Jousipuristin

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Sain vihiä että alle kuudella kympillä sais Racersplacesta jonkun sisäpuolisen jousipuristimen, jolla pystyy vaihtamaan mm. Firebirdin, Caprice Classicin, Camaron ja Chevy Vanin suht jämäköitä jousia. Tietääkö kukaan asiasta mitään, saiskohan sen sopimaan Mersuun ja mikä mahtaisi olla tuon puristimen valmistaja / tuotenumero? :roll:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

PM kirjoitti:320€ tämmönen Canvikin satsi, tais olla Wihuri Autolassa. Samasta setistä pyydetään toisessa paikassa 520€, että näin. :roll:
Nappasin tuotekuvaston mukaan kun kävin työkalukaupassa, Lappeenrannan Laakerikeskuksessa siis. ToolPack-nimisessä julkaisussa oli juuri tuollaiset merkkiä Scangrip, hintaa 570,- . Elämä on...

EDIT: samaisessa lehdessä on katsastusmiehen unelmatyökalu: erikoistyöntömitta jarrulevyjen paksuuden mittaamiseen. Ainakin volvomiehet saattaisi tollaista tarttea...hintaa kapineella 85,- .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:
karra kirjoitti:EDIT: samaisessa lehdessä on katsastusmiehen unelmatyökalu: erikoistyöntömitta jarrulevyjen paksuuden mittaamiseen. Ainakin volvomiehet saattaisi tollaista tarttea...hintaa kapineella 85,- .
Tuon voi helposti värkätä Biilteeman muovisista työntömitoista. Dremelillä (tai vaikka puukolla) materiaalia leukojen juuresta pois. Kärkiosa jätetään suht' normaaliksi. Oliko hintaa semmoiset kolmisen euroa.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
pärre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 11.04.2004 13:51

Viesti Kirjoittaja pärre »

tekeekö kukaan niitä puristimiä vai pitääkö ostaa noi saakutan kalliit
mitä häh :twisted: :twisted: :roll:
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

pärre kirjoitti:tekeekö kukaan niitä puristimiä vai pitääkö ostaa noi saakutan kalliit
mitä häh :twisted: :twisted: :roll:
Näytä tuo kuva jollekin tutulle metallisepälle kossupullon kera, niin eiköhän se tuollaisen äkkiä tekaise.

http://www.canvik.dk/uk/images/fjeder/b ... tled-3.jpg

Itselle tein ja aikaa meni pari tuntia. Sen verran yksinkertaistin mallia, että en tehnyt tuosta ruuvista tuollaista kanttipakettia, mikä aiheuttaa sen, että alapuolen laippaa joutuu pitämään kiinni kiristettäessä uutta jousta tai muuten se karkaa.
Avatar
Jamppi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 08.04.2005 23:24
Paikkakunta: Keuruu

Puristin

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 »

Paksu kierretanko ja lattarautaan poraa reijät, sellainen on kaverilla ja toimii.
ite aattelin alkaa väsään kans, laitan vaan ristikkomallisen sekä stopparit ettei karkaa. vähän uhkarohkeetahan niitä on väsätä, mut ei viitti mokomista puristimista alkaa auton hintaa maksamaan, kypärä päähän ja hommiin 8)
Vanhassa vara parempi
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

peehoo7 kirjoitti:Tekaisin itselle alkuperäismallia mukaellen puristimen 16mm kierretangosta ja 8mm latasta.
Samantyyppinen vehjes on valmistumassa. Mitä lujuusluokkaa käyttämäsi kierretanko on (huonompi kuin 8.8, 8.8 vai 12.9)? Ruuvikaupassa sanoivat että "kierretanko-kierretanko" on heikompaa kuin normi ruuvikovuus 8.8. Jos haluaa edes 8.8 kovuista ruuvitankoa niin sitä pitää pyytää erikseen.

Oliskohan viisasta hitsata jousipuristimeen kaksi mutteria peräkkäin (-> enemmän kantavaa pinta-alaa kierteille)??? Jos se paska jostain ratkeaa niin kierteistä, vai oonko mä nyt ihan tyhmä.

Sattuisko joku vielä tietämään mikä on W123 300D:n vakio etujousien jousivakio (N/m)? Miltä jousivalmistajalta kantsis kysyä?
Jamppi79 kirjoitti:kypärä päähän ja hommiin 8)
Ei taira paljon auttaa, paitti pyöräillessä :?:
Avatar
Jamppi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 08.04.2005 23:24
Paikkakunta: Keuruu

jousipuristin

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 »

Ihan normi 8.8 ne poijjaat on käyttäny, pitää ottaa vaan isointa tankoo mitä löytyy.
paras olis ku löytyis hienokierteisenä, alkaa oleen aika jäykkä kiristää,ku päästään viimesille kierroksille. Kestäähän ohuemmatkin pultit pyssykoneella vääntöö
Vanhassa vara parempi
Hervast
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 18.01.2006 18:43
Paikkakunta: Oku

Viesti Kirjoittaja Hervast »

Jostain sorvaamosta tsp. voisi löytyä sitä valmista kierretankoa jota käytetään mm. sorvien automaattisyötön akselissa. En nyt saa virallista nimeä päähäni. Lyhyt pätkä ei luulisi paljoa maksavan ja siihen mutterit joko ostotavarana tai sitten teettää sorvaamossa jostain hieman paremmasta tavarasta. Tuommoisesta kovemmasta tangosta jos tekee, niin on rasituksessakin luultavasti herkempi ruuvata.
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Vastaa Viestiin