peteracing raottaa tallin ovea...
Katsastusasemallahan ne kertoo et voiko koneen vaihtaa vai ei.
Mun käsitys ko. tapauksista:
peteracing: jos moottori on kanta-autosta(niinku oletettavasti on, eli kori ym. vaihdettuja osia) niin eipä taida koneen vaihto onnistua, turbon laittaminenhan rinnastetaan kans moottorin vaihtoon, mutten tiedä tuleeko siitä prosentteja et se EHKÄ voi onnistua.
petehri:Muistaakseni moottorista tulee prosentteja about 15, nii sillonhan ois mahollista se kone vaihtaa(mutta periaatteessa ei kovin paljoa apulaitteita yms.)
Mutta kyllä ne katsastuskonttorilla kertoo jos tosissaan kiinnostaa.
Mun käsitys ko. tapauksista:
peteracing: jos moottori on kanta-autosta(niinku oletettavasti on, eli kori ym. vaihdettuja osia) niin eipä taida koneen vaihto onnistua, turbon laittaminenhan rinnastetaan kans moottorin vaihtoon, mutten tiedä tuleeko siitä prosentteja et se EHKÄ voi onnistua.
petehri:Muistaakseni moottorista tulee prosentteja about 15, nii sillonhan ois mahollista se kone vaihtaa(mutta periaatteessa ei kovin paljoa apulaitteita yms.)
Mutta kyllä ne katsastuskonttorilla kertoo jos tosissaan kiinnostaa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
konttorilta...
no nyt o sit kävästy konttorilla noitten coupen papereitten kanssa..
ainakaan mitään ei roiku perässä ja minkäänlaista estettä rekisteröintiin ei ole. kysyin mahdollisesta tekniikan vaihdosta ja siellä meinattiin ett se onnistuu vaikka prosentit menee yli,todennäköisesti maksamalla tommosen -84 coupen tuontivero. täytyy vielä tarkistaa ajoneuvohallintokeskuksesta. paljonkohan se vero sit tommoseen ois?? onko kukaan tuonu?
niin ja siinä rekisteri otteessa lukee:
erik.ehdot: vaihdettu kori coupe 230c-123c.
korjattu ja muutettu auto,vaihdettujen osien määrä 49 prosenttia.
ainakaan mitään ei roiku perässä ja minkäänlaista estettä rekisteröintiin ei ole. kysyin mahdollisesta tekniikan vaihdosta ja siellä meinattiin ett se onnistuu vaikka prosentit menee yli,todennäköisesti maksamalla tommosen -84 coupen tuontivero. täytyy vielä tarkistaa ajoneuvohallintokeskuksesta. paljonkohan se vero sit tommoseen ois?? onko kukaan tuonu?
niin ja siinä rekisteri otteessa lukee:
erik.ehdot: vaihdettu kori coupe 230c-123c.
korjattu ja muutettu auto,vaihdettujen osien määrä 49 prosenttia.
power is nothing without control...
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Re: konttorilta...
Voi olla kallis paukku nuo verotpeteracing kirjoitti:no nyt o sit kävästy konttorilla noitten coupen papereitten kanssa..
ainakaan mitään ei roiku perässä ja minkäänlaista estettä rekisteröintiin ei ole. kysyin mahdollisesta tekniikan vaihdosta ja siellä meinattiin ett se onnistuu vaikka prosentit menee yli,todennäköisesti maksamalla tommosen -84 coupen tuontivero. täytyy vielä tarkistaa ajoneuvohallintokeskuksesta. paljonkohan se vero sit tommoseen ois?? onko kukaan tuonu?
niin ja siinä rekisteri otteessa lukee:
erik.ehdot: vaihdettu kori coupe 230c-123c.
korjattu ja muutettu auto,vaihdettujen osien määrä 49 prosenttia.

- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
verot..
no en mä usko ett ihan kauhee vero voi tommosessa olla... kuitenki -84 auto ja 230 koneella.
power is nothing without control...

...jos osia on vaihdettu 50 prosenttia tai enemmän rekisteröinnin jälkeen, auto verotetaan uutena autona.
Auton käyttöönotto edellyttää veron maksamisen lisäksi katsastamista uutena autona eli ns. rakennettuna ajoneuvona, jolloin auton on täytettävä uuden auton tekniset vaatimukset.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: verot..
semmonen 30000€peteracing kirjoitti:no en mä usko ett ihan kauhee vero voi tommosessa olla... kuitenki -84 auto ja 230 koneella.

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
Re: konttorilta...
no se meinas kuitenki se kaveri siellä ett noi jutut o vähä muuttunu sillo ku tuli tuo uus autovero homma... no ihan sama,mä voin ajella vaikka radalla tai vaikka historic rallia....tai työmatkoja
ilman kilpiäkin. soitan huomenna sinne akeen ni se selviää... ei ton hintasessa autossa oo mitään väliä vaikka työtäs puun alle. tai sit ostaa puurolahon w123:sen isolla bensakoneella ja taas vaihtaa kopan 


power is nothing without control...
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
verot...
oli näköjään menny jollaki veroa tommosesta 627€...215 ajetusta. eipä paha jos tommosella selviää. tulee vuoden diisseliverossa takas 

power is nothing without control...
Re: verot...
Luepas tarkemmin PM:n pasteama tekstinpätkä.peteracing kirjoitti:oli näköjään menny jollaki veroa tommosesta 627€...215 ajetusta. eipä paha jos tommosella selviää. tulee vuoden diisseliverossa takas
Ongelma onkin siinä että katsastuskonttorin pojat harvemmin näitä asioita tietävät.
Jos saat jonkun katsastamaan sen uudella koneella, niin tee se, mutta älä sen enempää hiisku asiasta AKElle.
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Näin on. Ei onnistu tuontiveron maksulla päivittämään bensakoneiseksi.Piste. Jos autosta on vaihdettu yli prosenttirajan, vero menee uuden vastaavan auton mukaan, eli mitään 617€, vaan tyyliin jotakuinkin Juben mainitsema 30 000€. PM kirjoittiPM kirjoitti:![]()
Auton käyttöönotto edellyttää veron maksamisen lisäksi katsastamista uutena autona eli ns. rakennettuna ajoneuvona, jolloin auton on täytettävä uuden auton tekniset vaatimukset.
, ei todellakaan mitään 617€! Muutenhan suomessa olisi sumo cobra-taunuksia v8 jenkkikasilla, kun olisivat maksaneet saksasta tuodun knudsenin mukaan jotain 308,5€....jos osia on vaihdettu 50 prosenttia tai enemmän rekisteröinnin jälkeen, auto verotetaan uutena autona.
Jos jollakin konttorilla menisivät moisen veromokan tekemään, tulisi korjaus AKEn puolelta aika pian. Konttoreiden valvonta on näet aika tiukkaa, kaikki tapahtumat tutkitaan, erityisesti verotusjutut. Siellä nappisetä huomaa, että oho! Nyt ootte pojat tehneet mokan! Peritte veroa 617€, vaikka ois pitäny maksaa 30 000! No, otetaas auton katsastuksessa käyttäneeltä (huom! vaikka omistaja olisi vaihtunut, nykyään!) ne puuttuvat 29 383€ ja autohan vastasi kaikkia direktiivien osia? Ai eikö? No sitten äkkiä kilvet pois, mutta vero maksuun!
Niin...
Niin, mitenkäs meinaat peteracing vaihtaa korin nykyään bensamersuun, kun tuo itsekantavien korien korinvaihto on nykyään veronalaista, eli sama vero paukahtaa, jos laitat suomi-sedaniin coupekorin, kuin jos laittaisit sen bensakoneen tuohon koppaan?
Turbon voi laittaa ilman prosentteja. Tosin: jos vaihtelee moottoriin imu ja pakosarjoja jne, niistäkin voi rokottaa...On nähty...Kaverille tuli peltipakosarjasta (muiden muutosten kanssa lisättynä, ei yksistään) otteeseen 0,5%







Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
niin...
no mä taas muistasin ett turbotus rinnastetaan moottorin vaihtoon... täytyy tarkistaa asia. hankalaahan nää jutut o ku kaikki hommat elää jonkulaista murrosta noitten tuontiverotusten takia.
tarkotin kyll tossa ett ostaa puurolahon coupen...ajatuksissa vaa kirjotin väärin. noita varmaanki löytyy aina välillä...ainaki ruottista,vaihtaa sit vaa numerot. vaikka tämmöstä..
http://www.blocket.se/view/5719780.htm? ... c=1&city=0
no tää o vaa jossittelua eikä tässä vaiheessa mitenkään oleellista, nyt o vaa kauhee into saada tuo näyttään hyvältä.
pikkuvelihän tota kovasti kuolas ett saapa nähä saako tolla koskaan ite ees ajaa...
tarkotin kyll tossa ett ostaa puurolahon coupen...ajatuksissa vaa kirjotin väärin. noita varmaanki löytyy aina välillä...ainaki ruottista,vaihtaa sit vaa numerot. vaikka tämmöstä..
http://www.blocket.se/view/5719780.htm? ... c=1&city=0
no tää o vaa jossittelua eikä tässä vaiheessa mitenkään oleellista, nyt o vaa kauhee into saada tuo näyttään hyvältä.
pikkuvelihän tota kovasti kuolas ett saapa nähä saako tolla koskaan ite ees ajaa...

power is nothing without control...
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Re: niin...
Niinhän se rinnastetaan, mutta ei siitä prosentteja tule. Rinnastus pätee muutoskatsastuspakossa. ---> Jos laitat ahtimen, muutoskatsastuksessa käsitellään asiaa kuin moottorinvaihtoa, eli mallisarjan tehokkaimpaan verrattuna ei saa tulla kuin 20% lisää tehoa, (+20% painoa ja +25% iskutilavuutta)ja turbo on muutoskatsastettava.peteracing kirjoitti:no mä taas muistasin ett turbotus rinnastetaan moottorin vaihtoon...
Puhtaasti asetuksellinen asia, ei prosentinlisäystä.
Muistammehan, että keväästä lähtien on auton alkuperäisten jarrujen tilalle asennetut alkuperäistä paremmat jarrut saanut muuttaa autoon ilman prosenttilisäystä. Nyt on hyvä aika kovasti rakennetun auton omistajan (auton, johon vaihdettu paremmat jarrut ennen kevättä ja ovat merkityt prosenttiluetteloon vaihdetuiksi osiksi) käydä päivittämässä prosenttiosuutta pienemmäksi konttorilla.
Sama "prosenttirankaisematon" muutos koskee ohjauslaitteistoa.
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
hyvä..
hyvä juttu.. kyllähän tommonen kivasti pikku solmulla piristyy(jos joskus tarvetta). onko noita pumppuja myöskin mahdollista ruuvata niinku noita uudempia,elementtejä vaihtaa yms?
kuinka uutta ja tarkkaa tietoo sulla salama o näistä jutuista...sitä vaa aattelin etten tyhjää soittelis tonne akeen ja saatas asiat selvksi täälläkin.
kuinka uutta ja tarkkaa tietoo sulla salama o näistä jutuista...sitä vaa aattelin etten tyhjää soittelis tonne akeen ja saatas asiat selvksi täälläkin.
power is nothing without control...
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
joo..
huomioikaa ruosteettomuus...
Viimeksi muokannut peteracing, Ti 10.01.2006 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
power is nothing without control...
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
nyt..
nyt ois sitte moottori pois ja päästään heti alkuviikosta tilaan uusia osia. lokasuojat näkyy olevan nyt ainoa isompi puute... jospa sitä sit huomenna ottais yhteyden tonne kl:ään. onko kellään kokemuksia noista ett kuinka hyvin istuu?
power is nothing without control...
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
ei näy olevan..
eipä siinä näy olevan...en tiiä sit kuulusko olla ja joskus rapsittu pois. ois se varmaanki estäny noitten runkoaisojen notkahduksen jos sellanen ois paikallaan. itse hinauskoukkuhan o siinä palkin pääsä ett kyllä pitäs kestää repiä. pitää alkaa veteleen suoraan ku tää flunssa hellittää,pistetään sit lisää kuvia.sooppa kirjoitti:Eikö tuossa nokassa tuon hinauskoukun yläpuolella ole kuin tuollanen pellin rimpula?? Ainakin sedaneissa nokalla on kunnon palkki poikittain.
power is nothing without control...
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: ..
70-luvun peleissä se on, mutta 80-luvun malleissa se jo puuttuu (vaihtuvuus ajankohtaa en tarkalleen muista ), mutta omassa 250:sessä joka on rekisteröity 6/81 sitä ei ole.jarski kirjoitti:Joissain w123:ssa ei ole myöskään sitä poikittaispalkkia siinä aisojen välissä, taitaa riippua vähän vuosimallista.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Re: ..
1.10.1980adenauer300 kirjoitti:(vaihtuvuus ajankohtaa en tarkalleen muista )