W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Onnelma siis että auto puhaltaa vain kylmää ja haaleaa muttei lämmintä tai kuumaa vaikka paneelista säätäny niin kuumalle kuin saa. On vaihdettu lämmönsäätöpaneeli, termostaatti ja puhdistettu lämmönsäätöventtiili eikä mitään vaikutusta. Kokeiltu myös jättää venttiileille menevä liitin irti. Alkaa iteltä ideat loppua kesken ja olis ihan mukava saaha tpimimaan kunnolla ennen kovia pakkasia niin ei tarvis pilkkihaalari päällä ajella
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Lienee aika vaihtaa lämmityslaitteen kenno. Satasen nurkille maksaa ja muutama tunti menee vaihdossa. Sitten taas tarkenee.
wiimax.fi
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Unohtu vielä sanoa että paikallaan ollessa tulee vain kylmää mutta ajaessa puhaltaa haaleaa. Oletan että tuon kennon vaihto tarkottaa kojelaudan irrotusta?
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Joskus oli sama ongelma 200d:n kanssa..putsasin järjestelmän ym kaikki mahdollinen paitsi tuo kenno saattoi jäädä vaihtamatta..
Merseedespents
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Eli kone lämpiää normaalisti mittarin osoittamaan likelle sataa? Kiertääkö vesi varmasti kunnolla sinne lämppärin suuntaan? Sen kyllä huomaa itelläki, et joutokäynnillä lämmintä ei tuu kunnolla, koska kiertovesipumppu on kaput.

Siis muutamassa tunnissako on kojelauta purkaen vaihettu lämppärin kenno, vai onko siihen vaihtoo olemassa joku vippaskonsti? Ja en siis varsinaisesti epäile, etteikö sitä siinä ajassa vaiha, jos on homman muutaman kerran tehny ennenkin, mutta ensi- ja varmaa vielä toiskertalaisenki kannattaa varata pari päivää aikaa ni ehtii samalla kertaa kuurata kojelaudan kun se kerran on irti ja putsata lämppärin rööreistä kaikki vuoskymmenten aikana pinttyneet pölyt jnedealer kirjoitti:Lienee aika vaihtaa lämmityslaitteen kenno. Satasen nurkille maksaa ja muutama tunti menee vaihdossa. Sitten taas tarkenee.

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Itse sain tollai haaleaa puhaltaneen järjestelmän tai sisä kennon pelaamaan kun pesee vain järjestelmän...itse tein sen kolmen konetiski tabletin voimin...huuhtoo vaan hyvin sitten järjestelmän...uusi kenno on kuitenkin paras vaihto ehto mutta työläs vaihtaa.
Voi sen säätöventttiili jutunkin kokeilla niin että otsa pistoke pois sieltä niin aukeaa venttiili täysin selälleen kokoajaksi...mutta karojen hionta taas on tarpeen epäpuhtauksista mitä siihen kertyy ja sitten pääsee karat aukeamaan täysille ..jos kenno kunnossa niin tulee kuumaa.
Voi sen säätöventttiili jutunkin kokeilla niin että otsa pistoke pois sieltä niin aukeaa venttiili täysin selälleen kokoajaksi...mutta karojen hionta taas on tarpeen epäpuhtauksista mitä siihen kertyy ja sitten pääsee karat aukeamaan täysille ..jos kenno kunnossa niin tulee kuumaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Kojelaudan irrottaminen ei ole niin työläs homma kuin luulisi, Satalankustahan ei tarvitse irrottaa lämmityslaitetta vaan kennon saa yläkautta vaihdettua.
Homma on mielekästä tehdä kahdestaan, kun kummallakin etupenkillä istuu henkilö ruuvailemassa säästyy kaikelta eestaas loikkimiselta. Samalla kannattaa vaihtaa mittariston ja lämmityslaitteen taustavalojen sekä ilmakanavien säätörullien polttimot.
Viimeksi vaihdettiin pojan 250TD:hen kesällä, eipä tullut katsottua kellosta mutta ehkä kolmisen tuntia ruuvailtiin.
Homma on mielekästä tehdä kahdestaan, kun kummallakin etupenkillä istuu henkilö ruuvailemassa säästyy kaikelta eestaas loikkimiselta. Samalla kannattaa vaihtaa mittariston ja lämmityslaitteen taustavalojen sekä ilmakanavien säätörullien polttimot.
Viimeksi vaihdettiin pojan 250TD:hen kesällä, eipä tullut katsottua kellosta mutta ehkä kolmisen tuntia ruuvailtiin.
wiimax.fi
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Siis kyllä lämmöt nousee ihan normaalisti siihen 80-85 ja kaikki letkut ainakin on kuumia ja tuntuu neste kulkevan läpi. Eikai se auta ku uus kenno tilata ja varata joku viikonloppu aikaa sen vaihtoa varten
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
...ellet sitten halua ensin testata tota puhdistushommaa, monella sekin on kertomusten mukaan auttanut ja on suht yksinkertainen juttu. Sellainen mahdollinen vikapaikka tuossa kans on, että jos kenno ei ole kunnolla tiivistettynä paikallaan, niin kylmää ilmaa pääsee virtaamaan sen ohi ja sillä on yllättävän iso vaikutus. Sehän on vaahtomuovisuikaleella ympäriinsä tiivistetty ja niitäkin on nähty, että se tiiviste on jostakin kohdasta luiskahtanut pois paikaltaan. Mutta tietty jos kennon vaihtaa, niin tuo tulee esille joka tapauksessa. Joku on tuota asiaa tarkastellut niin, että on purkanut ratin alta verhoilut pois niin, että lämmityslaitteesta tulee suunnilleen virtalukon kohdalta näkyviin sellainen kuminen seinänpätkä, jonka pystyy purkamaan ja josta pääsee näkemään kennoa ainakin jonkun verran. Se kumiseinä on siinä lämmityslaitteessa siksi, että se joustaa silloin, kun virtalukon haluaa irrottaa, koska muuten se ei mahtuisi tulemaan pois. Voi olla kyllä, että itse tässä tilanteessa en viitsisi tuota erikseen ruveta selvittämään, mutta niin kuitenkin voi tehdä.Seppozu kirjoitti:Siis kyllä lämmöt nousee ihan normaalisti siihen 80-85 ja kaikki letkut ainakin on kuumia ja tuntuu neste kulkevan läpi. Eikai se auta ku uus kenno tilata ja varata joku viikonloppu aikaa sen vaihtoa varten
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Kokeilisin ensin kennon puhdistusta... irroittaa lämppärille menevät linjat ja työntää paineella kuumaa vettä normaalikiertoa vastakkaiseen suuntaan. astianpesukoneainetta, kattilakalkinpoistoainetta ja mitä mieleen tulee. kun saa pesuaineet kennoon, antaa vähän aikaa vaikuttaa ja jatkaa huuhtelua. ulostuleva vesi letkulla vaikka saaviin johtaen, niin näkee mitä pskaa kennosta tulee vai tuleeko mitään.
samalla kun kennossa kiertää kuuma huuhteluvesi, voi kokeilla laittaa sisäpuhaltimen päälle - tuleeko lämmintä.
samalla kun kennossa kiertää kuuma huuhteluvesi, voi kokeilla laittaa sisäpuhaltimen päälle - tuleeko lämmintä.
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
On todennäköistä ettei puhdistus vaikuta sisätiloihin tulevaan lämpöön merkitsevästi, mutta ei ole ollenkaan huono ajatus silti tehdä se koska hyvähän se olisi että järjestelmä on puhdas ennen mahdollista uuden kennon asennusta.
wiimax.fi
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Ite puhdistin konetiskitableteilla ja laskin kunnolla läpi,taisi atlad antaa silloinkin muuten ohjeita tähän
hyvä vinkki mutta itsellä se ei silloin auttanut..

Merseedespents
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Kyllähän sitä periaatteessa voisi kokeilla myös tuota huuhtelua mutta hallilla ei ole juoksevaa vettä eikä innosta idea ulkona läträämisestä. Tilasin nyt kuitenkin sen uuden kennon autodockilta (otin saman merkkisen mitä myyvät merteilillä)
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Onko tuon kennon vaihtoon joku jippo kun nuo putket mitkä sille tulee ei meinannu millään sopia tulemaan niin paljoa pois päin että olis helposti saanu irti ja nyt ei sovi enempää nousemaan ylöspäin kun ottaa kenno tuulilasiin kiinni
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Joo sain sen kennon vaihdettua ja kyllä muuten tulee kuumaa eikä näyttäs putkien liitos kohdista vuotavan eli ei muutaku läjään. Mutta jostain syystä tuo kiertovesipumppu ei puhu mitään. Annoin suoraa virtaa niin se kyllä alko hörisemään mutta muuten se on aivan mykkä
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Ulkomuistista heitettynä, niin kiertovesipumpulle pitäis tulla plussaa aina, kun virrat ovat päällä (virtalukko moottorin käyntiasennossa tai toisin sanoen hehkutusasennosa). Lähtö sulakkeelta nro. 7 ja sieltä piuha menee ensin magneettiventtiileille (jotka täällä närhenmuninakin tunnetaan) ja sen kautta pumpulle. Pumppu käynnistyy, kun toinen johto maadoittuu lämmityslaitteen ohjaimen kautta. Mutta tosiaan en nyt oo ihan 100-varma, kun mulla ei just tässä ole niitä kytkentäkaavioita käsissä, mutta mä niitä nyt juuri hiljattain ihmettelin, niin siksi on asiasta ylipäätään jonkinlainen muistikuva.
Ja pumpun kuuluu pyöriä vain silloin, kun ohjainlaite käskee venttiilit auki. Eli jos autossa on jo muutenkin lämmintä ja rullista on käännetty lämpötilat pienelle, niin pumpun ei kuulukaan pyöriä.
Ja pumpun kuuluu pyöriä vain silloin, kun ohjainlaite käskee venttiilit auki. Eli jos autossa on jo muutenkin lämmintä ja rullista on käännetty lämpötilat pienelle, niin pumpun ei kuulukaan pyöriä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Jos vaan viittit ni laita kennonvaihdossa vaaditut hommelit vaikka sitten ranskalaisin viivoin et mitä tarttee tehdä tai pois ottaa et kennon saa vaihdetuksi. Ja jos vielä lisää ns. "piilossa olevat" kiinnikkeet tai muuten jippoa vaativat hommelit niin nekin. nm. tohon sedaniin varmaankin tarttis tuo hommeli josssain kohtaa tehdä.Seppozu kirjoitti:Joo sain sen kennon vaihdettua ja kyllä muuten tulee kuumaa eikä näyttäs putkien liitos kohdista vuotavan eli ei muutaku läjään. Mutta jostain syystä tuo kiertovesipumppu ei puhu mitään. Annoin suoraa virtaa niin se kyllä alko hörisemään mutta muuten se on aivan mykkä
Olen ittekin yhden vaihtanu ja tietysti tein sen vaikeimman kautta kax päivää

Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Se kennon vaihto on loppuunsa aika helppo ja pidän täysin mahdollisena että onnistuu muutamaan tuntiin niinkuin dealer sanoi.
-Itse irroitin ensimäisenä radion, tuhkakupin ja lämmönsäätöpaneelin jonka jälkeen irroitin keskikonsolin mutta vedin sitä vain taaksepäin että voin laittaa siihen talteen kaikki ruuvit ja mutterit
-Seuraavaksi lähti mittaristo, kaijuttimet, ratin alle tuleva paneeli ja hanskalokero.
-Hanskalokeron alle tulevaa paneelia ei tarvitse irroittaa kokonaan vaan riittää että otat (muistaakseni) kolme kiinitysruuvia irti mitkä näkyy vänkärin jalkatilassa.
-Sittenpä sitä voi nyppästä kojelaudan irti
-Tämän jälkeen kun lämmityslaite on nokan edessä niin siitä ei tarvitse purkaa muutakuin kansi. Eli siinä on kaksi ruuvia, yksi kummallakin laidalla. Sitten siinä on pieniä metalli klipsejä ripoteltuna ympärille. Muistaakseni kaksi edessä, oikeassa ja vasemmassa takakulmassa ja sitten on vielä kaksi lisää aivan takana. Niitä et näe eikä itsellä ainakaan kädet sopinu irroittamaan niitä enkä saanut työkalua sopimaan niin saivat kyytiä.
-Tämän jälkeen kannen pitäisi lähteä irti ja kennon olla näkyvillä. Niitä ilmeisesti on kahta eri mallia joten tämä varmaan pätee sen malliseen jossa kaikki kolme putkea tulee samalle laidalle.
-irroita putkien kiinityspultit ja kokeile käsin alkavatko liikkumaan. Jos ei niin nitkuttele pihtien kanssa mutta älä purista liian kovaa koska ne putket menee lyttyyn tosi helposti. Sittenkun liikkuvat niin itsellä ainakin vänkärin penkiltä katsoen oikean puolimainen lähti helposti irti mutta kaksi muuta ei meinannu mahtua tulemaan pois kun ottivat tulipeltiin kiinni eikä kennoakaan saanu poispäin joten kevyt väkivalta vaikutti ainakin omasta mieleste sillä hetkellä hyvältä vaihtoehdolta.
Sittenkun putket on painittu irti niin kennoa voi alkaa nostamaan ylöspäin ja samalla kääntää sivulle koska jos nostaa suoraan ylöspäin niin tulee tuulilasi vastaan.
Tämän jälkeen kannattaa imuroida lämmityslaite sisältä ennenkuin laittaa uuden kennon paikalleen.
-Kasaus tapahtuukin sitten päinvastaisessa järjestyksessä
Siinä on jonkinnäköinen suuntaa antava ohje. En varmasti muistanut ihan joka asiaa sanoa tuossa enkä kerro missä on KAIKKI ruuvit ja mutterit ja minkä kokoisella ja laisella työkalulla ne lähtee irti. Mutta saa jonkinnäköisen käsityksen operaatiosta. Mutta tosiaan itsellä meni noin 45min kun irrotin kojelaudan ja mutta tunti että sain kennon irti kun ihmettelin kaikessa rauhassa miten se lähtee irti
-Itse irroitin ensimäisenä radion, tuhkakupin ja lämmönsäätöpaneelin jonka jälkeen irroitin keskikonsolin mutta vedin sitä vain taaksepäin että voin laittaa siihen talteen kaikki ruuvit ja mutterit
-Seuraavaksi lähti mittaristo, kaijuttimet, ratin alle tuleva paneeli ja hanskalokero.
-Hanskalokeron alle tulevaa paneelia ei tarvitse irroittaa kokonaan vaan riittää että otat (muistaakseni) kolme kiinitysruuvia irti mitkä näkyy vänkärin jalkatilassa.
-Sittenpä sitä voi nyppästä kojelaudan irti
-Tämän jälkeen kun lämmityslaite on nokan edessä niin siitä ei tarvitse purkaa muutakuin kansi. Eli siinä on kaksi ruuvia, yksi kummallakin laidalla. Sitten siinä on pieniä metalli klipsejä ripoteltuna ympärille. Muistaakseni kaksi edessä, oikeassa ja vasemmassa takakulmassa ja sitten on vielä kaksi lisää aivan takana. Niitä et näe eikä itsellä ainakaan kädet sopinu irroittamaan niitä enkä saanut työkalua sopimaan niin saivat kyytiä.
-Tämän jälkeen kannen pitäisi lähteä irti ja kennon olla näkyvillä. Niitä ilmeisesti on kahta eri mallia joten tämä varmaan pätee sen malliseen jossa kaikki kolme putkea tulee samalle laidalle.
-irroita putkien kiinityspultit ja kokeile käsin alkavatko liikkumaan. Jos ei niin nitkuttele pihtien kanssa mutta älä purista liian kovaa koska ne putket menee lyttyyn tosi helposti. Sittenkun liikkuvat niin itsellä ainakin vänkärin penkiltä katsoen oikean puolimainen lähti helposti irti mutta kaksi muuta ei meinannu mahtua tulemaan pois kun ottivat tulipeltiin kiinni eikä kennoakaan saanu poispäin joten kevyt väkivalta vaikutti ainakin omasta mieleste sillä hetkellä hyvältä vaihtoehdolta.
Sittenkun putket on painittu irti niin kennoa voi alkaa nostamaan ylöspäin ja samalla kääntää sivulle koska jos nostaa suoraan ylöspäin niin tulee tuulilasi vastaan.
Tämän jälkeen kannattaa imuroida lämmityslaite sisältä ennenkuin laittaa uuden kennon paikalleen.
-Kasaus tapahtuukin sitten päinvastaisessa järjestyksessä
Siinä on jonkinnäköinen suuntaa antava ohje. En varmasti muistanut ihan joka asiaa sanoa tuossa enkä kerro missä on KAIKKI ruuvit ja mutterit ja minkä kokoisella ja laisella työkalulla ne lähtee irti. Mutta saa jonkinnäköisen käsityksen operaatiosta. Mutta tosiaan itsellä meni noin 45min kun irrotin kojelaudan ja mutta tunti että sain kennon irti kun ihmettelin kaikessa rauhassa miten se lähtee irti
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Kyllähän tuo ilma mitä puhaltaa nyt on kuumaa mutta ei se kyllä vieläkään ole niin kuumaa mitä sen kuuluis olla että olisko vielä jotain ideoita mikä kiikastas.
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
jackie kirjoitti:Eli kone lämpiää normaalisti mittarin osoittamaan likelle sataa?
Seppozu kirjoitti:Siis kyllä lämmöt nousee ihan normaalisti siihen 80-85 ja kaikki letkut ainakin on kuumia ja tuntuu neste kulkevan läpi. Eikai se auta ku uus kenno tilata ja varata joku viikonloppu aikaa sen vaihtoa varten
Termostaatti! Lämpömittarin kuuluu osoittaa liki sataa. Orkkis termari on muistaakseni 87 asteinen, mutta se sijaitsee koneen puolivälin kieppeillä, joten kannessa tuo lämpö on sit kai sen myötä korkeempi. Miulla on omassa 200D:ssä muistaakseni kolme vuotta sitten vaihettu termari, ja edelleen kiipeää lämmöt suht nopeesti sinne minne kuuluu.Seppozu kirjoitti:Kyllähän tuo ilma mitä puhaltaa nyt on kuumaa mutta ei se kyllä vieläkään ole niin kuumaa mitä sen kuuluis olla että olisko vielä jotain ideoita mikä kiikastas.
Ja korostettakoon nyt vielä, et termostaatti kannattaa ostaa alkuperäisosana! Just kävin männä viikolla hakee 300D:hen uuen, listahinta 41,04€.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Näissäkö ei tarvike termarit toimi kunnolla? Vasta vaihoin tuohon febi bilsteinin termostaatin ja lämmöt nousee siihen 80-85 väliin mutta todella hitaasti. 16km maantie ajo matkalla kotoa kylälle lämmöt nousee nipinnapin 80 näillä nolla keleillä
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Kiitokset tästäSeppozu kirjoitti:Se kennon vaihto on loppuunsa aika helppo ja pidän täysin mahdollisena että onnistuu muutamaan tuntiin niinkuin dealer sanoi.
-Itse irroitin ensimäisenä radion, tuhkakupin ja lämmönsäätöpaneelin jonka jälkeen irroitin keskikonsolin mutta vedin sitä vain taaksepäin että voin laittaa siihen talteen kaikki ruuvit ja mutterit
-Seuraavaksi lähti mittaristo, kaijuttimet, ratin alle tuleva paneeli ja hanskalokero.
-Hanskalokeron alle tulevaa paneelia ei tarvitse irroittaa kokonaan vaan riittää että otat (muistaakseni) kolme kiinitysruuvia irti mitkä näkyy vänkärin jalkatilassa.
-Sittenpä sitä voi nyppästä kojelaudan irti
-Tämän jälkeen kun lämmityslaite on nokan edessä niin siitä ei tarvitse purkaa muutakuin kansi. Eli siinä on kaksi ruuvia, yksi kummallakin laidalla. Sitten siinä on pieniä metalli klipsejä ripoteltuna ympärille. Muistaakseni kaksi edessä, oikeassa ja vasemmassa takakulmassa ja sitten on vielä kaksi lisää aivan takana. Niitä et näe eikä itsellä ainakaan kädet sopinu irroittamaan niitä enkä saanut työkalua sopimaan niin saivat kyytiä.
-Tämän jälkeen kannen pitäisi lähteä irti ja kennon olla näkyvillä. Niitä ilmeisesti on kahta eri mallia joten tämä varmaan pätee sen malliseen jossa kaikki kolme putkea tulee samalle laidalle.
-irroita putkien kiinityspultit ja kokeile käsin alkavatko liikkumaan. Jos ei niin nitkuttele pihtien kanssa mutta älä purista liian kovaa koska ne putket menee lyttyyn tosi helposti. Sittenkun liikkuvat niin itsellä ainakin vänkärin penkiltä katsoen oikean puolimainen lähti helposti irti mutta kaksi muuta ei meinannu mahtua tulemaan pois kun ottivat tulipeltiin kiinni eikä kennoakaan saanu poispäin joten kevyt väkivalta vaikutti ainakin omasta mieleste sillä hetkellä hyvältä vaihtoehdolta.
Sittenkun putket on painittu irti niin kennoa voi alkaa nostamaan ylöspäin ja samalla kääntää sivulle koska jos nostaa suoraan ylöspäin niin tulee tuulilasi vastaan.
Tämän jälkeen kannattaa imuroida lämmityslaite sisältä ennenkuin laittaa uuden kennon paikalleen.
-Kasaus tapahtuukin sitten päinvastaisessa järjestyksessä
Siinä on jonkinnäköinen suuntaa antava ohje. En varmasti muistanut ihan joka asiaa sanoa tuossa enkä kerro missä on KAIKKI ruuvit ja mutterit ja minkä kokoisella ja laisella työkalulla ne lähtee irti. Mutta saa jonkinnäköisen käsityksen operaatiosta. Mutta tosiaan itsellä meni noin 45min kun irrotin kojelaudan ja mutta tunti että sain kennon irti kun ihmettelin kaikessa rauhassa miten se lähtee irti

Ei tarviketermareita ja ei ainakaan Topran tms. on kokemusta. Sitäkään en sillon olis ostanu mutta kun ei alkuperäistäkään ollu hyllyssä ja siltä kohtaa oli muutenkin letku irti ja tiesin et termari ei pelaa kunnolla. No uusiksi se termarinvaihto sit kuitenkin meni. Yllätyin oikein kun ottivat ja hyvittivät sen hinnan.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Tässä tuo termarijuttu kuvien kera
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=160569" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=160569" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Omaan "jouduin" laittamaan Topranin, kun muuta ei ollut pikapikaa saatavissa. Lämmöt kyllä nousee maantieajossa muutama mm. vaille satkun viivaa, joten se on ok, mutta lämpenemisnopeus ainakin kaupungissa voisi olla parempi. Tai uskoisin että tuollainen esikammiokone lämpeäisi nopeammin. Kaupunkiajossa kipuaa aika nopsaan ekalle viivalle, mutta sitten tahti hidastuu paljon, kahdeksaankympin rajaa ei kovin nopeasti hamuta. Täytyy laittaa tähdellinen paikalleen sopivassa välissä, saa nähdä miten tuo halpis käyttäytyy, kun alkaa olla kovemmat pakkaset.Seppozu kirjoitti:Näissäkö ei tarvike termarit toimi kunnolla? Vasta vaihoin tuohon febi bilsteinin termostaatin ja lämmöt nousee siihen 80-85 väliin mutta todella hitaasti. 16km maantie ajo matkalla kotoa kylälle lämmöt nousee nipinnapin 80 näillä nolla keleillä
Noilla lukemilla ei kyllä kuulosta, että laittamasi termari olisi ihan kunnossa, ei nyt kovin montaa kilsaa tartte paahtaa maantiellä, että lämmöt on yli 85 astetta.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Yleensä ottaen 124:ssä tulee riittävän kuumaa ilmaa sisälle kun lämpömittari nousee yli 80 asteen.
Erot ovat enemmän mittari- kuin termostaattikohtaisia. Sinne paikkeille sen pitäisi nousta näillä keleillä (aste pari pakkasta) noin 5 kilometrin maantieajolla.
Erot ovat enemmän mittari- kuin termostaattikohtaisia. Sinne paikkeille sen pitäisi nousta näillä keleillä (aste pari pakkasta) noin 5 kilometrin maantieajolla.
wiimax.fi
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Sit on tällainenkin mahdollinen syy haaleaan ilmaan vaikka moottori olisikin normikäyntilämmössään.
Jonkin aikaa kun mittailin ni vain kuskinpuolelta tuli haaleaa ja apparin puolelta kuumaa. Monesti närhenmunien syyksi menis tällainen vika
Sulla kun on uus kenno ni tämä ei liene syy. Sitähän kait vois koittaa niinkin et ottaa närhenmunien sisältä ne karat pois koonaan ja koittaa onko vaikutusta. Tietää et ainakaan ne ei jumita. Ja kiertovesipumppu on kyllä yx hyvä vaihtoehto jos on vanha. Shän saattaa kulostaa sille et pyöriikin ja voi se sitä tehdäkin mutta uusi voi pyöriä paljon vilkkaammin ja siten vaikuttaa oleellisesti
Syy, vika ja korjaus seuraavissa kuvissa.
Jonkin aikaa kun mittailin ni vain kuskinpuolelta tuli haaleaa ja apparin puolelta kuumaa. Monesti närhenmunien syyksi menis tällainen vika

Sulla kun on uus kenno ni tämä ei liene syy. Sitähän kait vois koittaa niinkin et ottaa närhenmunien sisältä ne karat pois koonaan ja koittaa onko vaikutusta. Tietää et ainakaan ne ei jumita. Ja kiertovesipumppu on kyllä yx hyvä vaihtoehto jos on vanha. Shän saattaa kulostaa sille et pyöriikin ja voi se sitä tehdäkin mutta uusi voi pyöriä paljon vilkkaammin ja siten vaikuttaa oleellisesti
Syy, vika ja korjaus seuraavissa kuvissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Joo no pitääpäs maanantaina suunistaa marmoritiskille ja käydä hakemassa uusi alkuperäinen termostaatti. Tuossa alkoi nyt tuo kiertovesipumppukin toimimaan kun putsasin liittimen sille kun oli aika hapettunut. Voisin toki kokeilla ottaa myös ne karat pois ja sen kennon mukana oli uudet vaahtomuovit jotka laitoin paikalleen samalla tavalla kuin vanhassa olivat
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Mitäs jos ostaa tarvikkeena behr merkkisen termarin, on mitä ilmeisemmin sama sen orkkiksen kanssa.
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Ehdottomasti mangneettiventtiilit auki ja hienolla hiekkaparerilla karojen pinnat puhtaiksi...sen voi testailla myös että otat pistokkeen irti niin linja on tällöin auki.
toi kiertopumpun sähköt niin laita vaan ruskea johto suoraan maihin niin pyörii kokoajan...muuten joudut ohjauspaneelin vaihtamaan toimivaan joka ohjaa pumppua.
toi kiertopumpun sähköt niin laita vaan ruskea johto suoraan maihin niin pyörii kokoajan...muuten joudut ohjauspaneelin vaihtamaan toimivaan joka ohjaa pumppua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 200D puhaltaa kylmää/haaleaa
Sitä on testattu jo että liitin otettu irti venttiililtä eikä ollu mitään eroa mutta joo kai sen ruskean johdon vois maadottaa kiertovesipumpulta