124 300D -92 projekti ...myyty...

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

aikaste hyvännäkönen paketti...:)
Tuleeko etupuskuri kans kokonaan korin väriin?

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Vahvasti vaikuttaisi että siitä muokkautuu sporttisen hillitty tyylikäs kokonaisuus.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no hyvä, sehän oli vähän tarkoituskin , miedosti modattu 8)

väri tarttis vielä päättää, punaisena kyllä pysyy, mutta sävy :?

kaikki tulee korin väriin !
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Hieno tulee...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Pidä toi väri mikä on originaali. Sopii hienosti tuohon kun saat nuo puskuritkin maalautettua.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

epk kirjoitti:no hyvä, sehän oli vähän tarkoituskin , miedosti modattu 8)

väri tarttis vielä päättää, punaisena kyllä pysyy, mutta sävy :?

kaikki tulee korin väriin !
Miksi maalautat koko auto? Onko klommoja tai jotain muuta ku kuvissa niin kiiltää ihan hyvin...

No jokatapauksessa kun maalautat niin älä ihmeessä mene muuttamaan väriä ku noin hieno on tuo alkuperäinen väri...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

komia tulee 8)

pidä sama sävy,tai ei varmaan ois paha jos laittas vaan "riskimmästi"
metallinhohtoseksi...
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tottakai koko auto !! ei maksa sen enempää mitä puskureiden,helmojen ja etu+takapeltien , joten ei mitään järkeä olla maalaamatta koko autoa :wink:

väri tulee todennäköisesti pysymään samana, ehkäpä jollain ++helmiäisellä parennettuna. Pari hyvää metallihohto väriä oli ehdolla, mutta olivat sitten iltahämärässä tai toisinpäin "ei sopivia" .

Osaako joku sanoa miten tuota orkkis väriä sais "hohdokkaammaksi" ? , ja sillä tavalla vielä että jos joskus joku mälli tulee niin saisi vielä sävyt yhteen maalikorjauksen jälkeen!


eilein tuli otettua helmatkin pois, siellähän oli vakio paikassa pari läpireikää, eli tunkin reikien ympärillä ! ne aattelin hitsata umpeen.

olis kyllä hyvä saada sinne takapuolelle muutakin kuin kotelosuoja-ainettta, vai tarviiko ? onko siinä mitään järkeä että samalla letkulla millä sinne kotelosuojaakin ruikin , niin laittais pyttyyn pohjamaalia jolla ehkä sit sais korjatun paikan toisellekkin puolelle suojaa :?
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Hieman karkeampi metalli perus sävyyn. Muutama kerros lakkaa ja joku helmiäinen lakkaan :roll:
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

epk kirjoitti:tottakai koko auto !! ei maksa sen enempää mitä puskureiden,helmojen ja etu+takapeltien , joten ei mitään järkeä olla maalaamatta koko autoa :wink:

Ei varmaan maksakkaan enempää, mutta sitä vaan ajattelin, että ku näyttäs olevan siisti maali, ettei tule "jälkikäteen" maalatun näköinen. No eihän siitä tule ku vie kunnon maalaamoon... Ja jos tulee, niin homma vaan uusiksi niin monesti, että miellyttää.
Osaako joku sanoa miten tuota orkkis väriä sais "hohdokkaammaksi" ? , ja sillä tavalla vielä että jos joskus joku mälli tulee niin saisi vielä sävyt yhteen maalikorjauksen jälkeen!
Tuolla Toni R:n mainitremalla tavalla saat varmasti hohdokkaamman pinnan, mutta helmiäisten "eteenkin itse sekoitettujen" korjailu voi olla jälkikäteen kyllä aika vaikeaa, ellei jopa mahdotonta. No ei ehkä mahdotonta ku ottaa kaikki sekoitus suhteet ja aineiden merkit ja nimet ylös nyt kun autosi maalataan...
eilein tuli otettua helmatkin pois, siellähän oli vakio paikassa pari läpireikää, eli tunkin reikien ympärillä ! ne aattelin hitsata umpeen.

olis kyllä hyvä saada sinne takapuolelle muutakin kuin kotelosuoja-ainettta, vai tarviiko ? onko siinä mitään järkeä että samalla letkulla millä sinne kotelosuojaakin ruikin , niin laittais pyttyyn pohjamaalia jolla ehkä sit sais korjatun paikan toisellekkin puolelle suojaa :?


Ei sinne takapuolelle tarvi muuta kuin kunnon kotelosuoja-ainetta (esim. Dinitrol 3654-1), koska kotelot ovat kuitenkin likaiset ja massaiset sisäpuolelta niin eipä sinne oikeen pohjamaali tartu... Tai tarttuuhan se tietty niihin kohtiin joita on hitsattu, mutta aika hankalakin kotelot on sisäpuolelta maalata...
Ja sitte jos laitat sinne maalia, ja sielä kuitenkin on jo kotelonsuoja-ainetta niin en tiedä miten se reagoi maalin kanssa, eli en kyllä itse laittais sinne maalia ollenkaan....

No tuon hankalammin ei kyllä asiaa ois voinu enää selostaa :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

hmm... vaikea sanoa sitten kannattaako "helmiäisten" kanssa pelehtiä....

tulee parempi kun vetää kokonaan yli, sehän tyhmän näköistä vasta oliskin kun puskurit ja helmat uutuuttaan kiiltävät ja muut pinnat ei (ja nyttenkin on eri autosta konepelti ja takaluukku, sama väri, eri sävy! ) .

Itse en näe aidan alla matalaa rakoa josta mennä , joten helppo päätös koko auto ehostaa uuteen uskoon ! ( kyllähän se maalipinta oli ihan ok, mutta mutta :wink: )

eli suojamömmöt vaan kotelon sisäpuolelle...
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

epk kirjoitti:hmm... vaikea sanoa sitten kannattaako "helmiäisten" kanssa pelehtiä....

tulee parempi kun vetää kokonaan yli, sehän tyhmän näköistä vasta oliskin kun puskurit ja helmat uutuuttaan kiiltävät ja muut pinnat ei (ja nyttenkin on eri autosta konepelti ja takaluukku, sama väri, eri sävy! ) .

Itse en näe aidan alla matalaa rakoa josta mennä , joten helppo päätös koko auto ehostaa uuteen uskoon ! ( kyllähän se maalipinta oli ihan ok, mutta mutta :wink: )

eli suojamömmöt vaan kotelon sisäpuolelle...
En ehkä laittaisi helmiäisiä juuri siksi, että jos joskus kolahtaa niin sitte voi joutua taas ylimaalaamaan koko auto :shock:

No minä vaan nyt ajattelin entisen automeikkaajan näkökulmasta noita maalausjuttuja ku on tullu nähtyä monenlaisia ylimaalauksia... mm. sumurajoja ovenpielissä, tankinluukussa, kontin vesiurissa ym. jotka tekevät auton olemuksen ns. "korjatun näköiseksi" Tokihan hyvä maalari, siis sellainen joka ottaa työn tosissaan niin saa maalattua sen niin hyvin, ettei kukaan edes tiedä, että autosi on ylimaalattu.

Suosittelisin tuota dinitrolin 3654-1 ainetta, tai jos koteloiden sisällä on pintaruostetta jossain (näkee hyvin pikku taskulampulla) niin silloin dinitrol ML on parempaa. Maksavat ~6€/purkki ja saa usein esim. maaliliikkeistä.
Samallahan sinä suhautat kaikki kotelot tuolla dinitrolilla niin ei pääse kuppa iskemään sisäpuolelta...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

aivan, mersussa on sen verran hyvät tiivisteet ja muut vastaavat, että oikeastaan ainoa "maaliraja" jää juuri sumuna korin ovien karmien pieliin (vaikka sitä "vanunauhaa" käyttäiskin), ja sekin kyllä lähtee pienellä vaivalla pois.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

epk kirjoitti:aivan, mersussa on sen verran hyvät tiivisteet ja muut vastaavat, että oikeastaan ainoa "maaliraja" jää juuri sumuna korin ovien karmien pieliin (vaikka sitä "vanunauhaa" käyttäiskin), ja sekin kyllä lähtee pienellä vaivalla pois.
Lähtee pienellä vaivalla jos pian maalauksen jälkeen ne hankaa pois (esim. myllytysaineella)

Mutta jos on maalauksesta aikaa jo reippaammin niin voi olla pikkasen lujassa :evil:

Nimim. "Muutaman" tunnin hinkannut :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tuollainen pitäis suunnilleen tulla , pikkuveli shoppaili (vanteet on tosin erit mitä tulee, ainakin tänä kesänä :twisted: )

http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/mk.jpg
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tuli mieleen että mites se meni kittailun kanssa, eli kun olen puhaltanut alueen peltiin asti, mikä on oikea järjestys (happo, kitti,hiontaväri) ?

Entä mikä järjestys on paras kun spraymaaleilla kittailee(tämä tulee naapurille :lol: ) ?


entä kannattaa itse vetää puskurein jotain "pohjaväriä" niin näkis vähän peilaako... ?
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

epk kirjoitti:tuli mieleen että mites se meni kittailun kanssa, eli kun olen puhaltanut alueen peltiin asti, mikä on oikea järjestys (happo, kitti,hiontaväri) ?

Entä mikä järjestys on paras kun spraymaaleilla kittailee(tämä tulee naapurille :lol: ) ?


entä kannattaa itse vetää puskurein jotain "pohjaväriä" niin näkis vähän peilaako... ?
Joo eli happo, kitti hiontaväri on oikea järjestys. ite oon yleensä vetäny sinkki, kitti, hiontaväri systeemillä...

Spraykittauksista ei oo kokemusta :oops:

Puskureihinhan voit "pakkelikohtiin" ja saumoihin vetää ihan vaikka spräyllä kiiltomustaa niin sillä näet hyvin peilaako. Sitten tietty hiota vaan sen mataksi ennen ku vedät hiontavärin...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

älä vedä sprayllä, ettei tule yllätyksiä maalauksessa...
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

AkiVaa kirjoitti:älä vedä sprayllä, ettei tule yllätyksiä maalauksessa...
Eipä oo koskaan tullu ku sprayt hioo kunnolla. Tietty parempi jos ei maalaa spraylla, mutta milläs sitte näet peilaako vai ei?

Kiiltomustaa vaan, kokemusta on....
Ei oo kyllä koskaan kiehunu hiontaväri ku on hiottu sprayt kunnolla ennen pohjamaalausta.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, eikös sprayt lähde ihan asetonilla pyyhkimällä pois ?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jube kirjoitti:Eipä oo koskaan tullu ku sprayt hioo kunnolla. Tietty parempi jos ei maalaa spraylla, mutta milläs sitte näet peilaako vai ei?

Kiiltomustaa vaan, kokemusta on....
Ei oo kyllä koskaan kiehunu hiontaväri ku on hiottu sprayt kunnolla ennen pohjamaalausta.
Noinhan ne jossain gti:n tai spinnerin maalausartikkelissa kehotti, että spraylla tarkastetaan pohjatöiden hyvyys. Mitäs tuo 'kiiltomusta' tarkoittaa käytännössä, bilteman hyllyltäkö haetaan kiiltävää mustaa :lol: niistä kun ei oikein koskaan tiedä.

Olkaas varovaisia sen happo- ja sinkkimaalin päälle suihkimisen kanssa, siitä tuntuu kaikki sprayt kyllä kiehuvan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

veskola kirjoitti: Noinhan ne jossain gti:n tai spinnerin maalausartikkelissa kehotti, että spraylla tarkastetaan pohjatöiden hyvyys. Mitäs tuo 'kiiltomusta' tarkoittaa käytännössä, bilteman hyllyltäkö haetaan kiiltävää mustaa :lol: niistä kun ei oikein koskaan tiedä.

Olkaas varovaisia sen happo- ja sinkkimaalin päälle suihkimisen kanssa, siitä tuntuu kaikki sprayt kyllä kiehuvan.
Joo, elikkä jostain varaosaliikkeestä kiiltävää mustaa.

Happo ja sinkkimaali kiehuttaa allaolevan maalin herkemmin, muta normaali hiontaväri ei ainakaan mulla ole kyllä kertaakaan kiehuttanut.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Huh,nuo avatarin vanteet olis kyllä hienot.Löytyisiköhän sellaisia mitkä tuollaisella reunalla mahtuisivat alle,vai joutuuko lyhentelemään tukivarsia :P
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

AM kirjoitti:Huh,nuo avatarin vanteet olis kyllä hienot.Löytyisiköhän sellaisia mitkä tuollaisella reunalla mahtuisivat alle,vai joutuuko lyhentelemään tukivarsia :P
eipäilen että jouduttais laittaa laihikselle alustan osat ja siirtää kilot kaariin :lol:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tämän päivän saldoa : http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/maalaus/index.html

väri valinta on enää kahden väliltä, joutuu kohta päättää kumman ottaa :?

täys läpikäynti tästäkin piti tehdä, on se vaan niin mukavaa 8) , ootan jo innolla että pääsen vetelee johtoja ristiin rastiin, helppo laittaa nyt kaikki orkkis kouruihin kun sisusta purettu :P
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

epk kirjoitti: täys läpikäynti tästäkin piti tehdä, on se vaan niin mukavaa
Ja mikä mersussa ja sen purkamisessa ja kasaamisessa onkin kivaa että palaset loksahtelevat paikoilleen,joskus japsien kanssa tuntui että esim. ovipahvin pystyi irrottamaan kerran,sen jälkeen muovinastat rikki.Laitas uusia kuvia..ja jos joskus auto tulee myyntiin niin Daimler on varauslistan nro.1!!
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

En nyt kehumaan lähtisi...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Daimler kirjoitti: Ja mikä mersussa ja sen purkamisessa ja kasaamisessa onkin kivaa että palaset loksahtelevat paikoilleen,joskus japsien kanssa tuntui että esim. ovipahvin pystyi irrottamaan kerran,sen jälkeen muovinastat rikki.
Riippuu taas vähän tapauksesta :lol: . Itselläni on kokemusta molemmista ja kyllä ne tuppaa hajoamaan samallatavalla :wink: .
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Re: En nyt kehumaan lähtisi...

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Aki H. kirjoitti: Riippuu taas vähän tapauksesta :lol: . Itselläni on kokemusta molemmista ja kyllä ne tuppaa hajoamaan samallatavalla :wink: .
Nythän onkin kyseessä ruosteettomat ja 1904 syntyneeltä ensimmäiseltä omistajalta hankituista autoista kyse :wink:
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

juuh, laitetaan varauslista pystyyn :lol:

tuossa jotain uutta, vähän hitaasti edennyt koska oon tässä kuukauden päivät kuumessa ollut :cry:

http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/pohjia/index.html


takapää on nyt mallia siloitettu, antenni ummessa, takalampun alla olevat saumat siloitettu ja kontin avausnappi ummessa 8) . Ovien bitumit moninkertaistettiin ja saumat täyteen kotelosuojaa (kuvassa ei sitten ruostetta, vaan vanhaa kovettunutta kotelosuojaa uuden alla). Takalamppujen reunoissa näytti pari ruoste täplää olevan->eikun maalit vekee ja uutta pintaan :wink:

Oven lukon vastakappaleet tuossa kiilloittelin , olivat hapettuneet entuudestaan.

Pikkuhiljaa etenee :roll:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jube kirjoitti: Puskureihinhan voit "pakkelikohtiin" ja saumoihin vetää ihan vaikka spräyllä kiiltomustaa niin sillä näet hyvin peilaako. Sitten tietty hiota vaan sen mataksi ennen ku vedät hiontavärin...
Kiiltävä saattaa kiehua automaalin alla. Laita mattamustaa. Se ei kiehu vaikka sen jättääkin alle. Mattamusta on märkänä kiiltävää joten sillä näkee peilauksen ihan siinä missä kiiltävälläkin maalilla.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

juu,ei mielellään kiiltomustaa.
Matta väri ei ole läheskään niin "keittämisherkkä"......
jos haluaa pelata spray maalien kans varman päälle niin hakee esim.. vianorilta
bluestar täyttöpullossa olevaa maalia (n.10egeä purkki,ja ei varmasti kiehu).
matta väristäkin erottaa pinnan tasaisuuden märkänä....
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Vastaa Viestiin