Tässäpä tätä turbon vaihtoa.

Puskuri ja törmäysrauta pois, että saa välyjäähyn irti ja pumpun ruuvaukseen lisätilaa.

Imusarja, ilmanputsari, turbon putki ym purettu pois. Näkyy tuo hieno jarrunestesäiliön korkkikin tuossa. Unohtu irti ja vaimo lähti ajeleen, ni tietäähän sen miten siinä käy. Ei ollut palatessa enää tuulilasin alla korkkia. Missä lie nelostiellä.

Tuosta vielä moottorinkannake irti niin sai turbon irti helposti. Jouduin ottamaan turbon pakosarjoineen, kun ei auennu turbon pultit. 12mm avain ei mahtunut ja 13mm pyöri tyhjää. Hukkiksen kello piti irroitusvaiheessa vielä ottaa irti, niin mahtui turbo tulemaan pois.

Tuon takia tähän hommaan ryhdyttiin. Näkyy tuo taittunut siipi tuossa.

Tuossa vähän mallailua. Aika monta kertaa sai kokeilla, että passaisko näin vai oisko näin parempi.

Hukkaportin kellon laitoin mahdollisimman lähelle kompurapesän putken lähtöä. Nyt se on ihan lähellä rintapeltiä, mutta ei ota kiinni.

Siinäpä se nyt ois valmiina paikolleen. Puhaltelin tuon pakopesän lasikuulilla. Toussa on paikollaa tuo sorvauttamani pakoputken lähtölaippakin.

Siellä se nyt olis. Öljyn paluun tein siten, että lyhensin paluuputkia n.15mm ja liitin osat kumiletkun pätkällä.Näkyy kuvassa oikealla. Öljyn tuloputkihan passasi suoraan. Älkää säikähtäkö, kuvassa näkyvällä puutarhaletkulla kaatelin turboon öljyä, niin ei tarvi pyöriä kuivana.

Imuputken tein tuohon tyyliin. Alkuperäisen imuputken katkaisin huohotinletkun lähdön juuresta ja venytin sen tuohon rosteriputken päälle. Tuohon rst putkeen tein reiän huohotinta varten.

Pakoputkesta tuli tuommoinen. Vanha jousto-osa oli hieman mustunut päältä, niin vaihdoin senkin samalla. Katkaisin putken katinkin edestä ja hakkasin sieltä sisuskalut poikkeen, eivät ahista siellä enää.