Turbon öljykierto

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Jamppi79 kirjoitti:Elikkäs piojjaat!!! noilla foorumeilla on ollut kahrenlaista tarinaa mistä turbolta tulee öljyt, joko öljypohjan yläpäähän tai öljynmääräanturille. Eikös tämä öljynmääräanturi ole öljypinnan alapuolella kun taas öljynpaluun pitäisi olla öljypinnan yläpuolelella??? semmosta luin vielä että öljy olisi öljypohjan yläpinnassa, että paluuputkea ei oikein saisikaan pinnan yläpuolelle.... ja autona on 124 -88 250D kertokaapa te jotka tällasia vempaimia olette turbottaneet,,, alkaa olla rojekti kohta siinä vaiheessa että pääsis turboa asetteleen
Mä olen laittamassa silleen öljyn paluuputkea, että laitan piiitkän letkun kiertäen öljypohjan proppuun. Ei ole vielä löytynyt sopivaa proppua, johon saisi tärpeeksi paksun letkun lemmarilla kiinni.. kuparinen tai teräsputkikin vois käydä kun tietäis miten saisi liitettyä. . Sitten siihen matkalle laitan öljynpinnan yläpuolelle varulta jonkinmoisen pöntön, johon mahtuu öljyä siltä varalta, että pinta nousee liikaa ja jäähdyttääkin siinä sopivasti.

Ongelma onkin se, että mistä saa paineöljyn turbolle. En aio hankkia turbojalkaa, vaan jostakin nykyisestä se on otettava ajattelen. Öljynpaineanturin irottamalla ja laittamala t- kappaleen? Ei oo vaan tietoo mitkä kierteet siinä on ja ei taida olla saatavilla valmista sopivaa t- kappaletta vai onko jollakin tiedossa ratkaisua?
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Kannen perästä kuusiokolo-proppu pois, ja sieltä banjo-liitoksella öljy turbolle.

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vilkku kirjoitti:Mä olen laittamassa silleen öljyn paluuputkea, että laitan piiitkän letkun kiertäen öljypohjan proppuun. jne
No ei kuulosta oikein ollenkaan toimivalta mutta teet kuten teet, kysyt sitten lopuksi forumilta miksi öljyä katoaa, miksi moottori savuttaa ja miksi paineputket on öljyiset...
Lisää tietoa: www.skg.fi
laineracing
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja laineracing »

veskola kirjoitti:
vilkku kirjoitti:Mä olen laittamassa silleen öljyn paluuputkea, että laitan piiitkän letkun kiertäen öljypohjan proppuun. jne
No ei kuulosta oikein ollenkaan toimivalta mutta teet kuten teet, kysyt sitten lopuksi forumilta miksi öljyä katoaa, miksi moottori savuttaa ja miksi paineputket on öljyiset...
kerran näin yhen "superturbon" jjossa öljynpaluu letku vedetty keulankautta tasopinnan anturin reikään... joutu tällein ihmetteleen :shock: :shock:
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

laineracing kirjoitti:
veskola kirjoitti:
kerran näin yhen "superturbon" jjossa öljynpaluu letku vedetty keulankautta tasopinnan anturin reikään... joutu tällein ihmetteleen :shock: :shock:
Kerran näin yhden "turbolaitteen" jossa öljypaluuputki oli vedetty ahtimen päältä 180asteen mutkaputkella alaspäin ja öljyntulo oli alakautta.
Omistaja ihmetteli vain kun moottori savuttaa..
Tälloin alkoi jo hieman hymyilyttää :lol:
paroni78
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja paroni78 »

Solmurauta kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
veskola kirjoitti:
Kerran näin yhden "turbolaitteen" jossa öljypaluuputki oli vedetty ahtimen päältä 180asteen mutkaputkella alaspäin ja öljyntulo oli alakautta.
Omistaja ihmetteli vain kun moottori savuttaa..
Tälloin alkoi jo hieman hymyilyttää :lol:
Meikäläisen ostamassa jälkiahdetussa taas olivat pojat laittaneet öljynpaluun öljytikun reijästä hitsaamalla öljytikun putkeen t-haaran. Paluu meni välillä jopa ylämäkeen, mutta onneksi tuo öljytikun putki on sentään 9mm sisähalkaisijaltaan. :lol: Olihan se karretti työntänyt öljyt pakoputkeen, ja päittäislaakerointi oli valmis. No remppasin hyrrän, ja paluu on nyt tosiaan siinä tasaiseksi koneistetussa kohdassa lohkossa. Painekotelona vehkeessä toimi vaparin ilmanputsarinkotelo, joka oli tiivistetty silikonilla, ja vedetty kuormaliinalla ympäri, jotta pysyy kiinni. Olihan siinä muitakin hienoja innovaatioita, joita on nyt korjailtu, ja paranneltu. Savut koneesta saadaan vasta muutaman päivän kuluttua, joten saas nähdä toimiiko.
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja vilkku »

veskola kirjoitti:
Tällä nyt ei varmaan ole mitään seksuaalista merkitystä, mutta kun katsotaan mersun tekemää turboversiota om601:stä niin öljyn paluu on tuossa kohtaa.

http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pi ... aluu_1.jpg

ja vielä laajemmasta kulmasta...

http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pi ... aluu_2.jpg
Saisko toimivia kuvia tuosta kohdasta?
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 012#568012

Hittolainen juu, kun kotisivutilaa on vain 50MB niin kuvista vanhimmasta päästä joutuu perkaamaan, jotta uudet mahtuvat tilalle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin