EPC-WIS

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: EPC-WIS

Viesti Kirjoittaja grisha »

Voiskos joku osaavista Starin käyttäjistä laatia tähän luettelon, mitä osia tulee hankkia, jos aikoo saada itselleen hyvin toimivan Starin peruspaketin.
Siihen tarvitaan varmaan kaapeleita, liittimiä, virtalähteitä, kytkimiä, tietsikka, aktia, mukseja ym ja siis tietysti se Star-ohjelma. Siis mikä on hyvin toimivan peruspaketin osaluettelo.
Yksittäisten kikkareiden laatumääritteet mukaan.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Minä olen ymmärtänyt, että ne kaikki tulee samassa paketissa, ja lisäksi optioksi valitaan sopiva kovalevy esimerkiksi IBM T30:lle, joka sisältää windows käyttöjärjestelmän ja star yms. ohjelmat valmiiksi asennettuna. Virtahan otetaan aina autosta, joten mitään virtalähteitä ei tarvita.

Viimeisen lauseen merkitystä en ymmärtänyt...kiinan laatumääre :thumbup:
Lisää tietoa: www.skg.fi
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

veskola kirjoitti:Minä olen ymmärtänyt, että ne kaikki tulee samassa paketissa, ja lisäksi optioksi valitaan sopiva kovalevy esimerkiksi IBM T30:lle, joka sisältää windows käyttöjärjestelmän ja star yms. ohjelmat valmiiksi asennettuna. Virtahan otetaan aina autosta, joten mitään virtalähteitä ei tarvita.

Olen tässä odotellut Starille "elämänsä vihkineiden" kommentteja. Toistaiseksi aika niukasti.
Paketin ostaja saa varmaankin sen paketin mitä on hänelle myyty. Osa standarditavaraa kuten esim kaapelit varmaan? Sitten lopputavara on alkuperäisen kopioita tai alkuperäisestä "kehitettyjä" tai alkuperäisestä kenties riisuttuja kappaleita. On C3 ja C4 tai ehkä vielä jotakin muuta. Muksin kopan sisällä voi olla hyvin tehty klooni tai joten kuten tehty klooni jne.
Koppa silti näyttää samanlaiselta, lähes. Läppärin sopivuudesta on myös keskustelua käyty. Olen ymmärtävinäni, että myös Starin ohjelmankopioissa on erilaisuuksia.
Näistä asioista yritin saada osaavilta "rautalankaväännöksen", jonka pohjalta muutkin minun lisäkseni voisivat ymmärtää mikä on se hyvä peruspaketti. En ole vieläkään varma omasta ostohalukkuudesta. On vähän kuin viulun ostaminen, sillä myös pitäisi osata soittaa. Omiin lukutarpeisiini mulla on ammattitaitoinen Starin käyttäjä silloin kun tarvis.

Asiaa ei vielä edistä se, että minä käyn tekstivaihtoa, muutaman muun kanssa, joilla myös on puutteellinen tieto. Sokea sokeaa taluttaa.

Ymmärrän myös, että "elämänsä vihkineet" ovat haluttomia kertomaan minkätasoisia paketteja voi markkinoilta löytyä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

grisha kirjoitti: Asiaa ei vielä edistä se, että minä käyn tekstivaihtoa, muutaman muun kanssa, joilla myös on puutteellinen tieto. Sokea sokeaa taluttaa.
Näitä Star juttuja foorumilla on jo useita ja kaikki vähän päätyvät ristiriitaisiin kommentteihin. Kyllä tuo useamman sokean menetelmä on ihan hyvä, luotte keskenänne mahdollisimman objektiivisen kuvan aiheesta.

Sen verran noista paketeista että oikeasti C3 ja C4 viittaavat siihen virallisen testeripaketin tablet-tietokoneeseen, Compact3, Compact4. C3 nimeä käytetään hyvin yleisesti PartD muksista joka kuului C3 tabletin kaveriksi, C3 nimitys on oikeasti yleisempi kuin tuo oikea nimi.

Kiinalaiset keksi tehdä halpislaatikon ja nimesivät sen C4:ksi, sellainen litteä kantikas purkki jossa D-liittimet. Tuolle sitten laitettiin, ja vieläkin joskus laitetaan kovempi hinta kuin C3:lle kun kerran C4 on enemmän kuin C3. Jostain voi löytää C5 muksinkin vaikka mitään vastaavaa virallista laitetta ei ole olemassa. Pakkaa sekoittaa vielä se uudempi SDconnect langaton muksi jota yleensä myös kutsutaan C4:ksi kun se on Compact4:n pari (normaalisti).

Kaikista on erilaisia kloonitoteutuksia, C3:sta eniten erilaisia luomuksia.

Ei sen testerin käyttö ole hankalaa jos on vähänkin ymmärrystä auton toimintaperiaatteista. Foorumilla pelotellaan käyttöosaamisella turhaan, oliskohan vaan halu pitää harrastelijat omina asiakkaina. Tavanomaiset diagnoosityöt menee ilman mitään osaamista ja hankalammissa voi kysyä foorumilta apua.

Ehkä tähän pitäisi saada yksilöidympiä kysymyksiä jos sitten tulisi enemmän niitä toivottuja kommentteja. Ymmärrän kyllä että pitää päästä vähän aiheeseen sisälle ennen kuin yksityiskohtia osaa kysellä.

Foorumilla muuten sopii mersuaiheista puhella vapaasti vaikka ei olisi ostoaikeitakaan. :)
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

veskola kirjoitti:Minä olen ymmärtänyt, että ne kaikki tulee samassa paketissa, ja lisäksi optioksi valitaan sopiva kovalevy esimerkiksi IBM T30:lle, joka sisältää windows käyttöjärjestelmän ja star yms. ohjelmat valmiiksi asennettuna. Virtahan otetaan aina autosta, joten mitään virtalähteitä ei tarvita.

Lause
Voisi liittyä siihen että mux "ottaa" virtansa auton portista
aito compact3 "c3" ottaa kaiken myös "tietokoneen" tarvitseman virran autonportista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

CDI203 kirjoitti:

Lause
aito compact3 "c3" ottaa kaiken myös "tietokoneen" tarvitseman virran autonportista
Veikkaan että veskola viittasi viimeiseen lauseeseen kun sanoi että "Viimeisen lauseen merkitystä en ymmärtänyt...". Siinä viimeisessä lauseessa ei puhuttu virransyötöstä. Tuo virtajuttu sinänsä tuli selväksi ja Compact3:n virransyöttö ei juuri tähän aiheeseen liity (ehkä siinä mielessä että osa klooneista ei kestä Compact3:n virrantarvetta, toiset on tehty toimimaan myös Compact3:lla).
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:

Lause
Veikkaan että veskola viittasi viimeiseen lauseeseen kun sanoi että "Viimeisen lauseen merkitystä en ymmärtänyt...". Siinä viimeisessä lauseessa ei puhuttu virransyötöstä. Tuo virtajuttu sinänsä tuli selväksi ja Compact3:n virransyöttö ei juuri tähän aiheeseen liity (ehkä siinä mielessä että osa klooneista ei kestä Compact3:n virrantarvetta, toiset on tehty toimimaan myös Compact3:lla).
Kikkareilla tarkoitan tässäkin yksittäisiä osasia - komponentteja ja erityisesti niistä värkättyjä osakokonaisuuksia. Esimerkiksi mistä ja miten muksiklooni on tehty. Niissä tuntuu olevan jonniimoisia eroja. Kikkare on minun kielenkäytössäni yleisnimike jollekin osalle alasta riippumatta.

Virtajuttu on eri asia. Joku tässä aikaisemmin tarjoili paketin mukaan muutamia virtalähteitä "kaupan päälle".

Ihan hyvä että sekä CD203 että DBFI tulivat esille. Käsitykseni mukaan he edustavat kunnioitettavan suurta asiantuntemusta. Minun luokituksessani.
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja arska10 »

grisha kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:

Lause
Kikkareilla tarkoitan tässäkin yksittäisiä osasia - komponentteja ja erityisesti niistä värkättyjä osakokonaisuuksia. Esimerkiksi mistä ja miten muksiklooni on tehty. Niissä tuntuu olevan jonniimoisia eroja. Kikkare on minun kielenkäytössäni yleisnimike jollekin osalle alasta riippumatta.

Virtajuttu on eri asia. Joku tässä aikaisemmin tarjoili paketin mukaan muutamia virtalähteitä "kaupan päälle".

Ihan hyvä että sekä CD203 että DBFI tulivat esille. Käsitykseni mukaan he edustavat kunnioitettavan suurta asiantuntemusta. Minun luokituksessani.
Onhan nuo guruja omalla alaan, joita kumpaakin arvostan. Noihin mukseihin mitä tulee, niin ei voi tarkkaan tietää mitä komponenteja se on syönyt . Kaikki komponentit valmistetaan melko varmasti Kiinassa. Kannattaa tilata muksi sellaisesta paikasta josta saa myös tuen ongelma tilanteissa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Sanotaanko näin että tuotteesta riippumatta kaikki puolijohteet valmistetaan samoissa tehtaissa ja samoilla spekseillä riippumatta siitä onko tilaajan logossa tähti vai kiinan lippu. Sikäli en olisi huolissani komponenttien laadusta. Toinen tarina sitten on, jos muxin valmistajan juotosprosessi on nin kuralla, että laite hajoaa kun sen kolauttaa pöydän kulmaan. Ollaan tosin 20 vuotta jo opetettu juotostekniikkaa kiinalaisille, joten kyllä ne alkaa sen jo pikkuhiljaa osaamaan. Johdoissa ja liittimissä on varmasti laatueroa, mutta tuskinpa sillä on sellaiselle merkitystä, joka käyttää vehjettä satunnaisesti ja johtojahan saa sitten aina tilattua uusia. Juotosviat onneksi voi yleensä itse korjata, nämä kun ei ole mitään kännykkäteknologiaa.

Ongelmana noiden pakettia laadun määrityksessä on, ettei kukaan voi tilata jatkuvasta samppeleita ja arvostella niitä. Kannattaa lukea niitä arvosteluja nettisivuilla jos sellaisia siellä on, ainakin jossakin näytti olevan, siis sellainen palautelaatikko ja siihen syötetyt tekstit sai lukea, ihan kuten booking.com:ssa. Yksi osa laatua lienee se, auttaako myyjä siinä kohtaa kun kertoo, ettei heidän myymä kovalevy edes bootannut.
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja K70 »

Onkohan tämä oikea paikka kysellä tuosta WIS:stä? Ainakin sana esiintyy otsikossa.

Löytyykö WIS:stä työohjeita erinäisille purku/kasaus operaatioille?
Mulla on käytössä klubin tunnukset, mutta en osaa etsiä, kun pitäisi löytää esim. takapuskurin irroitusohje.

Auton tiedot syötin ja sen jälkeen antaa valita ryhmäksi "88.20 Bumpers". Siitä eteenpäin en sitten pääsekään, kun aina herjaa, ettei dokumenttia löydy.
Search moden alasvetovalikostakin kävin kaikki vaihtoehdot läpi, mutta ei tärpännyt sieltäkään.

Nimim. puskuri jo irti :)
S212 E350CDI
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Tuonne kuvan oikeaan laitaan kun laittaa ruksin tekstiin kaikki informaatio lajit niin pitäisi löytyä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ei sieltä ihan kaikelle löydy, mutta kyllä puskurin irroitus/kasaus on. Hakusanaksi alimpaan kenttään bumper, sitten se antaa jotain vaihtoehtoja, sieltä pitäisi löytyä erilaisia kategorioita missä puhutaan korin osista/puskureista (ehkäpä tuo sama minkä jo kaivoit esille , mutta voit kokeilla jotain muutakin. Haku on kyllä aika syvältä, juuri eilen sitä käyttäneenä :twisted: ), siitä ruksi ensin ryhmän kohdalle, sitten ruksi oikealle puolelle kaikkiin ohjeisiin (kuten vissiin teitkin), ja start search. Sitten pitäisi aueta lista mistä tuplaklikillä remove/install rear bumper tms.

Mitäs WISsiä käytät? Jos kinnanpoikien niin mikä on ohjelmiston päiväys, löytyykö W212:lle ohjeita yleensäkään?

Edit:arska10 ehti ensin ja oikein kuvan kanssa :oops:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

veskola kirjoitti:Sanotaanko näin että tuotteesta riippumatta kaikki puolijohteet valmistetaan samoissa tehtaissa ja samoilla spekseillä riippumatta siitä onko tilaajan logossa tähti vai kiinan lippu. Sikäli en olisi huolissani komponenttien laadusta. Toinen tarina sitten on, jos muxin valmistajan juotosprosessi on nin kuralla, että laite hajoaa kun sen kolauttaa pöydän kulmaan. Ollaan tosin 20 vuotta jo opetettu juotostekniikkaa kiinalaisille, joten kyllä ne alkaa sen jo pikkuhiljaa osaamaan. Johdoissa ja liittimissä on varmasti laatueroa, mutta tuskinpa sillä on sellaiselle merkitystä, joka käyttää vehjettä satunnaisesti ja johtojahan saa sitten aina tilattua uusia. Juotosviat onneksi voi yleensä itse korjata, nämä kun ei ole mitään kännykkäteknologiaa.

Ongelmana noiden pakettia laadun määrityksessä on, ettei kukaan voi tilata jatkuvasta samppeleita ja arvostella niitä. Kannattaa lukea niitä arvosteluja nettisivuilla jos sellaisia siellä on, ainakin jossakin näytti olevan, siis sellainen palautelaatikko ja siihen syötetyt tekstit sai lukea, ihan kuten booking.com:ssa. Yksi osa laatua lienee se, auttaako myyjä siinä kohtaa kun kertoo, ettei heidän myymä kovalevy edes bootannut.
Näinhän se on. Useimmat kyllä ymmärtävät sen, ettei muksin rakentaja valmista itse vaikkapa kopan sisään tulevia puolijohteita tai muita standardikomponentteja. Tinausten ja muu työn laatu on myös tärkeää. Ostajaa kiinnostaa (luultavasti) se minkätasoinen/laatuinen muksi on kysymyksessä. Onko kyse oikeasta Actia-kloonista vai jostakin muusta kloonista vai vallan muusta tekeleestä. Muksikopat näyttävät maallikon silmään aika lailla samanlaisilta. Jos olisin ostajamassa Star-pakettia, olisin merkittävästi luottavaisempi, jos myyjänä olisi vaikkapa CD203 tai DBFI, kun ennen kauppaa olisi kerrottu mistä oikein on kysymys. Itse kokisin jonniimoista epävarmuutta, jos myyjän paras anti kaupassa on mestarillinen myyntipuhe. Joskus puheen läpi kuultaa jopa puutteellinen tietokin.
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja K70 »

Tuon mukaisesti tein, mutta ilmoittaa "no documents found".
Käytän siis MB-klubin kautta tulleilla tunnareilla tuota.

Auton tiedot kyllä löytyi, mutta onko niin, ettei 212:n osalta noita verstastietoja sitten löydy?
S212 E350CDI
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

grisha kirjoitti:
veskola kirjoitti:Sanotaanko näin että tuotteesta riippumatta kaikki puolijohteet valmistetaan samoissa tehtaissa ja samoilla spekseillä riippumatta siitä onko tilaajan logossa tähti vai kiinan lippu. Sikäli en olisi huolissani komponenttien laadusta. Toinen tarina sitten on, jos muxin valmistajan juotosprosessi on nin kuralla, että laite hajoaa kun sen kolauttaa pöydän kulmaan. Ollaan tosin 20 vuotta jo opetettu juotostekniikkaa kiinalaisille, joten kyllä ne alkaa sen jo pikkuhiljaa osaamaan. Johdoissa ja liittimissä on varmasti laatueroa, mutta tuskinpa sillä on sellaiselle merkitystä, joka käyttää vehjettä satunnaisesti ja johtojahan saa sitten aina tilattua uusia. Juotosviat onneksi voi yleensä itse korjata, nämä kun ei ole mitään kännykkäteknologiaa.

Näinhän se on. Useimmat kyllä ymmärtävät sen, ettei muksin rakentaja valmista itse vaikkapa kopan sisään tulevia puolijohteita tai muita standardikomponentteja. Tinausten ja muu työn laatu on myös tärkeää. Ostajaa kiinnostaa (luultavasti) se minkätasoinen/laatuinen muksi on kysymyksessä. Onko kyse oikeasta Actia-kloonista vai jostakin muusta kloonista vai vallan muusta tekeleestä. Muksikopat näyttävät maallikon silmään aika lailla samanlaisilta. Jos olisin ostajamassa Star-pakettia, olisin merkittävästi luottavaisempi, jos myyjänä olisi vaikkapa CD203 tai DBFI, kun ennen kauppaa olisi kerrottu mistä oikein on kysymys. Itse kokisin jonniimoista epävarmuutta, jos myyjän paras anti kaupassa on mestarillinen myyntipuhe. Joskus puheen läpi kuultaa jopa puutteellinen tietokin.
Tuossa yksi varteen otettava kauppias joka myy laadukkaita mukseja. SprinterW903 yv:tä hänelle
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Vielä olis hyvä saada mukaan muutama Starin aktiivinen tai vähemmän aktiivinen käyttäjä. Kommentit omien kokemusten mukaan olisivat mielenkiintoisia. Sekä myönteiset että myös vaivalloiset kokemukset antaisivat lisäväriä. Eli tänne vaan niin me "sokeatkin" kohta opitaan neuvomaan muita "sokeita".
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Asiaa, mutta täytyy lisätä että noiden C3-muksien kytkennätkin on ihan erilaisia, siis niiden versioiden jotka eivät ole alkuperäisen tarkkoja klooneja. Helppo todeta vaikka niistä isoista TO220-koteloisista piireistä, alkuperäisessä on kaksi 5-piikkistä regua kun noissa Kiinan versioissa (siis kiinalaisten suunnittelemissa, kaikkihan käytännössä valmistetaan Kiinassa) regut on 3-jalkasia. Siitä taas seuraa että regulaattorin tekemä reset-signaali startissa pitää tehdä jollain muulla kytkennällä. Kannattaa laittaa kahvikuppi sivuun kun lukee halpiksesta miten se reset-linja on rakennettu... Noita eroja on yllättävän monessa kohtaa vaikka pääkomponentit onkin samoja (eihän se halpis muuten osaisi diagnoosia kunnolla).
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

K70 kirjoitti:Tuon mukaisesti tein, mutta ilmoittaa "no documents found".
Käytän siis MB-klubin kautta tulleilla tunnareilla tuota.

Auton tiedot kyllä löytyi, mutta onko niin, ettei 212:n osalta noita verstastietoja sitten löydy?
Kyllä siellä WIS:issä 212:n tiedot on, sehän on jo kohta poistumassa oleva malli ja tiedot on olleet vuosia tietokannassa.

Löydätkö tämän dokkarin: ar88.20-p-2200ew, käytä suoraa dokkarihakua. Laitat vaan asetukset kuntoon ja oikeat hakusanat niin ohjeet tulee ruudulle.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Toisaalta on kyllä niinkin, ettei se muxin laatu siitä parane kun se käy muutaman asiantuntijan myyntipöydällä, mutta kaippa nämä maahantuojat sitten antavat myytävälle tuotteelle eräänlaisen takuun, edes perävalotakuun...toivottavasti.
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

DBFI kirjoitti:

Asiaa, mutta täytyy lisätä että noiden C3-muksien kytkennätkin on ihan erilaisia, siis niiden versioiden jotka eivät ole alkuperäisen tarkkoja klooneja. Helppo todeta vaikka niistä isoista TO220-koteloisista piireistä, alkuperäisessä on kaksi 5-piikkistä regua kun noissa Kiinan versioissa (siis kiinalaisten suunnittelemissa, kaikkihan käytännössä valmistetaan Kiinassa) regut on 3-jalkasia. Siitä taas seuraa että regulaattorin tekemä reset-signaali startissa pitää tehdä jollain muulla kytkennällä. Kannattaa laittaa kahvikuppi sivuun kun lukee halpiksesta miten se reset-linja on rakennettu... Noita eroja on yllättävän monessa kohtaa vaikka pääkomponentit onkin samoja (eihän se halpis muuten osaisi diagnoosia kunnolla).
Joopa joo.
Tämmösellä osaamis- ja tietopohjalla voisi löytyä luotettavat perusteet "muksien ja puksien" eli hyvän ja toimivan Starin peruspaketin valinnalle. Onhan se hiukan enemmän kuin taitavat myyntipuheet tai meidän "sokeiden" omat arvailut.

Edelleenkin vois olla mielenkiintoista lukea aika monenkin Starin käyttäjän kokemuksia.
Saiskos niitä jotenkin tänne. Kiitos.
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja K70 »

DBFI kirjoitti:Kyllä siellä WIS:issä 212:n tiedot on, sehän on jo kohta poistumassa oleva malli ja tiedot on olleet vuosia tietokannassa.

Löydätkö tämän dokkarin: ar88.20-p-2200ew, käytä suoraa dokkarihakua. Laitat vaan asetukset kuntoon ja oikeat hakusanat niin ohjeet tulee ruudulle.
Täytyy testailla jossain välissä. Tuo ohjelmisto ei taida Macilla/Safarilla toimia?
Nyt on puskurikin jo paikallaan ja vetokoukku asennettu.
S212 E350CDI
OKZ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja OKZ »

Miten tuon wissin saa käyttöön tai paremminkin ne tiedostot. Yritin syöttää auton mallia ja kaikkea muuta löytyy mutta ei w212 mallia.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Ei olekaan EPS/WIS ongelmia ollut näköjään vuosiin. :)

Mikäs tietokanta sinulla on käytössä vai käytätkö netin kautta suoraan Daimlerin servereiltä? Kyllä sinne automalli/moottorivariantti (6 ekaa numeroa) syöttämällä ilmaantuu 212:sta kaikki tiedot jos tietokanta vaan on ajalta 2009 jälkeen.
OKZ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja OKZ »

Mitä tämä mb klubin tietokanta on?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

OKZ kirjoitti:Mitä tämä mb klubin tietokanta on?
Eihän se mikään klubin tietokanta ole vaan ihan Daimlerin korjaamokäsikirja (ja varaosakirja) netissä ja klubin jäsenet pääsee sitä käyttämään klubitunnuksilla. Vähän kömpelö, hidas ja ruuhkainen mutta edullinen.
OKZ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja OKZ »

Jostain syystä mulla se ei löydä 212 tietoja. Kaikkea vanhempia löytyy. Mikähän hitto sitä vaivaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

OKZ kirjoitti:Jostain syystä mulla se ei löydä 212 tietoja. Kaikkea vanhempia löytyy. Mikähän hitto sitä vaivaa.
Mikä se? Ongelmaa voisi lähteä purkamaan vastauksilla aiempiin kysymyksiin.
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

DBFI kirjoitti:
OKZ kirjoitti:Jostain syystä mulla se ei löydä 212 tietoja. Kaikkea vanhempia löytyy. Mikähän hitto sitä vaivaa.
Systeemi tarjoaa oletuksena sarjanron alkuun kirjaimia WDB. Onko 212:n nrossa joku muu, esim. WDD jne. Oletko muistanut sen vaihtaa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
OKZ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja OKZ »

DBFI kirjoitti:
Eli käytän mb klubin kautta ja juuri mainitsemasi daimlerin epic ja wis netissä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Kyllä WIS listaa 212-dokkarit pelkällä kuudella mallinumerolla, vaikkapa 212225 tai vastaava. Sitten jos haluaa myös kantakorttitiedot ja esim. vaihteiston osalta paremmin suodatetut dokkarit niin kannattaa laittaa runkonumero mutta tässähän ei ollut kyse liian suuresta määrästä dokkareita vaan liian pienestä.

Ei luulisi näppäilykämmistäkään olevan kyse jos muista malleista dokkarit löytyy. Jokus kuvakaappaus tekemistäsi valinnoista voisi auttaa.
Vastaa Viestiin