Väykky ei käynnisty
Väykky ei käynnisty
Elikkäs väykky (300 turbodiesel -98 ) ei aamulla käynnistynyt, starttasi laiskasti ja sitten potku loppui...
Akku oli aikalailla kuiva ja vanha (ensiasennus), joten eikun akkukauppaan..
Vaan eipä käynnisty uudella akullakaan... Pyörittää ja vähän yskähteli muttei käynnisty...
Tuli mieleen josko alijännitteen takia jokin rele (kenties polttoainepumpun vaiko onko edes moista?) olisi vioittunut...??
Toinen mikä tuli mieleen olisi että laturin hiilet olisi kaput ja sitä kautta sähköt sekoaisi...?? Laturissa ei tuntunut olevan näkyvissä irroitettavaa hiilisiltaa eli jäi tarkastamatta, mutoinkin tila on aika vähissä laturin irroitukseen..
Arvauksia / tietoa mikä voisi olla vialla? Jos jokin rele niin mistä löytyy??
Aikaisemminkin on ollut vähän huono lähtemään lämpimänä käymään, mutta kylmänä on käynnistynyt heti.
Niin ja autohan toimi vielä eilen illalla, tosin yhdellä startilla jäi käynnistymättä mutta seuraavalla heti käynnistyi (tehnyt saman joskus aikaisemminkin).. Ei ilmeisesti kestänyt yön yli seisotusta...
Niin ja polttoainetankin korkki on jo käytetty auki..
Eli löytyykö vihjeitä vai pitääkö tilata lavetti ja huoltoon.. tai tattarisuolle
Akku oli aikalailla kuiva ja vanha (ensiasennus), joten eikun akkukauppaan..
Vaan eipä käynnisty uudella akullakaan... Pyörittää ja vähän yskähteli muttei käynnisty...
Tuli mieleen josko alijännitteen takia jokin rele (kenties polttoainepumpun vaiko onko edes moista?) olisi vioittunut...??
Toinen mikä tuli mieleen olisi että laturin hiilet olisi kaput ja sitä kautta sähköt sekoaisi...?? Laturissa ei tuntunut olevan näkyvissä irroitettavaa hiilisiltaa eli jäi tarkastamatta, mutoinkin tila on aika vähissä laturin irroitukseen..
Arvauksia / tietoa mikä voisi olla vialla? Jos jokin rele niin mistä löytyy??
Aikaisemminkin on ollut vähän huono lähtemään lämpimänä käymään, mutta kylmänä on käynnistynyt heti.
Niin ja autohan toimi vielä eilen illalla, tosin yhdellä startilla jäi käynnistymättä mutta seuraavalla heti käynnistyi (tehnyt saman joskus aikaisemminkin).. Ei ilmeisesti kestänyt yön yli seisotusta...
Niin ja polttoainetankin korkki on jo käytetty auki..
Eli löytyykö vihjeitä vai pitääkö tilata lavetti ja huoltoon.. tai tattarisuolle
Ei oppinut olutta ojaan kaada
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Mitenkäs ne olisi yhtäkkiä jumahtanut? Tuossahan on vanhan malli ei sähköiset suuttimet. Pumpun ohjaus on kyllä sähköinen (valitettavasti)Miljoona(tuntia) kirjoitti:Lavetti ja huoltoon.
Arvaus: Suuttimet jumissa.
Tänä aamuna ei kone edes lupaillut käynnistymistä.
Onko tietoa onko tuossa sähköinen vai mekaaninen polttoainepumppu ja missä se sijaitsee?? Taidan alkaa etsimään vikaa sieltä, sen jälkeen saakin nostaa kädet pystyyn...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Sähköpuolella sen vian luulisi olevan, jos ei kerran pyöritäkään.
Nyt kun on ollut kosteita kelejä, voisko olla maadoitusongelmia?
Startin maadoitus?
Koneen maadoitus?
Volvossani oli kerran tuollainen vika ja syy oli startin maa.
Uusi johto rinnalle, niin toimi.
Tuotahan voi kokeilla esim. apukäynnistyskaapelin kanssa maadoittelemalla sieltä täältä.
Nyt kun on ollut kosteita kelejä, voisko olla maadoitusongelmia?
Startin maadoitus?
Koneen maadoitus?
Volvossani oli kerran tuollainen vika ja syy oli startin maa.
Uusi johto rinnalle, niin toimi.
Tuotahan voi kokeilla esim. apukäynnistyskaapelin kanssa maadoittelemalla sieltä täältä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kone pyörittää muttei käynnisty... alussa jopa hieman yskähteli, ei enää...Ari66 kirjoitti:Sähköpuolella sen vian luulisi olevan, jos ei kerran pyöritäkään.
Nyt kun on ollut kosteita kelejä, voisko olla maadoitusongelmia?
Startin maadoitus?
Koneen maadoitus?
Volvossani oli kerran tuollainen vika ja syy oli startin maa.
Uusi johto rinnalle, niin toimi.
Tuotahan voi kokeilla esim. apukäynnistyskaapelin kanssa maadoittelemalla sieltä täältä.
Tuntuisi siltä että soppaa ei tule...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ilmaa järjestelmässä?pyhimys kirjoitti: Kone pyörittää muttei käynnisty... alussa jopa hieman yskähteli, ei enää...
Tuntuisi siltä että soppaa ei tule...
Jostain suuttimien ylivuotoletkuista täällä gurut ovat kirjoitelleet.... löytyiskö yhteneväisyyttä oireiden kanssa ?
Kokeile hakua.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
En tiä miten tossa 300tdt :ssä mutta 200cdi:ssä oli samanlaista vikaa aikoinaan että kylmänä lähti mutta lämpimänä ei ja joskus ei ollu mitään ongelmaa...
Vikä oli niissä kaikkien rakastamissa antureissa. kampiakselin ja nokka akselin palanssi anturissa oli vika ja tästä syystä syöttö anturi ei syötä polltoainetta polttoainetta. Mutta en tiiä onko tosa 300tdt:ssä turhia antureita.
Vikä oli niissä kaikkien rakastamissa antureissa. kampiakselin ja nokka akselin palanssi anturissa oli vika ja tästä syystä syöttö anturi ei syötä polltoainetta polttoainetta. Mutta en tiiä onko tosa 300tdt:ssä turhia antureita.
Kipinä on parasta nestemäisenä.!!
Omaani jouduin vaihtamaan kaikki o-renkaat (pumpuun tuleviin ja lähteviin putkiin ja letkuihin) samoin ylivuoto letkut. 300TDT tuntuu olevan aikas tarkka noista ilmavuodoista.
Oletko vaihdattanut/vaihtanut MOLEMMAT pa-suodattimet? Se pienempi nimittäin jää usein vaihtamatta.
Oletko vaihdattanut/vaihtanut MOLEMMAT pa-suodattimet? Se pienempi nimittäin jää usein vaihtamatta.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Eli Juha tarkoittaa näitä molempia:Juha R kirjoitti:Oletko vaihdattanut/vaihtanut MOLEMMAT pa-suodattimet? Se pienempi nimittäin jää usein vaihtamatta.
http://photo.digitalfinland.net/2005100 ... 6581x1.jpg
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Terve pyhimys!
Minulla samanlainen kottero ja vuosi sitten teki "ensimmäisen kerran" tuon tempun. Kun ilmat kylmenee ja auto seisoo keula ylöspäin yön yli, niin aamullahan ei sitte tartte lähteä mihinkään...Pumpulle pääsee ilmaa ja auto starttauttaa noin minuutin ennen kuin lähtee yskimällä käyntiin.
Uskon että sinulla sama vika kun ilmat on kylmenneet ja käyntiinkin varmaan olisi lähtenyt jos akku riittää starttaan minutin verran, pätkissä tietenkin...
Itse olen kysellyt täällä korjauskonsteja, enkä ole sitä kyllä vielä kuullut...muutamakin täällä kirjoittelija joka on nuo paluuletkut,o-renkaat ja sammuttimen o-renkaat vaihtaneet ei näemmä ole pääsyt viasta eroon.
Oliko autosi keula ylöspäin parkkeerattu kun vika tuli?
Tästä samasta aiheesta taitaa olla parhaillaan useita topiceja päällä nyt...eli tämä taitaa vaivata eniten näitä yhdeksänkymmenen luvun lopun C ja E malleja.
Minulle myös noita o-renkaita vaihdettiin paikallisessa korjaamossa en tiedä tarkalleen mihin paikkaan, mutta ei se siitä kyllä kummentunutkaan.
Joten sinuna starttaisin sen minuutin, vaikkapa kymmenen sekunnin jaksoissa kaasu pohjassa. Ja jos ei lähde käyntiin, sitten etsisin vikaa muualta...
Odotan itse myös innolla kuka ratkaisee tehtävän, siis ainakin oman autoni kohdalla olevan ilmavaivan...
t.Jussi
Minulla samanlainen kottero ja vuosi sitten teki "ensimmäisen kerran" tuon tempun. Kun ilmat kylmenee ja auto seisoo keula ylöspäin yön yli, niin aamullahan ei sitte tartte lähteä mihinkään...Pumpulle pääsee ilmaa ja auto starttauttaa noin minuutin ennen kuin lähtee yskimällä käyntiin.
Uskon että sinulla sama vika kun ilmat on kylmenneet ja käyntiinkin varmaan olisi lähtenyt jos akku riittää starttaan minutin verran, pätkissä tietenkin...
Itse olen kysellyt täällä korjauskonsteja, enkä ole sitä kyllä vielä kuullut...muutamakin täällä kirjoittelija joka on nuo paluuletkut,o-renkaat ja sammuttimen o-renkaat vaihtaneet ei näemmä ole pääsyt viasta eroon.
Oliko autosi keula ylöspäin parkkeerattu kun vika tuli?
Tästä samasta aiheesta taitaa olla parhaillaan useita topiceja päällä nyt...eli tämä taitaa vaivata eniten näitä yhdeksänkymmenen luvun lopun C ja E malleja.
Minulle myös noita o-renkaita vaihdettiin paikallisessa korjaamossa en tiedä tarkalleen mihin paikkaan, mutta ei se siitä kyllä kummentunutkaan.
Joten sinuna starttaisin sen minuutin, vaikkapa kymmenen sekunnin jaksoissa kaasu pohjassa. Ja jos ei lähde käyntiin, sitten etsisin vikaa muualta...
Odotan itse myös innolla kuka ratkaisee tehtävän, siis ainakin oman autoni kohdalla olevan ilmavaivan...
t.Jussi
W212
Tuonne o-rengas puolelle alan minäkin kääntymään.. eli huomenna ostoksille.
Irroittelin tuossa jo imusarjan ja tutkiskentelin pumpun vieressä olevaa mustaa muovimötikkää... se olikin polttoaineen lämmitin.
Imusarjaa irroittaessa halkesi tietenkin korvakko, jolla kiinnitetään ahtoputki, imusarja ja lisäkannake keskenään Toivotaan että kestää siten että lisätuki ja ahtoputki ovat pelkästään tuettuna jäykäksi...
No nyt on pumppu kaikkine liitoksineen hyvin näkösällä ja niitä liitoksia näkyy riittävän. Huomenna jos sais osat niin pääsee viikolopuksi rassaamaan, on tuo parkkipaikalla tekeminen vain vähän syvältä..
Tutkistelin tuota Jussin topikkia jo tuossa päivällä. Sullakin ilmeisesti teki tuon ihan yhtäkkiä ilman varotuksia? Kirjoitit kuitenkin että talven toimi vehon reissun jälkeen, että jotain toivoa voisi olla..
Irroittelin tuossa jo imusarjan ja tutkiskentelin pumpun vieressä olevaa mustaa muovimötikkää... se olikin polttoaineen lämmitin.
Imusarjaa irroittaessa halkesi tietenkin korvakko, jolla kiinnitetään ahtoputki, imusarja ja lisäkannake keskenään Toivotaan että kestää siten että lisätuki ja ahtoputki ovat pelkästään tuettuna jäykäksi...
No nyt on pumppu kaikkine liitoksineen hyvin näkösällä ja niitä liitoksia näkyy riittävän. Huomenna jos sais osat niin pääsee viikolopuksi rassaamaan, on tuo parkkipaikalla tekeminen vain vähän syvältä..
Tutkistelin tuota Jussin topikkia jo tuossa päivällä. Sullakin ilmeisesti teki tuon ihan yhtäkkiä ilman varotuksia? Kirjoitit kuitenkin että talven toimi vehon reissun jälkeen, että jotain toivoa voisi olla..
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Terepyhimys kirjoitti:Tutkistelin tuota Jussin topikkia jo tuossa päivällä. Sullakin ilmeisesti teki tuon ihan yhtäkkiä ilman varotuksia? Kirjoitit kuitenkin että talven toimi vehon reissun jälkeen, että jotain toivoa voisi olla..
Niin, mutta tosiasiassa enpä tainnut viime talvena montaakaan kertaa parkkeerata autoa yöksi ylämäkeen, vaan auto seisoi pihassa yöt nokka alaspäin. Ja tämä syksyhän näytti, kun opin kesällä parkkeeraan auton ylämäkeen, niin ilmojen kylmetessä eipä lähtenytkään käyntiin. Muuta kuin minuutin sahauksella.
Minäkin jo suunnittelin tuota o-rengas savottaa mutta luin tuon topicin, http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25639
missä mikkop vaihtanut suunnilleen kaikki nämä pikku hilppeet ja vika on ja pysyy...
Ja vikahan tulee ilman varoituksia, yön yli seisoneena. Mutta minulla vain jos nokka ylöspäin. Eli auto lähtee käyntiin avainta näyttämällä oli kesä tai -30° pakkasta jos vain oot muistanu parkkerata oikein...ei ylämäkeen.
Kerrohan heti kuulumisia miten o-rengas savotta meni ja oliko vaikutusta?
Tässä toisessa topicissahan puhuttiin näistä ilmakuplista joita näkyy putkista, omastani en ole koskaan katsonutkaan. En tiedä näkyykö niitä niissä autoissa, jotka lähtee aina käyntiin olivat miten päin tahansa. Ilmakuplat ei minua häiritse, mutta se kun aamulla jääkin lähtemättä niin se...sanotaanko harmittaa
W212
O-renkaat vaihdettu nyt taas käy, mutta...
Ilmaa tulee vielä kirkkaaseen putkeen suodattimelta päin sammutuksen jälkeen.. pitänee alkaa suunnitteleen tuota takaiskuventtiiliä polttoaineputkeen mistä tuossa toisessa topicissa oli juttua...
O- renkaista sen verran, että kun kysyin niitä pitskun veholta niin tarjosivat kolmea kappaletta (kuulemma sen verran heillä yleensä vaihdetaan). Otin kuitenkin niitä reilummin ja loppujen lopuksi vaihdoin kaikki 10 tai 11 kappaletta... Tämä tuntui hieman oudolta tai sitten tietävät paremmin ne ongelmatapaus o-renkaat...
Ilmaa tulee vielä kirkkaaseen putkeen suodattimelta päin sammutuksen jälkeen.. pitänee alkaa suunnitteleen tuota takaiskuventtiiliä polttoaineputkeen mistä tuossa toisessa topicissa oli juttua...
O- renkaista sen verran, että kun kysyin niitä pitskun veholta niin tarjosivat kolmea kappaletta (kuulemma sen verran heillä yleensä vaihdetaan). Otin kuitenkin niitä reilummin ja loppujen lopuksi vaihdoin kaikki 10 tai 11 kappaletta... Tämä tuntui hieman oudolta tai sitten tietävät paremmin ne ongelmatapaus o-renkaat...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
P*sk*t se mitään toimi vieläkään... elikkäs leikki jatkuu, mutta nyt on selkeä päätös että tuosta viasta otetaan selkävoitto maksoi mitä maksoi, toki itse tekemällä...
Tarkempi tutkimus paljasti että putkissa liikkuu kokoajan ilmaa, ilma vaan näkyy sillon kun sitä osaa valon kanssa oikein katsoa.
Teorian mukaan ilmaa ei putkissa pitäisi olla... vai voittaako käytäntö teorian?? en ole ehjää päässyt vielä tutkimaan...
No ilmaa näkyi tulevan käynnissä ollessa sieltä polttoainelämmittimeltä, joten ohitin koko roskan... tämän jälkeenkin pumpun letkuilla kulki ilmaa, mutta huomattavasti vähemmän, autokin tuntui ajaessa virkeämmältä.
Harmi vain etten saanut tähän hätään mistään kirkasta putkea tuohon ohitukseen niin näkisi tuleeko polttoainetankilta tulevasta linjasta ilmakuplia..
Tarkastelu jatkuu sitten pykälä pykälältä kohti paluulinjaa... eiköhän jostain välistä vuoto ilmaannu ellei niitä sitten ole useampi.
Huomen aamu paljastaa taas sen pitääkö töihin mennä taas työkavereiden kyydillä...
Henkisesti olen varautunut hommaamaan jo polttoainelämmittimen, kaikki uudet muovipäät liitososiin, polttoainesuodattimen jalan ja tarvittaessa siirtopumpun... Taitaa mennä satanen jos toinenkin...
Tarkempi tutkimus paljasti että putkissa liikkuu kokoajan ilmaa, ilma vaan näkyy sillon kun sitä osaa valon kanssa oikein katsoa.
Teorian mukaan ilmaa ei putkissa pitäisi olla... vai voittaako käytäntö teorian?? en ole ehjää päässyt vielä tutkimaan...
No ilmaa näkyi tulevan käynnissä ollessa sieltä polttoainelämmittimeltä, joten ohitin koko roskan... tämän jälkeenkin pumpun letkuilla kulki ilmaa, mutta huomattavasti vähemmän, autokin tuntui ajaessa virkeämmältä.
Harmi vain etten saanut tähän hätään mistään kirkasta putkea tuohon ohitukseen niin näkisi tuleeko polttoainetankilta tulevasta linjasta ilmakuplia..
Tarkastelu jatkuu sitten pykälä pykälältä kohti paluulinjaa... eiköhän jostain välistä vuoto ilmaannu ellei niitä sitten ole useampi.
Huomen aamu paljastaa taas sen pitääkö töihin mennä taas työkavereiden kyydillä...
Henkisesti olen varautunut hommaamaan jo polttoainelämmittimen, kaikki uudet muovipäät liitososiin, polttoainesuodattimen jalan ja tarvittaessa siirtopumpun... Taitaa mennä satanen jos toinenkin...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Täällä pääset tutkimaan ehjää (tai ainakin käyntiin lähtevää).pyhimys kirjoitti:....en ole ehjää päässyt vielä tutkimaan...
Katsoa saa, mutta ei koskea, ettei vaan sama vika tartu
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Siirtopumppuhan on käsittääkseni jakopumpun kyljessä ja imee siitä polttoaineen karkeasuodattimen läpi. Ennen siirtopummpua on jo kirkkaita letkuja ja ilmaa liikkuu putkissa jo ennen siirtopumppua.petri.n kirjoitti:Joko suodattimen runko halki tai polttoaineen siirtopumppu rikki. Viisi- ja kuusisylinterisissä malleissa on erillinen polttoaineensiirtopumppu. Toimiiko se?
Auto muuten rytkähti aamulla käyntiin nyt kun polttoaineenlämmitin oli ohitettu eli ilmavaivat ovat jo jonkin verran helpottaneet.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
No nyt tuli sitten yksi potilas lisää. Eilen illalla kävi hyvin, mutta nyt päivällä ei käynnisty, yskähtelee vain ajoittain, mutta ei jaksa lähteä käyntiin. Seisoo tossa pihalla loivasti ylämäessä ja Webastoa tuli käytettyä ennen käynnistysyritystä. Olisikohan tässäkin ilmavaivoja vaikka mitään kuplia ei näy vai onko suodattimet jäässä kun pakkastakin oli viisi astetta.
Eli onko tähän vaivaan kukaan löytänyt patenttiratkaisua vai sahailenko vielä pari minuuttia jos vaikka käynnistyisi.
Ja autohan oli 300TDT -98/-99.
Eli onko tähän vaivaan kukaan löytänyt patenttiratkaisua vai sahailenko vielä pari minuuttia jos vaikka käynnistyisi.
Ja autohan oli 300TDT -98/-99.
Minulla vika tuli kertalaakista ja ei lähtenyt sahaamalla käymään. Ei auttanut muuta kuin imeä paluuletkusta järjestelmään polttoaine ja sitten startata suihku putki irti että ilma poistuu paremmin. Silti sai hitsata aika kauan käyntiin.
Tällä hetkellä mulla on polttoaineen esilämmitin ohitettuna (polttoaineen tuloletkusta imusarjan takaa suoraan suodattimelle) ja auto toimii entiseen malliin, eli sieltä löytyi ilmennyt vika. Tosin ilmaa tulee n. 30mm pitkä kupla putkeen aina sammutuksen jälkeen. Ohituksessa käytin kirkasta letkua juuri sen takia, että pystyn tämän asian tarkastamaan.
Lisäksi käynnin aikana suodattimeen liittyvissä (ei ohituksessa käytetyssä) putkissa liikkuu jonkin verran ilmaa alkaen karkeasuodattimen alapään liitoksesta, eli jostain suodattimen letkujen liitoksesta vuotaa vielä hyvin vähän ilmaa.
Itselläni auton pysäköinnillä ylä/alamäkeen ei ollut vaikutusta.
Tällä hetkellä mulla on polttoaineen esilämmitin ohitettuna (polttoaineen tuloletkusta imusarjan takaa suoraan suodattimelle) ja auto toimii entiseen malliin, eli sieltä löytyi ilmennyt vika. Tosin ilmaa tulee n. 30mm pitkä kupla putkeen aina sammutuksen jälkeen. Ohituksessa käytin kirkasta letkua juuri sen takia, että pystyn tämän asian tarkastamaan.
Lisäksi käynnin aikana suodattimeen liittyvissä (ei ohituksessa käytetyssä) putkissa liikkuu jonkin verran ilmaa alkaen karkeasuodattimen alapään liitoksesta, eli jostain suodattimen letkujen liitoksesta vuotaa vielä hyvin vähän ilmaa.
Itselläni auton pysäköinnillä ylä/alamäkeen ei ollut vaikutusta.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Sillon ei pitäisi nousta imemälläkään.. siis polttoainekarjis kirjoitti:ettei vaan olisi takaiskuventtiili jumissa ei saa polttoainetta!?
Voihan rassaaja tuotakin kokeilla... en kyllä usko tuommoseen vikaan.
Itse paineistin sähköpumpulla järjestelmän, jolla löysin tuon esilämmittimen vuodon, lisäksi löytyi suihkun paluuletkusta vuoto...
Eli sieltä imusarjan takaa taas polttoaineletkut irti ja vähän aikaa laskea diisseliä läpi että ilmat tulee pois, sitten vain paluuletku tukkoon ja tarkastelemaan...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
No niin, pari kertaa akkuun lisää potkua ja armotonta sahausta yhteensä ehkä noin viisi minuuttia niin jäi käyntiin. Usko meinasi kyllä tosissaan loppua kun lupaa ja lupaa, muttei hörähdä käyntiin. Eihän siinä mennyt kaikkiaan kuin kolme tuntia.
Kävin tankkaamassa tankin täyteen talvilaatua ja nyt auto on sitten alamäkeen pysäköitynä. Huomenna näkee sitten onko sama homma edessä vai lähteekö normaalisti. Ensi viikolla kuitenkin heti uudet suodattimet ja seurataan tilannetta.
Kiitoksia kaikille uusista vinkeistä. Jotenkin vaan silti tuntuu, ettei homma vielä ole ohi.
Kävin tankkaamassa tankin täyteen talvilaatua ja nyt auto on sitten alamäkeen pysäköitynä. Huomenna näkee sitten onko sama homma edessä vai lähteekö normaalisti. Ensi viikolla kuitenkin heti uudet suodattimet ja seurataan tilannetta.
Kiitoksia kaikille uusista vinkeistä. Jotenkin vaan silti tuntuu, ettei homma vielä ole ohi.
Tiedän kolme eri E sarjan 320cdi:tä, joissa jokaisessa sama vika: ei lähde kirveelläkään käyntiin jos parkattu ylämäkeen. Jokaisessa samat oireet kun jo esille on tullutkin; starttauttaa niin helvetisti ja lupailee mutta mitään ei tapahdu ensimmäiseen 5-10 minuuttiin. Aina ei ole tarvinnut kyllä ylämäkikään olla, ihan tasasellaki tehny pari kertaa, silloin oli sadekeli kylläkin... henkimaailman asioita.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tuli muuten vielä mieleen mainita, että viallinen ilmamassamittarikin saattaa aiheuttaa sitä ettei tahdo käynnistyä.
Saa startata pitkään ja lähtee kenties viimein savunpölläyksen säestämänä.
Muistaakseni varsinkin kylmänä.
Saa startata pitkään ja lähtee kenties viimein savunpölläyksen säestämänä.
Muistaakseni varsinkin kylmänä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Käynnistyminen
Omakohtainen kokemus 250TD:n kanssa:
Sama ongelma, vasta siirtopumpun vaihto toi helpotuksen. Samalla vaihdettiin kyllä nuo o-renkaat.
Itse ongelmat alkoivat täsmälleen samalla tavalla tuon akun kanssa....
Sama ongelma, vasta siirtopumpun vaihto toi helpotuksen. Samalla vaihdettiin kyllä nuo o-renkaat.
Itse ongelmat alkoivat täsmälleen samalla tavalla tuon akun kanssa....
E300 TDT -98 käynnistyy huonosti
Terve,
selvisikö tämä väyrysen hidas käynnistyminen.
Itselläni on ollut E300 TDT -98 jonkin aikaa ja on toiminut loistavasti, kone käy kuin sveitsiläinen kello. Ajettu 215000 km. Ei savuta, ei vie öljyä, ei huohota.
Nyt tänä aamuna lähti todella laiskasti ja yskien käyntiin, sai sahata tosi pitkään. Pyöritti hyvin ja aina välillä potkaisi ja yskäisi, mutta ei lähtenyt. Hehkutus kyllä toimii.
Sitten kun lähti niin kaikki oli taas kuin ei mitään ongelmaa.
Auto oli seissyt yli vuorokauden ja edeltävä ajo oli vain n. 10 metrin siirto pihassa. Silloin siirrettäessä käynnistyi normaalisti.
Auto seisoi pihassa tasaisella tai ehkä erittäin loivaan alamäkeen.
Hyvistä vinkeistä kiittäen
Jari
selvisikö tämä väyrysen hidas käynnistyminen.
Itselläni on ollut E300 TDT -98 jonkin aikaa ja on toiminut loistavasti, kone käy kuin sveitsiläinen kello. Ajettu 215000 km. Ei savuta, ei vie öljyä, ei huohota.
Nyt tänä aamuna lähti todella laiskasti ja yskien käyntiin, sai sahata tosi pitkään. Pyöritti hyvin ja aina välillä potkaisi ja yskäisi, mutta ei lähtenyt. Hehkutus kyllä toimii.
Sitten kun lähti niin kaikki oli taas kuin ei mitään ongelmaa.
Auto oli seissyt yli vuorokauden ja edeltävä ajo oli vain n. 10 metrin siirto pihassa. Silloin siirrettäessä käynnistyi normaalisti.
Auto seisoi pihassa tasaisella tai ehkä erittäin loivaan alamäkeen.
Hyvistä vinkeistä kiittäen
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998