Nyt olis putket paikallaan eikä mikään koske remmiin
MUTTA ongelma on se ettei auto lähe käyntiin.. Autakees miten tuo polttoaineen sais nousemaan suodattimelta eteenpäin. Suodattimelta eteenpäin kaik putket on siis vaihdettu uusiin.
YOUgo kirjoitti:Nyt olis putket paikallaan eikä mikään koske remmiin
MUTTA ongelma on se ettei auto lähe käyntiin.. Autakees miten tuo polttoaineen sais nousemaan suodattimelta eteenpäin. Suodattimelta eteenpäin kaik putket on siis vaihdettu uusiin.
YOUgo kirjoitti:Nyt olis putket paikallaan eikä mikään koske remmiin
MUTTA ongelma on se ettei auto lähe käyntiin.. Autakees miten tuo polttoaineen sais nousemaan suodattimelta eteenpäin. Suodattimelta eteenpäin kaik putket on siis vaihdettu uusiin.
Onhan ne putket kp-pumpulle varmasti oikein päin?
Tarkoitus oli laittaa!Ulkomuistista Vänkärinpuolella olevat letkut:Pisinletku on lähempänä ohjaamoa Ja haaraputken pää on lähempänä puskuria..
Kuskinpuolella olevat letkut: ylenmpi on polttoainepuhdistajaan ja alempi on se haaraputki!
Onko ne silloin oikein?
HEHEHEE kaverin hallissa rassaan, piti tehä pikahuolto. Auto ollu ties kuinkakauan sielä ja dieseliä pitkin ja poikin hallia! Saa nähä milloin tulee sanomista
Aa, sulla on siis loppuvuodesta -01 tehty, kun ei ole enää sähköistä sammutusventtiilliä... siihen järjestelmään en ole räjäytyskuvaa onnistunut löytämään (en ole tosin EPCstä VINillä katsonut, mutta luulisin samojen kuvien olevan tuolla ruskipoikien sivuillakin jos sellainen olisi olemassa). Tarkoitatko kuskinpuolen letkuilla siirtopumpun letkuja? Tuossa 'vanhassa' järjestelmässä alempi menee suodattimelle... http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... ca2f6a4f4a" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuo kuskinpuolen letkut oli väärässä asennossa, nyt polttoainetta liikuu jo eteenpäin. Vieläkään en ole käyntiin tuota saanut. Mietityttää nuo vänkärinpuoleiset letkut voisiko nekin olla sitten ristissä? olisko kenelläkään kuvaa miten lähellä remmiä ne letkut menee vänkärinpuolella? Tulee niin lähelle että hirvittää! Siksi epäilen omaa muistiani et et olisko nekin väärin.
Todella lähellä remmiä ne kulkee (klipsin, linkissä tuo osa 107, kuuluis pitää ne paikoillaan), brittifoorumilla joku oli jotain patenttia kehitellytkin kun hankasi aina poikki...
Eli 2001 e-malli kone 320cdi räjäytyskuva jossa näkis miten polttoaine letkut menee? tuollasta ei löydy mistään... Laittakee linkkiä jos löytyy.... Alkaa olemaan korkia aika saada auto pois kaverin hallista.
YOUgo kirjoitti:Eli 2001 e-malli kone 320cdi räjäytyskuva jossa näkis miten polttoaine letkut menee? tuollasta ei löydy mistään... Laittakee linkkiä jos löytyy.... Alkaa olemaan korkia aika saada auto pois kaverin hallista.
Kiitos, mutta nuo kuvat on vääriä. Löysin varaosanumeron mukaan yden kuvan joka oli ihan samanlaisesta! JA kuinka ollakkaan niistä kävi selvästi ilmi et letkut väärippäin.. Nyt lähtee käyntiin! Mutta samalla ku lähti käyntiin niin huomasin vuodon noitten kyseisten letkujen lähistöltä.. Nyt pitäis sitä menän paikantaa! Epäilen että pumpu vuotaa.
YOUgo kirjoitti:Kiitos, mutta nuo kuvat on vääriä. Löysin varaosanumeron mukaan yden kuvan joka oli ihan samanlaisesta! JA kuinka ollakkaan niistä kävi selvästi ilmi et letkut väärippäin.. Nyt lähtee käyntiin! Mutta samalla ku lähti käyntiin niin huomasin vuodon noitten kyseisten letkujen lähistöltä.. Nyt pitäis sitä menän paikantaa! Epäilen että pumpu vuotaa.
Hyvä juttu, tuo se on yleisin syy
Onko letkut kunnolla paikoillaan (se valkoinen lärpä siellä välissä painamassa jne)? Vuoto näytää monasti tulevan pumpun laipan välistä vaikka tuleekin letkuista. Pumpun tiivisteiden vaihtoon on hyviä ohjeita ja linkkejä foorumilla, jos siihen joudut.
Viititkö laittaa linkin kyseiseen kuvaan, sille kun varmasti on tarvetta ja ampua muille tulevaisuudessakin...?
YOUgo kirjoitti:Kiitos, mutta nuo kuvat on vääriä. Löysin varaosanumeron mukaan yden kuvan joka oli ihan samanlaisesta! JA kuinka ollakkaan niistä kävi selvästi ilmi et letkut väärippäin.. Nyt lähtee käyntiin! Mutta samalla ku lähti käyntiin niin huomasin vuodon noitten kyseisten letkujen lähistöltä.. Nyt pitäis sitä menän paikantaa! Epäilen että pumpu vuotaa.
Siirtopumpun ja korkeapainepumpun välinen syöttöputki on sellainen,joka tirskuttaa jos on vähänkin väärässä asennossa kun kiristää paikoilleen sillä levyllä.Laita uusi 0-rengas jos tuosta tihkuu.Putsaus kuivaksi ja fairya hieman renkaaseen ja kunnolla paikoilleen ennen kiristystä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Olin kai huonosti kiristänyt (olikohan niin et, loppu taskulampusta patterit) ja sormituntumalla tein loppuu homman... Ajoin 10km kotia ja pihassa alko olemaa lammikko.... Tarkemmin kun katoin niin kyseinen letku oli irti! Eli se kiristin levy oli väärässä asennossa tai jotain? Purin ja laitoin takasin ja vuoto loppu, eli sieltä se tihkui! MUTTA samalla kun kiristin sekavassa mielentilassa niin napsahti kuluma pois tuosta kiristinlevystä.. Eli uutta levyä pitäis alkaa etsimään.
Uutta ihmetystä tuosta kulkineesta. Onko normaalia, että turbossa on vähän öljynkaltaista -nestettä?... Ennen purkua autoa on starttu paljon(ilmauksen takia).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Noniin lisää haasteita. Auto täyskiihdytyksessä men EPC tilaan ja sammu. Lähti kyllä käyntiin, mutta teksti toistaiseksi ainakin jäi.. Noh kai pitänee noihin uusiin letkuihin vielä vaihtaa tiivisteet. Epäilen että olen rikkonut jotain niistä kun niin monesti jouduin irrottamaan ja kiristämään.. Osaako joku sanoa saako letkuihin niitä Valkosia tiivisteitä uusia, niitä mustia ainakin sai uusittua.. Ja jos joltakin löytyy ylimääränen kiristin levy pumppuu niin voisin ostaa sellasen..
Toinen kymysys on Automaattiöljyn lämpötilan mittaus infrapunamittarilla? onnistuuko? vai miten ilman erikoisvehkeitä 80c voi mitata vaihteistosta.
Ei lähtenyt tänään auto käyntiin!
Kaikki putket olivat tyhjinä eli ilmaa pääsee jostain paljon...
Pitänee nuo o-renkaat vaihtaa näköjään uusiinputkiin.
Pystyyköhän noita letkuja jotenkin helposti tarkistamaan onko niissä halkeama vai onko vika tiivisteessä?
Vian paikantaminen eteni näin!
Moottoriöljyn imurilla painoimme dieselliä suodattimelta lähtevään putkeen dieseliä.
Auto käyntiin ja katsoimme missä ilmakuplat liikuu! Kuplia oli suodattimelta lähtevässä putkessa.
Suodattimen kansin auki ja huomasimma että suodattimen tiiviste on aavistuksen vinossa.
Suodattimen tiiviste paikalleen ja ajo suurilla kieroksilla ei vikatilaa eikä mitään oireita! Auto toimii!
huomenna sitten vaihteiston öljyn vaihtoon. ! Vieläkään ei ole tullu keltään tietoa vaihteistoöljyjen lämmön mittaukseen jos ei ole erillistä konetta obd-pistokkeeseen...
Lähellä oikeaa lämpötilaa voisi olla jos mittaat vaihteiston öljypohjasta inframittarilla kun auto on seisonut ajonjälkeen noin 3 minuuttia lämpimässä tilassa. Tai sitten sellainen yleismittari jossa on erillinen lämpötilan mittaamiseen tarkoitettu anturikapilaari. Sen työnnät mittatikunputkesta ja odotat hetken niin sieltä lämpötila löytyy.
Kelpasiko vastaukseksi?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
sompio kirjoitti:Lähellä oikeaa lämpötilaa voisi olla jos mittaat vaihteiston öljypohjasta inframittarilla kun auto on seisonut ajonjälkeen noin 3 minuuttia lämpimässä tilassa. Tai sitten sellainen yleismittari jossa on erillinen lämpötilan mittaamiseen tarkoitettu anturikapilaari. Sen työnnät mittatikunputkesta ja odotat hetken niin sieltä lämpötila löytyy.
Kelpasiko vastaukseksi?
Ongelmia oli! Roppu oli jumissa, avaimet ei kestäny kun yritti aukaista. Sitten päädyimme öljypohjan poistoon. Ruuvit sieläkin vähän huonot, yhteen tehtiin mutteri ja pitempi pultti ratkaisu.
Öljyn mittaus oli sinisellä tikulla todella vaikeaa. Oli vielä pyöreä joka ei yhtään auttanut asiaan. Jälkeen päin tuli mielehen et ruuvipenkissä painanut linttaan sen pään olis varmaanki auttanut..
Ratkaisin ongelman laittamalla öljytikun päähän maalarinteippiä missä aika hyvinkin näky paljonko öljyä tikussa oli!
Pistokkeen vaihtokin tehtiin samalla, ei ongelmaa.
Kiitos hyvistä ohjeista jota foorumeilta löyty!
Laatikko toimii todella hyvin. Vois sanoa että mielyttävä.
Öljyä meni noin 15l. Laatu oli 236.14.
Tuntuu että edellisesä öljynvaihdossa oli lisätty liian vähän öljyä tai tuon pistokkeen kautta on tullu todellapaljon öljyä ulos.
Jos sieltä on otettu 12.5 litraa öljyä pelkästään laatikosta niin laatikko ollut aivan täynnä öljyä. eikös noihin mene noin 8l ilman turpiinia on siellä silloin ollut 4litraa ylimääräistä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Onko nuo öljyt nyt vaihdettu huuhtelemalla vai pelkästään öljypohjasta ? Enimmillään olen saanut ö-pohjan irroittamalla n 4,5 L öljyä ulos, ja silloinkin jätin yöksi valumaan.
Anteeksi sekava kirjoitus.. öljyt laskettu pulloista mitä jäi "jäteöljyä" kun työ oltiin tehty, tietysti siinä on tuota uuttakin seassa koska huuhtelimme.