
Tuleeko etupuskuri kans kokonaan korin väriin?
-risto
Miksi maalautat koko auto? Onko klommoja tai jotain muuta ku kuvissa niin kiiltää ihan hyvin...epk kirjoitti:no hyvä, sehän oli vähän tarkoituskin , miedosti modattu![]()
väri tarttis vielä päättää, punaisena kyllä pysyy, mutta sävy![]()
kaikki tulee korin väriin !
epk kirjoitti:tottakai koko auto !! ei maksa sen enempää mitä puskureiden,helmojen ja etu+takapeltien , joten ei mitään järkeä olla maalaamatta koko autoa![]()
Tuolla Toni R:n mainitremalla tavalla saat varmasti hohdokkaamman pinnan, mutta helmiäisten "eteenkin itse sekoitettujen" korjailu voi olla jälkikäteen kyllä aika vaikeaa, ellei jopa mahdotonta. No ei ehkä mahdotonta ku ottaa kaikki sekoitus suhteet ja aineiden merkit ja nimet ylös nyt kun autosi maalataan...Osaako joku sanoa miten tuota orkkis väriä sais "hohdokkaammaksi" ? , ja sillä tavalla vielä että jos joskus joku mälli tulee niin saisi vielä sävyt yhteen maalikorjauksen jälkeen!
eilein tuli otettua helmatkin pois, siellähän oli vakio paikassa pari läpireikää, eli tunkin reikien ympärillä ! ne aattelin hitsata umpeen.
olis kyllä hyvä saada sinne takapuolelle muutakin kuin kotelosuoja-ainettta, vai tarviiko ? onko siinä mitään järkeä että samalla letkulla millä sinne kotelosuojaakin ruikin , niin laittais pyttyyn pohjamaalia jolla ehkä sit sais korjatun paikan toisellekkin puolelle suojaa![]()
En ehkä laittaisi helmiäisiä juuri siksi, että jos joskus kolahtaa niin sitte voi joutua taas ylimaalaamaan koko autoepk kirjoitti:hmm... vaikea sanoa sitten kannattaako "helmiäisten" kanssa pelehtiä....
tulee parempi kun vetää kokonaan yli, sehän tyhmän näköistä vasta oliskin kun puskurit ja helmat uutuuttaan kiiltävät ja muut pinnat ei (ja nyttenkin on eri autosta konepelti ja takaluukku, sama väri, eri sävy! ) .
Itse en näe aidan alla matalaa rakoa josta mennä , joten helppo päätös koko auto ehostaa uuteen uskoon ! ( kyllähän se maalipinta oli ihan ok, mutta mutta)
eli suojamömmöt vaan kotelon sisäpuolelle...
Lähtee pienellä vaivalla jos pian maalauksen jälkeen ne hankaa pois (esim. myllytysaineella)epk kirjoitti:aivan, mersussa on sen verran hyvät tiivisteet ja muut vastaavat, että oikeastaan ainoa "maaliraja" jää juuri sumuna korin ovien karmien pieliin (vaikka sitä "vanunauhaa" käyttäiskin), ja sekin kyllä lähtee pienellä vaivalla pois.
Joo eli happo, kitti hiontaväri on oikea järjestys. ite oon yleensä vetäny sinkki, kitti, hiontaväri systeemillä...epk kirjoitti:tuli mieleen että mites se meni kittailun kanssa, eli kun olen puhaltanut alueen peltiin asti, mikä on oikea järjestys (happo, kitti,hiontaväri) ?
Entä mikä järjestys on paras kun spraymaaleilla kittailee(tämä tulee naapurille) ?
entä kannattaa itse vetää puskurein jotain "pohjaväriä" niin näkis vähän peilaako... ?
Eipä oo koskaan tullu ku sprayt hioo kunnolla. Tietty parempi jos ei maalaa spraylla, mutta milläs sitte näet peilaako vai ei?AkiVaa kirjoitti:älä vedä sprayllä, ettei tule yllätyksiä maalauksessa...
Noinhan ne jossain gti:n tai spinnerin maalausartikkelissa kehotti, että spraylla tarkastetaan pohjatöiden hyvyys. Mitäs tuo 'kiiltomusta' tarkoittaa käytännössä, bilteman hyllyltäkö haetaan kiiltävää mustaaJube kirjoitti:Eipä oo koskaan tullu ku sprayt hioo kunnolla. Tietty parempi jos ei maalaa spraylla, mutta milläs sitte näet peilaako vai ei?
Kiiltomustaa vaan, kokemusta on....
Ei oo kyllä koskaan kiehunu hiontaväri ku on hiottu sprayt kunnolla ennen pohjamaalausta.
Joo, elikkä jostain varaosaliikkeestä kiiltävää mustaa.veskola kirjoitti: Noinhan ne jossain gti:n tai spinnerin maalausartikkelissa kehotti, että spraylla tarkastetaan pohjatöiden hyvyys. Mitäs tuo 'kiiltomusta' tarkoittaa käytännössä, bilteman hyllyltäkö haetaan kiiltävää mustaaniistä kun ei oikein koskaan tiedä.
Olkaas varovaisia sen happo- ja sinkkimaalin päälle suihkimisen kanssa, siitä tuntuu kaikki sprayt kyllä kiehuvan.
Ja mikä mersussa ja sen purkamisessa ja kasaamisessa onkin kivaa että palaset loksahtelevat paikoilleen,joskus japsien kanssa tuntui että esim. ovipahvin pystyi irrottamaan kerran,sen jälkeen muovinastat rikki.Laitas uusia kuvia..ja jos joskus auto tulee myyntiin niin Daimler on varauslistan nro.1!!epk kirjoitti: täys läpikäynti tästäkin piti tehdä, on se vaan niin mukavaa
Riippuu taas vähän tapauksestaDaimler kirjoitti: Ja mikä mersussa ja sen purkamisessa ja kasaamisessa onkin kivaa että palaset loksahtelevat paikoilleen,joskus japsien kanssa tuntui että esim. ovipahvin pystyi irrottamaan kerran,sen jälkeen muovinastat rikki.
Nythän onkin kyseessä ruosteettomat ja 1904 syntyneeltä ensimmäiseltä omistajalta hankituista autoista kyseAki H. kirjoitti: Riippuu taas vähän tapauksesta. Itselläni on kokemusta molemmista ja kyllä ne tuppaa hajoamaan samallatavalla
.
Kiiltävä saattaa kiehua automaalin alla. Laita mattamustaa. Se ei kiehu vaikka sen jättääkin alle. Mattamusta on märkänä kiiltävää joten sillä näkee peilauksen ihan siinä missä kiiltävälläkin maalilla.Jube kirjoitti: Puskureihinhan voit "pakkelikohtiin" ja saumoihin vetää ihan vaikka spräyllä kiiltomustaa niin sillä näet hyvin peilaako. Sitten tietty hiota vaan sen mataksi ennen ku vedät hiontavärin...