Teini rysäytti W126:n perään

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Akseli E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ti 10.01.2006 21:30
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Akseli E »

Onhan ne ajo-ominaisuudet (onkohan volvossa edes sellaisia :lol: ) aikas huonot volvossa, mutta se on just hyvä johonkin pellolle tai jäälle...

Suomessa jäällä ja jokkiksessa tuhotaan onneksi monia tieliikenteeseen kelpaamattomia vehkeitä vuodessa... Perskeles kun perustaisivat jonkin saab-sarjan (mahdollisimman äkkiä suomi tyhjäksi vanhoista 900) :)
S124 300TD -90
E46 323 Cabrio -00
Ex 2x 190 2.6
-Ajaminen on vasta puoli autoilua-
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Akseli E kirjoitti:Onhan ne ajo-ominaisuudet (onkohan volvossa edes sellaisia :lol: ) aikas huonot volvossa, mutta se on just hyvä johonkin pellolle tai jäälle...
Vanha aihe, sattuipa silmään...

Uskallan olla eri mieltä noista vanhojen Volvojen huonoista ajo-ominaisuuksista. Itsellä oli vuoden vanha(?) 400-sarjan Volvo, ja pari vuotta vanha(?) 700-sarjan Volvo. Nelisatku oli kyllä aika surkea, eipä sitä oikeen Volvoks voi sanoa, vähän sama ku ajais jollain vanhalla Rellun romulla tai Ooppelilla. :D
Mutta kyllä se 700 oli jo ihan eri luokan auto. Meni ku juna, suoraan ja pehmeesti. No, olihan se keskimääräistä parempikuntoisempi yksilö kuitenkin. Ohjaus oli tarkka ja muutenkin ajaminen oli todella "ennalta arvattavaa". Oli hyvä auto.

Nelisatkun ajoin sitten liukkaalla yhteen tolppaan.. n. 40km/h ja kyllä se keula aikas ruttuun meni. Mutta on noi 700 kyllä huomattavasti kovapeltisempiä rakkineita.

Kaippa noi vanhat 200 ja 700 sarjan Volvot on teinien suosiossa, kun eivät maksa juuri mitään ja arvo mitataan romuraudan kilohinnalla. Ne on suht' turvallisia, tilavia ja kovapeltisiä. Varaosat ei maksa paljon paskaakaan -uutenakaan. Ja onhan ne TAKAVETOSIA ja aika kevytperäisiä.. ;)
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mulle tuputettiin joko 240 farkkua tai 700 automaattivolvoa tuon saapin jälkeen, mutta yks skandinaavi riitti.

Ja sitten ajattelin, että jos samalla polttoainekulutuksella voin kulkea ässäsarjalla, kuin ajaa 200 sarjan kaasarivolvoa, niin mersu mielummin. :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Mesedesi kirjoitti:Mulle tuputettiin joko 240 farkkua tai 700 automaattivolvoa tuon saapin jälkeen, mutta yks skandinaavi riitti.

Ja sitten ajattelin, että jos samalla polttoainekulutuksella voin kulkea ässäsarjalla, kuin ajaa 200 sarjan kaasarivolvoa, niin mersu mielummin. :D
No tuossa tapauksessa ilman muuta! Onhan noi nyt ihan eritason autoja kuitenkin. Se mun Volvo oli ruiskulla, aina se vei sen tasan kympin kaupungissa ajotyylistä huolimatta. Aivan sama ajoitko hillitysti vai poljitko.
Matka-ajossa se veikin sitten vaivaiset 7,5l/100km.

Mutta helvetin mukavat penkit siinä oli, kun olivat ortopediset. Niiden jälkeen noi ässän perusjakkarat on aika.. noh, huonot...
Mutta muilta osin ei sitten ylläkään S-sarjalaisen tasolle.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Merbensium kirjoitti:Nelisatku oli kyllä aika surkea, eipä sitä oikeen Volvoks voi sanoa, vähän sama ku ajais jollain vanhalla Rellun romulla tai Ooppelilla. :D
Eikös se olekkin joku rellun suunnittelema romu :lol: Kaverilla on tuollainen ja se on muuten kuin ranskalainen, mutta vielä kankeempi ja paskempi.. Ei ole kyseisestä autosta mitään hyvää sanottavaa :?

Toki on sillä jo lähes 140tkm rullattukkin että ei se uusi ole :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

joskus joku 440 oli monttu autona, kyllä se siellä kivikossa meni ;D
Merseedespents
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Pitää vissiin ostaa ässä ja lähteä koheltamaan :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

nj^ kirjoitti:
Merbensium kirjoitti:Nelisatku oli kyllä aika surkea, eipä sitä oikeen Volvoks voi sanoa, vähän sama ku ajais jollain vanhalla Rellun romulla tai Ooppelilla. :D
Eikös se olekkin joku rellun suunnittelema romu :lol: Kaverilla on tuollainen ja se on muuten kuin ranskalainen, mutta vielä kankeempi ja paskempi.. Ei ole kyseisestä autosta mitään hyvää sanottavaa :?

Toki on sillä jo lähes 140tkm rullattukkin että ei se uusi ole :roll:
Onhan niissä paljon Rellun tekniikkaa, moottorit nyt ainakin, ja varmaankin vaihdelaatikkokin. :D Ja onhan ne jossain Hollannissa tai Puolassa kasattujakin, että eipä ihme.

Ja vastahan toi 140tkm sisäänajettu. ...tai olis, jos se olis Volvo.
JeremyH kirjoitti: Pitää vissiin ostaa ässä ja lähteä koheltamaan :roll:
Ei, ei pidä ostaa ässää kohellettavaks..
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

JeremyH kirjoitti:Pitää vissiin ostaa ässä ja lähteä koheltamaan :roll:
Mulla olis yks tarjolla. :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Juselius kirjoitti:No ne vanhat Volvonrojut pitäiskin kaikki olla korkeintaan siellä jäärata-ajossa tai jokamiesluokassa, ei tienpäällä. Ja ihan siitä syystä, että niillä näyttää ajavan pääasiassa koheltajat.
Samaan raatolaan nämä vanhat mersunromutkin kuuluvat. :wink: Enpä oo ennen huomannut, että on automerkistä kiinni, että millanen reikäpää siellä ratin takana istuu.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Oiskohan tämä keskustelu livahtannu oftopic-hiekkalaatikko osastolle?

Halloo!

Kaikki meistä on varmaan joskus nuorena hölmöilly ja osa hölmöilee ikään katsomatta. En usko että on kulkupelin merkistä tai mallista kiinni, vaikka jotkin tietyt merkit tai mallit vetää puoleensa enemmän hölmoilijöitä.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

[quote="Kipsu"]Oiskohan tämä keskustelu livahtannu oftopic-hiekkalaatikko osastolle?

Halloo!
kyllä tää ny vähän siltä näyttää :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

4vuotta aihe kaivettu ylös, kait se voi jo hieman offtopicciin livahtaakin..

Mutta joo muistelinkin että tekniikka on pitkälti Renaultin tekemiä ja tuon hollantilaisen rakennustaidonkin olen jostakin kuullut.. Ihan susi autoja, susirumakin vielä :lol:

Tuosta merkistä, porissa suurin osa pelleilijöistä ajelee DX:llä tai E30 bemareilla (jotkut jopa uudemmalla), muutama mersukuskikin sekaan mahtuu :oops: Mutta volvoja joissa olisi reikäpää kuljettajana, ei ole tullut vastaan :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vastaa Viestiin