124 D Hytkyy vaihdetta vaihdattaessa, NYT TOIMII !!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 721
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

jartuo kirjoitti:Renkaatkin ainakin pitäisi olla asianmukaiset, ostin tuossa heinäkuussa Nokian NR2:t muistaakseni ne on 205/15/65
Hytkyikö edellisillä renkailla? Itellä sellaiset kokemukset että kuluneilla 195/65/15 renkailla hytkyi,uudet samanlaise alle ja kaikki oli jälleen kunnossa,oli selkeä merkki milloin renkaanvaihto ajankohtaista :twisted:

Kokeile heittää talvirenkaat alle,niillähän se selviää?
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Etsi haulla mun kirjoittama juttu: 124 300D hytkyy taas kun kesärenkaat alla.

Nopeat kommentit asiasta:
Lähipiirissä 2 300 D:tä 86 ja88- malliset. Vanhempi(500 tkm) hytkyy helposti jos ei ole tarkka vaihdoissa. Kuluneilla kesärenkailla ajo melko hankalaa ainakin vieraammalle, mutta ei se kellekkään kivaa ole. Talvirenkailla meno melko ok, muttei läheskäöän täydellistä.
Uudempi (88), ajettu 620 tkm. Ei hytky mitenkään, ei edes huolimattomalla vaihtamisella, eikä millään renkailla-ajaminen on nautinto todellakin!
Itse en tiedä onko uudemmassa pumpussa nk. nykimisen esto, jossain vuosimallissa se kuitenkin vaihtuu. Joku voisi valaista asiaa. Milloin nykimisen esto tuli vai onko pumpuissa jotain muuta pientä eroa?
Epäilen, että sun auto on vuosimallia 85-88 alkupuoli. Jos puslat, kardaanit ym. ehjät. Niin mä epäilen Kytkinlevyä. Kenties autollasi on ajettu esim. 400-600 tkm. ja siellä on alkuperäinen kytkin kuoleentunein jousin. Itse en usko moottorin tukikumin vaikuttavan asiaan mitenkään. Kaasuvivuston iskari voi auttaa hieman pompotteluun. Ja sen voin sanoa, että sen ei kuulu pomppia Todellakaan, se ei ole ominaisuus. Ja kun ei pompi niin sit se on vasta sellainen kun mersun pitää olla. Eihän kukaan olisi uutena koeajettuaan ostanut noin vaikeasti hytkyvää autoa. Ei se kytkinkorjaus paljon maksa, ja on sen jälkeen varmasti kunnossa pitkään. Ja toivottavsti myös hytkyntä loppu.
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Kannattaa katsoa kartaanin ja vaihdelaatikon välinen kuminivel. Omassa aivan romuna ja vaihdon jälkeen muuttui auto paljon parempaan. Samoin kun laitoin kaasuvivustoon iskunvaimentimen, en tiedä kuka ja koska oli otettu pois
Avatar
ajs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 06.09.2005 15:47
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja ajs »

kuulemma se uudempi/tehokkaampi :D 200d on tuon asian suhteen paljon parempi,kertoili kaveri jolla on ollut uudesta molemmat versiot.
hiljaa hyvä tulee,jos tulee....
liian monta subarua..
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Minkäs hintainen tuo kaasuiskari mahtaa olla Vehossa?
Motonet ei taida sitä tunnistaa ja KL:ssä hinta nousee postikulujen kanssa.
Kytkin remppa vaatisi ainakin tallin joten aloitetaan helpoimmasta päästä.
Avatar
Ilpo L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

jartuo kirjoitti:Minkäs hintainen tuo kaasuiskari mahtaa olla Vehossa?
...en tiiä vehon hintoja, mutta Oulussa MB- Osassa on hinta 22 ekua.

Kannattiko laittaa uusi tilalle...jaa-a

:?:
Viimeksi muokannut Ilpo L, Ma 19.09.2005 08:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PLAY LOUD

V12
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

hintainen

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...nykyään kannattaa ostaa osat jotka kuluu ja menee usein vaihtoon VEHOLTA ...joo on kalliita ...mutta niillä on ollut jo n.3 vuotta KAHDEN VUODEN varaosa takuu ...mietitäänpä esin hihnan kiristimen iskaria ...jos ajat kaksi vuotta niin varmaan poikii ...ja eiku osa kuitin kera vehoon ...ja tehtaan laskuun uusi peliin ...niitä on paljon muitakin osia jota menee vaihtoon 2 vuoden sisällä ...eli se niin sanotusti kallis osa tulee loppupelissä halvimmaksi ...siispä hockey saukkosen sanoin ...miettikääpä sitä :D
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Kävin ostamassa kaasuiskarin pumpun vivustoon.
Hitto homma ratkesi sillä, nyt ei enää tarvitse leikkiä välikaasuilla vaihteiden vaihtamisessa. En kyllä olisi uskonut siitä apua olevan
Kiitoksia kaikille avusta ja todella hyvistä arvauksista !!! :D :D
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

jartuo kirjoitti:Kävin ostamassa kaasuiskarin pumpun vivustoon.
Hitto homma ratkesi sillä, nyt ei enää tarvitse leikkiä välikaasuilla vaihteiden vaihtamisessa. En kyllä olisi uskonut siitä apua olevan
Kiitoksia kaikille avusta ja todella hyvistä arvauksista !!! :D :D
Yhdyn edelliseen "puhujaan" :wink:
en minäkään uskonut tuon kaasuvivuston iskari vaikuttavan hytkyntään.....mutta tulin silti hankkineeksi tuon iskarin->auto ei todellakaan hytky niin paljon kuin ennen-> auto kulkee taas melkein kuin uusi 8)
Avatar
spectre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 16.08.2005 22:05
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja spectre »

Näyttäis olevan Motonetissäkin noita...

KAASUJOUSET MERCEDES W124 MALLI 85--95
W124-Diesel Kaasuvivustoon (ei Turbo/E-sarja). . . . . . . 12-8943 15.90 ???
W124 300d -88
Avatar
JuMu S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 09.08.2005 16:26
Paikkakunta: Itä

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Oman 200D:n hytkyminen parani hiukan sen kaasupumpun vaihdolla, mutta edelleenkin saa tarkkana olla vaihdoissa ja kaupunkiajossa. Ei siihen vaan vieläkään osaa tottua, kun kerran kaikki muunkinmerkkiset kardaanivetoiset on ihan siivosti käyttäytyneet.

On meillä toi vellominen sen verran hidasta taajuudeltaan, että uskoisin vian löytyvän vaihteiston takapään kiinnityksestä. Moottorin kumityynyjäkin olen epäillyt, mutta kyllä silloin käsitykseni mukaan kone heiluisi paikallaan kaasutellessakin, ja heiluminen olisi aika tavalla nopeampaa. Taka-akseliston pusliakin olen koittanut rengasraudalla väännellä, mutta kunnossa tuntuvat nekin olevan. Täytyypä joskus taas perehtyä aiheeseen kun auton montulle saa.

Jossakin olen muistini mukaan nähnyt säätö-ohjeitakin siihen vaihteiston kiinnityskumiin, vai ovatko jotain isomman moottorin mukanaan tuomia herkkuja??
Avatar
spectre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 16.08.2005 22:05
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja spectre »

Huomasin tossa juuri katsottuani pellin alle, ettei siellä ollut tuota kaasuvivuston iskaria ollenkaan :shock: Pitääpä käydä ostamassa heti alkuviikosta sellainen ja yrittää laittaa se paikalleen. Ei ihme että hytkyy TODELLA paljon vaihteita vaihtaessa ja kiihdyttäessä...!!!
W124 300d -88
Avatar
mikajamersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja mikajamersu »

Ja eikun Bonanzaa poistamaan. Taidan ite tehä saman kun te muutkin
ongelmasta kärsivät omani kyllä parani 90% kun laitoin koko takapään
risukon uusiks, mut pientä häiritsevää hetkutusta vielä jäljellä :lol:
onko pakko jos ei halua...

Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lisäponantsapiiri auttaisi, mutta niitä ei saa enää uusia mistään.
wiimax.fi
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

ajs kirjoitti:kuulemma se uudempi/tehokkaampi :D 200d on tuon asian suhteen paljon parempi,kertoili kaveri jolla on ollut uudesta molemmat versiot.
Pänvastainen kokemus täällä. Oma ex -85 malli oli aina helppo ajaa. Ei nytkynyt kuin tahallaan yrittämällä. Isän edesmennyt -91 oli taas kamala kenguru. Siihen vaihdettiin kaikki mahdollinen joustava voimalinjaan(takalavetin kumit, moottorin ja lootan kannattimet, kytkin, kaasuvivun iskari, kardaanin laipat) eikä mikään auttanut.Kytkin vaikutti hieman ,muut ei havaittavasti.
Tuossa vanhemmassa oli jousitettu se pystysuorassa oleva kaasuvivuston osa. Uudemmassa se oli jäykkä. Tuo jousi vaikutti siten, että kaasua painaessa pumpun vipu liikkui rauhallisesti, ikäänkuin hieman jäljessä.
E 290TDT Avantgarde
Vastaa Viestiin