Tuo ajamasi kilometrimäärä on kyllä erittäin pieni.Minusta ei noin olemattomalla suoritteella kannata edes harkita naftapeliä.Toki se on jokaisen oma asia,millä sitä ajaa.Ei nuo bensakoneisetkaan 203-koriset mitään ihmeitä syö.Tietysti se riippuu kaasujalan asennostaWrathchild kirjoitti:Niin ja sanotaan nyt tähän myös, että itsellä tulee kilometrejä jotain 17tkm vuosi. Ettei nyt ihan älyttömiä sentään!
Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
-
tähdellinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Tähti näyttäköön tien.
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Miksei, säästö polttoainekustannuksissa alkaa jo alle 10tkm kohdalta ?Tuo ajamasi kilometrimäärä on kyllä erittäin pieni.Minusta ei noin olemattomalla suoritteella kannata edes harkita naftapeliä
wiimax.fi
-
Wrathchild
- Vakiokalustoa

- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Kyllä tässä on aika kiistattomat laskelmat, että kyllä kannattaa. Olen tehnyt exceliin taulukon polttoainekuluista nykyinen auto vs pieni bensa vs diesel. Dieseliin olen laskenut veron mukaan. 170TKM ajettuna pikku bensa ja diesel on melko samoissa mutta silti edellä bensa konetta. Ja kun olis diesel, niin sillä tulis ajeltuakin enemmän kun se on halvempaa. Dieselissä ei kulutus heittele kesä/talvi, kiihdyttelyssä juurikaan, kun taas bensassa.. Nykyisillä ajoilla säästö olisi 1000€/vuodessa vanhaan verrattuna, oli se sit kumpi tahansa.tähdellinen kirjoitti:Tuo ajamasi kilometrimäärä on kyllä erittäin pieni.Minusta ei noin olemattomalla suoritteella kannata edes harkita naftapeliä.
ps. Laskelmissa pistin vielä varulta molempiin aineisiin saman litrahinnan. ns. "turvakerroin"..
-
tähdellinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Niin,mutta minun käsittääkseni nuo pienet bensakoneetkaan eivät syö mitään ihmeellisiä,menevät seitsemän litran pintaan.Tietysti jos on tarkoitus ajaa huomattavasti enemmän,on diesel edullisempi.Olettamukseni olikin,että ajat tuon 17tkm/vuoteen.Silloin ei suurta eroa synny bensan ja nykyaikaisemman bensakulkineen kulutuksessa.Mikäli ei aja kaasu pohjassa tai hanki täysimoottorista kulkuneuvoa.Wrathchild kirjoitti:Kyllä tässä on aika kiistattomat laskelmat, että kyllä kannattaa. Olen tehnyt exceliin taulukon polttoainekuluista nykyinen auto vs pieni bensa vs diesel. Dieseliin olen laskenut veron mukaan. 170TKM ajettuna pikku bensa ja diesel on melko samoissa mutta silti edellä bensa konetta. Ja kun olis diesel, niin sillä tulis ajeltuakin enemmän kun se on halvempaa. Dieselissä ei kulutus heittele kesä/talvi, kiihdyttelyssä juurikaan, kun taas bensassa.. Nykyisillä ajoilla säästö olisi 1000€/vuodessa vanhaan verrattuna, oli se sit kumpi tahansa.tähdellinen kirjoitti:Tuo ajamasi kilometrimäärä on kyllä erittäin pieni.Minusta ei noin olemattomalla suoritteella kannata edes harkita naftapeliä.
ps. Laskelmissa pistin vielä varulta molempiin aineisiin saman litrahinnan. ns. "turvakerroin"..
Tästä kertoo aivan omat kokemukset,siihen ei excel taulukoita tarvita.
Tähti näyttäköön tien.
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
W203 C 180
Forbruk per 10 km
-bykjøring
manuelt: 1,39 liter
automat: 1,37 liter
-langkjøring
manuelt: 0,68 liter
automat: 0,71 liter
-snitt
manuelt: 0,94 liter
automat: 0,95 liter
( http://www.mercefreaken.com" onclick="window.open(this.href);return false; )W203 C 200 CDI
Forbruk per 10 km
-bykjøring
manuelt: 0,87 liter
automat: 0,94 liter
-langkjøring
manuelt: 0,46 liter
automat: 0,51 liter
-snitt
manuelt: 0,61 liter
automat: 0,67 liter
wiimax.fi
-
Wrathchild
- Vakiokalustoa

- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Minkäs takia diesel autossa on enemmän ylläpitokuluja? Kysyn koska en tiedä, ei käy mun järkeen..tähdellinen kirjoitti:Pitää myös muistaa,että nykyaikaisempi bensiinimoottori on halvempi ylläpitää,kuin nämä nykyiset cdi:t.Siis jos et itse korjaa autoasi.Nämä korjauskulut kompensoivat melkoisesti kulutuseroja.
-
tähdellinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Olettamukseni oli siis väärädealer kirjoitti:W203 C 180
Forbruk per 10 km
-bykjøring
manuelt: 1,39 liter
automat: 1,37 liter
-langkjøring
manuelt: 0,68 liter
automat: 0,71 liter
-snitt
manuelt: 0,94 liter
automat: 0,95 liter( http://www.mercefreaken.com" onclick="window.open(this.href);return false; )W203 C 200 CDI
Forbruk per 10 km
-bykjøring
manuelt: 0,87 liter
automat: 0,94 liter
-langkjøring
manuelt: 0,46 liter
automat: 0,51 liter
-snitt
manuelt: 0,61 liter
automat: 0,67 liter
Tähti näyttäköön tien.
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Tosiaan jos omistat dieselin niin väkisin nousee vuotuinen ajomäärä jo siksi kun alitajuntaisesti ajattelet että on halvempaa.
Monesti vaan on kokeiltava molempia tai onhan molemmissa tietyt etunsa mutta ostaja päättää.
toikin onko lyhyttä ajoa vai pitkää niin sekin paljon meinaa.
Ja taas törmäsin cdi:n kalleisiin remontteihin ,no onhan se tosi jos itse ei osaa tehdä niin maksaahan se korjaamoilla teetettynä.
Monesti vaan on kokeiltava molempia tai onhan molemmissa tietyt etunsa mutta ostaja päättää.
toikin onko lyhyttä ajoa vai pitkää niin sekin paljon meinaa.
Ja taas törmäsin cdi:n kalleisiin remontteihin ,no onhan se tosi jos itse ei osaa tehdä niin maksaahan se korjaamoilla teetettynä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
Wrathchild
- Vakiokalustoa

- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
En ole koskaan omistanut dieselautoa, joten sitähän tässä nyt ollaan kovasti lähdössä kokeilemaan. Työmatka on nyt +30km suuntaansa, suoraa nelostietä. Jospa äiti muoriakin tulisi käytyä enemmän morjestamassa 220km päässä yms.. Mitäs nää nyt sit on nää cdi remontit, mistä kaikki puhuu? Voiko niitä korjata ite ilman vikakoodin lukijaa / toimiiko semmonen kännykkä sovellutus josta olen kuullut että saa viat näkyviin ja saa nollattua?
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
no täältä saa jo aika moneen kotona tehtävää testausta tai suoraan syytä mikä vaihtaa ja testerit kertoo loput.
On se cdi kyllä aika makea ohjelmoituna ajella.Ja kulutus ero ei ole muutu oli kesä tai talvi.
millä sitten lie toi toteutettu lisä lämmitys .sähkövastuksella tai suoraan webastolla koska moottorin lämpö ei riitä talvella kabiiniin?
On se cdi kyllä aika makea ohjelmoituna ajella.Ja kulutus ero ei ole muutu oli kesä tai talvi.
millä sitten lie toi toteutettu lisä lämmitys .sähkövastuksella tai suoraan webastolla koska moottorin lämpö ei riitä talvella kabiiniin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
tähdellinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Minulla ei ole koskaan ollut haluja remontoida autoja,poislukien harrasteautoni,koska työni on aivan muuta ja auto on minulle työkalu.Vuodesta -99 olen ajanut cdi koneisilla E-sarjalaisilla ja kyllä täytyy sanoa,että silloin se oli suhteelllisen halpaa,toki remontteja ei voinut tehdä monessakaan paikassa,ennen kuin cdi tuli tutuiksi muillekin pajoille,kuin veholle.atlas kirjoitti:Tosiaan jos omistat dieselin niin väkisin nousee vuotuinen ajomäärä jo siksi kun alitajuntaisesti ajattelet että on halvempaa.
Monesti vaan on kokeiltava molempia tai onhan molemmissa tietyt etunsa mutta ostaja päättää.
toikin onko lyhyttä ajoa vai pitkää niin sekin paljon meinaa.
Ja taas törmäsin cdi:n kalleisiin remontteihin ,no onhan se tosi jos itse ei osaa tehdä niin maksaahan se korjaamoilla teetettynä.
Nykyinen korkea naftanhinta ja korkeat korjauskulut syövät melkoisesti dieselin etuja,etenkin jos ajaa paljon,yli 60 tkm/v Toki,jos on intoa korjata autoa tai on joku ketä laittelee sopuhintaan,pääsee edullisesti.
Ajattelin,että ketjun aloittaja ajaa 17tkm/vuoteen,joten silloin ei kovinkaan edullisesti pääse,verrattuna pieneen bensiiniin.Mutta jos kerran ajohaluja löytyy enemmän,niin toki sitten vain cdi:n puikkoihin.
Tähti näyttäköön tien.
-
Wrathchild
- Vakiokalustoa

- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
No se tulee varmasti olemaan siinä 17-19tkm välissä, mistä sitä voi täysin etukäteen ennustaa? En vieläkään ole saanut kunnon perustelua, mitä nämä korkeammat korjaus kulut/viat on? Polttoaineen hinnalla sitä nyt ei perustele pelkästään, vaan nyt haluan tietää mistä remonteista te puhutte? En voi muuten tehdä itselle oikeita ratkaisuja, jos ette kerro kaikkea..tähdellinen kirjoitti:Ajattelin,että ketjun aloittaja ajaa 17tkm/vuoteen,joten silloin ei kovinkaan edullisesti pääse,verrattuna pieneen bensiiniin.Mutta jos kerran ajohaluja löytyy enemmän,niin toki sitten vain cdi:n puikkoihin.
-
tähdellinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Tuli ajatteluvirhe
Siis kyllä etenkin yli 60tkm/v ajava säästää polttoainekuluissa huomattavasti bensaan verrattuna.
Korjauskuluista sen verran,että etenkin suutintyöt tuppaavat maksamaan melkoisia summia,kuten myös nämä muut polttoainepuolen ongelmat ja muut moottorin apulaitteet.Kaikenlaista näissä cdi koneissa tuppaa esiintymään,mutta ei ne huonoja koneita ole.Star kun löytyy jostakin,niin paikantaa viat ja sitten vain osat paikoilleen.Pitänee joskus katsoa mapit läpi,mitä on tullut kustantamaan nykydieselillä ajaminen.
Toki nämä vajaapyttyiset nokilekat ovat vielä halpoja harrastaa,verrattuna isompiinsa.Siksi itse ajan näillä.Mutta kohta kun ajosuoritteeni tipahtaa alla 30 tkm:in,niin vaihdan autoni E-sarjan bensiiniin.Tai johonkin muuhun mercedeksen malliin.Omaan 220:seen on lyöty häkkisen ohjelma ja auto kyllä liikkuu tarpeeksi.
Korjauskuluista sen verran,että etenkin suutintyöt tuppaavat maksamaan melkoisia summia,kuten myös nämä muut polttoainepuolen ongelmat ja muut moottorin apulaitteet.Kaikenlaista näissä cdi koneissa tuppaa esiintymään,mutta ei ne huonoja koneita ole.Star kun löytyy jostakin,niin paikantaa viat ja sitten vain osat paikoilleen.Pitänee joskus katsoa mapit läpi,mitä on tullut kustantamaan nykydieselillä ajaminen.
Toki nämä vajaapyttyiset nokilekat ovat vielä halpoja harrastaa,verrattuna isompiinsa.Siksi itse ajan näillä.Mutta kohta kun ajosuoritteeni tipahtaa alla 30 tkm:in,niin vaihdan autoni E-sarjan bensiiniin.Tai johonkin muuhun mercedeksen malliin.Omaan 220:seen on lyöty häkkisen ohjelma ja auto kyllä liikkuu tarpeeksi.
Tähti näyttäköön tien.
-
Wrathchild
- Vakiokalustoa

- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Tuo suutin remontti taitaa olla noissa yleisin, joten minkä hintaisia ne suuttimet sitten on ja paljon maksaa liikkeessä vaihto? Bensa koneessako ei ole niinkään noita polttoaine puolen vikoja?
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Korjattuja suuttimia löytyy ebay noin 100e -150e,Suomessa taitaa olla 180e ja ylös päin ja ihan uutta sitten jotain 350e kappale.
Näillä kyllä ajelee pitkään ja ei niitä jatkuvasti vaihdella.
Korkeepainepumppu ebay noin 500e ja suomessa taisi olla 700e ja käytettyjä tieten löytyy kaikkea.
sen säästö kertymän bensaan nähden mitä nyt jäi niin siitähän kertyy säästökassa sitten jos tarttee jotain polttoainepuolelle tehdä.
Minä en pelkäisi kyllä ollenkaan näitä korjauksia ja jos..siis jos kerran laitat suuttimet niin toiste ei tartte.
Ja olen tavannut että näitä vaihdellaan ihan yksitellen sitä mukaa kun tarttee.
Kuitenkin uskin että ostat auton vähän ajettuna niin ei sun tartte mitään sinne ostella erikoista.
Näillä kyllä ajelee pitkään ja ei niitä jatkuvasti vaihdella.
Korkeepainepumppu ebay noin 500e ja suomessa taisi olla 700e ja käytettyjä tieten löytyy kaikkea.
sen säästö kertymän bensaan nähden mitä nyt jäi niin siitähän kertyy säästökassa sitten jos tarttee jotain polttoainepuolelle tehdä.
Minä en pelkäisi kyllä ollenkaan näitä korjauksia ja jos..siis jos kerran laitat suuttimet niin toiste ei tartte.
Ja olen tavannut että näitä vaihdellaan ihan yksitellen sitä mukaa kun tarttee.
Kuitenkin uskin että ostat auton vähän ajettuna niin ei sun tartte mitään sinne ostella erikoista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Eikä sitä suutinta aina tartte uuteen vaihtaa, korjaus on jotain 100 € luokkaa kappale. Ja niillä ajaa kyllä sen 200tkm varmasti.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
Wrathchild
- Vakiokalustoa

- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
No niin, sittenhän noistakaan ei kannata murehtia. Kyllähän tommosiin summiin vaan pitää varautua jos autoa ajaa. Ja ei se tosiaan joka vuotista ole, se korjaustarve. Nyt ku sais vaan ne rahat kouraan, että pääsis sanoista tekoihin! Huomen aamuna lähtee puhelua pankkiin että mikä maksaa! 
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Jokos sulla on jokin kiikarissa?
Voi tieten jos haluat niin laittaa linkkiä tänne.
Voi tieten jos haluat niin laittaa linkkiä tänne.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
Wrathchild
- Vakiokalustoa

- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Edellinenkin lähti nokanalta ku tänne pistin linkkiä..
(no joo, ei se varmaan siitä johtunut..) 
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5114965
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5114965
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Eikös ostettava peli pitänyt olla w203?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
Wrathchild
- Vakiokalustoa

- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
No ei se nyt kiveen ole hakattu, edellinen oli w203 mut nyt oon tuota miettinyt.. Monessa w203 on mittarissa jo 4-5tkm, tai sit hinta liian korkea.. Tuo on ruotsista, sillä mä kyselin niitä veroja mut ei täällä kukaan vastannut. Ite selvittelin (tulli) et tulis oleen jotain 3-4000€.
-
Wrathchild
- Vakiokalustoa

- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Onko noissa sit käytännön eroja kuinka paljon w203-w211? Onhan tuo E-malli vähän isompi, mut eikö ne luulis olevan vähintäänkin samantasoisia, käsittääkseni jopa parempia..?
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Mulla on toisenlainen käsitys! C-sarja taitaa w211 verrattaessa olla parempi.Wrathchild kirjoitti:Onko noissa sit käytännön eroja kuinka paljon w203-w211? Onhan tuo E-malli vähän isompi, mut eikö ne luulis olevan vähintäänkin samantasoisia, käsittääkseni jopa parempia..?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Jos bensamoottoria harkitsee, niin kannattaa tehdä haut "W203 timing chain problems" tai "M271 jakopää".
Jakopää on heppoinen.
Jakopää on heppoinen.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
Wrathchild
- Vakiokalustoa

- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Kiitti vinkistä, ilmeisesti tuon M111 koneen tunnistaa siitä punaisesta kopasta helpoiten. On tää vaan vaikeata, harmi kun kaikki potentiaaliset autot tuntuu olevan niin kaukana, että ei ole helppo järkätä viisaampaa mukaan, mut katsellaan..JarkkoN kirjoitti:Jos bensamoottoria harkitsee, niin kannattaa tehdä haut "W203 timing chain problems" tai "M271 jakopää".
Jakopää on heppoinen.
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
eihän sulla vain ole autokuume
ja vielä velaksi pitäis joku ostaa
(kun tuosta pankista niin monesti jo olet maininnut...)
huonolla säkällä sulle jää käteen joku kiertopalkinto, johon saat tehdä (teettää...) remonttia ensimmäisen vuoden aikana samalla hintaa, mitä itse autosta maksat ja sitten sulla on velkainen auto ja luultavasti vielä velkaa niihin remontteihin...
näitä uusia (2000 luvun ja uudemmat autot ei paljoa jollain 2000 €:lla huolleta/korjata, kun osuu kohdalle se huono yksilö...) ja sitten kun tulee muutama tuollainen 2000 €:n remontti peräkkäin, niin voin taata, että alkaa syömään miestä
jos haluat sitä varmuutta ja edullista matkantekoa, niin sitten pysyt noissa -80/-90 luvun autoissa, eikä se dieselikään sun kilometreillä niin halvaksi tule... itse pitäisin tuon w201 mikä sulla nytkin on (jos siinä ei mitään suurempaa vikaa ole ja säästäisin rahaa vaikka seuraavaan vastaavaan, eli w201/w124 koriseen)
nämä on mun mielipiteet asiasta... (autoa en ole ikinä osannut kuvitella status symbolina ja siksi mulle on yleensä riittänytkin muutaman satasen autot, markka aikana sentään puhuttiin joskus jopa tonneista
) mutta jos rahaa kerran ei ole liikaa, niin miksi yrittää siitä ehdoin tahdoin eroon 
huonolla säkällä sulle jää käteen joku kiertopalkinto, johon saat tehdä (teettää...) remonttia ensimmäisen vuoden aikana samalla hintaa, mitä itse autosta maksat ja sitten sulla on velkainen auto ja luultavasti vielä velkaa niihin remontteihin...
näitä uusia (2000 luvun ja uudemmat autot ei paljoa jollain 2000 €:lla huolleta/korjata, kun osuu kohdalle se huono yksilö...) ja sitten kun tulee muutama tuollainen 2000 €:n remontti peräkkäin, niin voin taata, että alkaa syömään miestä
jos haluat sitä varmuutta ja edullista matkantekoa, niin sitten pysyt noissa -80/-90 luvun autoissa, eikä se dieselikään sun kilometreillä niin halvaksi tule... itse pitäisin tuon w201 mikä sulla nytkin on (jos siinä ei mitään suurempaa vikaa ole ja säästäisin rahaa vaikka seuraavaan vastaavaan, eli w201/w124 koriseen)
nämä on mun mielipiteet asiasta... (autoa en ole ikinä osannut kuvitella status symbolina ja siksi mulle on yleensä riittänytkin muutaman satasen autot, markka aikana sentään puhuttiin joskus jopa tonneista
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Tai sitten vaihdat valmistusmaata niin homma pelaa vaikka olisi kilsojakin paljon!! Nämä mersut on rahamiesten autoja takuuajan jälkeennapa kirjoitti: jos haluat sitä varmuutta ja edullista matkantekoa, niin sitten pysyt noissa -80/-90 luvun autoissa, eikä se dieselikään sun kilometreillä niin halvaksi tule...
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
niin... siinä ei paljoa se hieno excel taulukkokaan lämmitä mieltä, että kuinka paljon säästää polttoaine kuluissa, kun vaihtaa uudempaan ja dieseliin, jos auton ylläpito vie muutaman tonnin ihan turhaan/vuosis1jviita kirjoitti:Tai sitten vaihdat valmistusmaata niin homma pelaa vaikka olisi kilsojakin paljon!! Nämä mersut on rahamiesten autoja takuuajan jälkeennapa kirjoitti: jos haluat sitä varmuutta ja edullista matkantekoa, niin sitten pysyt noissa -80/-90 luvun autoissa, eikä se dieselikään sun kilometreillä niin halvaksi tule...
vanhasta mersusta jos kosahtaa kone tai laatikko tai vaikka molemmat, niin puhutaan muutamasta satasesta... w203 tai w211 koppaiseen kun iskee joku "tyyppivika", niin puhutaan aina tonneista... suuttimia saa nykyään jo kai aika inhimilliseen hintaan, mutta yleensä se tahtoo olla vähintään se tonnin kuolema, jos vikavalo syttyy
nämä siis muistutuksena siitä, mitä se voi pahimmillaan olla, jotku toiset sitten pääsee 150 000 km pelkillä jarrupalojen ja öljyn vaihto huolloilla... laatu näköjään heittelee nykyään mersuissa enemmän, kuin ladassa aikoinaan (lada saattoi kyllä olla tasaisemmin huono, mutta ei ole kiva saada jotain murheenkryyniä vaivoikseen...) onhan nuo uudet hienoja ja täynnä herkkuja, kun vertaa vanhoihin, mutta kumpi painaa sitten enemmän vaakakupissa, se nykyaikinen ulkonäkö ja "mukavuus" vai hieman karumpi olemus, mutta luotettavampi
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
Oma kokemukseni näistä 10-vuotta ja uudemmista Mersuista on huono siinämielessä, ettei niille pysty oikein tekemään mitään korjauksia itse, ellei ole erikoistyökaluja ja starin testeriä.
Elektroniikka on se pahin akilleen kantapää noissa uusissa autoissa, se kun pettää, on pelti pystyssä ja kutsuttava hinuri paikalle.
Vanhemmat Mersut ovat yksinkertaisia ja helppo korjata, ilman kovinkaan ammattitaitoa vaativaa osaamista.
Auton kun hankkii, niin aina on vaarana yllättäviin menoihin, koska koskaan ei voi tietää mistä rysähtää.
Elektroniikka on se pahin akilleen kantapää noissa uusissa autoissa, se kun pettää, on pelti pystyssä ja kutsuttava hinuri paikalle.
Vanhemmat Mersut ovat yksinkertaisia ja helppo korjata, ilman kovinkaan ammattitaitoa vaativaa osaamista.
Auton kun hankkii, niin aina on vaarana yllättäviin menoihin, koska koskaan ei voi tietää mistä rysähtää.
Re: Autoa ostamassa, w203 murheen kryynikö?
No kyllähän w203 taitaa aikapaljon luotettavampi olla ku w211, ainakin jos puhutaan alkupään malleista. Ei mullakaan hirveitä vikoja oo ollu, toki se korjaamolla on ollu laatikonki takia mutta sielä ei ilmeisesti ollu 50€ sähköosaa enempää hajalla. Hehkut vaihdettiin 2 vuotta sitten, se oli vissiin kallein remontti(yks valmiiksi poikki). Ruoste noissa vanhemmissa on se vitsaus, toki ei näissä 203 ja 211 läheskään sellainen ongelma ku edellisissä korimalleissa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D



