Joo, kyllä E-sarjan jarruongelmilla on varmasti osansa myynnin laskussa..ja osansa on myös varmasti sillä että Audi sattui tuomaan A6:sensa juuri sopivaan väliin mm E-sarjan jarruongelmat huomioiden..jusamb kirjoitti:Luvut on muistaakseni kokonaismyynti kaikki mallit. Ja kyllähän mallisarjojen elinkaaret tuovat muutoksia näihin lukuihin. E-sarjan myynnin laskuun Saksassa on osasyyllisenä sähköjarrujen takaisinkutsu. Jos asiakkaalle tulee mielikuva että jarruissa on jotain ongelmia, niin merkki/mallisukollisuus joutuu koville. Autobaanalla 200 mittarissa ei viitsisi miettiä että toimiiko jarrut vai ei.
Tämäkin osoittaa varsin hyvin miten paljon autokaupassa pelataan mielikuvilla. E-sarjan jarruongelmat olivat/ovat varmasti todellisia..mutta väitän että niiden vakavuus sai ihmisten mielissä varmasti ihan valtavat mittasuhteet totuuteen nähden. Totuus kun kuitenkin lienee se että ongelma oli, se havaittiin ja korjattiin. Riskiryhmään kuuluvat jo myydyt autot kutsuttiin pajalle ja korjattiin..muiden osalta heikkous korjattiin jo tehtaalla.
Muistan jostain lukeneeni että ensi vuonna tulevassa E-faceliftissä palattaisiin jarrujen osalta takaisin perinteisempään ratkaisuun?! Jos ja kun näin on niin olisi mielenkiintoista tietää onko paluun syynä TODELLISET tekniset jarruongelmat VAI halu vaikuttaa ihmisten mielikuviin?!
Meinaan vaan että vaikea uskoa että em jarrutekniikka olisi NIIN ihmeellistä tekniikkaa ettei siihen järkevää ratkaisua kyettäisi nykytiedoilla keksimään..


