masaf1 kirjoitti:RH kirjoitti:Se on hyvä, että jollain riittää aikaa, intoa ja motivaatiota tapella oikeuksistaan. Meillä oli takavuosina tuommoinen vastaava, joka korjattiin 2010 kanssa uusimalla kaikki ovet ja luukut. Maksoin kiltisti sen jonkun 800, mitä omavastuuksi tuolloin esitettiin. Kauhea dokumenttinippu tuli uusituista osista, nippeleistä ja työvaiheista ja laskun muodollinen loppusumma oli lähinnä pöyristyttävä. Autossa oli tuolloin mittarissa vajaa 100tkm ja ikää 5 vuotta. Huoltokirjassa vain pari ensimmäistä "oikeaa" merkintää, joka syyksi omavastuulle tuolloin esitettiin. No, nythän sekin laistamiskeino sitten on kumottu

.
Eikös ne Vehon korjaukset kestäny sulla jopa vuoden ennen ku pukkas uutta kukkaa vai oliko se lokarin kaari erillinen tapaus?

Oon vähän kuullut juttua, että ei kovin kauaa kestä noi Vehon räpellykset.
Jättivät ne suojamuovit liimaamatta takaloksun kaariin, niin santasuihku söi maalin alle vuodessa. Silloin kun sinä tuon auton näit, niin olin korjauttanut nuo uudelleen ihan oikealla maalarilla ja homma oli sitä myöden kunnossa.
Mikä jäi tässä mainitsematta, jonka ehkä muistat, niin auto oli kyllä kahteen otteeseen siinä rempassa, kun se maalarin jälkeinen kokoamistyö oli ilmeisesti annettu jonkun kesäpojan tehtäväksi. Työn jälki oli jotain järkyttävää osien sovituksineen ja tiivisteiden repimisineen. Uusintakierroksella siitä tuli sitten nuo kontaktimuovit poislukien oikein hyvä.
P.S. Paavo on kovassa käytössä lähes päivittäin. Se sama ruostekukkanen sitä koristaa ihan aavistuksen kasvaneena siinä konepellissä kuin pari vuotta sitten. Sille varmaan täytyy alkaa nyt tekemään jotain, niin pääsee samaan kerhoon muun paavoporukan kanssa kiroamaan noita ruosteita. Ja alustan ruostesuojausta katselin juuri eilen öljyt vaihtaessani, että sinne täytyy jotain pehmentävää alkaa suihkuttamaan. Muuta näkyvää ei ole syntynyt. Viiskymppiä on kohta päästelty

.