nokka-akseli probleema M116 ja M117
Re: nokka-akseli probleema M116 ja M117
Nostellaanpa vanha ketju taas esille.
Onko kukaan kokeillut hiotuttaa nokkakeppiä? Olis aika reilusti edullisempaa kuin uusia nenäkeppejä alkaa tilaamaan... Asia tuli mieleen lähinnä kulumien ehjäämiseksi, mut miksei myös lisänoston toivossa.
Onko kukaan kokeillut hiotuttaa nokkakeppiä? Olis aika reilusti edullisempaa kuin uusia nenäkeppejä alkaa tilaamaan... Asia tuli mieleen lähinnä kulumien ehjäämiseksi, mut miksei myös lisänoston toivossa.
Sopuhintaan saa hipun sontaa
Re: nokka-akseli probleema M116 ja M117
Nokkavaivaa oli aikoinaan ainakin 230, 260 ja 300 koneissa paljonkin. Siis puhun nyt -86 ja eteenpäin. Tuskin nämä vanhemmat sen kummempaa rakettitiedettä ovat. Tuolloin niitä ainakin lähetettiin Lahteen (Lahden seudulle) olevaan koneistamoon, joka taisi homman ja tuli valtavasti halvemmaksi kuin uudet kepit. Nyt puhutaan 90-l alusta, markka-ajasta... liekö pajaa enää pystyssä. Nimi on unholassa.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Re: nokka-akseli probleema M116 ja M117
Ebaystä saksasta uusi tarvike nokka m117:aan n. 150-200€... + posti...
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=m116+no ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=m116+no ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: nokka-akseli probleema M116 ja M117
R-koneistus Keravalla on hionut nokkia ainakin muihin autoihin, että kannattanee kysäistä sieltä.Jari_N kirjoitti:Nostellaanpa vanha ketju taas esille.
Onko kukaan kokeillut hiotuttaa nokkakeppiä? Olis aika reilusti edullisempaa kuin uusia nenäkeppejä alkaa tilaamaan... Asia tuli mieleen lähinnä kulumien ehjäämiseksi, mut miksei myös lisänoston toivossa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: nokka-akseli probleema M116 ja M117
Juu, tuolla kyseisessä paikassa olen teettänyt virinokkia vag koneisiin ja ne on ainakin osoittautuneet toimiviksi. Noissa tosin on vähemmän liikkuvia osia kuin mersun venttiilikoneistossa. Kenties pitäisi tarkentaa kysymystä, että kuinka mersun keinuvipumekanismi suhtautuu perusympyrän pienentämiseen? Aiheutuuko ennenaikaisia kulumisia tai muuta huomioitavaa.slsl77 kirjoitti:R-koneistus Keravalla on hionut nokkia ainakin muihin autoihin, että kannattanee kysäistä sieltä.Jari_N kirjoitti:Nostellaanpa vanha ketju taas esille.
Onko kukaan kokeillut hiotuttaa nokkakeppiä? Olis aika reilusti edullisempaa kuin uusia nenäkeppejä alkaa tilaamaan... Asia tuli mieleen lähinnä kulumien ehjäämiseksi, mut miksei myös lisänoston toivossa.
Dbilaksen sivuilla olis tarjolla virinokkia, tosin hiottuja nekin. Ei ollut mainintaa että pitäisi muita osia vaihdella. Eli ei ole haittavaikutuksia, tai niitä ei haluta mainostaa

Sopuhintaan saa hipun sontaa
Re: nokka-akseli probleema M116 ja M117
Minä löysin tälläisen 272 asteisen nokka-akselin 11,2 nostolla. Juurikin tuon DBilas - sivustolta. Oli maininta uudelleenhiotusta.
Mutta minusta nuo speksit on vähän vajavaiset. Tarkoittaako tuo 272 astetta nyt sitten imu vai pakonokan avausta, vai onko molemmat samanlaisia? Olen kyllä noitten jenkkikasien virinokissa nähnyt vähän tarkempiakin tuoteselosteita kun vaan yhden asteluvun ja noston ilman yksikköä....
Mutta minusta nuo speksit on vähän vajavaiset. Tarkoittaako tuo 272 astetta nyt sitten imu vai pakonokan avausta, vai onko molemmat samanlaisia? Olen kyllä noitten jenkkikasien virinokissa nähnyt vähän tarkempiakin tuoteselosteita kun vaan yhden asteluvun ja noston ilman yksikköä....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: nokka-akseli probleema M116 ja M117
Jou, ainakin jenkkien nokissa eniten kertoo paljonko asteet ovat @0.050 tuuman nostolla. eli onko jyrkkä vai loiva keppi sitä ei kokonaisasteet kerro, eli nouseeko pikkuhiljaa ja on vain vähän aikaa auki vaiko nousee nopeasti, on kauan auki ja laskee nopeasti.
Vanhoissa virinokissa on monesti paljon asteita ja loivuutta, täten overlappia ja ylimääräistä röplätystä ja pauketta pakoäänessä. Moderneimmissa on pakosalla enempi asteita ja nokkien profiili jyrkempi.
Mulla muuten olisi ylimääräisenä 116:n nokat, itseasiassa koko kannetkin 3,5 litrasesta.
Vanhoissa virinokissa on monesti paljon asteita ja loivuutta, täten overlappia ja ylimääräistä röplätystä ja pauketta pakoäänessä. Moderneimmissa on pakosalla enempi asteita ja nokkien profiili jyrkempi.
Mulla muuten olisi ylimääräisenä 116:n nokat, itseasiassa koko kannetkin 3,5 litrasesta.
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Re: nokka-akseli probleema M116 ja M117
Ilmeisesti tälläinen remontti alkaisi olla ajankohtainen myös minun SEC:ssä. Oireena kalkattava venttiili vasemman puoleisessa sylinteririvistössä. Lisäsksi tyhjäkäynti on talviseisonnan jälkeen ollut epätasaista, en sitten tiedä voisiko se johtua tästä vai ennemmin sytytyspuolesta? Avasin venttiilikopan kannen ja tälläinen näky sielä odotti.
Nokissa näkyviä uurteita ja pinta epätasainen kynnellä koettaessa. Nyt tarkkaan katsoen tuosta kuvasta näyttää ainakin yhdessä nostajan päällä olevassa urassa näkyvän kulumaa.
Ajattelin antaa remontin koneistamon tehtäväksi, kun oikein itse viitsisi tällä autolla harjoitella. Osat olisi tarkoitus hommata itse, ja Saksasta jo tilasin tarvike nokka-akselin ja keinuvivut Vehon kautta, kun en oikein päässyt selvyyteen oikeasta varaosanumerosta. Mitähän muuta kannattaisi uusia samalla? Ilmeisesti nuo öljyputken kiinnikkeet täytyy ainakin tilata. Olisiko mielestänne järkevää samantien läpikäydä myös oikea puoli, joka ei ainakaan vielä äännä?
Nokissa näkyviä uurteita ja pinta epätasainen kynnellä koettaessa. Nyt tarkkaan katsoen tuosta kuvasta näyttää ainakin yhdessä nostajan päällä olevassa urassa näkyvän kulumaa.
Ajattelin antaa remontin koneistamon tehtäväksi, kun oikein itse viitsisi tällä autolla harjoitella. Osat olisi tarkoitus hommata itse, ja Saksasta jo tilasin tarvike nokka-akselin ja keinuvivut Vehon kautta, kun en oikein päässyt selvyyteen oikeasta varaosanumerosta. Mitähän muuta kannattaisi uusia samalla? Ilmeisesti nuo öljyputken kiinnikkeet täytyy ainakin tilata. Olisiko mielestänne järkevää samantien läpikäydä myös oikea puoli, joka ei ainakaan vielä äännä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.