w210 ajettavuus
Mulla oli joku vuosi sitten -97 Väyrynen, joka oli todella sivutuuliherkkä ostaessani. Tein jousitukselle rälläkkämadalluksen ja vaihdoin uudet Bilsteininiskarit. Naarinahelat olivat myös väljät ja aurauskulmien säätöjen jälkeen ei hakenut enää juuri yhtään. Sivutuuliherkkyys on ilmeisesti monien asioiden summa, mutta väittäisin, että alustan madaltaminen kohtuullisesti helpottaa kummasti, ja on edullinen toimenpide.
W210:n keulan ja perän korkeus on säädettävä tarkasti kohdalleen. Se on tehty minunkin autolle jo kahteen kertaan Vehon toimesta, eli kannattaa yrittää sitäkin viimeisenä keinona.
Mulla oli etupyöränlaakeri viallinen, mutta suuntavakavuus korjaantui kun oikeanpuolen alatukivarren hela vaihdettiin kahteen kertaan.
Nyt ei muuten huoju enää ja sivutuuliherkkyyttä ei ainakaan näillä tuulilla ole huomannut. Kilometrejä nyt n. 500 takana rempan jälkeen.
Mulla oli etupyöränlaakeri viallinen, mutta suuntavakavuus korjaantui kun oikeanpuolen alatukivarren hela vaihdettiin kahteen kertaan.
Nyt ei muuten huoju enää ja sivutuuliherkkyyttä ei ainakaan näillä tuulilla ole huomannut. Kilometrejä nyt n. 500 takana rempan jälkeen.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
tää justii auttaa tai se et mulla on vähä liikaa camberiaJP74 kirjoitti:Mulla oli joku vuosi sitten -97 Väyrynen, joka oli todella sivutuuliherkkä ostaessani. Tein jousitukselle rälläkkämadalluksen ja vaihdoin uudet Bilsteininiskarit. Naarinahelat olivat myös väljät ja aurauskulmien säätöjen jälkeen ei hakenut enää juuri yhtään. Sivutuuliherkkyys on ilmeisesti monien asioiden summa, mutta väittäisin, että alustan madaltaminen kohtuullisesti helpottaa kummasti, ja on edullinen toimenpide.
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
Oli sama ongelma myös omassa 210,vaihdoin alatukivarsien pallonivelet,molemmille puolin .
Vaikka ei toisessa kyllä käsin huomannut välystä.
Myös kallistuksen vakaajan koiran luut vaihdoin samalla,ja etu pyörän laakerit kiristin ,ei liian tiukalle.
Pieni välys täytyy olla ,lämpö laajentumalle.
Samalla myös laitoin uutta vaseliinia laakereihin.
Kyllä parani ajettavuus todella paljon.
Myös renkaat vaikuttaa ajettavuuteen,itselläni pirellin 7,eivät toimineet hyvin,vaikka w nopeusluokan renkaat ?
marankonitkin on mielestäni paremmat.
Nokian talvirenkailla kulkee hyvin
Vaikka ei toisessa kyllä käsin huomannut välystä.
Myös kallistuksen vakaajan koiran luut vaihdoin samalla,ja etu pyörän laakerit kiristin ,ei liian tiukalle.
Pieni välys täytyy olla ,lämpö laajentumalle.
Samalla myös laitoin uutta vaseliinia laakereihin.
Kyllä parani ajettavuus todella paljon.
Myös renkaat vaikuttaa ajettavuuteen,itselläni pirellin 7,eivät toimineet hyvin,vaikka w nopeusluokan renkaat ?
marankonitkin on mielestäni paremmat.
Nokian talvirenkailla kulkee hyvin

Joskus voi ajettavuus olla pienestä kiinni.
Oma C200CDI ei meinannut pysyä tuulisella kelillä tiellä lainkaan ja lueskelin tässä näitä ohjeita ja mietin mitä tehdä.
.... Sitten päätin kuunnella vaimoa, hän sanoi "vaihda eteen iskarit"
Tässä oli ratkaisu, vetelyt ja hakeminen loppui siihen paikkaan.
Oma C200CDI ei meinannut pysyä tuulisella kelillä tiellä lainkaan ja lueskelin tässä näitä ohjeita ja mietin mitä tehdä.
.... Sitten päätin kuunnella vaimoa, hän sanoi "vaihda eteen iskarit"
Tässä oli ratkaisu, vetelyt ja hakeminen loppui siihen paikkaan.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Itse olen huomannut rengaspaineet on tosi tarkat, pehmeärunkoiset renkaat kuten nokiat tarvii noin 2,5 bar painetta että pysyy tiellä, muuten kierrellään pussipysäkeillä.
Mutta iskareissakin voi olla ajettavuuteen vaikuttavaa vikaa vaikkei se näkyisikään esim.katsastuksen testerissä.
Tosiaan ajettavuus paranee madaltamalla jousia, ja jos ei halua madaltaa niin voi vaihtaa myös uudet alkuperäiset jouset. Kyllä ne jousetkin väsyy ja joskus jopa katkeilee (124 ainakin ).
Mutta iskareissakin voi olla ajettavuuteen vaikuttavaa vikaa vaikkei se näkyisikään esim.katsastuksen testerissä.
Tosiaan ajettavuus paranee madaltamalla jousia, ja jos ei halua madaltaa niin voi vaihtaa myös uudet alkuperäiset jouset. Kyllä ne jousetkin väsyy ja joskus jopa katkeilee (124 ainakin ).
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Sama havaittu.Timo J kirjoitti:Itse olen huomannut rengaspaineet on tosi tarkat, pehmeärunkoiset renkaat kuten nokiat tarvii noin 2,5 bar painetta että pysyy tiellä, muuten kierrellään pussipysäkeillä.
Edessä 2,5-2,55
Takana 2,7
Näin parempi nykykumeilla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
W 210 on muuten uudestakin asti vähän sellainen vetelän oloinen ajettava.Ne apurungot ja monet kumityynyt. Sitä on ajettava kevyellä kädellä ja kaikkea kiemurtelua ja huojumista ei pidä lähteä korjaamaan muuten ajamisesta tulee kyllä tavan pujottelua. Nämä pohjolan tiet on vähän erilaisia kuin tuolla mesen kotimaassa.
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ja näitä alustan ominaisuuksiahan on aina mahdollista muuttaa, jos ei vakio kyyti miellytäpetri.n kirjoitti:W 210 on muuten uudestakin asti vähän sellainen vetelän oloinen ajettava.Ne apurungot ja monet kumityynyt. Sitä on ajettava kevyellä kädellä ja kaikkea kiemurtelua ja huojumista ei pidä lähteä korjaamaan muuten ajamisesta tulee kyllä tavan pujottelua. Nämä pohjolan tiet on vähän erilaisia kuin tuolla mesen kotimaassa.

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Madallusjouset
Itselläni -96 väyrynen ns,taksi-jousilla,eli tosi korkea....Sanokaas nyt kokemuksia,paljonko kannattaa madalluttaa,eli aion hankkia madallus jouset,mut kun toinen sanoo toista jne..samoin jousien merkillä on väliä,ainakin jos on uskomista näiden forumilaisten puheisiin.
Mites iskarit,tarviiko niitä pakosti vaihtaa jos madalluttaa?
Ja sitten vanteet,tarkoituksena on hankkia 17-18" vanteet,mahtuuko pyörimään varmasti jos madalluttaa (mm?).
Mites iskarit,tarviiko niitä pakosti vaihtaa jos madalluttaa?
Ja sitten vanteet,tarkoituksena on hankkia 17-18" vanteet,mahtuuko pyörimään varmasti jos madalluttaa (mm?).
Itselläni oli Avantgardessa vakio-madallus ja laskin sitä hieman lisää(~30mm) ja vielä mahtuu 235/40/18 kumit pyörimään... Pitää vaan muistaa riittävän suuri offset vanteessa!!! Ja madaltaessa kannattaa AINA vaihtaa lyhyemmät iskarit jos madallus on yli 30mm! Saattaapi muuten pohjata turhan herkästi eikä iskarin toimintakaan ole parhaimmillaan "alarajoilla"...
Aivan vakio ja vakiovieterit, ostin (pahuuttani ne melkein korkeimmat kumiläpyskät 13mm sinne jousen yläpäähän, autosta löytyi kai ne matalimmat 5mm versiot) hintaan 69 ecua per kappale ja läpyskät tais olla vitosen luokkaa. Kurakaaren reunan ja pyörän väliin ilmestyi remontin jälkeen silmällä mitaten noin 4 cm lisää tilaa, alkutilanne oli reuna ja pyörä aikalailla tasan.
Etujousia en vaihtanut. Suunnitelmissa on kyllä.
Ps. takajousten kanssa ei tarvita MITÄÄN jousipuristimia; perä ylös kokonaan ja toisella HYVÄLLÄ tunkilla helpottaen alatuki sisäpäästään irti, iskarin alapää irti myös niin jousi tulee vaivattomasti pois paikoiltaan.
Etujousia en vaihtanut. Suunnitelmissa on kyllä.
Ps. takajousten kanssa ei tarvita MITÄÄN jousipuristimia; perä ylös kokonaan ja toisella HYVÄLLÄ tunkilla helpottaen alatuki sisäpäästään irti, iskarin alapää irti myös niin jousi tulee vaivattomasti pois paikoiltaan.
mbe220d
Mikähän siinä on etten minä ole huomannut sen ihmeempiä ajettavuus- tai tuuliongelmia
tuon farmarin kanssa.
Etenee kuin juna. Todella hyvää kyytiä on antanut.
Johtuneeko sitten tuosta massasta.
Tai sitten siitä että rengastus on ollut suositusten mukainen.
tuon farmarin kanssa.
Etenee kuin juna. Todella hyvää kyytiä on antanut.
Johtuneeko sitten tuosta massasta.

Tai sitten siitä että rengastus on ollut suositusten mukainen.
W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
pyörän kulmat kohdalleen ja hyvät gummit alle niin menee suoraan.. autto mulla. nyt on milli aurausta joka nurkassa! Madallus ja uudet iskarit vaikuttaa positiivisesti tohon tuuliherkkyyteen. et älkää uskoko jos joku väittää et 210 on paska ajettava. Oliskohan farkuissa C ja E malleissa kovemmat puslat takana? kun niissä harvemmin näitä kulma/ajettavuus ongelmia.