Väykky ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Meillä vuoti C-malissa esilämmitin. 200 D vm.94 Sitä sai sahata ja hinata. Ilmaa älyttömästi putkissa.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Mikä osa on muovinen palikka ruiskupumpun kyljessä

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Terve,

käynnistysongelmat vain pahenevat. Ensi viikolla pitäisi päästä huoltoon,

Nyt on alkanut tiputtaa dieseliä alleen. Tiputtaa ruiskutuspumpun vieressä olevan mustan mötikän alta. Onko siellä alla jokin litos mihin myös sopii O-rengas? Vai pitääkö yleensä vaihtaa koko mötikkä, mikä sitten lieneekin. Arvattavasti hintava.

Miten muuten musarjan saa irti tuloputkesta näppärästi? Näyttää olevan hankala paikka saada sormiaan mahtumaan. Millainen kiinnitys mahtaa olla.

Imusarjaan kannattaa varmaan vaihtaa tiiviste jos se joudutaan irrottamaan, mutta onko tuossa tuloputkessakin jokin tiiviste joka tulisi vaihtaa?

Näköjään tässäkin auttoi kun antaa ajan kulua niin vika alkaa paikallistumaan. Dieselin läiskät pihasta vain pitää jynssätä pois.

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Vika korjattu - sammutinventtiilin tiiviste vaihdettu

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Terve,

taas käynnistyy. Tai ainakin tänään käynnistyi.

Vika oli sammutinventtiilin ( sammutusventtiili, shut off valve lukee pussin kyljessä) ruiskupumpun sisään menevän liitoksen tiivisteessä.

Sammutusventtiilissä on viisi yhdettä: kolme ulkopuolisille polttoaineputkille, yksi pumpun sisään menevä ja sähköliitin. Kaikissa on o-renkaita. Minulla vuoti se joka menee pumpun sisälle.

Sammutusventtiili on kiinni kahdella ruuvilla joita ei heti meinaa löytää, koska niitä ei näe juuri. Torx-avain käy.

Helppo vaihtaa kunhan saa kätensä mahtumaan alueelle. En purkanut juuri mitään isompaa pois ympäriltä.

Vaihdon jälkeen sai sahata kauan, että putket täyttyivät. Onneksi ei usko loppunut. Välillä piti akku ladata.

Kiitoksia kaikille vastanneille.

Tiiviste maksoi alle 2 eur.

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Vastaa Viestiin