hieman jämympi perä
Re: hieman jämympi perä
hyvin tuo on pitänyt, muttei kuitenkaan murra tiukkaan käännettäessä. mittailin tuon pitoa ruuvipenkissä ennen kasaamista ja lukko piti 80Nm silloin kun laittoi sen kiinni toisesta vetarin laipasta ja väänsi toisesta (sama tilanne kun käännyttäessä), sitten kun laittoi sen kiinni lautaspyörästä ja väänsi vetarin laipasta en saanut sitä luistamaan (sama tilanne kuin veto päällä).
tuollahan oli erikseen avoimeen perään nuita saatavilla, periaatteessa se ei ole hyvä avoimessa perässä, mutta ainakin JTY:llä on omassa w126:sessa sellainen ja tuntui kehuvan.
tuollahan oli erikseen avoimeen perään nuita saatavilla, periaatteessa se ei ole hyvä avoimessa perässä, mutta ainakin JTY:llä on omassa w126:sessa sellainen ja tuntui kehuvan.
Re: hieman jämympi perä
miten se pelaa tiukemmissa käännöksissä?
hmm jos tässä alkaisi tekemään niin tuohon lankun asd perään laittaisi nuo joutilaat 2,65 välitykset ja tuon palalukon sekä normaalit vetarien laipat
jos ei meikäläisen käytöllä antaudu niin kestävä ratkaisu on 
hmm jos tässä alkaisi tekemään niin tuohon lankun asd perään laittaisi nuo joutilaat 2,65 välitykset ja tuon palalukon sekä normaalit vetarien laipat


w201 om605
Re: hieman jämympi perä
Osaakohan kukaan sanoa onko c36:ssa kitkalukko? Ryssäsivun kuvista kun katoin niin sielä perän kuvassa oli kitkalevyt. Hiekkatiellä kun kiihdyttää niin sutii aina molemmilla.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: hieman jämympi perä
Tuommoinen palalukko on liukkaalla omituinen varsinkin kun autossa on valmiiksi huippuunsa hiotut talviajo-ominaisuudet
Pari kertaa olin joskus poikittain rampilla tuommoisen palalukon kanssa ja sitten riitti leikkiminen.
Ainakin tuossa mitä kokeilin, niin se lukko saattoi napata kiinni ihan yhtäkkiä kesken mutkan jos mutkan kaarevuus muuttui. Sitten sai olla ohjaamo täynnä käsiä että piti auton lapasessa. Kaksikaistaisilla rampeilla piti aina ottaa ulkokaarteen kaista ettei ole kenenkään kyljessä.

Ainakin tuossa mitä kokeilin, niin se lukko saattoi napata kiinni ihan yhtäkkiä kesken mutkan jos mutkan kaarevuus muuttui. Sitten sai olla ohjaamo täynnä käsiä että piti auton lapasessa. Kaksikaistaisilla rampeilla piti aina ottaa ulkokaarteen kaista ettei ole kenenkään kyljessä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: hieman jämympi perä
ite en ole vielä kerennyt juuri liukkaalla ajeleen. mutta minun käsittääkseni tämmöinen lukko ei erityisesti ota kiinni vaan se pitää lukossa niin kauan että momentti on suurempi kuin kitkalevyjen pito, eli ei ole millään tapaa kiristyvä.
mitä ite lueskellu niin oon saanut sellasen käsityksen ettei c36:sessakaan ole lukkoa.
mitä ite lueskellu niin oon saanut sellasen käsityksen ettei c36:sessakaan ole lukkoa.
Re: hieman jämympi perä
Joo. Toi huikon juttu kuulosti... No tarkemmin ajatellen toi palalukko pitää perää lukossa niin kauan kuin pitää, eli talvella voi olla hankalaa... Pitää vissiin kurkata tonne 36 perään että mitä sieltä löytyy.
Ja joo, mites se nyt menee, tasauspyörästö jakaa vääntömomentin molemmille akseleille tasausesti, eli kuinka suurta lukitusta vaaditaan että molemmat renkaat sutii??
Ja joo, mites se nyt menee, tasauspyörästö jakaa vääntömomentin molemmille akseleille tasausesti, eli kuinka suurta lukitusta vaaditaan että molemmat renkaat sutii??
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: hieman jämympi perä
S202 kirjoitti:
Ja joo, mites se nyt menee, tasauspyörästö jakaa vääntömomentin molemmille akseleille tasausesti, eli kuinka suurta lukitusta vaaditaan että molemmat renkaat sutii??
ei minkäänlaista jos renkailla ei ole pito eroa.
Re: hieman jämympi perä
Nojoo. Kummasti sitä pitoeroa vaan on vaikka auto suorassa kuovittaa 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: hieman jämympi perä
näinhän se hyvinmonesti on.
Re: hieman jämympi perä
noh jos menis kuitenkin mistä aita on matalin
eli se asd ja prässiä kylkeen! miten on pitääkö hommata asd vetarit vai voiko ne raketaa sillä tavalla että lankun vetarin laipat mutta laittaisi pikkumersun vetarit
edellyttää tietysti että paksuus on sama

eli se asd ja prässiä kylkeen! miten on pitääkö hommata asd vetarit vai voiko ne raketaa sillä tavalla että lankun vetarin laipat mutta laittaisi pikkumersun vetarit

w201 om605
Re: hieman jämympi perä
pitää olla asd vetarit. asd perä on leveempi niiden sylintereiden takia.
Re: hieman jämympi perä
Entäs asd perä ja ne sylinterit pois ja sitten toi palalukko lisäksi?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: hieman jämympi perä
nii onhan nuo palikat halvemmat kuin asd vetarit ja ne vetarit on vielä vaikeita löytää.
Re: hieman jämympi perä
mietin sitä asd pakkaa ja palikkaa mutta saattaa olla yhet vetarit tiedossa..
onkos asd.llä oma takakansi? jotenkin muistelen
onkos asd.llä oma takakansi? jotenkin muistelen

w201 om605
Re: hieman jämympi perä
asd:ssä on sama taka kansi kuin kaikissa muissakin 185mm lautaspyörällä olevissa perissä eli ns. isoissa perissä. w201 ja w124 vain omanlaisensa kiinnityksen puolesta.
tämän kerroin jo tuolla ylempänä.
tämän kerroin jo tuolla ylempänä.
Re: hieman jämympi perä
empäs jaksanut koko topikkia kahlata että mistä täälä mureditaan jne mutta mulla on ässämersun asd kunkkuperä w201 kopassa ja kivasti toimii ja tuntus kestävän 2.82 välityksellä.. mesellä siitä on topikissa mainintaa ja kuvia
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus