rälläköintiä jousille w124

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: rälläköintiä jousille w124

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

TUUTTERO kirjoitti:
Petterii kirjoitti:
TUUTTERO kirjoitti:Mitähän te nuljaatte. Viimeksi kun vaihdoin noi H&R cupitikin vanhojen vogtlandien tilalle, niin en käyttäny minkäänlaisia puristimia. en takana enkä edessä.
Niin edestä ottaa alatukivarren irti? Mullaki kyllä lyhkäset jouset on ja vaikka päästää iskarin alapäästä ja vakaajan niin ei kyllä mitää toivoa ilman puristinta.
Viimeksi taas tänään illalla vaihdettiin etujouset toverin autoon. iskarin yläpää irti vain ja sinne meni kioskiraudan kans nätisti.

Vogtland on yksi miljoonista madallusjousi, iskari, jne valmistaja.
Tämän haluaisin myös nähdä :wtf:
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: rälläköintiä jousille w124

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä nuo madallusjouset tosiaan ainakin edestä tulee ilman puristimia pois. ei tarvi välttämättä edes iskaria irrottaa jos on mallia tosi matala.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: rälläköintiä jousille w124

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Saa olla sitten tosi lyhkäset jouset. Tuntuu että siltikin tarpeeksi hankalaa eteen vaikka olisi 3 kierrosta pois jousista.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: rälläköintiä jousille w124

Viesti Kirjoittaja dealer »

Esim. Eibach -35 mm jouset ei toivoakaan ilman puristimia.
wiimax.fi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: rälläköintiä jousille w124

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Nozki kirjoitti:
Petterii kirjoitti:Biltemastahan saa niitä oikein mersun jousillekki tarkoitettuja puristimia, ne on hyvät
No mä tässä ihmettelinkin, että miten nyt yhtäkkiä kaikki kertoo, että Bilteman puristin on huono, kun muistelin sitä ennen sanotun ihan asialliseksi vehkeeksi. No tuon Petteriin kommentin jälkeen ymmärsin katsoa linkin takaa kuvaa, ja ymmärsin paremmin. Ei siis nyt ollutkaan siitä Mersuille tarkoitetusta puristimesta kyse.

Siksi lähinnä kirjoittelen, kun olen itsekin harkinnut sellaisen Bilteman MB-jousipuristimen hankkimista. Onko siitä huonoja kokemuksia vielä kenelläkään?

Eikös se ole tämä vehje?:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... in-191263/
Ei ole huonoa sanottavaa, aivan mainio!
Minähän aloittelin noilla alkupkirj linkittämillä ja kahden sentin kiristyksen jälkeen totesin hengenmenon olevan
varmaa....ajelin biltemasta hakemaan tuon oikean.
Juuri viikonloppuna tulikin vaihdettua ykkösen kumit kolmosiksi....12min per puoli....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: rälläköintiä jousille w124

Viesti Kirjoittaja Sergey »

dealer kirjoitti:Esim. Eibach -35 mm jouset ei toivoakaan ilman puristimia.
Nehän nyt ei madallusjouset olekaan ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: rälläköintiä jousille w124

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nehän nyt ei madallusjouset olekaan
No ei varmaan, mutta niilläkin menee 124 pilalle jos laittaa ykkösen kumit. Liian matala käyttöautoksi.
Erääseen 300D:hen laittelin viime viikolla kaikki alustan palikat uusiksi + em. Eibachit ja Bilstein Sprintit.
Kolmosen kumit eteen ja taakse. Aika hyvä tuli vakio rengaskoolla.
wiimax.fi
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: rälläköintiä jousille w124

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

edestä saa helposti kun nostaa koko keulan ilmaan ettei kallistuksen vakaajakaan pistä vastaan. sitten iskarin yläpäät irti ja toinen vähä kangottaa tukivartta alaspäin. Eileen kaverin hallilla otin noista cupkitin etujousista puolikierrosta pois ja 1 kumit. Ilman puristinta. takaa pitäis vielä ottaa kun kerkiää.

Kaverin 190 tuli vakio takajousetki ilman puristimia pihalle.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: rälläköintiä jousille w124

Viesti Kirjoittaja kari v »

Sergey kirjoitti:itseasiassa kun jousta lyhentää 1-2 kierrosta, se jäykkenee ja kantavuus jopa nousee tiettyyn pisteeseen asti.
Mihin fysiikkaan ton perustat ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: rälläköintiä jousille w124

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä jousi jäykkenee kun siitä leikataan joustoa pois.
wiimax.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: rälläköintiä jousille w124

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kari v kirjoitti:Mihin fysiikkaan ton perustat ?
Ihan normaaliin fysiikkaan se perustuu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin