w201 "kori kuntoon"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Sami.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Su 18.09.2005 23:06
Paikkakunta: Ulvila / Pori

Viesti Kirjoittaja Sami.M »

No enpä ole voorumilla pitkiin aikoihin lueskellut ja paljosta oon jääny paitsi :D

Onnea projektille... ja hermoille 8)
VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
Avatar
porvari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:36
Paikkakunta: pieksänmaa/heinola

Viesti Kirjoittaja porvari »

MasaMbW124 kirjoitti:mihin bensaluukku muuten tulee :?:
eipä tähän sellaisia hienouksia ole tulossa. konttiin tulee turvatankki :lol:
Avatar
porvari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:36
Paikkakunta: pieksänmaa/heinola

Viesti Kirjoittaja porvari »

ja pistetäänpä yks huono kuva mersun formula peileistä :)
Kuva

peilit nappasin omasta katuautosta kun tien päällä ei tälläset persereijät kovinkaan käytännölliset ole...
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Hienoltä näyttää!
Itsekin olisi tarkoitus tehdä tuohon W201:een ainakin etulokarit lasikuidusta ja nimenomaan muottia käyttämällä. Mitä tuo punainen aine muuten on tuossa uretaanin pinnassa ja käytätkö uretaanin päällä jotain alumiinifoliota tai vastaavaa?
Avatar
porvari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:36
Paikkakunta: pieksänmaa/heinola

Viesti Kirjoittaja porvari »

jesse kirjoitti:Hienoltä näyttää!
Itsekin olisi tarkoitus tehdä tuohon W201:een ainakin etulokarit lasikuidusta ja nimenomaan muottia käyttämällä. Mitä tuo punainen aine muuten on tuossa uretaanin pinnassa ja käytätkö uretaanin päällä jotain alumiinifoliota tai vastaavaa?
uretaanin päälle teippasin pakettiteippiä ja sitten hartsasin parikerrosta kuitua ja kittipäälle... ei siinä pinnassa ole kun punaista maalia :o
Avatar
porvari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:36
Paikkakunta: pieksänmaa/heinola

Viesti Kirjoittaja porvari »

pitkän tauon jälkeen on saatu taas jotain jumppailtua hallilla... :roll:

eli kylkien alareunaan tehty isonpi pokkaus vanerin avulla ja toissapäivänä kävin hakemassa loksun eteen, makso jopati 5 erkkiä...

Kuva

tänään aamupäivä meni tapellessa noitten uretaani möykkyjen kiinnityksessä, on muuten varsin vittumoinen liimailla uretaanilevyjä itekseen noihin takakylkeihin... meinasi ihan verenpaine ruveta nousemaan :evil:
Kuva
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Siitä tuloo aika pullee.... 8)
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
porvari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:36
Paikkakunta: pieksänmaa/heinola

Viesti Kirjoittaja porvari »

Kuva
tuommosen tekasin valonpaikalle uretaanista aamulla :)
tietysti tuosta tulisi yhtenäinen vilkun kans lasikuidusta tekemällä, mutta en tiiä että teinkö reiäst turhan suuren... mielipiteitä kaivattaisiin :)
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kun nyt kerran kysyt niin itse ainakin jättäisin valot/vilkut alkuperäiseen muotoon.Tulee helposti niin väkisin tehdyn näköinen kun kanttikoppaan laitellaan ufon mallisia valoja.

Hieno on projekti,mukavaa luettavaa kun turhia kompromisseja ei näytä olevan 8)
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

AM kirjoitti:Kun nyt kerran kysyt niin itse ainakin jättäisin valot/vilkut alkuperäiseen muotoon.Tulee helposti niin väkisin tehdyn näköinen kun kanttikoppaan laitellaan ufon mallisia valoja.

Hieno on projekti,mukavaa luettavaa kun turhia kompromisseja ei näytä olevan 8)
kannatan tuota että valot pidetään originaaleina :wink:
(tai siis originaalin muotoisina) :oops:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

orginaalin malliset kirkasoptiikkalamput?
kuva
kuva2
Onkohan tällasta mitenkään mahollista saada enää rekisteriin? Ruotsissahan se olis mahdollista...
Viimeksi muokannut Sergey, Su 17.09.2006 12:52. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
porvari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:36
Paikkakunta: pieksänmaa/heinola

Viesti Kirjoittaja porvari »

alkaa minustakin pikkuhiljaa tuntumaan samalta... mutta kun teippasin sen yhtenäiseks vilkun kans niin siitä tuli hieman siedettävämmän näköinen :?
mutta onhan tässä aikaa miettiä ratkasuja...

eipä tätä rekisteriin olla laittamassakaan :wink:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

olis aika kovis jos sen sais rekisteriin, edes jollakin "vakio" moottorilla... Tollanen EvoIII korisetti on myytävänä pirun halvalla www.blocket.se jos ei ruotsin reissu karmaise kauheesti. Ite meinasin ostaa, mut ei nyt talostilanne anna periks. Olikohan 700€, en sitä ilmotust tähän hätään löydä kun en oo kotona.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
porvari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:36
Paikkakunta: pieksänmaa/heinola

Viesti Kirjoittaja porvari »

itseasiassa ruottin reissua on jo suunniteltu, tekniikka paketti pitäis käyrä ostamassa kunhan sais myytyä hondan pois...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Osta kokonainen katsastettu 2.5 auto. Helpompi kuskaa kotiin. 1600€ tämä vaikka. Ei oo kalliita ja "lähellä".
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
porvari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:36
Paikkakunta: pieksänmaa/heinola

Viesti Kirjoittaja porvari »

ei vaan taida olla 16 venasen koneella :cry:
jos löytäis mersun 2.5 16v koneella taikka sitte 2.3 16v mosakin kelpais ja hintahan sais mielellään olla kohallaan..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mä luulen et se on 16V, iha yleinen romuraudan hinta ruottis toi 15000 kruunua. 2.3 16v. Ei ruottis oo ikinä karvalakkimallei myyty. Tää munki auto makso 500kr ja kaikki lisävarusteet on.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
porvari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:36
Paikkakunta: pieksänmaa/heinola

Viesti Kirjoittaja porvari »

raatmuodot alkaa pikkuhiljalleen olemaan kondiksessa... enää vain raspilla työstelemään :P
Kuva
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

hyvältä näyttää!

Tuleeko kaaret pyöreiksi vai saman muotoisiks ku vakio? toivon että laitat pyöreiksi....
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mua alko todenteolla kiinnostamaan toi kaksioviseksi muuttaminen. Onkohan se mahdollista lainpuitteissa näin vanhoissa autoissa? CE:stä vaan sitten etupenkit.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
porvari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:36
Paikkakunta: pieksänmaa/heinola

Viesti Kirjoittaja porvari »

Hans kirjoitti:Tuleeko kaaret pyöreiksi vai saman muotoisiks ku vakio? toivon että laitat pyöreiksi....
raspilla vain viimeistellään niin pyöreethän niistä tulee...
aika hyvin näyttäis nuo pullistukset pientävän autoa, varsinkin kun alle laitetaan vielä 19-20 tuumaset vanteet :roll:
Sergey kirjoitti:mua alko todenteolla kiinnostamaan toi kaksioviseksi muuttaminen. Onkohan se mahdollista lainpuitteissa näin vanhoissa autoissa? CE:stä vaan sitten etupenkit.
2oviseksi muuttaminen katsotaan varmaankin korinvaihtoa vastaavaksi ja prosentteja siitä tulis jotain 35...40% luokkaa, korjatkaa jos olen väärässä.
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

moro vaan onneksi satuin kattomaan tata projectia.
nakyy niita olevan muitakin hulluja ku mina.
aika pitkalle saman nakoista rassia oon ittelleni tekemassa. ajattelin jopa kaksiovista mutta aika kova homma.hattua pitaa nostaa...
mut mulla olisi sulle 2.3l - 16v kone ja getracin viis lovinen tuolla tallin nurkassa....
jos vaan kiinnostaa.

ja lykkya vaan projectille. hyvalta nayttaa.
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

otitko huomioon kun teit noi kaaret etta mersussa on aika rankasti tota arkermanin kulmaa kun kaannat ratin aariasentoon niin rngas tilttaa ja siksi alkuperainen pyorakotelo on tasainen yla reunasta.
ihan vaan etta kannattaa tsekata ennenku meet pitemmalle muuten maalauksen jalkeen voi oikeesti tulla verenpaine onkelmii.. :)
Avatar
porvari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:36
Paikkakunta: pieksänmaa/heinola

Viesti Kirjoittaja porvari »

siihen tulee kokonaan lasikuitukori kattoa myöten ja kunnon apinanhäkki putkirunkona, niin että en ymmärrä miten se sitte nilttaa mitään läjään kun siellä mitään tiellä olekkaan... :?
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

porvari kirjoitti:2oviseksi muuttaminen katsotaan varmaankin korinvaihtoa vastaavaksi ja prosentteja siitä tulis jotain 35...40% luokkaa, korjatkaa jos olen väärässä.
Miksi se sellaiseksi menisi, eihän peltiosat muuksi muutu, sauma vaan muuttaa sijaintiaan. :wink:

Kannattaa katsella vaikka AKE:n sivuja:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... tokset.htm

Tai kaivella tarkempia säännöksiä Finlexin tarkemmista säädöksistä. Katsastumiehet osaa arvailla yhtähyvin kun kirjoitajat täällä foorumilla.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Olihan tossa periaatteessa niitti...

4-ovinen malli muutetaan samaan mallisarjaan kuuluvaksi kaksioviseksi malliksi. Auton on tällöin vastattava koriltaan (vahvikkeineen) kaksiovista mallia.

Onko w201 2 ovisena? Ei kait? Pakko käyä kysyy paikallisel konttoril. Eihä tosta ota erkkikään selvää loppujenlopuks.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Tomi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 22.07.2005 10:56
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Tomi.K »

Sergey kirjoitti:Olihan tossa periaatteessa niitti...

4-ovinen malli muutetaan samaan mallisarjaan kuuluvaksi kaksioviseksi malliksi. Auton on tällöin vastattava koriltaan (vahvikkeineen) kaksiovista mallia.

Onko w201 2 ovisena? Ei kait? Pakko käyä kysyy paikallisel konttoril. Eihä tosta ota erkkikään selvää loppujenlopuks.
Dotaniin esim. Rollover-tuningin porukasta joku teki 2 ovisen vectran jota ei 2 ovisena koskaan ole valmistettukkaan ja kilvissä on, mutta ilmeisen paperisodan jälkeen, että kyllä se suomessakin moinen on mahdollista.
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Sergey kirjoitti:4-ovinen malli muutetaan samaan mallisarjaan kuuluvaksi kaksioviseksi malliksi. Auton on tällöin vastattava koriltaan (vahvikkeineen) kaksiovista mallia.

Onko w201 2 ovisena? Ei kait? Pakko käyä kysyy paikallisel konttoril. Eihä tosta ota erkkikään selvää loppujenlopuks.
No eihän W201:tä ole ollut kaksiovisena alkujaan, mutta onhan hotroddarit muuttaneet jenkkiautoja kaksiovisiksi kautta maailman sivun (siis Suomessa kun ovat olleet kaksioviset harvassa ennen uustuontia), ja ompahan nekin kaikki kilpiin saatu. Mut kannattaahan tuota käydä konttorilla neuvottelemassa, olisihan auton käyttömahdollisuudet vähän laajemmat kun ei tarvisi vain pelloilla ajella. :lol: Tottahan siinä muutoskatsastuksia tarvii, ym. mutta ainakin näin itse toimisin, mutta itsellehän me jokainen näitä rakentelemme.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
bandit_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: La 11.02.2006 21:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja bandit_ »

mielenkiintoinen rojekti...pulleelta näyttääpi :)
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Mites on edistynyt???
Vastaa Viestiin