w124 kulutus lukemat

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Make76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 29.06.2004 08:14
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Make76 »

Niin enhän ole ajanut kuin vasta 20tkm autollani... Ei kulutus lukemat voi pitää paikkaansa... :twisted: Mutta kun näin on ollut. Jos joku ei usko se on hänen ongelmansa, ei minun. Kyllä saan tuon auton kulkemaan yli 20:llä jos haluan, mutta kun ei halua.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Ootko Make tarkastanut matkamittarin näyttämän?????
Mulla oli taannoin vanhempi pösödiesel, jolla hätyyteltiin uudempien dieselgolffien ym. säästöpossujen kulutuslukemia jopa alle 5l/100km lukemilla aina siihen asti, kunnes hoksasin, että naapurin Golffi on kulkenut samalla matkalla vasta vajaat 90km, kun itse olin jo kerennyt ajamaan 100km. Jännä juttu toisaalta, että nopeusmittarin virhe ko. autossa oli vain normaalia n.5% luokkaa.
Avatar
kaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: To 10.02.2005 19:02
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja kaasu »

Kyllä Stangerin puheissa on vinha perä, on nämä kyllä sen verran janoisia vehkeitä, että kolmilitraisella bensalla ei pääse kyllä mitenkään kympin alle muuten kuin pitkässä matka-ajossa. Näin se vaan on 8)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

stanger kirjoitti: Seuraavaksi kokeillaan pääseekö yli 20litraan sadalla :P
Ei kannata vaivautua. Pääsee, mutta se vaatii kyllä vähän yrittämistä jo, ja talvikelin.

Tuolla kierros-topicissa taisi mauri esittää, että kulutukset alas dieselin perällä.
Voi olla. Sitten piti tarkistaa, millaisilla kierroksilla se M103 koko voimansa antaakaan, ja on se kyllä niin ylävireinen kone että tuo lyhykäinen kokonaisvälitys on ehkä sittenkin taloudellisempi kuin pitkä "aavikkovälitys". Kun suurin teho tulee 5700 kierroksella ja vääntökin 4400 kiepillä, niin lyhyiden välitysten avulla kone pyörii edes lähellä taloudellisinta aluettaan.

Mahtaa muuten olla "juhlavaa" ajella 2,2 tonnin painoista G-mallia M103:lla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tulipa testattua uuden tulokkaan bensanvientihalut.300TE, matkasta noin 90%matkaajoa ja loput kaupungissa.Siististi ajelin mutten "pihisti" kuitenkaan.keskikulutus oli 8,4,yllättävän vähän,vaikka tuo toinen mersu viekin sen ripauksen päälle 5L/100km......
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kirjoitin edellisellä sivulla:
"minun -88 W124 300D vie aikalailla 7,5 litraa sadalle sekalaisessa ajossa "

Viimeiset kaksi tankkausta olen nyt laskenut kulutuksen, ensimmäisellä kerralla sain tulokseksi reilut 6,4 litraa sadalle - ajattelin että olen merkinnyt mittarilukeman väärin alussa (trippi ei toimi).
Seuraava tankkaus antoi kulutukseksi 6,6 litraa sadalle, niin että oikein se taisi olla ensimmäinenkin mittaus.

On se nyt kumma mistä johtuu tuo kulutuksen tipahtaminen yli puolella litralla; viimeisen 8000 kilometrin matkalla ei ole pellin alla tehty muuta kuin yhdesti öljytikkua nostettu ja ajo on sitä yhtä ja samaa.

Piti mittailla kiihtyvyyttäkin; 60-90 kolmosella arvo oli nyt puoli sekuntia huonompi kuin talvella, mutta silloin oli alla 185/65/15 renkaat ja nyt 205/55/16.

Tekeekö ilman lämpeneminen noin suuren muutoksen kulutuksessa ?
Audilla meni kesät talvet jotain 5,5 litraa sadalle.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

dealer kirjoitti:Tekeekö ilman lämpeneminen noin suuren muutoksen kulutuksessa ?
Audilla meni kesät talvet jotain 5,5 litraa sadalle.
Luulisin näin olevan. Mullakin oli viime tankkauksessa vienyt 6,3 litraa sadalle, enkä sen kummemmin ole ajanut kuin ennenkään.
1991 420 SE
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

kilander kirjoitti:Kyllähän normaali ajossa2,5 tai 3,0 diesel ei kulje alle 7l/100km.Ja bensa kutonen ei kulje alle kympin.
Kyllähän tuolla tienpäällä näkee noita "ekonomisteja",jotka ajaa pääteillä aina 70km/h,rajoituksista riippumatta.Kaupungissa lähdetään liikennevaloista kuin lehmä ojasta=kaksi autoa ehtii samoilla vihreillä yli.
Tämä taas nostaa oman auton kulutusta,kun pitää ohitella näitä pisaralla pisimmälle kuskeja.Mutta ei se paljoa haittaa,diesel on halpaa.Ja 8-9litraa satkulla on kolmisataselle vähän,kun ajaessa maisemakin vaihtuu.
Eipä meikä ole ekomisti vaan ekonomi, mutta kyllä se liikkuu auto ihan riittävästi pienelläkin kulutuksella. Perinteinen matkavauhti on rajoitus +10 km/h, jos vain hitaammat eivät ole tukkeena. ;) (Yleensä nämä hitaammat kiilaavat takapuskuriin ja menevät edelle kun nopeusrajoitus tippuu vaikka kuuteenkymppiin, mutta sitten taas ajetaan kahdeksaakymppia satasen alueella. :x )

Nimimerkillä "250D ja keskikulutus 5,58 litraa sataselle". (Auton oman matkamittarin mukaan tietenkin, pitääkö lie paikkaansa vai ei, mutta kyllä tankillisella pääsee ja pitkälle!)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Edellinen autoni oli 1.3L/55hv/5-vaihteinen ja kulutus jotain 7 litran nurkilla satkulla. Nyt 260E:llä olen tossa ajellut noita maantieajoja eikä siinä kauhean radikaalia eroa ole edelliseen autoon... jos siihen litran puoltoista pistää lisää, niin ehkä se on siinä. Ainoa mikä vähän mietityttää mersussa on tuo piiiitkä vitosvaihde. Kun sitä economy-mittaria ajossa seuraa, niin pääsee siihen lopputulokseen, ettei 80-rajoitusalueella tartte vitosta käytellä, on meinaan mittari punasella jatkuvasti.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vanhemmilla bensa-autoilla taloudellisin ajotapa on sellainen, että kiihdytettäessä kaasua pidetään suunnilleen pohjassa mutta vaihdetaan isommalle vaihteelle ennenkuin kierrokset ehtivät nousta kovin paljon.

Sellaisella ajotavalla taloudellisuusmittari taitaa olla punaisen punaisella koko ajan kiihdytettäessä. :lol:
wiimax.fi
ropo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 13.07.2005 20:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja ropo »

Paljonko w124 kuluttaa 300bensa ja 300 24-venttiilinen bensa koneella?
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

Toukokuussa suomeen tuotu 1991 300 TE 4Matikki (automaatti) vie näillänäkymin 14,8 L/100... :oops: . Ajotapa lienee "normaali"... :lol: ...ja seka-ajoa kaupunki-maan/moottoritie.
Vastaa Viestiin