Tuontiauton viritykset Suomioloihin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ajatelkaapas jos tehtaalta lähtisi erilaiset mallit joka maahan niin vois teettä "pikkasen" ylimääräistä työtä, eli kyllä ne saksan mersut on ihan samaa tavaraa ku "suomiautot". Tosin parempikuntoisia koriltaan usein...

Lohkolämppäri kylkeen, nesteet samalla uusiksi ja kovaa ajoa.
Jos ei halua puhkoa loksuja niin e-hyväksytyt vilkkupeilit vaan kiinni. Maksaa completosilla 50€.

Jos joku jobbari selvittää kuinka erilaisia ne on jne. jne. niin parempi kävellä naapuriliikkeeseen :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
vexi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 03.09.2005 15:03

Tuontiauton sivuvilkut.

Viesti Kirjoittaja vexi »

Laitoin jo kohta vuosi sitten 202 (c 250 d 1994) auton sivuvilkut etulokasuojan
listoihin,listojen alla on valmiina 12 mm reiät,ei tarvi porailla reikiä ruostumaan
katsastusmies tosin vähän vihjasi,että harmi olisikin porata reikiä ruostumaan.
Käytin alkuperäisiä vilkkuja sakarat vaan pois ja reikä listaan tuli ihan jees homma, harmi kun ei ole kuvia nyt laittaa.PS.Olempa ollut autoon tosi tyytyväinen,että kyllä vain kannatti saksasta hakea.Muuten kaikki samat varusteet kuin suomi autossakin paitsi,että hyvässä kunnossa kaikin puolin.
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

No nyt sain juuri äsken asennettua tuontiauton tärkeimmän jälkiasennus varusteen eli Suomen kilvet ruuvailin paikalleen :D
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Rouva lähti juuri töihinsä tuontimercedeksellä ja jätti oman suomi-tdi-passattinsa liekaan pihaan...se mikä noista (tuonti-)autoista muuten puuttuu niin pahvi syyläriltä!!! -32.8 tähän saakka meidän nurkissa "pahin" keli, hyvin tarkenee tuontiautossa(kin).
mbe220d
jamavi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 23.10.2003 19:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jamavi »

Mulla oli 2000 Saksasta ostetussa c:ssa mersun oma akku, 55ah muistaakseni ja sillä pärjäsin tuonne 2003 talveen. Veikkaan että silloinkin oli akun elinkaari lopussa. Ilman lohkoa auto käynnistyi -25 asteen pakkasessakin, mutta tuossahan on kyse bensavehkeestä...
............................................................
C180T (202 farkku) -96 Esprit
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Jarno.v kirjoitti:Laturi ja akku yleensä kannattaa vaihtaa, ainakin dieseleissä.
Saksassa ~60ah akku ja 55a laturi(w124), suomessa ~80ah akku ja ~70a laturi. Tietysti riippuu mallista.
Sitten ei ole penkinlämmittimiä tms. mutta akun(ainakin) ja laturin vaihdolla pärjää hyvin.
Mun saksantuonnissa ainakin on penkinlämmittimet, kierukka pissapojan säiliössä sekä sähkövastukset letkuissa, 140A laturi ja lämmittimestä tulee 30 asteen pakkasessa muutaman kilometrin ajon jälkeen kuumaa! että sillain! :evil:
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Vastaa Viestiin