveri otti moottorin päältä kopan irti;
"Tuostahan on suuttimen sähköliitin pois paikaltaan" *töks* "No nythän se käy kaikilla"
Sitten vikamuistin tyhjennys, muutaman kympin lasku ja lievästi sanoen tyytyväinen asiakas jatkamaan matkaa.
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Kannataa kaivella se ka tunnistin sieltä ja testat toisella samalla tarkistaa se vasta hammas kehä,Teppo L kirjoitti:nokan anturi onkin jo vaihdettu,mittasin myös tunnistimien johdot maata vaste,eivät "vuoda"runkoon
synkronointi pysyy NO asennossaonko tuossa enää muuta mahdollisuutta kuin ka tunnistin tai ecu???
Missäs päin auto on jos siellä päin sattuisi testi ecu mukan kulkemaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Joo pitää kaivella se ka asentotunnistin vaikka kappaleina,tunnistimen "hammaskehä" on tarkastettu laatikon alla olevasta luukusta,se on virheettämässä kunnossa ruostetta lukuunottamatta.
on muuten näköjään erillainen tuossa C:eessä tunnistin ja näkyy olevan olevan pistoke sekä ohmitkin erillaiset.
Laitoin yyveetä auton tarkemmasta sijainnista.
on muuten näköjään erillainen tuossa C:eessä tunnistin ja näkyy olevan olevan pistoke sekä ohmitkin erillaiset.
Laitoin yyveetä auton tarkemmasta sijainnista.
ML W164
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Hiukan ohi aiheenDBFI kirjoitti:Sitä sammutinventtiiliähän ei olekaan uudemmissa koneissa. Kaveri oli kokeillut versiokoodata sen venttiilin pois asetuksista mutta DAS ei kuulemma tehnyt muutosta. Onkos CDI203 päässyt kokeilemaan samaa koodausmuutosta eli olisiko sen pitänyt onnistua? Eihän tuo 52 Euroa niin kauhean suuri summa ole mutta jos auto toimii ilman tuollaista rikki menevää osaa niin miksikäs siitä ei pyrkisi eroon.pottu68 kirjoitti:ittellä 313 rintterissä sama vika ei käyntiin millään. oli menny sammutin venttiili siirto pumpun kyljestä. kyseisestä nippelistä kuva 108 vito jutun yhteydessä. maksoi veholla 52 ekuu.
Muualt linkitetty kuva (kuva huono luurilla nappatu)

alarivin muutos tuli testatua ja meni läpi äskettäin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Joo vähän ohi aiheen mutta juuri tuo mainitsemasi muutos minua kiinnosti. Pitää laittaa tietoa eteenpäin että muutoksen pitäisi onnistua.CDI203 kirjoitti:
Hiukan ohi aiheen
Muualt linkitetty kuva (kuva huono luurilla nappatu)
alarivin muutos tuli testatua ja meni läpi äskettäin
Re: Kuinkapaljon CDI tarvitsee kierroksia??ei käynnisty ei!
Vito ei käynnisty vieläkään *rilla katoin ajonestopuolelta että kaikki pitäs olla ok!
pitää tänää koittaa vaihtaa tuo kammen asentotunnistin,edelleenkään ei löydä siis synkronointia vaikka starttaisi kuinka
pitää tänää koittaa vaihtaa tuo kammen asentotunnistin,edelleenkään ei löydä siis synkronointia vaikka starttaisi kuinka

ML W164