W126 280se:n diiselöinti
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Sopii, kun muistat vaihtaa myös bensan kytkinlevyn ( spoorit on bensassa ja dieselisä erinlaiset ), lisäksi hieman sähköhommia. kokonaisuudessa noin 1 päivän tuö, kun tietää mitä tekee.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Moottorin vaihto
126:ssa on sähköinen nopeusmittari ja 123:ssa mekaaninen. Pieni epäsopivuusongelma. Toiseksi bensakoneen aut. laatikko sopii erittäin huonosti diesel koneelle, vaikka fyysisesti sopiikin.
Käytettyjä 280 koneita löytyy 300 - 500 Euron hintaan markkinoilta, luulisin että jo toimiviakin.
Mutta jos päätät dieselöidä, niin varmaan kannattaa vaihtaa kone ja laatikko samalla ja ehkä harvenpi peräkin.
Jos olet halukas myymään ruiskulaitteet viallisesta koneesta, niin ne kiinnostaisivat minua.
Käytettyjä 280 koneita löytyy 300 - 500 Euron hintaan markkinoilta, luulisin että jo toimiviakin.
Mutta jos päätät dieselöidä, niin varmaan kannattaa vaihtaa kone ja laatikko samalla ja ehkä harvenpi peräkin.
Jos olet halukas myymään ruiskulaitteet viallisesta koneesta, niin ne kiinnostaisivat minua.
Lisähuomioitavaa
126 sopii suoraan vanha viispyttynen kone alkuperäiseen vaihdelaatikkoon
STARTTI on eri puolella kuuspyttysessä.Autojahan on tehty tehtaalla sekä 5,että 6 mukisella dieselillä => alkuperäisiä palikoita on olemassa, en suosittele kyläsepän tekeleitä seuraa kannatinlaakeri yms vikoja.Tamperella dieselöitiin 126 300SEL taxi kyllä se ainakin maksoi runsaasti alkuperäinen pakoputkikin yli 10v sitten oli enemmänkuin 5000mk.Onnea yritykselle
STARTTI on eri puolella kuuspyttysessä.Autojahan on tehty tehtaalla sekä 5,että 6 mukisella dieselillä => alkuperäisiä palikoita on olemassa, en suosittele kyläsepän tekeleitä seuraa kannatinlaakeri yms vikoja.Tamperella dieselöitiin 126 300SEL taxi kyllä se ainakin maksoi runsaasti alkuperäinen pakoputkikin yli 10v sitten oli enemmänkuin 5000mk.Onnea yritykselle
Re: W126 280se:n diiselöinti
Jep, tuota M110 moottoria ei kannata edes unissaan lähteä korjaamaan.
Venttiilit (natriumtäytteiset) n. 500 mk/kpl, nokat+seuraajat +tiivisteet n. 2000€,
männät 1500mk/kpl jne. Olisin kiinnostunut moottorisi kannesta ihan mitattavaksi malliksi. Tarkoituksenani on tehdä kaasariversion kannesta ruiskuversio ??
Venttiilit (natriumtäytteiset) n. 500 mk/kpl, nokat+seuraajat +tiivisteet n. 2000€,
männät 1500mk/kpl jne. Olisin kiinnostunut moottorisi kannesta ihan mitattavaksi malliksi. Tarkoituksenani on tehdä kaasariversion kannesta ruiskuversio ??
SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
280SE:n dieselöinti
[quote="Timo L."][quote="jarski"]Meinasitko laittaa pirssiin automaatti- vai tavallisen vaihdelaatikon?
Mitenhän tuo automaattilaatikko reagoi tuohon diesel moottoriin. Onko edessä
turbiinin vaihto ?
Mitenhän tuo automaattilaatikko reagoi tuohon diesel moottoriin. Onko edessä
turbiinin vaihto ?
SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Re: W126 280se:n diiselöinti
Tässä ilmeisesti ahneimman myyjän hinnat. Noin puolta halvemmallakin ko. osat saanee hankittua. Toki laatu maksaa aina.Pyra kirjoitti:Jep, tuota M110 moottoria ei kannata edes unissaan lähteä korjaamaan.
Venttiilit (natriumtäytteiset) n. 500 mk/kpl, nokat+seuraajat +tiivisteet n. 2000?,
männät 1500mk/kpl jne.
Hmm.. Meikä on taas siinä tiedossa, että w123:n bensalaatikkoon ei käy kiinni w123:n oma dieselkone, vaan siihen käy heittämällä kiinni w124:n D-kone.adenauer300 kirjoitti:Sopii, kun muistat vaihtaa myös bensan kytkinlevyn ( spoorit on bensassa ja dieselisä erinlaiset ), lisäksi hieman sähköhommia. kokonaisuudessa noin 1 päivän tuö, kun tietää mitä tekee.
Kummallako puolen w123 bensamalleissa on starttimoottori?
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Re: W126 280se:n diiselöinti
hautasin diiselöinti suunnitelmat toistaiseksi hautumaan ja tilasin m110:iin tarvittavat osa... mäntä 170e (alkup.) männänrenkaat 200e kiertokankien laakerit 97e tiivistesarja 180e... mikään varaosa liike ei tunne mäntiä ja renkaita... parista liikkeestä olisi saanut ainoastaan yläpääntiivisteet... joten tilasin kl-varaosista... mäntä löytyi saksasta halvemmalla kuin suomesta tarvikkeena saatava...Pyra kirjoitti:Jep, tuota M110 moottoria ei kannata edes unissaan lähteä korjaamaan.
Venttiilit (natriumtäytteiset) n. 500 mk/kpl, nokat+seuraajat +tiivisteet n. 2000€,
männät 1500mk/kpl jne. Olisin kiinnostunut moottorisi kannesta ihan mitattavaksi malliksi. Tarkoituksenani on tehdä kaasariversion kannesta ruiskuversio ??
jahka saan koneen kasaan ja käymään niin seuraava remppa taitaa olla imunokka-akselin vaihto... oli kl:ssä ovh noin 520e!!!
