W124 Lämmityslaitteen moottori

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Nyt on uusi moottori asennettu. Ja niinku sanoin, vaikka ihan tavallista yrittää tehdä, hyvää vaan tuppaa tulemaan. Ennen toi moottori satunnaisesti ja välillä hermoja kiristävästi vinku ja kolmos- ja nelosnopeudet olivat yhtä tehokkaat. Uuden moottorin myötä kaikki nopeudet toimii ja vieläpä ilman ylimääräsiä vikinöitä tai rohinoita.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
samih
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 02.02.2005 19:53
Paikkakunta: Co. Kildare, Irlanti

Viesti Kirjoittaja samih »

Tassa kommenttina viela etta sama Motonetin (tai minka tahansa puljun) moottori kay nyt todistetusti myos oikeanpuoleisella ohjauksella varustettuun S124:aan. Nayttaa olevan tuurista kiinni minka moottorin sielta saa. Omani oli joku "Uni"-merkkinen halpakopio, minka valmistusmaasta ei ollut tietoa. Erona Boschiin oli se, etta molemmat navat olivat samalla liittimella (alkup. + uros, - naaras).

Vanha Bosch-moottori alkoi kiukutella siten, etta lahti pyorimaan vasta esim. kaarteessa tai patopaineen avustuksella. Pyoriessaan se piti myos aikamoista rohinaa. Hiilia ei enaa oikeastaan ollut jaljella, ja kollektoriin oli kulunut puolen millin ura. Laakereissa ei ollut valysta yhtaan ja akseli pyori herkasti. Propelli lahti irti lyomalla, kiitos vain vinkista. Tuurnaa ei ollut kasilla, joten uhrasin lopulta onnistuneesti pari lidl-poranteraa tekniikan alttarilla. Vanha moottori ratkesi prosessin aikana, ei ihan huvikseen kannata alkaa irroittamaan sita siivista.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Vastaa Viestiin