


Ei sillä etteikö niin voisi tehdä, mutta miksi, kun edellä kerroit sen ruvenneen toimimaan liittimen putsaamisella? Turha sitä pumppua on pyörittää silloin(kin), kun vesiventtiilit ovat kiinni.Seppozu kirjoitti:... Vielä jos siitä kiertovesipumpusta maadottas sen ruskean johdon
Siis kun meni mykäksi... niin kopautappas silloin kiertovesipumppua ja tunnustele senjälkeen jospa "hyrisee" niin pumppu lakkoilee,eli hiilet kuluneet tai jumissa. Voi tietysti olla kollektorikin kulunut mutta silloin pumppu vaihtoon.Seppozu kirjoitti:Niinhän tuo tosiaan alkoi vaan myöhemmin meni taas mykäksi. Varmaan alkais taas pelittämään jos käyttäs liitintä irti ja puhistelis taas mutta samapa tuo vaan maadottaa se yksi piuha jos sillon toimii kokoajan eikä vaihtelevasti
Seppozu kirjoitti:Ei vaan oli jo vaihdettu uusi tarvike termari niin termostaatin olin sulkenut jo pois vaihtoehdoista mutta äsken kävin hakemassa uuden alkuperäisen niin saas nähä
Hyvä, en joudu "syömään hattuani"Seppozu kirjoitti:Johoo nyt alko tulemaan sitä polttavan kuumaa niiku kuuluuki. Vielä jos siitä kiertovesipumpusta maadottas sen ruskean johdon
W126 on aivan eri auto kuin W124. Ja 124:ssa näillä keleillä,jos sähköpumppu ei toimi,tulee esim. valoissa seistessä hetken päästä viileämpää ilmaa sisään. Tyhjäkäynnillä siis vaikka lämmöt on normit alle satasen. Ainakin mulla ja luulenpa vaan että niin tulee muillakn 124:lla. Sopii kokeilla kun nyppää kvpumpun liittimen irti.seppola kirjoitti:Minulla on W 126:ssa ollut tuo kiertovesipumppu irrallaan jo muutaman vuoden, ei mainittavia ongelmia havaittu. Ei kerkiä ainakaan liikennevaloissa jäähtyä sisälle tuleva ilma minun kokemuksella talvella (automaatti-ilmastollinen laitos kyseessä, yhdellä magneettiventtiilillä siis).
Ostin kyllä lopulta uuden pumpun ihan Amerikoista saakka, mutta se oli niin äänekäs ettei sitä voinut päällä pitää kun hurina kuuluui hyttiin asti. Liekö otti sitten resonointia jostain...sen verran työläs vaihto-operaatio tilan ahtauden takia, että otin siis liittimen irti ja en ole viitsinyt alkaa selvittelemään asiaa sen pidemmälle.
Täyttäessä pitää nostella kierroksia useampaan kertaan jos siis järjestelmä on ollut tyhjä tai reilusti vajaa. Ilmat ei helpolla tule ulos,lämmöt vaan nousee sataseen mutta kierroksia kun laittaa niin tulee ilmat pois.Merkari kirjoitti:Tai sitten paisuntasäilö ei ole ihan täynnä, ostin lankun johon ei ollut tullut pitkään aikaan lämpöä
sisälle täyttin paisuntasäiliön piripintaan ja lämpö tuli...................
124 pasuntasta säiliö on täytettävä hitaasti koska se on kennotettu....