w201 2.5td

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

mikä ar suhde on siinä kompura puolella vaikka eihän sillä ole enää vertailu pohjaa jos pakopesakin on viilattu pilalle
on aivan järjetöntä hommaa kyseisessä virmassa tuo pesien muokkaus kyllä tehtaalta tulee sopivia pesiä jos ei tuu pitää tehdä itse
tilasin kolme vuotta sitten pro turpolta kompura siiven mutta ei ole vielä näkynyt eikä tarvi näkykkään :? murrr :evil:
niin ja kunka isot siivet?
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

hukkaportin pitäisi pysä kiinni, hukkaportin kello vaihdettu jäykempään. en muista nyt niitä siipi kokoja/ar. lukuja mutta jotenkin tuntuu että pakopesä on sorvattu pilalle :( ja kun ei oikeastaan tiedä mitä tuolle turbolle on tehty.. Mutta arveltiin kokeilla hx40:llä, koska niitä löytyy useita erilaisia paikallisen firman hallista, ja lupasivat lainata turboa... :)
bmw 324tdic -90
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

no hommatkaa tuollainen samanlainen turbo kun minulla niin ei ongelmaa....se on pro turbon tekemä ja ei voi moittia...hyvin pelaa... ettei vaan olis tullut liian iso ahdin....minkä kokoinen pakosiipi...joku reilu 60mm ja mikäs on ar ? senhän voi mitata ja laskea...eikö lähde puhaltaan etes kierroksilla.....
Itse tein ja säästin
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

petska kirjoitti:no hommatkaa tuollainen samanlainen turbo kun minulla niin ei ongelmaa....se on pro turbon tekemä ja ei voi moittia...hyvin pelaa... ettei vaan olis tullut liian iso ahdin....minkä kokoinen pakosiipi...joku reilu 60mm ja mikäs on ar ? senhän voi mitata ja laskea...eikö lähde puhaltaan etes kierroksilla.....
Ei sen ahtimen pitäisi olla liian iso siipikokojen puolesta. GT37 garretti todella pienellä pakosesällä, mutta eilen aukastiin turbo, ja tutkittiin pakopesää. Sorvattu se pesä sellaiseksi, että pakosiipi ei myötäile enää pesän reunoja mitenkään.. En sitten tiedä onko sitä pakopesää pitänyt sorvata nuin, että on saatu niin pieni pakopesä paikalleen ko. ahtimeen, kuka tietää. Mutta bemarin 2,5 bensa kutoseen tehty, ja pitäs kuulemma olla ahtoja 0,8 3000-kierroksen kohdalla. Kunnolla alkoi ahtamaan 3000 kohdalla, muttei jaksanut tehdä kuin reilun kilon paineen. ahdin on myynnissä, mutta tosin ollaan vähän mietitty, jos jostain hommais gt37:kan orggis pakopesän, ja kokeilis sillä... :roll:
bmw 324tdic -90
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

JP74 kirjoitti:Uudemmassa om 605:ssa on peltitiiviste, joka kestää varmasti kaiken mitä tarvii. Tosin onko sitten yli kahden barin paineilla järkevää ajaa, on toinen homma. Ei se teho juurikaan lisäänny yli kahden kilon paineesta, kone sen sijaan on jo melko kovilla.
tuosta peltitiivisteestä, kun siihen pitää porailla ne muutama vesireikä. pitääkö tuo tiiviste hyvin, vaikka sinne itse porailee ne reiät? eka tavallinen pahvi poltettu...
bmw 324tdic -90
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Pitää se hyvin, kun muistaa putsata hyvin, eli ei jätä mitään lastuja tiivisteen kerrosten väliin
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

joo siihen tulokseen tultiin, että pakkohan sen on pitää jos niitä on käytetty-> peltitiiviste tilattu :)
bmw 324tdic -90
Avatar
Roger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 20.09.2006 18:15
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Roger »

Meneekö tuo 722.3 laatikko ilman muutoksia paikalla?
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Roger kirjoitti:Meneekö tuo 722.3 laatikko ilman muutoksia paikalla?

menee kun on johtosarja ja kartaani
kartaanin lähtö kappaleen voi tietysti ottaa vanhasta laatikosta niin ei tarvi vaihtaa kartaania
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

1.8bar kestää kohtuudella vakio pahvi....ekalla ajoin 50tkm.....ja sitten vähän viilattiin :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

´Vakio pahveista, on kokemusta vehon tiivisteestä ja tarvikkeesta, kestääkö tarvike?
Laittaisin peltitiivisteen, mutta kun kone on 2.9 suorasuihku
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
xr600r
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 04.08.2005 20:48
Paikkakunta: keski-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr600r »

Kestää tuo 2.9 vakiotiiviste ainaki 2,5bar. Ihtellä on 2,7 ja on kokeiltu yli kolmenkin kilon ahdoilla eikä oo vielä posahtanu....
Kaarat..
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

autom.lootaa vaihtaessa piuha hommat menee et vaihtaa johtoliittimn lootan puoli päähän väri väriin tyyliin....jos ei ole värisokea niin homma onnistuu... :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

xr600r kirjoitti:Kestää tuo 2.9 vakiotiiviste ainaki 2,5bar. Ihtellä on 2,7 ja on kokeiltu yli kolmenkin kilon ahdoilla eikä oo vielä posahtanu....
Tiedätkö ,onko tiivisteesi tarvikepahvi vai orginelli veho?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
xr600r
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 04.08.2005 20:48
Paikkakunta: keski-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr600r »

Tiedätkö ,onko tiivisteesi tarvikepahvi vai orginelli veho?[/quote] En ny aivan satavarma ole mut luulisin sen olevan vehon tuotteita.... Ei oo tarttenu vielä irrottaa kantta tuosta vekottimesta, mutta eiköhän seki tuu joskus eteen. Vakio tiiviste se kuitenkin on.
Kaarat..
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Reinzin tekeleitä vaan väliin jos on saatavana.

Edit: Tuolta vaan etsimään oikea pahvi, ainakin 2.5:een löyty. Katsoo tuotenumeron ja eikun tilaamaan varaosa liikkeeseen.

linkki
Vastaa Viestiin