124 mersu vastaan toyota
Meidän taloudessa on ollut kaksi carinaa joista toinen on vielä ajossa. Vanha carina oli 92 vuosimallia ja sen toiminnassa ei ollut mitään moitittavaa. Tekniikka pelasi kuin sveitsiläinen kello. Kori syöpyy ennemmin kuin kone. Nyt tämä uudempi 97carina on ollut paljon vika herkempi kuin edellinen. Tyyppivikoja on ollut ja konehuoneeseen on saanut vaihtaa jos jonkinnäköstä osaa. Mutta tien päälle ei ole ikinä jättänyt. Joten noista tojotista on jäänyt ihan hyvä maku suuhun vaikka itse ajaa mersulla. Itellä 124 ja se on hyvin vakaa ajettava ja luotettava vaikka siihenkin on saanut vaihtaa jo ties mitä! Mutta silti en kyllä toyotaan vaihtaisi. Mersussa on aina kuitenkin laatuauton fiilis.
MB 230E '92
Re: 124 mersu vastaan toyota
Itse vaihdoin 3vuotta sitten vm-95 (1.6bensa) Carina E.n tuohon nykyiseen mersuun (allekirjotuksen) ja kertaankaan en ole ratkaisua katunut. Narinalla oli ajettu alta 200tk mersulla 3 ja puolsataa.. Narina ihan hirvee keinu, mersu vakaa. Ja muutenkin paaaaaljon parempi.dnaeerok1 kirjoitti:Satuin tuossa vahingossa käymään finntoy:n sivuilla,siellä teinipojat kehuskeli miten toyota carina vm-94 hakkaa vm-92 124 mersun mennen tullen.dieseleitä molemmat.Täytyy sanoa,että makuasioista ei kannattaisi kiistellä,mutta täytyy kyllä ihmetellä??itelläki muutama toyotan raato ollu.Sanokaahan mielipiteitä ja perusteluja asiasta![]()
![]()

Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Onhan noita kaikkia japseja tullu omistettua + 1 Korealainen, Hondia useampikin. Mutta yks asia niistä puuttuu SIELU !
Ei silti kyllä Prelude ja Subaru oli ihan kivoja.

jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
Vertaus lähinnä pelkästään bensa carina 2:seen jonka tekniikka toimi moitteetta niin kauan kun vaihdettiin pois. Tosin myöhemmät englannin valmisteet yllä lähellekään samaa. Mutta varmasti näiden vanhempien carinoitten joukossa on paskojakin yllin kyllin. Mutta eivät japanilaiset ikinä tulevat olemaan mersun yläpuolella. Vaikka makuasiosta ei kannata kiistellä.Muffler kirjoitti:Älä ny saatana vertaa toyotaa sveitsiläiseen kelloon
T:kelloseppä
MB 230E '92
Ottamatta kantaa Toyotan ominaisuuksiin niin parin kuukauden Mersu kokemukset on perin kaksijakoiset.
Jo autoa hankkiessa oli selvää että jotain laitto hommia tulee eikä se sinänsä ollut mitenkään yllätys vanhan auton kanssa, mutta näennäisesti hyvä kuntoisessa kakkosnelosessa fixailu alkaa tuntua loputtomalta suolta. Rahaa on palanut parisen tonnia eikä loppua näy. Saatan tietysti olla tyhmä tai liian itsepäinen kun en osaa luovuttaa ajoissa
Ajettavuus on hyvä ja koneessa on vielä pollet tallella. Ja muutenkin auto vielä henkiin tiettyä arvokkuutta. Ehdottomasti ajajan auto.
Vielä en osaa arvioida tuliko isketttyä kätensä siihen haisevaan vai aitoon helmeen. No, aikahan sen sitten kertoo.
Pete
Jo autoa hankkiessa oli selvää että jotain laitto hommia tulee eikä se sinänsä ollut mitenkään yllätys vanhan auton kanssa, mutta näennäisesti hyvä kuntoisessa kakkosnelosessa fixailu alkaa tuntua loputtomalta suolta. Rahaa on palanut parisen tonnia eikä loppua näy. Saatan tietysti olla tyhmä tai liian itsepäinen kun en osaa luovuttaa ajoissa

Ajettavuus on hyvä ja koneessa on vielä pollet tallella. Ja muutenkin auto vielä henkiin tiettyä arvokkuutta. Ehdottomasti ajajan auto.
Vielä en osaa arvioida tuliko isketttyä kätensä siihen haisevaan vai aitoon helmeen. No, aikahan sen sitten kertoo.
Pete
Niin aina. Mulla on "sunnuntaistereoina" -64 Quadit, 2 putkipäätettä +putkiesiaste. Saatte pitää mikrosarjanne värivaloineen ja kaukosäätimineen ja surkeine äänineen.PM kirjoitti:Eikös vertailuissa olisi aina fiksuinta vertailla saman hintaisia tuotteita? Ihan sama kun verrattaisiin jotain 60/70-luvun Quadeja uusiin mikrohifisarjoihin; tietäähän sen lapsikin kumpi on parempi?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No jaa. Park Place Texas möi mm. Mersua ja Lexusta. Mersun omistaja sai huollon ajaksi laina-autoksi vähintään yhtä hyvän Mersun kuin mitä pajalle jätti. Lexus-mies sai Camry LE:n.petri.n kirjoitti:...Taitaa muuten tuolla amerikanmaallakin tuo toyotan tuote mennä edelle myynti ja luotettavuus tilastoissa saksalaisiin verrattuna. Sielläkin Lexus omistajat saa paljon parempaa palvelua, kuin saksalais merkkien omistajat...
Vaimoni sai kerran Mersun sijasta laina-autoksi Camryn. Hän teki U-käännöksen ja kävi vaihtamassa sen tähtimerkkiin.
Lähisukulaisillani on perheessä kaksi uudenkorista Avensista. Ne ovat ihan hyviä autoja. Mitä nyt umpio menee rikki kun vaihtaa polttimoa. Jos autolta haluaa, että se vie uskollisesti perille määränpäähän, niin uusi Avensis on varmasti hyvä vastine rahalle. Faktat selviävät tekniikanmaailmoiden testeistä. Tasaisen ookoo auto ja kohtuullisen kokoinenkin. Mutta jos sattuu suhtautumaan autoihin tunteella, sellaista tuskin ostaa.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[quote="epk"]en mää muusta tiedä kun et ei siitä tojosta saa autoo tekemälläkään
(eli mersuu )
.............................................................................................................................................
Niinpä
Kun ostettiin -97 tammikuussa 123 240d,maksettiin muuten 26000mk vanhuksesta,olipa kuitenkin yksikin juuri Corollan ostanut ihan ilmiselvästi kateellinen,sen oikein näki
.
Corolla taisi silloin maksaa jotain 100000mk,missälie Toyota nyt,mersu on ilmeisesti kyllä vieläkin voimissaan,oli 650000km takana kun myin sen 2004 tyytyväiselle ostajalle no 500euroa eli about 23000mk halvemmalla.
240D:llä raahattiin itseään painavampia peräkärryjä ym.220000km matkalla,
vetarit uusin muuten huolto-osia vaan,kytkinkin kesti,vaikka nuo vetohommat olisivat oikeastaan kuuluneet maasturille,aika rankkaa ajoa.
Meidän perheen ajoautojen mersuosuus kasvoi 50:stä 100:aan prosenttiin,kai me ollaan sitten mersuhörhöjä
,wanha toimiva wolkkari päätyy myyntiin,lopuista osista tehdään ehkä joskus traktori 

.............................................................................................................................................
Niinpä

Kun ostettiin -97 tammikuussa 123 240d,maksettiin muuten 26000mk vanhuksesta,olipa kuitenkin yksikin juuri Corollan ostanut ihan ilmiselvästi kateellinen,sen oikein näki

Corolla taisi silloin maksaa jotain 100000mk,missälie Toyota nyt,mersu on ilmeisesti kyllä vieläkin voimissaan,oli 650000km takana kun myin sen 2004 tyytyväiselle ostajalle no 500euroa eli about 23000mk halvemmalla.
240D:llä raahattiin itseään painavampia peräkärryjä ym.220000km matkalla,
vetarit uusin muuten huolto-osia vaan,kytkinkin kesti,vaikka nuo vetohommat olisivat oikeastaan kuuluneet maasturille,aika rankkaa ajoa.
Meidän perheen ajoautojen mersuosuus kasvoi 50:stä 100:aan prosenttiin,kai me ollaan sitten mersuhörhöjä


Viimeksi muokannut waari, Ke 18.01.2006 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Lisää löylyä näin sunnuntai-iltana vaalipäivän (tai minkä ikinä kunniaksi)pappi kirjoitti:Laitetaampa löylyä kiukaalle näin lauantain kunniaksi![]()
Mersun olen omistanut nyt vuoden ja laskua on kertynyt vajaa 2000€. Autolla on ajettu minun aikana 30tkm. Muuten mittarissa on 485tkm.

W124 E200D omistuksessa palttiarallaa 10kk ja kilometrejä kertynyt myös kokolailla tarkasti 30tkm. Muuten mittarissa on 432tkm. Laskua kertynyt noin 120€, josta huoltokulut muodostavat leijonanosan eli tasarahan. Korjauksiin on mennyt pari kymppiä. Raidetangon päät piti kesällä uusia, kun alkoi autosta kuulua kuopissa ylimääräisiä kopinoita. Katsastusremonttiakin piti tehdä hiki hatussa joululomalla; vaihdoin varmuudeksi kaikki vilkkupolttimot, kun olivat niin ikääntyneet, että vilkutti mieluummin valkoista kuin oranssinkeltaista valoa.
Inssiä konttorilla lainatakseni: "Ei minä siitä mitään valittamista löydä."


Mahtoiko olla ennakkoasennetta paljon ajettua työkalua kohtaan?


Mä jo aikaisemmin puhuin tuolla autoista joilla on SIELU ja mun mielestä japseilta se puuttuu. Sori vaan sama koskee japsipyöriä=muovikuulia.Sielukkaita pärriä HD,Ducati,Laverda,MG,BMW,jopa Ural. Sielukkaita autoja RR,MB;BMW;Ferrari,Alfa,Porsas,Jagge,Aston Martin,Corvette jopa Tsaikka jne. 

jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
Täytyy itekki heittää tänne oma näkemys.
Mulla ittellä siis toi w201 vm. -89 2.0 kaasari ajettu 285tkm. Koko ajanhan tosta levii sitä sun tätä. Eli koko ajan jotain korjattavaa, kallis ajaa jne. Muijalla 1.6 Corolla vm.-98 ajettu 130tkm. Mitä nyt tässä 120tkm kohdalla koneremontti ja polttimoiden vaihtoa muutaman päivän välein ellei muista käynnistää parkit päällä.
Siispä eipä kumpikaan mitenkään loistokkaita ole.
Jos nyt ajattelee luotettavuuden kannalat niin eipä noissa ole ollu mitään eroa kuitenkaan. Kumpikaan jättäny tielle tai mitään. Auton vaihtoa on kyllä mietitty molempien kohdalla mutta siihen tulokseen on tultu että mersua on turha alkaa myymään vaikka se nyt melko raato onkin. Enemmän kuitenkin saan siitä mielihyvää kun 1000-2000 eurosta.
Sen verran nyt näiden kahden välillä täytyy todeta että noiden ajettavuus ja ajomukavuus on kyllä ihan eri planeetalta. Mersu päihittää molemmissa. Esim. Corollan penkit on aivan korvasta samoin ajotuntuma....en pidä. En monesta uudestakaan autosta pitänyt niin paljon kuina omasta. Tosin mersulla ajanu enemmän mut en kyllä tossa corollassa tai muissakaan nää mitään hohtoa.
Mitähän tosta corollasta on jäljellä kun se saavuttaa saman iän kun mersulla on nyt. Kyllä kaikki kehuu kuinka koneet kestää sun muuta mutta en oikeen usko että vanhassa corollassa säilyy muut ominaisuudet niin hyvin kuin esim. mersuissa. Tää nyt perustuu vaan mun omiin kokemuksiin ja oma mielipide on tämä.
Kaikki autot ne on paskoja sijotuksia köyhille suomalaisille.
Mulla ittellä siis toi w201 vm. -89 2.0 kaasari ajettu 285tkm. Koko ajanhan tosta levii sitä sun tätä. Eli koko ajan jotain korjattavaa, kallis ajaa jne. Muijalla 1.6 Corolla vm.-98 ajettu 130tkm. Mitä nyt tässä 120tkm kohdalla koneremontti ja polttimoiden vaihtoa muutaman päivän välein ellei muista käynnistää parkit päällä.
Siispä eipä kumpikaan mitenkään loistokkaita ole.
Jos nyt ajattelee luotettavuuden kannalat niin eipä noissa ole ollu mitään eroa kuitenkaan. Kumpikaan jättäny tielle tai mitään. Auton vaihtoa on kyllä mietitty molempien kohdalla mutta siihen tulokseen on tultu että mersua on turha alkaa myymään vaikka se nyt melko raato onkin. Enemmän kuitenkin saan siitä mielihyvää kun 1000-2000 eurosta.
Sen verran nyt näiden kahden välillä täytyy todeta että noiden ajettavuus ja ajomukavuus on kyllä ihan eri planeetalta. Mersu päihittää molemmissa. Esim. Corollan penkit on aivan korvasta samoin ajotuntuma....en pidä. En monesta uudestakaan autosta pitänyt niin paljon kuina omasta. Tosin mersulla ajanu enemmän mut en kyllä tossa corollassa tai muissakaan nää mitään hohtoa.
Mitähän tosta corollasta on jäljellä kun se saavuttaa saman iän kun mersulla on nyt. Kyllä kaikki kehuu kuinka koneet kestää sun muuta mutta en oikeen usko että vanhassa corollassa säilyy muut ominaisuudet niin hyvin kuin esim. mersuissa. Tää nyt perustuu vaan mun omiin kokemuksiin ja oma mielipide on tämä.
Kaikki autot ne on paskoja sijotuksia köyhille suomalaisille.
W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
Jotenkin palasin maan päälle kun ostin tuon Tojotan BJ40:n. Vaikka japsi, niin siinä on sitä sielua; on auto jota ajetaan ja nimenomaan fiiliksellä. Tuohon jomin listaan allekirjoitan ainakin Ural-prätkän ja MB:n tietenkin. Joskus kun pääsisi niin haluaisin tutustua Harrikkaan, Aston Martiniin sekä Rollssiin ja Tsaikaan - muut eivät niin suuria haluja ainakaa vielä herätä (no jagge E-type kylläkin)jomi kirjoitti:Mä jo aikaisemmin puhuin tuolla autoista joilla on SIELU ja mun mielestä japseilta se puuttuu. Sori vaan sama koskee japsipyöriä=muovikuulia.Sielukkaita pärriä HD,Ducati,Laverda,MG,BMW,jopa Ural. Sielukkaita autoja RR,MB;BMW;Ferrari,Alfa,Porsas,Jagge,Aston Martin,Corvette jopa Tsaikka jne.

Noiden työmatkoilla tapahtuvien vuokra-auto-kokemuksien jälkeen on aina kiva palata takaisin W126:n ruoriin, ei ole vielä tullut sellaista joka voittaisi fiiliksessä. Viimesin kokemus edellisviikolla hengetön-diesel-astra mittarissa 11tkm, saa nähdä minkä muovilärpättimen saa huomenna taas alle...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Kannattaa muuten aina muistaa, kun puhutaan dieselmersusta, että autolla voi olla ajettu huomattavasti enemmän, kuin mittarissa on. Vaikka olisi ihan varmaan oikeatkin kilometrit
Sitten ihmetellään, kun "vasta" melkein 500tkm ajetussa autossa on jotain vikoja.....
Kuluvia laitteitahan ne ovat, mutta henk. koht ajan mielummin mersulla kuin toyotalla, vaikka sitten vähän vanhemmalla. Se jokin puuttuu tuosta japsiautosta, tosin varmojahan ne on.


ei nyt mitenkää hirveästi kokemuksia ole toitsuista mitä nyt kaverin -90 gorillalla ajaneena nii kokemukset ovat ihan kauheita.. auto menee tuulen mukana ja tuntuu kaatuvan tiukemmissa käännöksissä... oma kakkosnelonen -86 menee kun juna tiellä ku tiellä... mutta maku asioista ei voi kiistellä... mutta ettikääpä ihmiset huvikseen sellane corolla v. 84-87 jolla olis ajettu miljoona ja joka toimii ku ajatus...
320E
Voihan se toimia ja käydä ja kukkua, mutta kyllä se eletty elämä siinä sitten myös tuntuu ja näkyy._palomaki_ kirjoitti:mutta ettikääpä ihmiset huvikseen sellane corolla v. 84-87 jolla olis ajettu miljoona ja joka toimii ku ajatus...
EDIT: korjasin lainauksen sulkeet.
Viimeksi muokannut Aku P, Ti 17.01.2006 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vanhoja autohinnastoja on kiva selailla.
1990 karvalakkivarusteinen 200D maksoi 245600mk ja 200-kaasari 259600mk. Samalla rahalla olisi saanut mm. seuraavia mitättömiä räppänöitä:
Alfa Romeo 75 3.0 America Kat 209900mk
Audi 80 Quattro 1,8 E 209900mk
Audi 100 Avant 2,0 E 209900mk
Audi Coupe 2,2 E 237500mk
BMW 325i Touring 252200mk
Chevrolet Beretta Coupe, Camaro Sp Coupe, Blazer Silverado...
Chrysler Voyager SE 3,0 V6 199900mk
Citroen XM 2.0i 199900mk
Ford Sierra 2.9i 4x4 224300mk
Ford Scorpio 2,5 TDSL CL 223300mk
Ford Thunderbird Coupe 260000mk
Ford Probe LX 3,0 258000mk
Honda Accord 2,2 EXi 189500mk
Honda Prelude 4WS 2,0i-16 189900mk
Lancia Thema 2,0 i.e. Turbo 234200mk
Mazda 929 3,0i V6 GLX Kat. A. 239900mk
Mitsubishi Sapporo ECI 2,4 202000mk
Opel Omega 3000 Caravan Kat. 254900mk
Peugeot 405 Mi 16 4x4 207900mk
Pontiac Firebird Sport Coupe 215700mk
Pontiac Grand Prix SE Coupe 3,1 239950mk
Range Rover Vogue EFi 3,5 V8 255000mk
Saab 900 Turbo 16 Aero 226000mk
Saab 9000 CD i16-2.3 Kat 229900mk
Subaru XT 1,8 Full-Time 4WD Turbo 189800mk
Subaru Legacy 2,2 GX STW 4WD 173000mk
Volkswagen Passat Variant GT Syncro G60 249900mk
Volvo 740 Turbo Kartano 242700mk
Saman ikäinen Toyota Corolla maksoi muuten 70800-137600mk ja Carina 101700-145900mk, kallein Camrykin oli alle 200000mk. Jos tuohon aikaan olisin autoa ollut ostamassa, olisin kyllä ennemmin ottanut melkein minkä tahansa auton tuolta listalta, kuin kumpaakaan noista spartalaisesti varustelluista nuhapumpuista. Sehän olis meinaan vallan hulppeaa, jos rahoilleen sais jotain vastinettakin. Onhan toki omalla tavallaan hauskaa ajella karvalakkimallilla kuin Euroopan omistaja, jälleenmyyntiarvo silmissä kiiluen, kampi-ikkunoita väännellen ja bonanzasta nauttien. Jee!!! Tämä auto on vielä tien tukkona 20 vuoden päästäkin, senkun vaan vaihtelee kuluvia osia sillon tällön.

Alfa Romeo 75 3.0 America Kat 209900mk
Audi 80 Quattro 1,8 E 209900mk
Audi 100 Avant 2,0 E 209900mk
Audi Coupe 2,2 E 237500mk
BMW 325i Touring 252200mk
Chevrolet Beretta Coupe, Camaro Sp Coupe, Blazer Silverado...
Chrysler Voyager SE 3,0 V6 199900mk
Citroen XM 2.0i 199900mk
Ford Sierra 2.9i 4x4 224300mk
Ford Scorpio 2,5 TDSL CL 223300mk
Ford Thunderbird Coupe 260000mk
Ford Probe LX 3,0 258000mk
Honda Accord 2,2 EXi 189500mk
Honda Prelude 4WS 2,0i-16 189900mk
Lancia Thema 2,0 i.e. Turbo 234200mk
Mazda 929 3,0i V6 GLX Kat. A. 239900mk
Mitsubishi Sapporo ECI 2,4 202000mk
Opel Omega 3000 Caravan Kat. 254900mk
Peugeot 405 Mi 16 4x4 207900mk
Pontiac Firebird Sport Coupe 215700mk
Pontiac Grand Prix SE Coupe 3,1 239950mk
Range Rover Vogue EFi 3,5 V8 255000mk
Saab 900 Turbo 16 Aero 226000mk
Saab 9000 CD i16-2.3 Kat 229900mk
Subaru XT 1,8 Full-Time 4WD Turbo 189800mk
Subaru Legacy 2,2 GX STW 4WD 173000mk
Volkswagen Passat Variant GT Syncro G60 249900mk
Volvo 740 Turbo Kartano 242700mk
Saman ikäinen Toyota Corolla maksoi muuten 70800-137600mk ja Carina 101700-145900mk, kallein Camrykin oli alle 200000mk. Jos tuohon aikaan olisin autoa ollut ostamassa, olisin kyllä ennemmin ottanut melkein minkä tahansa auton tuolta listalta, kuin kumpaakaan noista spartalaisesti varustelluista nuhapumpuista. Sehän olis meinaan vallan hulppeaa, jos rahoilleen sais jotain vastinettakin. Onhan toki omalla tavallaan hauskaa ajella karvalakkimallilla kuin Euroopan omistaja, jälleenmyyntiarvo silmissä kiiluen, kampi-ikkunoita väännellen ja bonanzasta nauttien. Jee!!! Tämä auto on vielä tien tukkona 20 vuoden päästäkin, senkun vaan vaihtelee kuluvia osia sillon tällön.

LAATU NÄKYY MERSUSSA SELVÄSTI
30000 vuodessa 115 240d 3.0 vähintään ajoa voin sanoa että aina toimii tavara tilaa on riittävästi 2000 vuoden jälkeen olen ajanut yli 160000 kilometriä autolla ajettu pitkälti yli miljoona jollei peräti kaksi ikääkin jo yli kolmekymmentä vuotta.
Corolloja kun on ollu kavereilla vanhin 70 uusin 2000 luvulta arvo laskee pääomaa kii eihän ne kestä mitään aina joku hajalla varsinkaan kun ajetaa rankkaa ammattiajoa eli sähkö asennuksia heitetään kaapelia keloja takakonttiin ja tikkaita sisään pystari kestää hyvin.
Viime viikolla tuli 115 mittariin yli 1400 km enkä tehny mitään remonttia en lisänyt edes öljyä josta ammatti ajoa 700 km 40c/km eli pystari tianasi kilometri korvauksia 10% arvostaa viikossa arvaa paljon viidessä vuodessa ja mitkä kulut kulutus noin 10 sadalle ei mitään arvon alentumisia nousee vain kaikki remontit ja huollot voi tehdä ite vaikka pihalla osia saa edullisesti.
Mikä ajettavuus takaveto ja tähti keulalla kromatut mittarin kehykset pitkä konepelti on se toista istua mersussa.
30000 vuodessa 115 240d 3.0 vähintään ajoa voin sanoa että aina toimii tavara tilaa on riittävästi 2000 vuoden jälkeen olen ajanut yli 160000 kilometriä autolla ajettu pitkälti yli miljoona jollei peräti kaksi ikääkin jo yli kolmekymmentä vuotta.
Corolloja kun on ollu kavereilla vanhin 70 uusin 2000 luvulta arvo laskee pääomaa kii eihän ne kestä mitään aina joku hajalla varsinkaan kun ajetaa rankkaa ammattiajoa eli sähkö asennuksia heitetään kaapelia keloja takakonttiin ja tikkaita sisään pystari kestää hyvin.
Viime viikolla tuli 115 mittariin yli 1400 km enkä tehny mitään remonttia en lisänyt edes öljyä josta ammatti ajoa 700 km 40c/km eli pystari tianasi kilometri korvauksia 10% arvostaa viikossa arvaa paljon viidessä vuodessa ja mitkä kulut kulutus noin 10 sadalle ei mitään arvon alentumisia nousee vain kaikki remontit ja huollot voi tehdä ite vaikka pihalla osia saa edullisesti.
Mikä ajettavuus takaveto ja tähti keulalla kromatut mittarin kehykset pitkä konepelti on se toista istua mersussa.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
- Paikkakunta: varisto city
vai tällästä polemiikkia ja mielipidettä tojo vastaan meze
olihan siinä tarinaa kerrakseen.. hmmmmm
tojoissa en ole ollut kun kyydisä, omistaminen jäänyt siinä merkissä vähille vaikka japanilaisia on ollut vaikka mitä...merkkiä.
itse olen kurvaillut tuolla cevyllä tähän aamuun asti. ei todellakaan moitittavaa tuossa yksilössä, lähtee kun palmun alta.. korjauksiin ei ole kulunut juuri mitään.. TODELLAKAAN ehkä tää on yksilö mutta hyvä on
tuo 190 meze on tallissa pikku meikkausta talven mittaan.. itse ajanut todella vähän sillä.. ostettiin syksyllä joten ei ole vielä kerinnyt.. eli ei vielä luottosuhdetta siihen miten toimii... aika näyttää
tänään aloitan ajelut ihan vaihtelun vuoksi tuolla 200 mezellä.. ihan uusi ostos joten ei minkäänlaista tuntumaa siihenkään..mittarissa näyttää olevan 331tkm
ja erittäin hyvä huoltohistoria.. siitä on pidetty huolta oikeen vehon voimalla..
ollakseen -85 eli ikääkin on.. auto on ryhdissä.. pientä hapettumaa löytyy mutta ikäisekseen sisältä kun uus ja pientä fiksiä tarttis pinnalle..
no hinta oli todella naurettava.. aattelin ostanko vai annanko mannelle tilaisuuden jos ne ostaa ees noin vanhoja bensa pelejä.... hmmm
pakkaset on alkamassa joten meze pääsee heti kovalle koetukselle.. katsotaan miten tässä käy


olihan siinä tarinaa kerrakseen.. hmmmmm
tojoissa en ole ollut kun kyydisä, omistaminen jäänyt siinä merkissä vähille vaikka japanilaisia on ollut vaikka mitä...merkkiä.
itse olen kurvaillut tuolla cevyllä tähän aamuun asti. ei todellakaan moitittavaa tuossa yksilössä, lähtee kun palmun alta.. korjauksiin ei ole kulunut juuri mitään.. TODELLAKAAN ehkä tää on yksilö mutta hyvä on

tuo 190 meze on tallissa pikku meikkausta talven mittaan.. itse ajanut todella vähän sillä.. ostettiin syksyllä joten ei ole vielä kerinnyt.. eli ei vielä luottosuhdetta siihen miten toimii... aika näyttää

tänään aloitan ajelut ihan vaihtelun vuoksi tuolla 200 mezellä.. ihan uusi ostos joten ei minkäänlaista tuntumaa siihenkään..mittarissa näyttää olevan 331tkm
ja erittäin hyvä huoltohistoria.. siitä on pidetty huolta oikeen vehon voimalla..

ollakseen -85 eli ikääkin on.. auto on ryhdissä.. pientä hapettumaa löytyy mutta ikäisekseen sisältä kun uus ja pientä fiksiä tarttis pinnalle..
no hinta oli todella naurettava.. aattelin ostanko vai annanko mannelle tilaisuuden jos ne ostaa ees noin vanhoja bensa pelejä.... hmmm
pakkaset on alkamassa joten meze pääsee heti kovalle koetukselle.. katsotaan miten tässä käy


MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
Yhden auton otanta ei ole kovin luotettava (voi olla vaikka iskunvaimentimet lopussa tms.). Mutta todellisuudessa erot löytynevät massasta, etu-/takaveto, alustageometrioista ja nämä yhdistettynä hinnasta. Tuolla PM jo toivoikin että vertailu tehtäisiin samanhintaisien autojen välillä, (olivat ne sitten uusia tai käytettyjä)._palomaki_ kirjoitti:ei nyt mitenkää hirveästi kokemuksia ole toitsuista mitä nyt kaverin -90 gorillalla ajaneena nii kokemukset ovat ihan kauheita.. auto menee tuulen mukana ja tuntuu kaatuvan tiukemmissa käännöksissä... oma kakkosnelonen -86 menee kun juna tiellä ku tiellä... mutta maku asioista ei voi kiistellä... mutta ettikääpä ihmiset huvikseen sellane corolla v. 84-87 jolla olis ajettu miljoona ja joka toimii ku ajatus...
Tuollaisia Corolliakin olisi varmasti melkoisen loistokuntoisina liikenteessä jos niihin olisi käytetty sama rahamäärä kuin miljoonan ajetun Mercedeksen ylläpitoon, tai vaikka edes puolet siitä.PM kirjoitti:1990 karvalakkivarusteinen 200D maksoi 245600mk ja 200-kaasari 259600mk.
Saman ikäinen Toyota Corolla maksoi muuten 70800-137600mk
Tuon ikäisiä ei ole kovin paljoakaan dieseleinä (MB:hen verrattuna), mutta kyllä Corollat, Camryt, Crownit ja Cressidat sekä LandCruiserit ovat keränneet ihan kiitettäviä lukemia. (Maasturia ei olisi varmaan pitänyt sotkea tähän, mutta voidaanhan laittaa LandCruiser vs. G -vääntö päälle.

Viimeksi muokannut PK, Ke 18.01.2006 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heh, aika hauska esimerkki.e320 kirjoitti:Puusta veistetty nuija on tasan varmasti mekaanisesti luotettavampi peli kuin rynnäkkökivääri. On sitten makuasia kumman ottaa mukaan sotaan.
Toyotamiehet sotii nuijilla ilmeisesti. Tuleehan se halvemmaksikin.
Monet eivät näytä tajuavan sitä että ne keillä ei ole varaa ajaa mersulla ajaa Toyotalla. Näin on aina ollut ja tulee olemaan.

Mitenkäs tuo viimeinen toteamus toimii käytettyjen autojen kohdalla?

Niin, Mersuhan menee millin ilman mitään remonttia. Karvalakki-Ässäkin on vasta nipinnapin sisäänajettu (~310tkm), eikä sen varaosiin/remppoihin ole uponnut vasta kuin karvan alle 10000€ viimeisen 5½ vuoden aikana. No mittariin on sentään kertynyt liki 200th, eli kyllä Mersu kestää ja halpoja on kilometrit.
Ps. Isoimmat rempat on vielä tekemättä
Ps. Isoimmat rempat on vielä tekemättä

No jos otetaan vielä nykyään hyvinkin yleiset mallit 300D ja 300E. Ne maksoivat perusvarusteisina vuonna -90 327500mk ja 393700mk. Eli 300E:n hinnalla olisi saanut liki 4 halvinta Mazda 626:sta tai 3 kalleinta mallia. Vai miltä kuulostaisi 5½ Corolla Hatchbackkia? Toisaalta 300E:n hinnalla olisi saanut myös erään varsin pätevän, hyvin kulkevan ja varustellun Italian autoteollisuuden helmen, Maserati Biturbo 222 SI:n. Kyseisellä autolla koeajon suorittaneena ei tullut mieleenkään kuuna päivänä verrata sitä esim. 300CE:hen, joka muuten maksoi vuonna -90 467800mk. 

Ei varmasti. Vai miltä tuntuisi 15 vuotta suomen suolalillussa uitettu 350-500 tkm ajettu maseratiPM kirjoitti: Maserati Biturbo 222 SI:n. Kyseisellä autolla koeajon suorittaneena ei tullut mieleenkään kuuna päivänä verrata sitä esim. 300CE:hen, joka muuten maksoi vuonna -90 467800mk.

Mutta mitä niillä lukuisilla halpa-autoilla on tehnyt, kun on voinut saada yhden hyvän ja hienon? Ei tänäpäivänäkään tee mieli vaihtaa hyvin varusteltua -83 vuoden mersua esim. 7:ään hienokuntoiseen -83 ladaan.

Ajoin 5 vuotta (2000-2005) Corolla farmari -91:sellä Ei mitään vikaa. Akun ja takapöntön vaihdoin 5:n vuoden aikana. Nyt mersussa ollut jo muutaman kuukauden aikana enemmän vikoja. Kyllä se mersukin on vaan ihmisen tekemä. Ajo-ominaisuuksia on turha edes vertailla. 

Viimeksi muokannut uate, Pe 20.01.2006 02:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
Nämä vanhathan vast niitä rahamiesten autoja on ku joutuu remppaamaa 100km välein ja ku osatki kerta maksaa ziljoonanPK kirjoitti:Heh, aika hauska esimerkki.e320 kirjoitti:Puusta veistetty nuija on tasan varmasti mekaanisesti luotettavampi peli kuin rynnäkkökivääri. On sitten makuasia kumman ottaa mukaan sotaan.
Toyotamiehet sotii nuijilla ilmeisesti. Tuleehan se halvemmaksikin.
Monet eivät näytä tajuavan sitä että ne keillä ei ole varaa ajaa mersulla ajaa Toyotalla. Näin on aina ollut ja tulee olemaan.Olisiko pikkaisen liioiteltu? Jos sanotaan että rynnäkkökivääri ja kivääri niin oltaisiin lähempänä totuutta.
Mitenkäs tuo viimeinen toteamus toimii käytettyjen autojen kohdalla?


Ei siitä tarvi tänne tulla vinkumaa jos on itse menny ostamaa jonku p*skan lahnan (halvalla ku sai) mikä hajoaa käsii.. mulla on jo kolmesta 124:sta kokemusta ja kaikki ollu yhtä luotettavia pelejä ja perus öljyjen ja suodattimien päälle yht. huoltokulut lasketataan satasissa, ei tonneissa.
Mutta kukin tyylillään..
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Kommentoin sen verran, että auton pitäjiä on monenlaisia. Toiset voi ajaa autolla jossa on pientä laittamista aina. Toiset taas haluaa, että auto on kuin "uusi" vaikka mittarissa olisi mitä ja eläke olisi jo kilahtamassa tilille.jarkki kirjoitti:Ei siitä tarvi tänne tulla vinkumaa jos on itse menny ostamaa jonku p*skan lahnan (halvalla ku sai) mikä hajoaa käsii..
Mielestäni on erittäin avartavaa keskustella myös vioista mitä autoihin tulee. Oli auto sitten Mersu tai Toyota. Jos vioista ei kestä keskustella, kannattaako tälle foorumille edes tulla?
En muuten ole itkenyt sitä, että olisin ostanut paskan kamppeen. Nyt ollaan menossa ensimmäiseen öljynvaihtoon, jossa tarkoitus on vain tehdä perushommelit. Katsotaan sitten keväällä jos jaksaa jotain isompaa teetättää.
Kuten allekirjoituksessa kerron, Mersulla ajelen toistaiseksi.
Mersu myyty...
Mietin oikein kovasti merkin vaihtoa, kun nyt se CDI-Vito sitten hajosi ihan suunitteluvirheen takia. Vetoakselitkin täytyy taas vaihtaa, vaikka ajettu ed. vaihdon jälkeen vaan 35 000 km. Jotakin pientä laitettavaa muutakin. Hiace olisi varmaan paljon kestävämpi.....
MUTTA mersulla on vaan niin paljon parempi ajaa, että en oikein tiedä, mitä tekis... Nyt kyllä tuntuu, että olisi paljon mukavampi AJAA autolla, kun että korjailla ja sitten sen ajan olla autoton.... no, onneksi Prelude pelastaa aina.
MUTTA mersulla on vaan niin paljon parempi ajaa, että en oikein tiedä, mitä tekis... Nyt kyllä tuntuu, että olisi paljon mukavampi AJAA autolla, kun että korjailla ja sitten sen ajan olla autoton.... no, onneksi Prelude pelastaa aina.