450 SLC -73 venttiilikoneiston kilkattava ääni
Re: 450 SLC -73 venttiilikoneiston kilkattava ääni
Joo, hermot meni. Pakopuolen kumit jäi vaihtamatta. En saanut niitä lukkopaloja mahtumaan pois paikoiltaan vaikka kuinka pyörittelin ja veivasin. Ne kyllä irtosi, mutta ei mahtunut pois, koska venttiilin varsi paksunee ja estää lautasen riittävän alaspainamisen.
Mutta mitäs väliä niillä pakopuolen kumeilla on? Ne näytti ehjiltä jousien välistä katsottuna.
Imupuolen kumithan ne on tärkeät, kun imupuolen alipaine imee sieltä ohjurin välistä öljyä palotilaan.
Imupuolen kumit kyllä oli ehjät ja ne tuntui venttiilin varteen aika tiukoilta. Mutta silti savutus loppui uusilla kumeilla.
Sehän se on pää asia.
Mitäs mieltä olette tuosta pakoventtiilien tiivisteiden vaihdon merkityksestä?
Jätin flektin irti kun liatoin auton käyntiin. Jumalauta että oli muuten hiljanen. Se orggis puhallin pitää hirveän metelin, vaikka sen viskokytkin on ehjä. Pitäsköhän harkita sähköflektin laittamista.
Mutta mitäs väliä niillä pakopuolen kumeilla on? Ne näytti ehjiltä jousien välistä katsottuna.
Imupuolen kumithan ne on tärkeät, kun imupuolen alipaine imee sieltä ohjurin välistä öljyä palotilaan.
Imupuolen kumit kyllä oli ehjät ja ne tuntui venttiilin varteen aika tiukoilta. Mutta silti savutus loppui uusilla kumeilla.
Sehän se on pää asia.
Mitäs mieltä olette tuosta pakoventtiilien tiivisteiden vaihdon merkityksestä?
Jätin flektin irti kun liatoin auton käyntiin. Jumalauta että oli muuten hiljanen. Se orggis puhallin pitää hirveän metelin, vaikka sen viskokytkin on ehjä. Pitäsköhän harkita sähköflektin laittamista.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Re: 450 SLC -73 venttiilikoneiston kilkattava ääni
Vielä 80-luvulla on tehty moottoreita joissa ei ollut tehtaan peruja pakopuolen kumeja. Varmaan toimii ihan ok kuluneilla pakokumeillakin, jos itse ohjurit ei ole kovin väljät.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: 450 SLC -73 venttiilikoneiston kilkattava ääni
Kilkattava ääni johtuu varmaan urille kuluneista välipaloista jotka on venttiilien päällä.
Jostain syystä niihin kaikkiin on kulunut kaksi peräkkäin olevaa kuoppaa.
Osaako joku suositella jotain paikkaa, mistä uusia paloja kannattaisi kysellä?
Jostain syystä niihin kaikkiin on kulunut kaksi peräkkäin olevaa kuoppaa.
Osaako joku suositella jotain paikkaa, mistä uusia paloja kannattaisi kysellä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Re: 450 SLC -73 venttiilikoneiston kilkattava ääni
Esim ebay.de. Mittaa palan paksuus pohjan ja uran väliltä, noita on eri vahvuisia, saat sitten oikeat. Mekaanisilla nostajilla ei ihan niin tarkkaa, mutta hydraulisilla paloilla säädetään nostajan oikea toimintakohta.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 450 SLC -73 venttiilikoneiston kilkattava ääni
Onko muuten käsitystä, miksi noita kutsutaan saksan kielellä? Itelläkin mielessä, että pitäisiköhän uusia nuo...Aikalailla samannäköiset on mullakin koneessa nuo osat.
R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. SLC 450 1975
Re: 450 SLC -73 venttiilikoneiston kilkattava ääni
KL-varaosat tarjosi noita seuraavasti:
Välipaloja / säätöpaloja kolmea vahvuutta ja hinnat / kpl
2,5 mm – 26,52
3,5 mm – 26,52
4,5 mm – 44,04
Säätöavain 98,00
Toim.aika viikko.
Kalliita ovat perskuleet. Noissa on varmaan ollut joku kulutusta kestävä pinnote, joka on kulunut pois. Johtuisikohan kaksi uraa siitä, että ne on joskus käännetty toisin pain kun ovat ekan kerran alkanet raksuttamaan.
Tietääkö joku minkä vahvuset palat on -73 mallisessa 450 mekaanisilla nostajilla olevassa moottorissa? En tietenkään hokasannut mitata niitä kun olivat irrallaan. Voikos niitä olla useita eri vahvuuksia samassa moottorissa? Näyttivät ainakin mun mielestä saman paksusilta kun olivat irti. Pitääkö perkule vielä purkaa palasiksi että pääsee mittaamaan ne palat, voi vihvilä!
Välipaloja / säätöpaloja kolmea vahvuutta ja hinnat / kpl
2,5 mm – 26,52
3,5 mm – 26,52
4,5 mm – 44,04
Säätöavain 98,00
Toim.aika viikko.
Kalliita ovat perskuleet. Noissa on varmaan ollut joku kulutusta kestävä pinnote, joka on kulunut pois. Johtuisikohan kaksi uraa siitä, että ne on joskus käännetty toisin pain kun ovat ekan kerran alkanet raksuttamaan.
Tietääkö joku minkä vahvuset palat on -73 mallisessa 450 mekaanisilla nostajilla olevassa moottorissa? En tietenkään hokasannut mitata niitä kun olivat irrallaan. Voikos niitä olla useita eri vahvuuksia samassa moottorissa? Näyttivät ainakin mun mielestä saman paksusilta kun olivat irti. Pitääkö perkule vielä purkaa palasiksi että pääsee mittaamaan ne palat, voi vihvilä!
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Re: 450 SLC -73 venttiilikoneiston kilkattava ääni
Juu minäkin katoin tuon hinnan joskus ja totesin, että hyvä bisnes olisi varmaan noita valmistaa (jos menekkiä olisi). On siinä kappalehintaa melko simppelillä osalla. En mitannut omiani, mutta onhan nuo aika helppo käyttää irti, kunhan jaksaa ilmanputsarin ja venakopat käyttää irki...
R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. SLC 450 1975
Re: 450 SLC -73 venttiilikoneiston kilkattava ääni
Mekanisilla nostajilla varustetuissa on minulla ollut sama paksuus kaikissa. Hydraulinostajilla varustetussa pitää mitata oikea paksuus nostajasta erikoistyökalulla, jos tekee niinkuin ohjekirja sanoo. Mersun hinta on kahdelle ohuimmalle 20€/ kpl. saksassa ja paksuimmalle 30€/kpl.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 450 SLC -73 venttiilikoneiston kilkattava ääni
Täyttää nuo ja pinnoitukseen. http://www.bodycote.fi/fi-FI/services/h ... tment.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;JYYRÄ kirjoitti:KL-varaosat tarjosi noita seuraavasti:
Välipaloja / säätöpaloja kolmea vahvuutta ja hinnat / kpl
2,5 mm – 26,52
3,5 mm – 26,52
4,5 mm – 44,04
Säätöavain 98,00
Toim.aika viikko.
Kalliita ovat perskuleet. Noissa on varmaan ollut joku kulutusta kestävä pinnote,
Ei ne tieten halvaksi varmaan tule noinkaan. Pitäisi varmaan olla isompi sarja.
Re: 450 SLC -73 venttiilikoneiston kilkattava ääni
Mietin kanssa että jos hiotuttaisi nuo ja käyttäisi pinnoituksessa, mutta tulee varmasti kalliiksi.
Täytyy mitata parista pytystä minkä mittaiset palat siellä on ja tilata nuo uudet palat. 424€ perkeles sentään. Harrastaminen on...
Totuus on vaan se että kilisevä moottori saa auton kun auton tuntumaan rojukasalta.
Täytyy mitata parista pytystä minkä mittaiset palat siellä on ja tilata nuo uudet palat. 424€ perkeles sentään. Harrastaminen on...
Totuus on vaan se että kilisevä moottori saa auton kun auton tuntumaan rojukasalta.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Re: 450 SLC -73 venttiilikoneiston kilkattava ääni
No niin, palat on nyt mitattu. Ne on 4,4mm vahvoja eli siis olleet varmaan alunperin 4,5mm. Ainakin 3 venttiilin alla mitä otin randomina irti oli 4,5mm joten lienee kaikissa saman vahvuset?
Nuo paksummat palat on KL-Varaosissa 44€ / kpl eli 700€ koko sarja. Voi perhanan perhana. Nyt joutuu hieman selvittelemään selviäisikö tästä halvemmalla esim. ostamalla ulkomailta halvemmalla uudet tai korjaamalla nuo vanhat. Mistäs muut on näitä ostaneet?
Tässä kuva työkalusta millä puristelin jousia. Eli Motonetin koukku puristin pika-pika modauksella. Kiinniolevalla alkuperäisellä "terällä" sai keinuvivut irti ja lenkkiavaimesta ja tangon pätkästä tehdyllä sai jouset painettua irti ja lukkopalat pois. Ei häävi mutta tuolla pärjäsi.
Nuo paksummat palat on KL-Varaosissa 44€ / kpl eli 700€ koko sarja. Voi perhanan perhana. Nyt joutuu hieman selvittelemään selviäisikö tästä halvemmalla esim. ostamalla ulkomailta halvemmalla uudet tai korjaamalla nuo vanhat. Mistäs muut on näitä ostaneet?
Tässä kuva työkalusta millä puristelin jousia. Eli Motonetin koukku puristin pika-pika modauksella. Kiinniolevalla alkuperäisellä "terällä" sai keinuvivut irti ja lenkkiavaimesta ja tangon pätkästä tehdyllä sai jouset painettua irti ja lukkopalat pois. Ei häävi mutta tuolla pärjäsi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Re: 450 SLC -73 venttiilikoneiston kilkattava ääni
Kilkatus loppui venttiilikoneistosta, kun kiristin venttiilin välykset ohjearvoja tiukemmalle.
Imut 0,05mm ja pako 0,15mm lämpimänä.
Nyt ei kuulu muuta kuin suuttimien napse.
Ois heti kun näki kuopat simmeissä, tajuta kiristää välykset ohearvoja tiukemalle.
Tämä siis ketjun aloittajan ongelman ratkaisu (eri nimimerkki - sama auto)
Imut 0,05mm ja pako 0,15mm lämpimänä.
Nyt ei kuulu muuta kuin suuttimien napse.
Ois heti kun näki kuopat simmeissä, tajuta kiristää välykset ohearvoja tiukemalle.
Tämä siis ketjun aloittajan ongelman ratkaisu (eri nimimerkki - sama auto)
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC