Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Ensimmäinen väyrynen oli niin hyvä, että toinen piti hakia pihaan koristeeksi ja ongelma alakoi heti!
Malli 320 cdi w210
Auto toimi hyvin tiedostaen, että yhden suuttimen tiiviste vuotaa, ja polttoainetta vuotaa hihnalle.
Autosta rikoin eilen lohkolämmittimen liittimen, kun johdon jäi noukkaa.
Tänään auto ei enään lähde käyntiin vaikka starttaa hyvin, kerran lähti ja sammu.
Auto on pihassa nokka ylöspäin jos sillä olis vaikutusta? Pakkasta on -6 astetta.
Epäilen ettei lohkolämmitten käytöllä voi näin isoa merkitystä olla?
Noh arvoisat herrat ja narrit mistä lähettäis etsimään vikaa?
Sais nuo jossain lämpimässä korjata tiedossa olevat viat.
Malli 320 cdi w210
Auto toimi hyvin tiedostaen, että yhden suuttimen tiiviste vuotaa, ja polttoainetta vuotaa hihnalle.
Autosta rikoin eilen lohkolämmittimen liittimen, kun johdon jäi noukkaa.
Tänään auto ei enään lähde käyntiin vaikka starttaa hyvin, kerran lähti ja sammu.
Auto on pihassa nokka ylöspäin jos sillä olis vaikutusta? Pakkasta on -6 astetta.
Epäilen ettei lohkolämmitten käytöllä voi näin isoa merkitystä olla?
Noh arvoisat herrat ja narrit mistä lähettäis etsimään vikaa?
Sais nuo jossain lämpimässä korjata tiedossa olevat viat.
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Ilmaa liikkuu polttoaine putkissa eli o-renkaat vaihtoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Kampiakselin asentoanturi? Sahaa vaan mutta ei lähe.
Suuttimien johdot ottaa maata kannesta? Ei lähe tulille sillon(epätodennäkönen vika mut tällanen oli mulla joskus)
Ja tietty nuo ilmaongelmat päällimmäisenä jos kerran lähti kerran mutta sammu heti.
Suuttimien johdot ottaa maata kannesta? Ei lähe tulille sillon(epätodennäkönen vika mut tällanen oli mulla joskus)
Ja tietty nuo ilmaongelmat päällimmäisenä jos kerran lähti kerran mutta sammu heti.
W210 E320cdi
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Pitänee hakia o-renkaat! Löytyykö niitä joka puljusta vai pitäneekö lähteä merkkikorjaamolle? Ja viel montako niitä yhteensä sielä on?
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Ei taida saada erikseen vaan pitää ostaa koko letkut, niissä kun on ne muovi klipsit jotka hajoaa irrotaessa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Kyllä ainakin KL myy pelkkiä renkaita, mutta on totta että liitimet ja/tai itse letku voi olla niin haperoo että murtuu vaihtoprosessissa. Alta satkun taitaa olla koko letkusatsi marmoritiskillä.
Parashan se olis jos joku pääsis koodit lukemaan, hankalaa muhammedin mennä vuoren luo jos auto ei käynnisty
No ei niiden o-renkaiden ja letkujen vaihdosta missään tapauksessa haittaakaan ole!
Parashan se olis jos joku pääsis koodit lukemaan, hankalaa muhammedin mennä vuoren luo jos auto ei käynnisty

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Mulla teki just samaa c-malli 250D kun yön seisoi vähän keula pystyssä niin hörähti vaan ja sammui heti, samassa paikassa toisinpäin perä ylhäällä niin heti käyntiin. Veholta kaikki polttoaine linjat o-renkaineen niin murheet loppui siihen.
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Niin ja "polttoainetta vuotaa hihnalle" tarkoittaa usein myös pumppuremonttia.
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Itsellä vuoti myös jossain vaiheessa polttoainetta pumpun ja lohkon välistä. Loppui tiivisteiden vaihdolla ! Ilman pumppuremonttia !eppe kirjoitti:Niin ja "polttoainetta vuotaa hihnalle" tarkoittaa usein myös pumppuremonttia.
Omasta käyty kohta läpi kait kaikki mahdollinen mitä autosta voi ! . . . . Jaa ratti on vielä rasvaamatta

Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Kiitoksia vastauksista!
Auto lähti käyntiin,KUN annoin valua tasaselle ja yöksi akku latuuseen.. Aamulla poltoainesuodatin täyteen polttoainetta(elä kysy miksi) sitten kaksi starttausta eih auttanut.. Kolmannella starttaus pitkään ja ääneen rukoilua niin Hoplaaa lähti käyntihin..! Huomenna olis tarkoitus vaihtaa suuttimen suodatin ja laittaa tilaukseen nuo polttoaine tiivisteet ja ehkäpä letkutkin...... Osaako joku sanua miten vaikea tiivisteet on pumppuun oikeasti vaihtaa? Onnistuuko jokaiselta vai pitääkö olla enemmänkin ruuvannut?
Auto lähti käyntiin,KUN annoin valua tasaselle ja yöksi akku latuuseen.. Aamulla poltoainesuodatin täyteen polttoainetta(elä kysy miksi) sitten kaksi starttausta eih auttanut.. Kolmannella starttaus pitkään ja ääneen rukoilua niin Hoplaaa lähti käyntihin..! Huomenna olis tarkoitus vaihtaa suuttimen suodatin ja laittaa tilaukseen nuo polttoaine tiivisteet ja ehkäpä letkutkin...... Osaako joku sanua miten vaikea tiivisteet on pumppuun oikeasti vaihtaa? Onnistuuko jokaiselta vai pitääkö olla enemmänkin ruuvannut?
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=108601" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=105316" onclick="window.open(this.href);return false;
Suosittelen iskumeisselin hankintaa.
USEIN syynä ne renkaat pumpun sisään menevissä putkissa, ja vuoto näyttää siinkuin tulis sen alapuolella olevan kannen välistä.
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=105316" onclick="window.open(this.href);return false;
Suosittelen iskumeisselin hankintaa.
USEIN syynä ne renkaat pumpun sisään menevissä putkissa, ja vuoto näyttää siinkuin tulis sen alapuolella olevan kannen välistä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Tiivisteet tilattu pumppuun ja letkuihin... Olis putket maksanut 140e(kl:stä), niin jätin ne viel tilaamatta ja tarkastan tiivisteitten vaihdossa onko miten kovettuneet..
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Uusia vikoja tai ominaisuuksia pukkaa vaik edelliset on vielä osakseen korjaamatta.
Auto on tehenyt parikertaa (pakkasta noin -20) alkanut hyytymään. Eli tehot tipahtaa ja jos painaa kaasuun niin tehot palautuu, mutta kun löysää niin kierokset tippuu...
Jarrutuksen jälkeen oireet lähtevät... Voisiko vika olla jossain jarru anturissa tai vastaavassa ja moottori luulee jarrutuksen alkavan ja puottaa tehot?
Auto on tehenyt parikertaa (pakkasta noin -20) alkanut hyytymään. Eli tehot tipahtaa ja jos painaa kaasuun niin tehot palautuu, mutta kun löysää niin kierokset tippuu...
Jarrutuksen jälkeen oireet lähtevät... Voisiko vika olla jossain jarru anturissa tai vastaavassa ja moottori luulee jarrutuksen alkavan ja puottaa tehot?
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Jos sinne menee ilmaa niin voi käyttäytyä tolleen. Kone voi myös mennä vikatilaan ja pudottaa tehoja väliaikaisesti jos menee väärällä seoksella. Yleensä kun käynnistää auton uudelleen niin palautuu normaaliksi..
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Ai että olis niin hyvä tilaisuus (kahden Väykyn omistaneena...
) kuittailla, että mitäs ostit...?
Vaan enpä viiti, kun tuo toinen on vielä pihassa, kostaa vielä saatana...
Ilmalaivoilta kuulostaa.


Vaan enpä viiti, kun tuo toinen on vielä pihassa, kostaa vielä saatana...

Ilmalaivoilta kuulostaa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Että ilmoja on pidelly ! Olen samaa mieltä. (siis väyrynen)
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Jos se vielä tekee silleen että lähtee käyntiin, mutta sammuu heti, niin sen saa kyllä avaimista käyntiin jos akussa on potkua. pidät vaan niin kauan starttia päällä että lähtee. voi mennä sellasen 40 sekuntia (mikä tuntuu puolelta vuodelta), mutta kyllä se lähtee.
Tiivisteet kannattaa vaihtaa jos usein tekee, ja pitää tankki mahdollisimman täynnä. Omassa tuota ilmenee ainoastaan jos on alle neljännes tankissa ja parkkeerattu keula ylöspäin. Tiivisteet on kyllä vaihettu ja pumppuunkin tehty melkein tonnin remontti silloin ostovaiheessa.
Tiivisteet kannattaa vaihtaa jos usein tekee, ja pitää tankki mahdollisimman täynnä. Omassa tuota ilmenee ainoastaan jos on alle neljännes tankissa ja parkkeerattu keula ylöspäin. Tiivisteet on kyllä vaihettu ja pumppuunkin tehty melkein tonnin remontti silloin ostovaiheessa.
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Tänään napsahti moottorin edestä ylin liitin irti. Eli sellanen muoviletku.. sain sen työnnettyä takasi ja vaihdoin samantie kaikki mitä tuohon 320cdi voi vaihtaa irrottamatta osia (moottorin suojamuovi oli jo pois).. Jäti auton nyt tarkotuksella keula ylöspäin ja katotaan miten starttailee..
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Auto toimii nyt kohtalaisesti!
Moottorin pesua olen tässä harkinnut. Meinaa nimittäin kärytä noitten vuotojen jälkeen...
Hihna menee vaihtoo koska sehän katkeaa kun on uinu dieselissä (isällä kokemuksia).
Jos moottorin pesemisestä on jollakin hyviä tai huonoja kokemuksia niin niitä otetaan vastaan.
Moottorin pesua olen tässä harkinnut. Meinaa nimittäin kärytä noitten vuotojen jälkeen...
Hihna menee vaihtoo koska sehän katkeaa kun on uinu dieselissä (isällä kokemuksia).
Jos moottorin pesemisestä on jollakin hyviä tai huonoja kokemuksia niin niitä otetaan vastaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 3141
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Ongelman ratkaisu on niin helppo, että sitä ei tahdo heti keksiä: BENSAMOOTTORI!!!!!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Ongelmat jatkuu! Eli auton vänkärinpuolella automaattilaatikon joku poksi on öljyssä! Auto toimii minusta hyvin! mitä pitää tehä? kl-varaosissa sanottiin että joku reilun 200e osa pitää vaihtaa! Foorumilla ymmärsin että joku tiiviste vain vaihtoon? ääh.. Kertokaas mitä pitää muuta tehä kuin poksin siistiminen mahdollisista öljyistä. Laitan kuvankin jos osaan...
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Laatikossa oleva pistokkeen tulppa vaihtoon jos kerran on öljyä noussut
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
arska10 kirjoitti:Laatikossa oleva pistokkeen tulppa vaihtoon jos kerran on öljyä noussut
Olisko antaa osa numeroa?
kl-varaosissa ne kauppas jotain johdinlevyä tähän vikaan.
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Pyydä niiltä pistokeen holkki ja siihen o-rengas
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
arska10 kirjoitti:Pyydä niiltä pistokeen holkki ja siihen o-rengas
Kiitos!
OK!
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Öljyä olikin reippaasti..
Värikään ei ole oikeen mairitteleva..
Värikään ei ole oikeen mairitteleva..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Kehoita tarkastamaan hinnat uudelleen.Alle satkun ne maksaa.YOUgo kirjoitti:Tiivisteet tilattu pumppuun ja letkuihin... Olis putket maksanut 140e(kl:stä), niin jätin ne viel tilaamatta ja tarkastan tiivisteitten vaihdossa onko miten kovettuneet..
Niin ja ,että johdinlevyä öljyvuotoihin


Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
No ne tulee ens.viikolla saa nähä mitä jää putkille hintaa (kysyin aikasemmin hinnan ja nyt vain tilasin). 180e olis ollu Veholla 3 putkea...
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
kl-varaosissa nuo kolme kyseistä letkua 141,4e +postitus.YOUgo kirjoitti:No ne tulee ens.viikolla saa nähä mitä jää putkille hintaa (kysyin aikasemmin hinnan ja nyt vain tilasin). 180e olis ollu Veholla 3 putkea...
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Tulipa tuossa aloitettua polttoaine letkujen vaihto! JA päin puutahan tuo meni! En kuvannut tarpeeksi mistä mikäkin letku menee ja eihän nuo paikalleen heittämällä mene.. noh huomenna tappelemaan jos sais mertsun taas ajohon. Kiitollinen olisin jos jollakin olis selvä kuva miten se pisin letku menee termostaatin ja muitten letkujen välistä!