Laitetaampa löylyä kiukaalle näin lauantain kunniaksi
Mersun olen omistanut nyt vuoden ja laskua on kertynyt vajaa 2000€. Autolla on ajettu minun aikana 30tkm. Muuten mittarissa on 485tkm.
Carinan, joka oli kasattu enklannissa omistin 5 vuotta, ajoin sillä 150 tuhatta. Korjaus kulut oli jotain 1000€ ja tuohon on laskettu mukaan pakolliset remmien vaihdot. Ainoa iso remontti oli vaihteiston vaihto ja kytkin. Auto oli kolme ensimmäistä vuotta taksina kirkkonummella, koulukyydissä. Olisin varmaan pitänyt Carinan vielä, mutta siihen olis pitänyt vaihtaa kaikki iskarit, jouset ja jarruosat. Vaihtoon se meni 370tkm ajettuna.
Tässä vaiheessa on pakko vetää happea ja todeta, että olin toisaalta tyhmä kun ostin ees tuon Mersun.
500tkm ajettu diesel carina ei ole mikään ihme. Jostain kumman syystä, Toyotan osuus noussut melko merkittäväksi taksissakin. Oliskohan taustalla ylläpitokulut?
Oma mielipiteeni perustuu kokemukseen. Jos joku väittää Carinaa huonoksi autoksi pelkästään mutu tuntumalla ei voi kun todeta "sääliksi käy".
Seuraava autoni saattaa hyvinkin olla Avensis, mutta vuosimalli on vielä avoin.
Jos Mersuun tekisi kaikki huoltotoimet, mitä täydellinen autonpito vaatii, joutuisin kerjuulle jo alkumetreillä. Kyyti on hyvää, mutta Toyota laatuun voi luottaa. Kyllä ne Japanin miehet osaa tehä autoja, siksi talossa onkin Nissani kakkosautona, jolla pääsen liikkumaan kun tuo lavetti on Dealerin hoivassa...
Toivon, että tähän topicciin tulee asiallisia vastauksia... Kykeneekö Mersun omistaja suhtautumaan kriittisesti omaan ajoneuvoonsa?
EDIT:
Ottakaapa huvikseen vaikka sadomasokistisessa mielessänne haku nettiautosta. E Carina, farkku, diesel... Katsokaa kilometrit ja hinnat.
Mersu myyty...