Hienoltä näyttää!
Itsekin olisi tarkoitus tehdä tuohon W201:een ainakin etulokarit lasikuidusta ja nimenomaan muottia käyttämällä. Mitä tuo punainen aine muuten on tuossa uretaanin pinnassa ja käytätkö uretaanin päällä jotain alumiinifoliota tai vastaavaa?
jesse kirjoitti:Hienoltä näyttää!
Itsekin olisi tarkoitus tehdä tuohon W201:een ainakin etulokarit lasikuidusta ja nimenomaan muottia käyttämällä. Mitä tuo punainen aine muuten on tuossa uretaanin pinnassa ja käytätkö uretaanin päällä jotain alumiinifoliota tai vastaavaa?
uretaanin päälle teippasin pakettiteippiä ja sitten hartsasin parikerrosta kuitua ja kittipäälle... ei siinä pinnassa ole kun punaista maalia
pitkän tauon jälkeen on saatu taas jotain jumppailtua hallilla...
eli kylkien alareunaan tehty isonpi pokkaus vanerin avulla ja toissapäivänä kävin hakemassa loksun eteen, makso jopati 5 erkkiä...
tänään aamupäivä meni tapellessa noitten uretaani möykkyjen kiinnityksessä, on muuten varsin vittumoinen liimailla uretaanilevyjä itekseen noihin takakylkeihin... meinasi ihan verenpaine ruveta nousemaan
tuommosen tekasin valonpaikalle uretaanista aamulla
tietysti tuosta tulisi yhtenäinen vilkun kans lasikuidusta tekemällä, mutta en tiiä että teinkö reiäst turhan suuren... mielipiteitä kaivattaisiin
Kun nyt kerran kysyt niin itse ainakin jättäisin valot/vilkut alkuperäiseen muotoon.Tulee helposti niin väkisin tehdyn näköinen kun kanttikoppaan laitellaan ufon mallisia valoja.
Hieno on projekti,mukavaa luettavaa kun turhia kompromisseja ei näytä olevan
AM kirjoitti:Kun nyt kerran kysyt niin itse ainakin jättäisin valot/vilkut alkuperäiseen muotoon.Tulee helposti niin väkisin tehdyn näköinen kun kanttikoppaan laitellaan ufon mallisia valoja.
Hieno on projekti,mukavaa luettavaa kun turhia kompromisseja ei näytä olevan
kannatan tuota että valot pidetään originaaleina
(tai siis originaalin muotoisina)
alkaa minustakin pikkuhiljaa tuntumaan samalta... mutta kun teippasin sen yhtenäiseks vilkun kans niin siitä tuli hieman siedettävämmän näköinen
mutta onhan tässä aikaa miettiä ratkasuja...
olis aika kovis jos sen sais rekisteriin, edes jollakin "vakio" moottorilla... Tollanen EvoIII korisetti on myytävänä pirun halvalla www.blocket.se jos ei ruotsin reissu karmaise kauheesti. Ite meinasin ostaa, mut ei nyt talostilanne anna periks. Olikohan 700€, en sitä ilmotust tähän hätään löydä kun en oo kotona.
ei vaan taida olla 16 venasen koneella
jos löytäis mersun 2.5 16v koneella taikka sitte 2.3 16v mosakin kelpais ja hintahan sais mielellään olla kohallaan..
mä luulen et se on 16V, iha yleinen romuraudan hinta ruottis toi 15000 kruunua. 2.3 16v. Ei ruottis oo ikinä karvalakkimallei myyty. Tää munki auto makso 500kr ja kaikki lisävarusteet on.
mua alko todenteolla kiinnostamaan toi kaksioviseksi muuttaminen. Onkohan se mahdollista lainpuitteissa näin vanhoissa autoissa? CE:stä vaan sitten etupenkit.
Hans kirjoitti:Tuleeko kaaret pyöreiksi vai saman muotoisiks ku vakio? toivon että laitat pyöreiksi....
raspilla vain viimeistellään niin pyöreethän niistä tulee...
aika hyvin näyttäis nuo pullistukset pientävän autoa, varsinkin kun alle laitetaan vielä 19-20 tuumaset vanteet
Sergey kirjoitti:mua alko todenteolla kiinnostamaan toi kaksioviseksi muuttaminen. Onkohan se mahdollista lainpuitteissa näin vanhoissa autoissa? CE:stä vaan sitten etupenkit.
2oviseksi muuttaminen katsotaan varmaankin korinvaihtoa vastaavaksi ja prosentteja siitä tulis jotain 35...40% luokkaa, korjatkaa jos olen väärässä.
moro vaan onneksi satuin kattomaan tata projectia.
nakyy niita olevan muitakin hulluja ku mina.
aika pitkalle saman nakoista rassia oon ittelleni tekemassa. ajattelin jopa kaksiovista mutta aika kova homma.hattua pitaa nostaa...
mut mulla olisi sulle 2.3l - 16v kone ja getracin viis lovinen tuolla tallin nurkassa....
jos vaan kiinnostaa.
otitko huomioon kun teit noi kaaret etta mersussa on aika rankasti tota arkermanin kulmaa kun kaannat ratin aariasentoon niin rngas tilttaa ja siksi alkuperainen pyorakotelo on tasainen yla reunasta.
ihan vaan etta kannattaa tsekata ennenku meet pitemmalle muuten maalauksen jalkeen voi oikeesti tulla verenpaine onkelmii..
siihen tulee kokonaan lasikuitukori kattoa myöten ja kunnon apinanhäkki putkirunkona, niin että en ymmärrä miten se sitte nilttaa mitään läjään kun siellä mitään tiellä olekkaan...
porvari kirjoitti:2oviseksi muuttaminen katsotaan varmaankin korinvaihtoa vastaavaksi ja prosentteja siitä tulis jotain 35...40% luokkaa, korjatkaa jos olen väärässä.
Miksi se sellaiseksi menisi, eihän peltiosat muuksi muutu, sauma vaan muuttaa sijaintiaan.
4-ovinen malli muutetaan samaan mallisarjaan kuuluvaksi kaksioviseksi malliksi. Auton on tällöin vastattava koriltaan (vahvikkeineen) kaksiovista mallia.
Onko w201 2 ovisena? Ei kait? Pakko käyä kysyy paikallisel konttoril. Eihä tosta ota erkkikään selvää loppujenlopuks.
Sergey kirjoitti:Olihan tossa periaatteessa niitti...
4-ovinen malli muutetaan samaan mallisarjaan kuuluvaksi kaksioviseksi malliksi. Auton on tällöin vastattava koriltaan (vahvikkeineen) kaksiovista mallia.
Onko w201 2 ovisena? Ei kait? Pakko käyä kysyy paikallisel konttoril. Eihä tosta ota erkkikään selvää loppujenlopuks.
Dotaniin esim. Rollover-tuningin porukasta joku teki 2 ovisen vectran jota ei 2 ovisena koskaan ole valmistettukkaan ja kilvissä on, mutta ilmeisen paperisodan jälkeen, että kyllä se suomessakin moinen on mahdollista.
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Sergey kirjoitti:4-ovinen malli muutetaan samaan mallisarjaan kuuluvaksi kaksioviseksi malliksi. Auton on tällöin vastattava koriltaan (vahvikkeineen) kaksiovista mallia.
No eihän W201:tä ole ollut kaksiovisena alkujaan, mutta onhan hotroddarit muuttaneet jenkkiautoja kaksiovisiksi kautta maailman sivun (siis Suomessa kun ovat olleet kaksioviset harvassa ennen uustuontia), ja ompahan nekin kaikki kilpiin saatu. Mut kannattaahan tuota käydä konttorilla neuvottelemassa, olisihan auton käyttömahdollisuudet vähän laajemmat kun ei tarvisi vain pelloilla ajella. Tottahan siinä muutoskatsastuksia tarvii, ym. mutta ainakin näin itse toimisin, mutta itsellehän me jokainen näitä rakentelemme.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955