w210 ajettavuus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla oli joku vuosi sitten -97 Väyrynen, joka oli todella sivutuuliherkkä ostaessani. Tein jousitukselle rälläkkämadalluksen ja vaihdoin uudet Bilsteininiskarit. Naarinahelat olivat myös väljät ja aurauskulmien säätöjen jälkeen ei hakenut enää juuri yhtään. Sivutuuliherkkyys on ilmeisesti monien asioiden summa, mutta väittäisin, että alustan madaltaminen kohtuullisesti helpottaa kummasti, ja on edullinen toimenpide.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

W210:n keulan ja perän korkeus on säädettävä tarkasti kohdalleen. Se on tehty minunkin autolle jo kahteen kertaan Vehon toimesta, eli kannattaa yrittää sitäkin viimeisenä keinona.

Mulla oli etupyöränlaakeri viallinen, mutta suuntavakavuus korjaantui kun oikeanpuolen alatukivarren hela vaihdettiin kahteen kertaan.

Nyt ei muuten huoju enää ja sivutuuliherkkyyttä ei ainakaan näillä tuulilla ole huomannut. Kilometrejä nyt n. 500 takana rempan jälkeen.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

JP74 kirjoitti:Mulla oli joku vuosi sitten -97 Väyrynen, joka oli todella sivutuuliherkkä ostaessani. Tein jousitukselle rälläkkämadalluksen ja vaihdoin uudet Bilsteininiskarit. Naarinahelat olivat myös väljät ja aurauskulmien säätöjen jälkeen ei hakenut enää juuri yhtään. Sivutuuliherkkyys on ilmeisesti monien asioiden summa, mutta väittäisin, että alustan madaltaminen kohtuullisesti helpottaa kummasti, ja on edullinen toimenpide.
tää justii auttaa tai se et mulla on vähä liikaa camberia
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Oli sama ongelma myös omassa 210,vaihdoin alatukivarsien pallonivelet,molemmille puolin .
Vaikka ei toisessa kyllä käsin huomannut välystä.
Myös kallistuksen vakaajan koiran luut vaihdoin samalla,ja etu pyörän laakerit kiristin ,ei liian tiukalle.
Pieni välys täytyy olla ,lämpö laajentumalle.
Samalla myös laitoin uutta vaseliinia laakereihin.
Kyllä parani ajettavuus todella paljon.
Myös renkaat vaikuttaa ajettavuuteen,itselläni pirellin 7,eivät toimineet hyvin,vaikka w nopeusluokan renkaat ?
marankonitkin on mielestäni paremmat.
Nokian talvirenkailla kulkee hyvin :arrow:
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Joskus voi ajettavuus olla pienestä kiinni.

Oma C200CDI ei meinannut pysyä tuulisella kelillä tiellä lainkaan ja lueskelin tässä näitä ohjeita ja mietin mitä tehdä.

.... Sitten päätin kuunnella vaimoa, hän sanoi "vaihda eteen iskarit"

Tässä oli ratkaisu, vetelyt ja hakeminen loppui siihen paikkaan.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Itse olen huomannut rengaspaineet on tosi tarkat, pehmeärunkoiset renkaat kuten nokiat tarvii noin 2,5 bar painetta että pysyy tiellä, muuten kierrellään pussipysäkeillä.

Mutta iskareissakin voi olla ajettavuuteen vaikuttavaa vikaa vaikkei se näkyisikään esim.katsastuksen testerissä.

Tosiaan ajettavuus paranee madaltamalla jousia, ja jos ei halua madaltaa niin voi vaihtaa myös uudet alkuperäiset jouset. Kyllä ne jousetkin väsyy ja joskus jopa katkeilee (124 ainakin ).
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Timo J kirjoitti:Itse olen huomannut rengaspaineet on tosi tarkat, pehmeärunkoiset renkaat kuten nokiat tarvii noin 2,5 bar painetta että pysyy tiellä, muuten kierrellään pussipysäkeillä.
Sama havaittu.
Edessä 2,5-2,55
Takana 2,7

Näin parempi nykykumeilla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

W 210 on muuten uudestakin asti vähän sellainen vetelän oloinen ajettava.Ne apurungot ja monet kumityynyt. Sitä on ajettava kevyellä kädellä ja kaikkea kiemurtelua ja huojumista ei pidä lähteä korjaamaan muuten ajamisesta tulee kyllä tavan pujottelua. Nämä pohjolan tiet on vähän erilaisia kuin tuolla mesen kotimaassa.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

petri.n kirjoitti:W 210 on muuten uudestakin asti vähän sellainen vetelän oloinen ajettava.Ne apurungot ja monet kumityynyt. Sitä on ajettava kevyellä kädellä ja kaikkea kiemurtelua ja huojumista ei pidä lähteä korjaamaan muuten ajamisesta tulee kyllä tavan pujottelua. Nämä pohjolan tiet on vähän erilaisia kuin tuolla mesen kotimaassa.
Ja näitä alustan ominaisuuksiahan on aina mahdollista muuttaa, jos ei vakio kyyti miellytä :roll:
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
väykkä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Pe 04.03.2005 22:10
Paikkakunta: haparanda/tornio

Viesti Kirjoittaja väykkä »

heräs mielenkiinto kysyä nyt et onko teillä nämä väyryset sitä ns. vanhempaa mallia eli vanhempia kun 2000? ajatuksiin tuli et onkohan tuo "poistunu" näissä uuemmissa värysisssä...
E55 AMG -00 --ex--
BMW M5 -00 --ajossa--
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nurminenj
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 22.03.2005 07:07
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja nurminenj »

Sivutuuliherkkyyttä voi vähentää madaltamalla jousitusta.
Mulla oli samaa tuuliherkkyys ongelmaa, mut vaihdoin Eibach/Bilstein alustasarjan ja säädätin pyöränkulmat ja nyt kulkee kuin juna!
Avatar
Micci05
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 25.01.2005 18:29
Paikkakunta: Keski-Suomi

Madallusjouset

Viesti Kirjoittaja Micci05 »

Itselläni -96 väyrynen ns,taksi-jousilla,eli tosi korkea....Sanokaas nyt kokemuksia,paljonko kannattaa madalluttaa,eli aion hankkia madallus jouset,mut kun toinen sanoo toista jne..samoin jousien merkillä on väliä,ainakin jos on uskomista näiden forumilaisten puheisiin.

Mites iskarit,tarviiko niitä pakosti vaihtaa jos madalluttaa?

Ja sitten vanteet,tarkoituksena on hankkia 17-18" vanteet,mahtuuko pyörimään varmasti jos madalluttaa (mm?).
nurminenj
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 22.03.2005 07:07
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja nurminenj »

Itselläni oli Avantgardessa vakio-madallus ja laskin sitä hieman lisää(~30mm) ja vielä mahtuu 235/40/18 kumit pyörimään... Pitää vaan muistaa riittävän suuri offset vanteessa!!! Ja madaltaessa kannattaa AINA vaihtaa lyhyemmät iskarit jos madallus on yli 30mm! Saattaapi muuten pohjata turhan herkästi eikä iskarin toimintakaan ole parhaimmillaan "alarajoilla"...
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Ja pelkästään uudet takajouset vaikuttivat auton ajettavuuteen, on kuin eri auto nyt. Karhunterän jäljillä ollessa aiemmin kierrettiin aina omnibussipysäkin kautta eli minne urat veivät vaan nyt ei niitä huomaa... :D :D :D
mbe220d
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Aivan vakio ja vakiovieterit, ostin (pahuuttani ne melkein korkeimmat kumiläpyskät 13mm sinne jousen yläpäähän, autosta löytyi kai ne matalimmat 5mm versiot) hintaan 69 ecua per kappale ja läpyskät tais olla vitosen luokkaa. Kurakaaren reunan ja pyörän väliin ilmestyi remontin jälkeen silmällä mitaten noin 4 cm lisää tilaa, alkutilanne oli reuna ja pyörä aikalailla tasan.

Etujousia en vaihtanut. Suunnitelmissa on kyllä.

Ps. takajousten kanssa ei tarvita MITÄÄN jousipuristimia; perä ylös kokonaan ja toisella HYVÄLLÄ tunkilla helpottaen alatuki sisäpäästään irti, iskarin alapää irti myös niin jousi tulee vaivattomasti pois paikoiltaan.
mbe220d
petteri38
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 30.10.2004 16:47

Viesti Kirjoittaja petteri38 »

Vaeltaa kuin ajokoira , no se on väyrysen ominaisuus TUULISILLA keleillä. Ei taida alustan reppaaminen auttaa ,euroja vaan kuluu.
Madallussarja auttaa jonkinverran ja oikeat rengaspaineet ja hyvät renkaat.
Kun ei tuuli ulvo on hyvä ajaa.
:oops:
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HÄRSKI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 01.10.2004 19:04
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja HÄRSKI »

Mikähän siinä on etten minä ole huomannut sen ihmeempiä ajettavuus- tai tuuliongelmia
tuon farmarin kanssa.
Etenee kuin juna. Todella hyvää kyytiä on antanut.
Johtuneeko sitten tuosta massasta. :?:
Tai sitten siitä että rengastus on ollut suositusten mukainen.
W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

pyörän kulmat kohdalleen ja hyvät gummit alle niin menee suoraan.. autto mulla. nyt on milli aurausta joka nurkassa! Madallus ja uudet iskarit vaikuttaa positiivisesti tohon tuuliherkkyyteen. et älkää uskoko jos joku väittää et 210 on paska ajettava. Oliskohan farkuissa C ja E malleissa kovemmat puslat takana? kun niissä harvemmin näitä kulma/ajettavuus ongelmia.
jari3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 20.03.2005 13:32

Viesti Kirjoittaja jari3 »

Ite nostin rengaspaineet 2.8.aan .kiemurtelu väheni huomattavasti ainakin talvirenkailla :P
Vastaa Viestiin