124 300D hytkyy taas kun kesärenkaat alla
Auton nykkytys
Kyllä minun nähdäkseni vika on vanhoissa renkaissa ,joissa vyöt löystyneet Minun autoni ainakin rupee hytkyttämään vanhoilla renkailla Ja voimansiirrossa kaikissa vähän löysää niin se liike moninkertaistuu Ja sitä liikettä ei saa loppumaan kuin vauhtia lisäämällä tai jarruttamalla Tämä on vain minun mielipiteeni Saatan olla väärässä Vastatkaan viisaammat. mutta hyvää kesää kaikille Ja muista millä ajat ARVOKKAASTI !!!!!
Vaihtaisin allekirjoituksen
Kertovat että täällä on mersulla ajettava koska "ylälauteilla"ei ole MERSUJA . Ei ole yhtään vaihtoautoa tullut.....
Kertovat että täällä on mersulla ajettava koska "ylälauteilla"ei ole MERSUJA . Ei ole yhtään vaihtoautoa tullut.....
Re: Auton nykkytys
Olet väärässä.j lehti kirjoitti:Kyllä minun nähdäkseni vika on vanhoissa renkaissa ,joissa vyöt löystyneet Minun autoni ainakin rupee hytkyttämään vanhoilla renkailla Ja voimansiirrossa kaikissa vähän löysää niin se liike moninkertaistuu Ja sitä liikettä ei saa loppumaan kuin vauhtia lisäämällä tai jarruttamalla Tämä on vain minun mielipiteeni Saatan olla väärässä Vastatkaan viisaammat. mutta hyvää kesää kaikille Ja muista millä ajat ARVOKKAASTI !!!!!
Samalla lailla hytkyy oli uudet tai vanhat, 185 tai 245, 14 tai 17" renkaat.
Kokeiltu on uusilla vakiokoko renkaillakin ja vaikutus olematon

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: 124 300D hytkyy taas kun kesärenkaat alla
Tarkista vaihdelaatikon jälkeen etummainen(kardaaniin) kuminivel ja sen jälkeen takimmainen, (ennen prää). Ristikko ja tukilaakeri. Luultavimmin jokin "rätti"-nivelistä on sökö, tai molemmatkardaani kirjoitti:86vm. 124 300 D. Erittäin hankala ajettava kun kesärenkaat alla. Vaikka varovasti yrittää vaihtaa niin rupeaa hytkymään koko auto. esim. ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle aivan mahdottoman vaikea saada hytkymättä menemään. Tällä ei voi ajaa vieras ollenkaan. Talvirenkailla ei niin paha, kun renkaat joustavat. Kardaani on ehjä kaikin puolin, mutta mikä lie vaivana. Itse olen miettinyt perän tuenta kumien väljyyttä (en ole tutkinut tai osannut katsoa) tai pumpussa jotain sanomista. Kun tyhjäkäynnillä paikallaan polkaisee kaasua moottorikin vähän hytkyilee itsestään. Auto ollut meillä 3,5 vuotta ja ollut aina tällainen ajettu 490 tkm.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Re: Auton nykkytys
Sama huomio itelläkin,näin satakaksnelkusta loppui hytkyminen. Vanhoilla ja samoilla paineilla olevilla renkailla kumin vaihtoon,identtiset mutta uudet renkaat alle ja hytkymiset tipotiessään. Koski ainakin michelinin renkaita,liekö auto ollut allerginen kuluneille misukoille...j lehti kirjoitti:Kyllä minun nähdäkseni vika on vanhoissa renkaissa ,joissa vyöt löystyneet Minun autoni ainakin rupee hytkyttämään vanhoilla renkailla Ja voimansiirrossa kaikissa vähän löysää niin se liike moninkertaistuu
Eikös tuo ole jo moneen kertaan eri yhteyksissä todettu, etteivät misukat ole oikein sopivat mersuun? Muista en tiedä, mutta itse en ainakaan laita misukoita koskaan alle
Tällä hetkellä mennään vielä viimetalvisilla Blizzakeilla, eikä hytkyttele yhtään 

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Re: 124 300D hytkyy taas kun kesärenkaat alla
Koskee vain liikkeellelähdön tärinöitäkardaani kirjoitti:86vm. 124 300 D. Erittäin hankala ajettava kun kesärenkaat alla. Vaikka varovasti yrittää vaihtaa niin rupeaa hytkymään koko auto. esim. ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle aivan mahdottoman vaikea saada hytkymättä menemään. Tällä ei voi ajaa vieras ollenkaan. Talvirenkailla ei niin paha, kun renkaat joustavat. Kardaani on ehjä kaikin puolin, mutta mikä lie vaivana. Itse olen miettinyt perän tuenta kumien väljyyttä (en ole tutkinut tai osannut katsoa) tai pumpussa jotain sanomista. Kun tyhjäkäynnillä paikallaan polkaisee kaasua moottorikin vähän hytkyilee itsestään. Auto ollut meillä 3,5 vuotta ja ollut aina tällainen ajettu 490 tkm.
Vaihda kytkinlevy; MUISTA HIOA VESIHIOMAPAPERILLA SEKÄ VAUHTIPYÖRÖ / ASETELMA kaikista lasittumista Katso kardaanin molemmat kuminivelet (samalla voit tarkistaa vauhtipypraltä silmälääkerin kuin myös painelaakerin).
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.