iCarsoft MB V2.0

Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
v6omega
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: iCarsoft MB V2.0

Viesti Kirjoittaja v6omega »

DBFI kirjoitti: To 20.10.2022 22:05
v6omega kirjoitti: To 20.10.2022 21:55 Tuli hommattua iCarSoft MB V3.0 ja nyt pelittää myös suomenkieli laitteessa.

Jos joku kaipaa vikakoodin lukua niin onnistuu Itä-Helsingissä a 10€

Tukee siis Mercedes - Maybach - Smart ja Sprinter autoja
Mitenkäs tuo toimii uusimmilla mersuilla joihin ei merkkiliikkeen mekaanikkokaan pääse ilman omaa sertifikaattia?

V2.0:lle löytyi jostain lista ohjainlaitteita joita lukee 38-pinnisellä liittimellä, en jaksanut etsiä sisältääkö laite oikean multiplexerin eli lukee kaikki ohjainlaitteet vai rajoittuuko niihin K-linjoihin jotka OBD-II:stakin voi löytyä (moottori, vaihteisto...)?

Eipä tietoa kun ei ole uutta autoa (ja eihän uudessa ole vikakoodeja -), kokeiltu S205 (2018) ja W177 (2019) ja toimii siis ainakin näissä
ODB:llä näkyy vähemmän moduleita kuin laitteen Diag valikolla .

https://www.icarsoft.com/Product/s-397- ... smart.html

Elekman mukaan tukee "Vikakoodien luku ja poisto kaikista ajoneuvossa olevista järjestelmistä"

https://www.elekma.com/vikakoodinlukija ... kija/p/95/

Tuetut huoltotoiminnot:

Huoltovalon/-ilmoitusten nollaus (Oil Reset)
Sähköisen käsijarrun huolto (auki-/kiinniajo) (EPB)
Kaasuläpän sopeutus/opetus (ETC)
Ohjauskulma-anturin kalibrointi (SAS)
Hiukkassuodattimen regenerointi (DPF)
ABS jarrujen ilmaus (Bleeding)
Ruiskusuuttimien koodaus (Injector)
Rengaspainevalvontajärjestelmän hallinta/säätö (TPMS)
Ilmajousituksen hallinta/säätö (Suspension)
Ilmastoinnin aktivointi (Air conditioner)
Korin vakautuksen kalibrointi/opetus (Body Stability)
Moottorin hallinta/säätö (Engine)
Automaattilaatikon sopeutus (Trans adaption)
Polttoainepumpun aktivointi (Fuel Pump)
Ilmansuodattimen sopeutus/opetus (A/F Setting)
Tyhjäkäynnin säätö (Engine Idle)

Xentry olisi tietysti se paras vaan virallinen versio on älyttömän kallis hankinta työsemineen.
hara82
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja hara82 »

Nostellaan tätä ketjua. Tarkoitus tosiaan olisi hankkia vikakoodinlukijaa jolla saisi koodit luettua ja mahdollisesti nollattua. Vaativammat jutut menee sitten korjaamolle pähkäiltäväksi.
Katselin youtubesta videoita niin tämä laite lukee kyllä kaikki läpi mutta käyttäjänä pitää itte katsoa kaikki osa.alueet jos sieltä osiosta löytyisi joku vikakoodi. Eikö laite itte näytä kerralla kaikki koodit listattuna ilman, että pitää kahlata ne kaikki osa.alueet läpi?
https://www.elekma.com/vikakoodinlukija ... kija/p/94/
Misha
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Misha »

hara82 kirjoitti: Su 17.11.2024 20:26 Nostellaan tätä ketjua. Tarkoitus tosiaan olisi hankkia vikakoodinlukijaa jolla saisi koodit luettua ja mahdollisesti nollattua. Vaativammat jutut menee sitten korjaamolle pähkäiltäväksi.
Katselin youtubesta videoita niin tämä laite lukee kyllä kaikki läpi mutta käyttäjänä pitää itte katsoa kaikki osa.alueet jos sieltä osiosta löytyisi joku vikakoodi. Eikö laite itte näytä kerralla kaikki koodit listattuna ilman, että pitää kahlata ne kaikki osa.alueet läpi?
https://www.elekma.com/vikakoodinlukija ... kija/p/94/
Mulla ainakin toiminut tosi hyvin komponenttitasolla.
Tampereelta löytyy testattavaksi jos tulee ohiajelua tai asut lähellä.
SLTomppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja SLTomppa »

Mitenköhän iCarsoft MB V2.0 toimisi R129/sl280 vm 1997? Ei ole tuettujaan listalla mutta toisaalta taisi tässäkin ketjussa olla maininta että vm 1995 vois toimia 38 pin adapterilla? Aliexpressin Starit vaikuttaa ongelmallisilta, pakko olisi löytää joku toimiva lukija.
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja T-Row »

En ole seurannut tarjontaa, mutta ainakin aiemmin suomesta on löytynyt ihan julkisilta markkina-alustoilta myyjiä, jotka myyvät kokonaisia käyttövalmiita star-paketteja läppäreineen päivineen. Olen itse hieman ihmetellyt, että miksi porukka on niin ahkeria tilaamaan itse purkkeja ympäri maailmaa ja säätämään niiden kanssa, kun järkihintaan saisi valmiiksi toimivia paketteja + tekninen tuki päälle. iCarsoft kannattaa unohtaa. Ainoa hyvä puoli iCarsoftissa on se, että purkki on näppärän kokoinen ja kulkee kätevästi esim. auton hanskalokerossa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

T-Row kirjoitti: Ke 12.02.2025 21:21 En ole seurannut tarjontaa, mutta ainakin aiemmin suomesta on löytynyt ihan julkisilta markkina-alustoilta myyjiä, jotka myyvät kokonaisia käyttövalmiita star-paketteja läppäreineen päivineen. Olen itse hieman ihmetellyt, että miksi porukka on niin ahkeria tilaamaan itse purkkeja ympäri maailmaa ja säätämään niiden kanssa, kun järkihintaan saisi valmiiksi toimivia paketteja + tekninen tuki päälle. .
Mistä ostamalla "järkihintaan saisi valmiiksi toimivia paketteja + tekninen tuki päälle. ."
tämä nykyisin toteuutuu ?
Mökkillä
'
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Voi tosiaan olla, että elän hieman vuosien takaisessa ajassa ja ei välttämättä mistään. Ennen näitä myyjiä tuntui olevan muutamia. Ovatko nämä kaikki lopettaneet toimintansa?
SLTomppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kyselin Elekmalta SL280 -97 toimivuutta MB V2.0 osalta. Sanoivat että tuki löytyy ainakin teoriassa, mutta eivät osaa sanoa miten toimii käytännössä. Voin kokeilla ja lähettää takaisin jos ei pelitä. Taidan tehdä niin että kun joskus vihdoin saan sen luettua Starilla(otaksun että jotakin koodeja löytyy), testaan sen jälkeen tuolla V2.0 lla.
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja pazo »

Linkissä englanniksi joitain havaintojani. Aika hyödytön iCarsoft MB on vanhemman benzin kanssa.
https://www.benzworld.org/threads/icars ... -2#replies

Jos voit riskittä kokeilla eikä 1997 autossasi enää ole 38-pinnistä diagnoosiliitintä, tulokset voivat olla aavistuksen parempia.
SLTomppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tämä -97 taitaa olla hiukan välimalli. Minulla on se 38 pin, mutta ei OBD2 porttia. USA malleissa oli-97 jo OBD2(pakollinen), todennäköisesti melko paljon samoja komponentteja muutoin? Tuossa linkissä 500SL MY 1993 ei toiminut, mutta tässä-97 on toivottavasti hiukan parempi tilanne, mutta varmuutta siitä ei ole. Siinä MB V3.0 on enemmän ominaisuuksia, mutta voi olla että sillä ei käytännön merkitystä näin vanhassa autossa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

pazo kirjoitti: To 13.02.2025 16:41 Linkissä englanniksi joitain havaintojani. Aika hyödytön iCarsoft MB on vanhemman benzin kanssa.
https://www.benzworld.org/threads/icars ... -2#replies

Jos voit riskittä kokeilla eikä 1997 autossasi enää ole 38-pinnistä diagnoosiliitintä, tulokset voivat olla aavistuksen parempia.
V6omega ei osannut kommentoida toimivuutta uudempien mallien kanssa niin kysyn sinulta: oletko kokeillut tuota icarsoftia allekirjoituksesi EQE:ssä?
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja pazo »

Olen kokeillut - ei pelitä. Jos oikein muistan, valikoissa näkyi vanhempia EQA ja EQC. Ymmärtääkseni sähköautoille on ihan omat OBD-lukijat eikä minulla ole niistä kokemusta.
Vastaa Viestiin