Terve
Mikäs mahtaa olla vikana kun vaihtaa vaihdetta niin tulee sellainen hytkyn hytky fiilis vaikka miten koittaa vaihtaa tasaisesti.
Aiempi omistaja oli vaihtanut taakse kaikki taakse uudet puslat ja "koiranluut"
Kaikki jouset on vaihdettu ja edessä on uudet iskarit
Tänään vaihdoin pelkääjän puolelle uuden moottorinkumin ja huomenna kuskinpuolelle
Ei tuntunut siitäkään olevan mitään apua, mikä neuvoksi?
Eikait se kuulu "vakio varusteisiin"
Viimeksi muokannut jartuo, Ti 04.10.2005 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä uskoisin et kytkimestä johtuu!Itellä ollu parissa mersussa sama vika.Kytkinlevyssä olevat jouset on venyneet ja antaa liian helposti periksi.Siitä tulee juuri kuuvaamasi ongelmat.
jartuo kirjoitti:Tämä on sellaista jos vaikka ajaa kolmosella tasaisella ajolla ja päästää kaasusta ja heti perään painaa kaasua niin johan hytkyy oikein kunnolla.
No tämä karsii mielestäni sen kytkinlevyn pois kohteista....
j.t.v kirjoitti:Kyllä uskoisin et kytkimestä johtuu!Itellä ollu parissa mersussa sama vika.Kytkinlevyssä olevat jouset on venyneet ja antaa liian helposti periksi.Siitä tulee juuri kuuvaamasi ongelmat.
Isälläni on w124 300D -91 manuaali, ja siihen laitettiin uusi kytkin, eipä ravistaminen loppunut. Kaksoismassavauhtipyörässä oli kyllä aika erikoista klappia... johtuneeko siitä sitten.
jartuo kirjoitti:Aika paljon tuntuu olevan erillaisia vaihtoehtoja, pahus ajattelin saman vian omaavia olevan vaikka miten paljon
oonhan noita paljon joissa manuaali
kun joka paikka on kumien varassa niin helpsti hytkyy [ainakin vieraalla kuskilla ] tasauspyöraston välys /kartaanin etu kumi /moottorin kumi tyynyt / kyllä kytkin levynjouset vaikuttavat eniten
moottorin tyynyt jos menee pas2, sillon hytkyy ja vatkaa koko autoa niin prkl:sti. jos ne on vaan kuluneet, ni vatkaa tyhjäkäynnillä kylmänä, mutta jos kunnolla hajoaa ni vatkaa vaan ajaessa. se tosiaan on aika hirveetä vatkausta . eli konepellin alle tutkimaan tilanne.
mazza kirjoitti:moottorin tyynyt jos menee pas2, sillon hytkyy ja vatkaa koko autoa niin prkl:sti. jos ne on vaan kuluneet, ni vatkaa tyhjäkäynnillä kylmänä, mutta jos kunnolla hajoaa ni vatkaa vaan ajaessa. se tosiaan on aika hirveetä vatkausta . eli konepellin alle tutkimaan tilanne.
mistä näkee onko moottorin kumityynyt romut?
hytkyy meinaan aika reilusti mullakin tuo auto (tosin w201).....nyt hytkyy tosin hiukan vähemmän kun on tottunut entä mistä johtuu sillonkun kone on lämmin ja pitäis lähtee ykkösellä liikkeelle niin auto rytkyttää? siitä olisi kiva päästä eroon, nykyään kyllä lähden melkein aina 2 vaihteella
Malm kirjoitti:Mottoria pitäisi kai pystyä liikuttamaan suht vapaasti sivusuunnassa kädellä kokeiltaessa jos tyynyt ovat kunnossa, moottori sammuttettuna siis
Mulla vaikutti eniten taka-kelkan etummaiset isot kumipuslat.Kytkinremppa ehkä vähensi vähän nytkytystä mutta kyllä se vieläkin esim. muijan ajossa pienemälle pykältäessä nytkyy.Sanoisin että manuaalivaihteisen mersun ominaisuus,ei vika.
Ok, kaikki takakelkan kumit on vaihdettu, enkä viitsi turhaan ostaa toista moottorinkumia, koska en oikein usko vian niissäkään olevan. Tosin voinhan vielä tarkistaa kuskinpuolen kumin kunnon jos siinä sattuisi löytyvän jotain näennäistä vikaa.
Pakko kai sitten kallistua tuohon kytkinlevyn puolelle, vaikka en sitä aluksi uskonutkaan.
Se on ihan totta, että Mersut on hieman hytkyjä luonnostaan, mutta katsotaan kun olen vaihtanut kytkinlevyn tuossa talven pimeinä iltoina auttoiko vaihto ja kuinka paljon.
eräässä 124:sessa oli hirvee hytkyntä, vaihettiin siihen sitte moottorin tyynyt, rättikumet ja kaikki puslat/kumet perään. no, kyllähän se rauhottu, mutta renkaat on niin löysärunkoset että sieltäki vielä tulee tosi pientä hytkettä . korkearofiilirenkaita ei tueta
Dieselpower kirjoitti:kaasuvivuston iskari on ensimmäinen katsottava kohde.
Ja noissa iskareissa on eroja: jotkut vastustavat vain toiseen suuntaan, toiset molempiin. Myös siinä tuntuu olevan eroja, kuinka pitkän matkan iskarin vartta voi liikuttaa ennenkuin se alkaa vaimentamaan.
Tarvike ei ollut originaalin veroinen.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
mullakin hytkyy samalla lailla! en pysty sanoon mistä se tuleem kuitenkin kyseessä on sellainen kumimainen jousto, jotenkin voimansiirrosta. kardaanin kuminivelet on vaihdettu, moottorin kumit on vaihdettu, takakelkan kumet on vaihdettu, renkaat on vaihdettu, kaasuvivuston pilsteinikin on vaihdettu. enää vaihtamatta on vaihdelaatikon kumetyyny ja sit se kytkin... eikö kukaan oo muka korjannu tota ärsyttävää bonanza nytkyämistä? kyllä ny luulis, että kun ton auton on joku kaupasta ostanu, niin se bonanza ois jääny sinne kaupaan, eikä tullu mukaan...
No mulla on ihan samat ilmiöt kuin sinullakin pera8x
Pirullinen vika sanon minä, kyllä sen kanssa just itse pärjää, mutta auta armias jos joutuu lainaamaan sitä työkavereille niin saa kyllä kuulla Bonazasta niin kauan kuin mersu näkyy parkkihallissa