auto vito 112cdi 2001,ei lähe käyntiin ampumallakaan! rail paine ok eikä vikakoodeja

Viime talven ennätys oli -31C ja CDI Vito kadunreunasta tulille, kun oli yli viikon siinä seissyt. Ei silti tarvinnut edes kovin kauaa sahata. Toki ei ihan yhtä nopeasti kuin kesällä...pera8x kirjoitti:
joskus pari vuotta sitten jouduin käynnistään mitsubisi L200 pikupin jostakin 30 pakkasesta raakana ilman lisälämmittimiä. öljyt ja koko kone oli niin kankeet, että hyvä kun jakso pyörittää. silti siitä hitaan pyrimisen seasta huomas, kuinka diiseli hitaasti sytty joka kerta, ku oli työtahti menossa. pikkuhiljaa kierrokset nousi ja nousi sinne lähelle tuhatta lopulta kone kävi omin voimin. ei tuo laite ainakaan kovin paljoa yli 200rpm kiertäny startin voimin alussa. ja semmonen commonrail kone oli kyseessä.
St***lla pääsen tutkimaan autoa luultavasti loppuviikollaCDI203 kirjoitti:~200rmp on kieroksia kin lätee käyntiin, kierrokset yleensä rittää jos railipainen jaksaa nostaa tarpeeksi ylös,
mitäs *:ri näytti asennon tunistimien tiedoissa?
kaikki sulakket ok?
mittariston merkki valot toimii normaalist?
näytössä ei start error tekstiä?
tämä ei yritäkkäänJolle kirjoitti:Ei kyllä tarvitse kuin kerran pyörähtää ymrpäri niin lähtee käymään jos ei ole suuttimissa tai muussa vikaa. Omassa autossa oli 2 kuukautta akku sellainen että jaksoi just ja just pyöräyttää kerran koneen ympäri ja aina käyntiin (onneksi)
Tarkista että suutimille tulee virtaa ~75vTeppo L kirjoitti:tämä ei yritäkkäänJolle kirjoitti:Ei kyllä tarvitse kuin kerran pyörähtää ymrpäri niin lähtee käymään jos ei ole suuttimissa tai muussa vikaa. Omassa autossa oli 2 kuukautta akku sellainen että jaksoi just ja just pyöräyttää kerran koneen ympäri ja aina käyntiin (onneksi)![]()
pakoputkesta ei tule ollenkaan palokaasujen hajua eli joku selvästi estää polttoaineen ruiskuttamisen sylintereihin!
Alle 10V jännite voi tehdä sen että ei lähde(tosin muisti kuva että sillon ei myöskään pulsia suutimille tule)Teppo L kirjoitti:suuttimille tuli n.72v launchin mukaan ja Start enable kohdassa luki yes eli lupa käynnistyksen estolta pitäisi olla kunnossa
kilometrinäytössä lukenut mitään muuta kuin kilometrit!
mites tuo terminal 87,siinä jännite tipahtaa alle 10v startatessa! eikös se ole eculle menevä jännite?
Tuota suuttimien jännitettä en muista oliko samaan aikaan se 72v suuttimilla kun jännite tippui sinne 9,8volttiinCDI203 kirjoitti:Alle 10V jännite voi tehdä sen että ei lähde(tosin muisti kuva että sillon ei myöskään pulsia suutimille tule)Teppo L kirjoitti:suuttimille tuli n.72v launchin mukaan ja Start enable kohdassa luki yes eli lupa käynnistyksen estolta pitäisi olla kunnossa
kilometrinäytössä lukenut mitään muuta kuin kilometrit!
mites tuo terminal 87,siinä jännite tipahtaa alle 10v startatessa! eikös se ole eculle menevä jännite?
paluupuolen vuota ei olut?
ja kaikki aikesemmat jänitteet ja signalit/synkroninti pysyvät myös startissa tolkulisina?
Se kannattaa tarkistaa jo ihan vaan varmuuden vuoksi, varsinkin tämöisissä tapauksissa missä ei meinaa vikaa löytyä,Teppo L kirjoitti: paluupuolen vuotoa ei ole mitattu,muttamutta kun on tuota railipainetta kuitenkin riittävästi,vai voiko siinä olla vielä jokin sudenkuoppa!
Eikös kyseessä pitänyt olla CDI?Teppo L kirjoitti:Lopulta kerkesin *:rilla katsomaan vitoa!
Tämmönen tuli näyttöön.mitäs nyt??
Varmaankin oikea auto mutta väärä konetyyppiTeppo L kirjoitti:Lopulta kerkesin *:rilla katsomaan vitoa!
Tämmönen tuli näyttöön.mitäs nyt??
[ [url=http://i5.aijaa.com/b/00878/9121861.jpg] ][/url]
Pitää tosian pyrähtää pari kertaa ja osalisena on molemat anturit, niiten vastakappaleet, johdot, ecu, ajonesto,Teppo L kirjoitti:synkronointi pysyy NO asennossa vaikka starttaisi maailman tappiin![]()
aienmmin kun katoin niin piti olla YES olenkohan katsonut väärin viimekerralla![]()
liittyykös tuohon synkronointiin muuta kuin nokan ja kammen asentotunnistimet???
vanhat vito, 202, 210, testi menee HHT puolelle kokonaan tai osittain riipuen iästä testavasta yksiköstäTeppo L kirjoitti:Eikös tuota vitoa pysty siis testaamaan muullaa kuin HTT muodossa?
runkonumerollakin antaa vain tuon htt tai kaasu vaihtoehdon eli auton tiedot on varmuudella oikein:think:
mites tuo synkronointi,pitäiskö sen olla ok jo virrat päällä vai muuttua startatessa kyllä tilaan??
[ [url=http://i6.aijaa.com/b/00506/9126359.jpg] ][/url]
Eli anturin vasta kappale oli vialinenMikkoK kirjoitti:Terve!
Minä tappelin samanlaisen ongelman kanssa tuon meidän Viton kanssa. Syyksi paljastui lopulta se, että muutama vauhtipyörässä olevan kampiakselin asentotunnistimen hammaskehän "hammas" oli vääntynyt. Jotain rautaa irronnut varmaan kytkimestä ja käynyt välissä. Startin reiästä näkee hyvin sen kehän ja sieltä kautta sain myös oikaistua ne hampaat.
Alkuun oire oli se että auto ei ottanut kuin 3700 kierrosta ja sen jälkeen alkoi rynkytys. Muuten toimi normaalisti. Ohjainlaitetta lukuunottamatta kaikki vaihtoehdot tutkittiin. Ohjainlaitekin olisi varmaan vaihdettu jos olisi samanlainen käytetty sattunut löytymään. Stari ei antanut silloinkaan mitään varsinaista vikakoodia, ja ongelman jäljille pääsin lopullisesti kun auto ei enää lähtenyt ollenkaan käyntiin.