w124 230e käyntiongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Sepittäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 09.03.2015 20:40
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: w124 230e käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja Sepittäjä »

Nyt on kokeiltu kahdella muullakin käytetyllä yj-releellä ja kaikilla kolmella toimii juuri samoin. :roll:

Mihin vaikuttaa tämä osa:
140x94_41886.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 230e käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Toi on kylmäkäynnistys anturi eli ecu älyää ton anturin kautta että moottori on kylmä ja ryypyttää....toinen menee kaiketi eculle kanssa muihin toimintoihin ,tietoihin.
Sen voit testata mittaamalla tai kylmällä koneella irti pistokkeet ja kokeile ja sit takaisin ja kokeile onko eroa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Sepittäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 09.03.2015 20:40
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: w124 230e käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja Sepittäjä »

OK. Sähkökaavio näyttää, että sisällä olisi kaksi vastusta, joista toinen ei näytä olevan kunnossa-->yhteys poikki. Voisikohan tässä olla ainakin osasyy. Miten muuttuu toimivan auton käytös, jos ottaa molemmat piuhat irti?
Avatar
jarssep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 07.07.2014 08:34

Re: w124 230e käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja jarssep »

PicsArt_1427369144209.jpg
PicsArt_1427368615188.jpg
PicsArt_1427369007049.jpg
PicsArt_1427368451447.jpg
Sepittäjä kirjoitti:OK. Sähkökaavio näyttää, että sisällä olisi kaksi vastusta, joista toinen ei näytä olevan kunnossa-->yhteys poikki. Voisikohan tässä olla ainakin osasyy. Miten muuttuu toimivan auton käytös, jos ottaa molemmat piuhat irti?
Lähdin mitraamaan noita omasta, se kun toimii toistaiseksi ku junan vessa.

Lämpöä 2 astetta ja siis kylmä kone.

Noilla muilla ei ollut mitään vaikutusta, käyntiin/käynnistyvyyteen kun nyhti ne irti, mutta tuon nelinapaisen piuha irrotettuna sai sahata kylmää konetta käyntiin, otti laiskasti kierroksia ja räki justiin kuin auto jossa ryyppy ei toimi.

Tietääpä nyt tämänkin, jos merssu alkaa temppuilemaan..

Ylin on siis ryyppyä varten

Keskimmäinen alipaineanturi on...mikä?

Alimmasta kaksi napaa ohjaa flektiä, mutta mikä on kolmas yksinäinen napa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 230e käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Alipaine anturi on bensahöyryjen kerääjä...dieselissä taas tyhjäkäynnin korottajalle.
En ole muute koskaan testannut miten paljon se hukkaa alipainetta
nelinapainen ja se vihreä toisissa malleissa on eculle ja ohjaa ryyppyä molewmat ja sitä ecua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jarssep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 07.07.2014 08:34

Re: w124 230e käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja jarssep »

atlas kirjoitti:Alipaine anturi on bensahöyryjen kerääjä...dieselissä taas tyhjäkäynnin korottajalle.
En ole muute koskaan testannut miten paljon se hukkaa alipainetta
nelinapainen ja se vihreä toisissa malleissa on eculle ja ohjaa ryyppyä molewmat ja sitä ecua.

Ach zoo. Das benzin höyryn kerääjä... En toki vähättele saksalaista insinööritaitoa, mutta näinköhän on kovinkaan tarpeellinen.. ja joo, voisi mieltää aiheuttavan pakokaasumittauksessa jotain... Ehkä sillä joku ratkaiseva virka on, mitä ei tällaisen maatiaisen aivot äkkiseltään keksi..
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Sepittäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 09.03.2015 20:40
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: w124 230e käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja Sepittäjä »

Kiitos jarssepille kenttäkokeesta. Tuo nelinapainen anturi on varmaan samoissa töissä, kuin minulla oleva vihreä kaksinapainen. Vaikuttaakohan sen nelinapaisen liittimen irrotus kuumaan/lämpimään moottoriin mitenkään?
Avatar
jarssep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 07.07.2014 08:34

Re: w124 230e käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja jarssep »

Sepittäjä kirjoitti:Kiitos jarssepille kenttäkokeesta. Tuo nelinapainen anturi on varmaan samoissa töissä, kuin minulla oleva vihreä kaksinapainen. Vaikuttaakohan sen nelinapaisen liittimen irrotus kuumaan/lämpimään moottoriin mitenkään?

En kerenny kokeilemaan. Mutta noin periaatteessahan, jos tuo lämpöanturi on paskana eli oikarissa, ryyppy ei lähde päältä, kun kone lämpiää. Tai jos se vittuilee jotenkin puolitiessä, seokset heittelee eestaas. Toisin sanoen: Yksi mahdollinen piuha irti päästötestissä, otaksun :)

Kiitti itelles. Nää on lopulta melko yksinkertaisia vehkeitä, mutta itte en ole oikein tottunut näihin vielä. Jos tässä meinaa vielä alalle hakeutua, täytyy kai ikäänkuin vähän haastaa älynystyrät edes jotenkin. Ei tällasia tarvinnu miettiä välikoppaescojen tai datsun 100 ampeeristen kanssa.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Vastaa Viestiin