W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Timo L. kirjoitti:
W124_E300DT kirjoitti:
Vakionopeudensäädintä on korjattu pariin otteeseen, ja tällä kertaa kaikki boksin juotokset on tehty uusiksi, kondensaattoritkin vaihdettu, toiseen takavalojen kiinnitysrunkoon tehty lisämaadoitus. Ongelma on siinä, että vakkari toimii satunnaisesti silloin kun sitä huvittaa, ja silloin kun toimii hetken aikaa niin jonkin ajan päästä alkaa nykimään ja tippuu itsestään pois päältä. Välillä se myös saattaa tulla takaisin päälle tippumisen jälkeen, mikäli sitä ei ole viiksestä erikseen pois kytkenyt tai painanut jarrua sen jälkeen kun se on tippunut pois päältä. Onko muilla tullut samanlaisia oireita? Mistähän moinen johtuu?
Minulla noihin oireisiin auttoi kaikkien juotosten läpikäynti, mikroskoopin kanssa kaveri ne juotti.
Näinhän tässä juuri on tehty. Mikähän vielä voisi olla vialla.. Pitäisi varmaan katsoa liitin vakkarin servomoottorin kyljessä, että mahtaisiko kenties olla hapettunut..
cuuno kirjoitti::) ...eivät sitten samalla katsoneet mitkä kumit kuuluu alkuperäisiin jousiin :?:
Marmoritiskillä olisi sekin hoitunnut kohdilleen varmaan tuohon rahaan :wink:
...no toivottavasti osui oikeat jouset :think:
Eivät katsoneet, siis marmoritiskillä. Entiset kumit laittoivat paikalleen, kun olivat hyväkuntoiset vielä.

Jouset kyllä osuivat juuri nappiin. Vähän madallusta kehiin oikeanlaisilla, alkuperäisillä kumeilla ja sitten on oikein hyvä. :)
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Taas vaihteeksi projektin päivitystä....

Tilattu Tyremate.fi:stä ja asennutettu Goodyear EfficentGrip:it (205/60R15 91V) alle. Otin nopeusluokan V vaikka periaatteessa nopeusluokka H olisi riittänyt, viisi euroa enemmän maksoivat.. Ei mennyt ihan putkeen, kolmessa renkaassa lukee "inside" tuossa ulkopuolella, ainoastaan oikeanpuoleinen eturengas on oikeinpäin asennettu. Eivät ole siis pyörimissuunnaltaan määrättyjä, mutta asennussuunnaltaan ovat. Goodyearin sivuilla oli siitä, että ei ole vaarallista, mutta kannattaa kuitenkin käydä vaihdattamassa oikeinpäin (ja pitääkin, koska kuluvat muuten väärin ja toisaalta niitä ei ole suunniteltu ajettavaksi väärinpäin, ja kyseisen asennuksen tehneellä liikkeellä on takuu).

On muuten eroa ajettavuudessa kuin yöllä ja päivällä. Entiset olivat Kumhon KW22-kitkarenkaat (195/60R15 88Q), joiden kantavuusluokka oli tosiaan vaan 88..... Sitten joku Nokian rengas oli takana vielä sopassa eriparina samoilla spekseillä. Ennen renkaanvaihtoa oli paljon pehmeämpi tuntumaltaan, veteli motarilla aika paljon, uriin otti melkoisesti, ja sutimista tapahtui ihan kuivallakin asfaltilla. Mitähän ihmettä edellinen omistaja on oikein ajatellut kun tuollaiset väärän kantavuusluokan renkaat asentanut? Renkaiden kantavuusluokanhan pitäisi olla 91 tehtaalta lähtiessä kyseisessä mallissa.

Nyt Goodyearien ollessa alla tuntuu kyllä ihan eri autolta. Alusta jämäköityi aika huomattavasti kun renkaat ovat oikeaa kantavuusluokkaa ja leveämmät. Pitoja on varsin mukavasti, eivätkä renkaat ole juurikaan sutinut, vaikka vähän enempi antaisikin kenkää. Ohjaus muuttui myös jämäkämmäksi, eikä selkeästikkään ole niin herkkä urissa, ja 75% vänkäämisestä ja vetelyistä motarivauhdeissa lähti pois. Nyt tosin vähän vielä vänkää oikealle, pitänee käyttää ensi kuussa nelipyöräsuuntauksessa..

Seuraavaksi tulossa lämpömittarin korjaus, oikeiden jousien yläpään kumien vaihto, perän stefan vaihto, oikeat peräöljyt, pulssianturin vaihto mittaristoon, josko sillä korjautuisi vakkari...

Perässä on kyllä aika ikävä välys, tuo moksahdus on aina vaan voimistunut. Lienee perän vaihto ja/tai korjaus edessä... Taitaa olla aika kiven sisällä tuollaiset ehjät 300D Turbon 2.65 ABS+ASD-perät? Mistähän noita saisi ja millä hintaa.. ?
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

No niin, taas projektin päivitystä...

Renkaat vaihdettiin takuuseen oikeinpäin. Kulki vielä paremmin...

Toivalan Autohuollossa vaihdettu peräöljyt oikeisiin ASD-peräöljyihin, ja perän akselitiiviste vaihdettu, ei vuoda enää.

Samalla vaihdettiin ilmastoinnin painikkeiden taustavalojen polttimot (mikään ei aiemmin toiminut, ne kaikki toimivat nyt), kalibroitiin nopeusmittari näyttämään tasan oikein (heitti 5-7 km/h 100 km/h vauhdissa, ei heitä enää ollenkaan), vaihdettiin jousien ylätukien kumityynyt edestä 2 pisteen tyynyiksi (takana ne olivatkin jo oikeat 2 pistettä, nyt tuntuu taas paremmalta ja vähemmän eri suuntiin tempovalta alusta), vaihdettiin nopeusmittarin pulssianturi vakionopeudensäätimelle toiveena saada vakkari kuntoon (ei vaikutusta, ei toimi edelleenkään), ja vaihdettiin ulkolämpömittarin anturi toiveena saada ulkolämpömittari näyttämään lukemia (ei vaikutusta, ei toimi edelleenkään..)

Projekti jatkuu (kenties) peräremontilla, tuulilasin vaihdolla, seuraavalla vakionopeudensäätimen ja ulkolämpömittarin vikojen eliminointikohteen etsinnällä.... Korroosiokorjausta ja maalausta on myös tiedossa ihan kohtuudella.. Ovien muovien alta todennäköisesti paljastuu ikäviä yllätyksiä, kun on ruennut jo pikkusen pilkottamaan ruoste yhdestä kohti... Toivottavasti ei ole mistään puhki ruostunut. No, jos onkin, onhan noita peltiseppiä ja maalareita kyllä, ei se mitään rakettitiedettä ole..

Vakkari toimii edelleen joskus ja pätkien, silloin kun sitä huvittaa... Kosketushäiriö se kyllä on, mutta missä.

Positiivista on, että alusta on kyllä paremmassa kunnossa kuin koskaan minun omistuksen aikana, ja se tuntuu kyllä ajettavuudessa. :D Takana ja edessä pyöränkaarien ja renkaiden välissä on täsmälleen sama etäisyys. Nuo renkaatkin vaikuttavat melko paljon, yhdessä niiden ja ehyen alustan kanssa ajettavuus on todella hyvä.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Luokassa jänniä havaintoja: Aloin ihmettelemään että mikähän aiheuttaa valovika-valon palamista aina välillä. Kaikki valot toimivat... Paitsi oikea takavalo välillä konepesujen jälkeen ei välillä toiminut. No, otin sitten tarkempaan syyniin nuo takavalot. Kummallista kyllä, yhdessä takajarruvalon lampun kannassa oli selkeä hapettuma ja vastikkeen tekemä kolo. Päätin sitten tutkia kaikki takajarruvalojen lamput ja vaihtaa ne, takavalojen lisäksi. Lähes kaikissa oli lampunkannoissa selvä vastikkeen kolo. Eipä ole lamppujen vaihdon jälkeen enää valovikoja tullut. :) Vakkarikin heräsi toimimaan edes välillä hetkittäin, ennen lampunvaihtoa se ei hetkeen toiminut ollenkaan.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Perässä vuotaa vielä toinenkin tiiviste, oikealta vetoakselin läheltä... Perän etummaiset kumityynyt menevät vaihtoon, eräs asiantuntija sanoi että kolina kuuluu hyvin todennäköisesti sieltä (välystä kumityynyn ja rungon välissä) eikä itse tasauspyörästöstä. No, ne vaihdetaan tuossa kuukauden päästä (Toivalan autoon jonoa)... Samalla tutkitaan varmuudella ehjän lämpömittari-näyttömoduulin kanssa myös, että onko ulkolämpömittarin vika itse mittarin näyttömoduulissa vaiko jossain ihan muualla. Todennäköisesti näyttömoduulissa. Uusi maksaa 500€ Toivalan auton kautta.

Vakkarin boksi voisi ensi kuussa lähteä käymään Alankomaissa matkalla... Katsotaan mitä tuleman pitää. Uusi vakkarin boksi maksaa n. 750€ (myös Toivalan auton kautta).
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2311
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja cuuno »

Kannattaisi muuten vaihtaa samalla kaikki takakelkan tangot ja puslat :wink:
Nollaisit takapään ja ajelisit ikään kuin uuden auton jämäkällä alustalla :wink:
Meinaan kun nyt vaihdat kumit ja vuoden päästä jotain muuta sinne jne
ei koskaan ole kaikki saman kuntoisia.
ne ei esin ebaysta ostettuna kuitenkaan nipussa ole aivan järjettömän kalliita

Esim
http://www.ebay.de/itm/QUERLENKER-REPAR ... 5afeab3397" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.de/itm/2x-LAGER-RADLAGE ... 461e428bd4" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.de/itm/FEBI-Achskorper- ... 589c022ed7" onclick="window.open(this.href);return false;

...tai laatu merkkinä...

http://www.ebay.de/itm/QUERLENKER-SET-L ... 2ec807d012" onclick="window.open(this.href);return false;

Jne jne
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

No niin. Toivalan autossa käyty. Olihan ne takakelkan etummaiset kumityynyt "ihan vaihtokelpoiset", ja ne vaihdettiin. Samalla huomattiin välystä myös takakelkan narinaheloissa, joten ne vaihdettiin myös.
Ajettavuus parani, eikä narinoja/perän paukkumista ole läheskään niin paljon kuin ennen, väheni sen 80%. Välystä jäi vielä perän osalta, mutta se ei ole enää kriittinen, uusii sen vaikka sitten viimeiseksi tässä kunnostusprojektissa.

Narahduksia on kuulunut jos on ajanut töyssyihin vähän kovempaa. Niille löytyi syy, nimittäin etupään kallistuksenvakaajan tanko, joiden kiinnityksissä etutukivarsiin oli välystä. Ne tullaankin sitten vaihtamaan seuraavaksi, kuten myös nämä alapuoliset isommat tukivarret, joista ainakin toisessa on vähän korroosiota. Samalla vaihdetaan takakelkastakin kaikki tangot, kun osassa on puslat tulleet ulos ja onhan tuo korroosiokin vähän niitä syönyt.. Ja sen jälkeen nelipyöräsuuntaukseen. :) Alusta onkin sen jälkeen varmasti huippukunnossa, kun melkein kaikki komponentit ovat tuliteriä.

Myös lämpömittarin vika selvisi, se oli näyttömoduulissa, toimi ehyellä näytöllä aivan oikein. Upouusi maksaa 835€ Toivalan autossa alkuperäisosana.

770€ taas vakkarin boksi (jossa todennäköinen syyllinen), 950€ servo (jos se on mennyt, tuskin).

Alkuperäiseen koteloon soveltuvaa vapaavirtaussuodinta voisi katsella... Samoin vakioputkiston kaveriksi voisi hommailla 3" rosteriputkiston (tekisiköhän joku firma näitä "OEM-lookilla" tilauksesta kohtuuhintaan, esim. Eurostainless..?) ja sen perään tämmöisen äänenvaimentimen, olisikohan yhtään hullumpi valinta... http://www.ebay.com/itm/XFORCE-VAREX-MU ... 1e8c259a7f" onclick="window.open(this.href);return false; , ainakin olisi persoonallinen, tuskin säädettävää äänenvaimenninta on kovin monella eteenkään dieselmersuissa :) Hyötyhän jää tietysti lähinnä tässä vaiheessa äänimaailman ja hengittävyyden parantamiseen.... Ahtopainemittarikin pitäisi asentaa.

Turbon päivitys ja ehkä jopa välijäähynkin asentaminen alkaa houkutella, mutta jos sen tekisi huolella, niin sitten pitäisi myös se VTT päästötesti läpäistä yms. byrokratiaa.. Joku sellainen 200-260 heppaa tuntuisi varmaan kivalta/sopivalta käyttöautoksi, nälkä kasvaa syödessä :) Tosin sitten pitäsi laatikkoonkin tehdä muutoksia ja samoin pumppuun...
Viimeksi muokannut W124_E300DT, To 26.06.2014 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Mahtaakohan tämä vapaavirtaussuodin käydä suoraan: http://www.knfilters.com/search/product ... rod=e-9165" onclick="window.open(this.href);return false; entisen paikalle heittämällä?

eBayssä http://www.ebay.com/itm/K-N-Air-Filter- ... 3f1f1f0a6b" onclick="window.open(this.href);return false; kyseinen filtteri on 86-93 vuosimalleihin. Mahtaako facelifteissä olla sitten erilainen tuo ilmanputsarin kotelo, luulisi että olisi kuitenkin täysin samanlainen? Ei äkkiseltään haulla löytynyt faceliftiin..

Toisekseen, mahtaako ASD-lukkoperä aiheuttaa normaalissa dynossa autoa käyttäessä mitään tai vaurioitua? Kuitenkin etupyöräthän eivät pyöri dynon aikana jos on normaali dyno, ja tällöin olettaisin lukkoperän menevän lukkoon ja kolmion palavan mittaristossa koko dynon ajan, kun ABS-anturit kuitenkin haistelevat etu- ja takapyörien välistä pyörintänopeuseroa. Lieköhän tuo haitallista jos vedättää dynon ihan täysillä loppuun saakka (eturenkaat eivät pyöri, mutta takarenkaat päälle kahtasataa ja perä lukossa? Senhän tiedän kyllä että 40 km/h ylittäessä perä on 30% lukossa ja sen alle 100%... Onko jollakin mitään kokemuksia ASD-peräisen auton dynotuksesta?
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Jälleen kerran Toivalan autossa käyty..

Kaikki takapään tukivarret paitsi säätötukivarsi vaihdettu (jännä kun osa oli korvaavia W210 osia ainakin tukitangot ylä-etu....)
Etuiskunvaimentajan yläkumi vaihdettu (vakioalustan osa??). Etukallistuksenvakaajan kumit vaihdettu (vakioalustan osa??)
Ulkolämpömittarin yksikkö vaihdettu. Hintaahan tuli remontille 950€.

Ja samalla selvisi myös perästä kuuluvan paukkeen syy. Siellähän on perämötikän taka-apurungin kiinnitykseen käytetyissä puslissa välystä ihan riittävästi. Ne menee seuraavaksi vaihtoon.

Positiiviset uutiset ensin.. Auto kulkee lähes suoraan nyt eikä ratti enää juurikaan vänkäile, ja lämpömittari toimii. Mutta negatiivisiäkin uutisia tuli.

Ikävä kyllä vaihdetut etuiskunvaimentajien/jousijalan yläkumit taisivat olla vakioalustalle, ja myös etukallistuksenvakaajan etutukivarsien puoleiset kumipuslat olivat vakioalustalle.. Nyt auto kallistelee mutkiin huomattavasti enemmän. :( Olihan niissä entisissä välystä, mutta alkuperäiset pitää kyllä vielä vaihtaa noiden vakioalustan osien tilalle. Onneksi etukallistuksenvakaajan korin puoleisia kumeja ei vaihdettu, ne olivat kunnossa.

Etutukivarret menevät myöhemmin myöskin vaihtoon... Niissä on vähän ruostetta ja kulumaa, sekä puslat on niissä entiset (vaikkakin Sportlinen puslat).
Seuraavalla kerralla pitää siis vaihdattaa oikeat osat noihin etupään osiin, niin jospa se siitä paranisi..

PeachPartsin mukaan Sportline-alustan osiin kuuluu:

Etujouset
Etutukivarret (puslat?/tukivarret puslineen?)
Etukallistuksenvakaaja (tanko puslineen)
Sisemmät kumipuslat (edessä?)
Ulommat kumipuslat (edessä?)
Etualatukivarsi (puslat vaiko koko tukivarsi puslineen?)
Takajouset
Takaiskunvaimentimet
Takakallistuksenvakaaja (tanko puslineen)
Takapuslat (onko nämä nyt ne etummaiset vai takimmaiset kumityynyt, vai mitähän kaikkea näihin kuuluu??)
Taka-apurungon kiinnitys

Ja ainakin etupään jousijalan ylätuennan yläkumit. Ovato ne sitten nuo sisemmät vai ulommat kumipuslat, tiedä häntä.

Joka tapauksessa, pitäähän tuossa nyt olla alkuperäiset puslat ja muut osat. Tuo tavallista suurempi kallistelu ei ole oikein mistään kotoisin (paitsi tietty vakioalustasta) :? Sitä kun on kerran tottunut kunnolliseen Sportline-alustaan, niin eipä siitä enää oikein voi luopua :D
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3994
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Nozki »

W124_E300DT kirjoitti:Jälleen kerran Toivalan autossa käyty..

Kaikki takapään tukivarret paitsi säätötukivarsi vaihdettu (jännä kun osa oli korvaavia W210 osia ainakin tukitangot ylä-etu....)
Etuiskunvaimentajan yläkumi vaihdettu (vakioalustan osa??). Etukallistuksenvakaajan kumit vaihdettu (vakioalustan osa??)
Ulkolämpömittarin yksikkö vaihdettu. Hintaahan tuli remontille 950€.

Ja samalla selvisi myös perästä kuuluvan paukkeen syy. Siellähän on perämötikän taka-apurungin kiinnitykseen käytetyissä puslissa välystä ihan riittävästi. Ne menee seuraavaksi vaihtoon.

Positiiviset uutiset ensin.. Auto kulkee lähes suoraan nyt eikä ratti enää juurikaan vänkäile, ja lämpömittari toimii. Mutta negatiivisiäkin uutisia tuli.

Ikävä kyllä vaihdetut etuiskunvaimentajien/jousijalan yläkumit taisivat olla vakioalustalle, ja myös etukallistuksenvakaajan etutukivarsien puoleiset kumipuslat olivat vakioalustalle.. Nyt auto kallistelee mutkiin huomattavasti enemmän. :( Olihan niissä entisissä välystä, mutta alkuperäiset pitää kyllä vielä vaihtaa noiden vakioalustan osien tilalle. Onneksi etukallistuksenvakaajan korin puoleisia kumeja ei vaihdettu, ne olivat kunnossa.

Etutukivarret menevät myöhemmin myöskin vaihtoon... Niissä on vähän ruostetta ja kulumaa, sekä puslat on niissä entiset (vaikkakin Sportlinen puslat).
Seuraavalla kerralla pitää siis vaihdattaa oikeat osat noihin etupään osiin, niin jospa se siitä paranisi..

PeachPartsin mukaan Sportline-alustan osiin kuuluu:

Etujouset
Etutukivarret (puslat?/tukivarret puslineen?)
Etukallistuksenvakaaja (tanko puslineen)
Sisemmät kumipuslat (edessä?)
Ulommat kumipuslat (edessä?)
Etualatukivarsi (puslat vaiko koko tukivarsi puslineen?)
Takajouset
Takaiskunvaimentimet
Takakallistuksenvakaaja (tanko puslineen)
Takapuslat (onko nämä nyt ne etummaiset vai takimmaiset kumityynyt, vai mitähän kaikkea näihin kuuluu??)
Taka-apurungon kiinnitys

Ja ainakin etupään jousijalan ylätuennan yläkumit. Ovato ne sitten nuo sisemmät vai ulommat kumipuslat, tiedä häntä.

Joka tapauksessa, pitäähän tuossa nyt olla alkuperäiset puslat ja muut osat. Tuo tavallista suurempi kallistelu ei ole oikein mistään kotoisin (paitsi tietty vakioalustasta) :? Sitä kun on kerran tottunut kunnolliseen Sportline-alustaan, niin eipä siitä enää oikein voi luopua :D
Tuotaniinniin,

etuiskarin yläkumi on semmoinen kuin A 124 320 14 44, ja se on kyllä sama riippumatta siitä, onko sporttialustaa vai ei. (Pohjaanlyöntikumi ei ole sama, mutta sehän ei sitten taas kallisteluun vaikuta. Ja sitä paitsi se on ymmärtääkseni sporttialustassa matalampi niin, että pyörä pääsee liikkumaan enemmän ylöspäin kuin tavallisessa versiossa. Kai...)

Etuvakaajan puslat tosiaan ovat erilaiset tavallisessa ja sporttialustassa, mutta kuulostaa erikoiselta, jos vakiopuslia pystyisi edes laittamaan sport-vakaajatankoon. Kun se on käsittääkseni paksumpi niin, ettei siihen tavallinen kumi edes mahdu. Tosin, tämä paksuus"tieto" perustuu vain siihen, mitä olen foorumeilta lukenut. Voihan se vakaaja olla jäykempi myös olematta paksumpi - se kun on materiaalitekninen juttu myös. Mutta vaikka ne kumit olisivatkin väärää mallia, niin ihmettelen kyllä, jos niiden takia kallistelu muuttuu tuntuvasti. Kun ei niissä nyt ole edes paksuutta paljon mitään, ja sitä kautta vaikka ne painuisivat täysin kasaan, niin ei puhuta kuin jokusesta millistä vakaajan liikkeissä suhteessa koriin. Ei se nyt vielä pitäisi tuntua erityisemmin, varsinkaan, jos ne vanhatkin olivat välykselliset jo muutenkin. Tai näin itse ajattelisin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Nozki kirjoitti: Tuotaniinniin,

etuiskarin yläkumi on semmoinen kuin A 124 320 14 44, ja se on kyllä sama riippumatta siitä, onko sporttialustaa vai ei. (Pohjaanlyöntikumi ei ole sama, mutta sehän ei sitten taas kallisteluun vaikuta. Ja sitä paitsi se on ymmärtääkseni sporttialustassa matalampi niin, että pyörä pääsee liikkumaan enemmän ylöspäin kuin tavallisessa versiossa. Kai...)

Etuvakaajan puslat tosiaan ovat erilaiset tavallisessa ja sporttialustassa, mutta kuulostaa erikoiselta, jos vakiopuslia pystyisi edes laittamaan sport-vakaajatankoon. Kun se on käsittääkseni paksumpi niin, ettei siihen tavallinen kumi edes mahdu. Tosin, tämä paksuus"tieto" perustuu vain siihen, mitä olen foorumeilta lukenut. Voihan se vakaaja olla jäykempi myös olematta paksumpi - se kun on materiaalitekninen juttu myös. Mutta vaikka ne kumit olisivatkin väärää mallia, niin ihmettelen kyllä, jos niiden takia kallistelu muuttuu tuntuvasti. Kun ei niissä nyt ole edes paksuutta paljon mitään, ja sitä kautta vaikka ne painuisivat täysin kasaan, niin ei puhuta kuin jokusesta millistä vakaajan liikkeissä suhteessa koriin. Ei se nyt vielä pitäisi tuntua erityisemmin, varsinkaan, jos ne vanhatkin olivat välykselliset jo muutenkin. Tai näin itse ajattelisin.
Autolla ajoin noin 700 km sen jälkeen kun nuo kumit vaihdettiin. Siinä ajassa meno kerkesi vähän tasottua, ei kallistellut enää niin paljoa, mutta kallisteli silti paljon enemmän mitä aiemmin.

Tuo vakaajantanko on vähän kulunut puslien kohdalta, ne tarvikepuslat menivät sinne mutta olivat melko tiukat.

Tänään vaihdettiin E. Hartikaisella nuo kallistuksenvakaajan kaikki puslat oikeiksi Sportlinen pusliksi. Ihan pientä välystä oli vakaajatangon ja uusien puslien välissä mutta toki puslien kiinnikkeet nollaavat välyksen käytännössä. Kallistuksenvakaajaan olisi pitänyt ehkä hitsata hiukan lisää rautaa jotta ei olisi jäänyt mitään teoreettistakaan välystä.

Samalla joku vanhempi asentaja tuli katsomaan siihen kardaaniakselia kun oli puhetta noista takakelkan ja asd-perän välisistä kumeista... Sanoi että kardaanissa kuuluisi olla pientä pitkittäissuuntaista välystä sen takia että kardaanin kannatinlaakerit ja vaihdelaatikon pää eivät kuormitu niin paljoa (oli ihan "viulunkielenä" tuo kardaani, ei yhtään mitään välystä pitkittäisuunnassa) ja säätivät sitä vähän löysemmälle. Nyt se vähän joustaa siellä enemmän, tiedä nyt onko tuolla niin paljoa merkitystä. Jos joku kokenut asentaja niin sanoo...

Työ maksoi yhteensä 160 euroa, tuntihinta 110 euroa tunti ja osat 44€ ja pientarvikelisäkin vielä. Siinä on eroa Toivalan autoon.. Ovat vaan nyt lomalla.

Kyllä noilla kallistuksenvakaajan puslilla on merkitystä, että ovatko Sportlinen alkuperäispuslat vai normialustan tarvikepuslat. Kymmenen kilometrin ajossa eron todellakin huomasi, kallistelusta hävisi n. 50%. Ja tietty tarvikepuslan ollessa kyseessä voi ero olla suurempi vielä kuin normialustan alkuperäispuslaan verratessa..

Noita apurungon ja perän välisiä puslia ei keretty vaihtamaan tuossa ajassa, perä pitää tiputtaa alas sitä varten.. Siinä voi tovi vierähtääkin (3-4h). Voi olla että tuo kannattaa tehdä mielummin Toivalan autossa ensi kuussa.. Osat ovat jo Hartikaisella valmiina hyllyssä.

Seuraava projekti onkin varmaan ensi kuussa uusia etupään alatukivarret (Sportline, molemmat puslineen) ja vaihdattaa nuo apurungon ja perän väliset puslat.

Täytyy olla vastaisuudessa todella tarkkana että mitä osia tuohon alustaan tilataan/asennetaan ja ei missään nimessä tarvikeosia..

Yllättävän vähän tuo kyllä kuluttaa matka-ajossa, Ylivieskasta Kiuruvedelle ajaessa ihan nopeusrajoitusten mukaisesti kulutti 5.9 litraa/100 km :)
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W124_E300DT kirjoitti: Yllättävän vähän tuo kyllä kuluttaa matka-ajossa, Ylivieskasta Kiuruvedelle ajaessa ihan nopeusrajoitusten mukaisesti kulutti 5.9 litraa/100 km :)
:shock: Tuota kulutusta en kyllä ihan heti usko oikein lasketuksi 603 turbodieselille. Alle 8 litran ei ole nämä minulla olleet menneet koskaan. Tosin ajan melko "sujuvasti".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Kyllä tuon kulutuksen pitäisi olla ihan todenmukainen, sillä tankkasin Ylivieskassa tankin täyteen ABC:lla (Iso K:n vastapäätä). Kiuruvedellä tankkasin tankin täyteen myös ABC:lla, meni ihan piripintaan jotain 7,5 litraa ja matkaa paikkojen välillä 122 km. Hidastella ei juurikaan tarvinnut muiden takia vaan aina mentiin nopeusrajoitusten mukaan. Minun mielestä ihan realistinen kulutus.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Kannattaa tankata tankki täyteen, ajaa tyhjäksi ja sitten tankata uudelleen täyteen. Saattaa tulla erilaisia tuloksia :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Kuka tässä kaupunkikulutuksen huomioinnista puhui ;) Kyllähän tuo kaupungissa hörppää sen 8-9 ihan helposti. 10 jos tarpeeksi raskas kaasujalka. Seka-ajossa 7,5. Tarkoitus olikin saada pienin mitattu matka-ajon kulutus esille :)
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Polttoaineesta puheenollen... Mikähän on kyseessä, kun lämpimällä koneella (80-90 astetta) ei käynnisty kun vasta neljännellä yrittämällä? Ja sen jälkeen kun on taas lähtenyt käyntiin ja sammuttaa, lähtee normaalisti käyntiin. Kylmälläkin koneella lähtee normaalisti käyntiin (mitä nyt vähän sinistä savua tulee putkesta kun on tyhjäkäynnillä pitemmän aikaa kylmänä, häviää koneen lämmettyä). Teki tuon tempun kolme viikkoa takaperin yhden kerran, kolme päivää sitten toisen kerran ja nyt tänä aamuna kolmannen kerran. Vaikuttaisi vähän siltä ettei saa polttoainetta... Vaikka suodattimelta pumpulle menevässä letkussa ja karkeasuodattimessa sitä ihan hyvin näkyykin.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Jaaha, ongelma johtui pumpun sammutinvivusta. Ongelman ensiavuksi piti irroittaa pumpulle joltakin konehuoneen vasemman laidan (auton takaa katsoen vas. laita) alipaineventtiililtä menevä menevä alipaineletku hetkeksi, jotta sammutinvipu palautui takaisin. Hiukan voiteluspraytä sammutinvivun kohdalle ja taas pelittää kuten mitään vikaa ei olisikaan.... Se oli halpa korjaus onneksi.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3994
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Nozki »

W124_E300DT kirjoitti:Jaaha, ongelma johtui pumpun sammutinvivusta. Ongelman ensiavuksi piti irroittaa pumpulle joltakin konehuoneen vasemman laidan (auton takaa katsoen vas. laita) alipaineventtiililtä menevä menevä alipaineletku hetkeksi, jotta sammutinvipu palautui takaisin. Hiukan voiteluspraytä sammutinvivun kohdalle ja taas pelittää kuten mitään vikaa ei olisikaan.... Se oli halpa korjaus onneksi.
Semmoinen alipaineventtiili liittyy käsittääkseni käynnistyksenestoon. Eli systeemi ohjaa sammutuksen päälle silloin, kun ajonesto on kytkeytyneenä. Jotenkin mielestäni kuulostaisi siltä, että jos alipaineletkun irrottaminen siitä venttiililtä ratkaisi tilanteen, niin ongelma ei ollut sammutinvivun voitelun puutteessa, vaan siinä, että alipainetta ohjautui sammuttimelle, vaikka niin ei kuuluisi olla. Vikaa joko hälyttimessä tai sitten mekaaninen vika siinä alipaineventtiilissä ehkäpä?

EDIT: Vilkaisin ensimmäistä viestiä, eikä sen perusteella ole alkuperäistä hälytintä tässä. Mutta, todettakoon, että tämän aikakauden autoissa on useasti ollut Saksassa jälkiasenteisena laitettu ajonestolaite. En tiedä, onko tässä sellaista, mutta esim. omassani en muista, että mitään kuvatunlaista venttiiliä olisi konehuoneessa. Ja se on myös E300 DT vuodelta -94. (Ja siinäkin oli jälkiasenteinen häly/ajonesto, jossa tosin vastaava alipaineventtiili oli sijoitettu virtalukon läheisyyteen kojelaudan alle.)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja illinois »

Kallistelun syy on kyllä iskareissa (tai jousissakin osittain) mutta ei kai jousia vaihdettu.
Nopeusmittarin kalibrointi, mites se tapahtuu ?
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mittarin neulan alla on rikka, johon jyrsitty urat niinkuin vanhaan markan kolikkoon. Rikka säätää jousipänninkiä, joten löysäys / kiristys muuttaa mittarin näyttämää. Tämä on ainakin yksi konsti.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

illinois kirjoitti:Kallistelun syy on kyllä iskareissa (tai jousissakin osittain) mutta ei kai jousia vaihdettu.
Jouset on keväällä vaihdettu, aivan kaikki.
Nozki kirjoitti:
W124_E300DT kirjoitti:Jaaha, ongelma johtui pumpun sammutinvivusta. Ongelman ensiavuksi piti irroittaa pumpulle joltakin konehuoneen vasemman laidan (auton takaa katsoen vas. laita) alipaineventtiililtä menevä menevä alipaineletku hetkeksi, jotta sammutinvipu palautui takaisin. Hiukan voiteluspraytä sammutinvivun kohdalle ja taas pelittää kuten mitään vikaa ei olisikaan.... Se oli halpa korjaus onneksi.
Semmoinen alipaineventtiili liittyy käsittääkseni käynnistyksenestoon. Eli systeemi ohjaa sammutuksen päälle silloin, kun ajonesto on kytkeytyneenä. Jotenkin mielestäni kuulostaisi siltä, että jos alipaineletkun irrottaminen siitä venttiililtä ratkaisi tilanteen, niin ongelma ei ollut sammutinvivun voitelun puutteessa, vaan siinä, että alipainetta ohjautui sammuttimelle, vaikka niin ei kuuluisi olla. Vikaa joko hälyttimessä tai sitten mekaaninen vika siinä alipaineventtiilissä ehkäpä?

EDIT: Vilkaisin ensimmäistä viestiä, eikä sen perusteella ole alkuperäistä hälytintä tässä. Mutta, todettakoon, että tämän aikakauden autoissa on useasti ollut Saksassa jälkiasenteisena laitettu ajonestolaite. En tiedä, onko tässä sellaista, mutta esim. omassani en muista, että mitään kuvatunlaista venttiiliä olisi konehuoneessa. Ja se on myös E300 DT vuodelta -94. (Ja siinäkin oli jälkiasenteinen häly/ajonesto, jossa tosin vastaava alipaineventtiili oli sijoitettu virtalukon läheisyyteen kojelaudan alle.)
Ahaa... Hälytin on kyllä joskus ollut (ledi tähteenä), mutta se on poistettu. Venttiili lienee jäänyt tähteeksi (?). Lienee ollut vikaa tuossa venttiilissä tms...
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Taas näitä luokassa mukavia yllätyksiä...

Aloin ihmettelemään että mikäs nyt kun tämä aloitti merkkaamaan reviiriään..
No, nosturillahan se tietysti selvisi että ASD-perän hydrauliputki oli ruostunut puhki tuon kopan alla olevan ASD-venttiilin ja perän välistä. Kaupungille oli hävinnyt 3/4-osaa ASD-hydrauliöljysäiliön hydrauliikkaöljystä...

Tietysti Hartikaisellekaan ei vaihtoaikaa saa ennen kuin vasta 4.elokuuta ja Toivalan auto on lomilla.. Siihen astipa odotellaan sitten ilman autoa :roll: Ei passaa ajamalla tuhota tuota hydraulipumppua, käy muuten kuivana..

Jarruputketkin alkavat näyttää vähän haperolta kuten kuvakin näyttää... Nekin voisi jossakin välissä vaihtaa.. Jospa niitä ennen tämä akuutti perän hydrauliputken korjaus (noin 400€), tuulilasin vaihto ruosteitten korjauksineen (800€), ja alkuperäiset Sportlinen etuala-ja taka-alatukivarret (yli 800€). Hommaa riittää... Aina näitten kanssa saa olla jotain puljaamassa :D Ilmastointihuollostakin (100€) haave oli jo olemassa mutta taitaa mennä tämän kesän helteet ohi ennen kuin autolla ajetaan seuraavan kerran..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Mitä noita farkku 124 korisia on kylillä pyörinyt niin vaikka säiliö on ollut pitkään tyhjänään niin järjestelmä on kaikissa alkanut toimimaan kun putki on korjattu ja öljyt kaadettu sisään. Eli väittäisin ettei pumppu ota siitä ainakaan kovin helposti nokkiinsa. Jos kyseessä on paluuputki niin ruostuneen putken voi korvata kumiletkulla.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13653
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja karra »

Jos sen pumpun irroittaa niin sieltä saa sellaisen kytkinpalan irti että pumppu ei pyöri, mielestäni. Sitten pumppu paikoilleen ilman sitä kytkinpalaa. En ole tosin kokeillut, jokuhan siitä tais täällä kirjoittaa. Kuulemma ei ota itteensä kuivana ajettaessa.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tsekkaahan tosiaan onko paluuputki. Jos on niin teetä hydrauliliikkeessä kestävä letku helmiliitoksin ja sen laitat tilalle. Siellä ei ole niin kova paine. Itse tein niin ex-farkun tasonsäädön putkeen. Maksoi ehkä 50 e.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
lauri a.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 279
Liittynyt: Ti 14.04.2009 21:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Itsellä hajosi tasonsäädön paluuputki, tein tilalle uudet 6mm jarruputkesta. Vakio putkihan on teräsputkea, en tiedä sitten onnistuuko sen asennus ilman takakelkan irroitusta, kupari-nikkeli-jarruputkellakin teki hiukan tiukkaa. ASD putken tarkkaa reittiä en toki tunne. Jos autolla on oikeasti tarvis ajaa ennen korjaamolle pääsyä niin toki voit irroittaa pumpulta lähtevän paineletkun ja lykätä sen suoraan säiliöön jolloin neste vaan kiertää järjestelmässä ja pumppu ei ainakaan pyöri kuivana.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Itseltä pamahti asd paineputki viimekesänä. Uusin sen ja samalla pienemmän paluuputken. Käytin 1/4 tuumasta jarruputkea. Uudet liittimet tein tein normaalista jarruputken liittimestä. Porasin liittimen reijän vaan tolle varttituumaselle sopivaksi. Remppa tuli maksaa viitisenkymppiä.
Putkethan menee pohjassa koko auton mitalla apparin puolella asd:lle paineputken liitin on tulipellissä ja molempien paluu putkien jatkoliittimet on ns. Apurungossa koneen alapuolella. Todella helppo irroittaa auton alta.

Jos löytyyy movivaatiota tehdä itse niin kyllähän siinä säästää ison rahan.
Tässä juttua
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 45#p936845" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Ei valitettavasti ole resursseja eikä tiloja tehdä, joten menee maanantaina tosiaan korjaukseen tuo.

Löytyi muuten tuontitiedot. 179 tkm oli ajettu maahan tuotaessa 8.4.2005. Verotusarvo ollut 12600€ ja autovero+alv yhteensä 4611,6€.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

No niin, vuotanut putki vaihdettu Hartikaisella (en muuten vie autoani huollettavaksi tuonne enää ihan pienimmässä hädässä, asentaja ei ollut pätevä). 300€ tuli noin maksamaan.

Ensi kuussa uusitaankin sitten Toivalan Autossa koko polttoaineputkisto tankilta pumpulle ja takaisin ruostumisen takia, ja myös ASD:n paine-sekä paluuputki (sekä joku kolmaskin putki, ohjausko)? ASD-venttiilille, sekä viimein myös ne perän ja apurungon väliset kiinnityspuslat. Hintaa remontille tulee noin 1300€ yhteensä, ja menee yksi kokonainen työpäivä remontissa.. Toisaalta eipähän tarvitse liata näppejään tuossa :D
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Ei oo lankun pitäminen halpaa... :D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Vastaa Viestiin