Ahti kirjoitti:Hieno on mutta ilmastointia ei ole?
Täääh, eikös S320:ssa ole aina ilmastointi, ehkä S280:n saattoi saada ilmankin, jos oikein halusi ja keppivaihteisenakin Vai tuliko viilennin vakioksi vasta 8-koneisissa?
Jos olen oikein käsittänyt, W140 malleja sai joko ilman mitään ilmastointia tai sitten ilmastointiautomatiikalla. Aluksi autom.ilmastointi oli vakiona vain 600-malleissa, vuonna -95 tuli vakiovarusteena kaikkiin.
Ilmastointiautomatiikka lisävarusteena ässään muuten maksoi hinnaston mukaan yli 51 tuhatta markkaa vuonna -93.
Käsinhämmennettävän laatikon sai 300SE 2.8 / S 280 malliin ellei erikseen tilannut automaatilla, samoin jonkin aikaa tuotannon alkupäässä myös sama juttu 300 SE/SEL mallien kanssa. -93 lähtien automaatti kaikissa vakiona paitsi siis S 280.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Sen verran vilkaisin mobile.de-sivuja, että tarjontaa ( vielä ) W140-mallissa löytyy. Hintahaitari vaan on aika laaja € 5.000 - 25.000. Kunto vaihtelee varmaan hintojen suhteessa.
Tässä itäsuomalaisille helmi, id=11111111234593229
Mercedes-Benz S 600 LANG/LONG/1-HD/XENON/PDC/040/MEGA-VOLL+TOP
EUR 20.950
SEHR GEPFLEGTES FAHRZEUG MIT VOLL-AUSTATTUNG. GOWORIM PO RUSSKI.
Ainakin näin äkkiä katsoen hyväkuntoisen W140-auton ostaminen Saksasta vaatisi melkoisen etsintätyön.
W220:setkin alkavat olemaan Saksassa jo aika kohtuullisissa hinnoissa, taisi hinnat alkaa n.8.000€:sta. Ilmeisesti haluavat päästä jo niistäkin eroon. Ovathan ne toisaalta germaanisen mittapuun mukaan jo vanhoja pelejä, uutta pitää olla, ainakin heidän hinnoillaan.
(Pikkasen ketuttaa tämä meidän verotus... )
Luulisin, että niitä W220-malleja kannattaa katsella jo ihan "sillä silmällä". Varmaankin joku osaa kertoa niiden tyypillisimmät vikapaikat, olisi hyvä itsekin tietää niistä enemmän.
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Juselius kirjoitti: Luulisin, että niitä W220-malleja kannattaa katsella jo ihan "sillä silmällä". Varmaankin joku osaa kertoa niiden tyypillisimmät vikapaikat, olisi hyvä itsekin tietää niistä enemmän.
Juu, olisi vallan mielenkiintoista kuulla jotain kokemusperäistä tietoa näistä laitteista. Itse en tiedä kuin yhden tuttavapiirin hämminkitapauksen S500:n omituisuudesta, joka sähkösäätöisen kuskinpenkin muistipaikkaa käytettäessä laittoi ajoneston päälle - eikä sen laukaisu onnistunut kuin Veholla.
Muutaman kerran meni uudehko S lavetilla pajalle, ennen kuin vika löytyi. Lieneekö noissa sitten enemmänkin sähkövikoja.... ja toisaalta autohan on varsin pienen oloinen "välimalli" isojen Mersujen ketjussa, mutta toki kelpaisi kummasti itsellekin.... CDI:llä kiitos
Mitä, eikö saanut valita Saksalaista, toivottavasti et joudu tuosta mitään maksamaan
En minä näistä mersuista mitään ymmärrä mutta pari kertaa on harmittanut germaaniassa kun on hienon yksilön löytänyt niin kylmäkone puuttuu. Supistaa usein tarjontaa huomattavasti mutta on se mielestäni pakkovaruste. Nyt kun on itsellä täyttölaitteet niin monesti tyhjentyneetkin on saatu heräteltyä henkiin.
Kaapo kirjoitti:.... ja toisaalta autohan on varsin pienen oloinen "välimalli" isojen Mersujen ketjussa, mutta toki kelpaisi kummasti itsellekin.... CDI:llä kiitos
Niin, W140 sai moitteita tyyliin liian "suuri/panssarivaunu/möhkö", Mersu teki sitten W220 mallista sulavalinjaisen, hieman pienemmän ja ehkä kauniimmankin ja ensi-ihastelujen jälkeen alkoi taas kuulua soraääniä: "ei tarpeeksi edustava, pienen näköinen, jne..."
No, uusi W221 yrittää ehkäpä olla molempia, sulavalinjainen sekä iso/edustava.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Kaapo kirjoitti: Niin että junako meni jo ja 126:aa tuoreempaa Ässää haluavan on hypättävä suoraan W220-malliin .
Itse itseäni lainaten kirjoitin vuosi sitten: Itse olen seuraillut lähinnä Autotalli.com: in tarjontaa ja hintapyyntöjen kehitystä noin viimeisen vuoden ajan. Omahan tuli ostettua jo tuossa keväällä, mutta kummasti asia tuntuu kiinnostavan yhä (eli pelko pers..ssä kurkin, joko omankin auton hinta on täysin romahtanut).
Omat havainnot ovat:
Kukaan ei osta ässiä rospuutto/keskitalvi aikaan eli ne autot jotka nyt on myynnissä ovat siellä vielä helmikuussakin. Kun kevätauronko alkaa paistamaan niin kauppa alkaa taas käymään. Ehkä yllättäen parhaiten/nopeiten kaupaksi meni hyväkuntoiset/vähänajetut vaikkakin kalleimmasta päästä olevat autot. Saksantuonnit eivät käy herkästi kaupaksi, ilmeisesti ken saksantuonnin haluaa hakee sen itse.
Mitä hintoihin tulee niin kaikkein kalleimmat pyynnit on alkaneet hiipumaan alaspäin. Vielä alkuvuonnakin jotkut olivat sitä mieltä(siis myyjät), että kyllä W140 ainakin 40.000,- arvoinen on, nyt näyttäisi ns. "hyvät yksilöt" olevan pyynneiltä maagiset 29.900,-.
Kaiken kaikkiaan W140 pyyntien hintahaitari on kyllä melkoinen, karkeasti 10.000,- ...30.000,-.. 3 vuotta sitten pyydeltiin tuosta surullisen kuuluisasta 350TD:stä 55.000,- että silleen.
Keväästä tähän asti kauppa on kyllä käynnyt tiuhaan eli samat autot eivät seiso kuukaudesta toiseen listoilla, toisin kuin nettiauoton saksantuonnit, joita lienee muutamia myyty reilun vuoden verran.
Mielestäni ei ainakaan toistaiseksi ole pyyntihinnoissa mitään romahdusta tapahtunut, mutta lienee selvää, että hinnat pikkuhiljaa putoilee.
Huippuyksilöitä ei riitä kaikille, koska niitä ei ole(siis ainakaan myynnissä) kovin paljon. Tämä siis vain tiedoksi niille, jotka haluavat hyvää mutta odottavat hintojen laskua. Itselle ainakin kävi useampia vuosia sitten W126 kanssa niin. Kyttäsin, että koska niitä alkaa saamaan alle 100.000,-FM , yksi tuli myyntiin ( vm-90 aj. 70 tkm, 1-om), mutta en rahanipun kanssa kerennyt, ensimmäinen katsoja oli vienyt mennessään. Sen jälkeen niitä ei ole myynnissä näkynytkään, noh sitten joutui tyytymään tähän W140:seen .
Eli tuohon voi näin vuoden jälkeen todeta, että hinnat ovat hieman odotetusti laskeneet, mutta edelleen on tyypillistä laaja hintaskaala, ehkä yläpään kovimmat hintapyynnit on alkaneet harvenemaan, tosin näyttää, että Mellilän miähen S500 on edelleen toista vuotta myynnissä samalla n. 33.t€ hintalapulla - onnea vaan myyntiponnistuksille!.
Ja tuo mitä tuossa lopussa ennustelin "hyvien yksilöiden katoamisella" näyttää toteutuvan. Eli niiden, ketkä hyvää haluavat, on syytä olla valppaana lähivuosina.....
Eldorado kirjoitti:W140 sai moitteita tyyliin liian "suuri/panssarivaunu/möhkö"
W220 mallista sulavalinjaisen, hieman pienemmän
W221 yrittää ehkäpä olla molempia, sulavalinjainen sekä iso/edustava.
Preesenssi on vähän W126 ja W140-mallin jälkeen ollut hakusessa. W220 näyttää lievästi turvonneelta C-sarjalaiselta ilman juustokupua katolla ja W221 mallissa on selvä riisikuppi-look hassuine lokarin levikkeineen.
Ehkä näihinkin tottuu, mutta entinen auktoriteetti ja edustavuus on ilmeisesti delegoitu Maybach-osastolle.
Lexuksetkin ovat vain edellisen sukupolven äSSien kopioita. Alkuperäinen LS400 oli sentään omansa näköinen.
Ari V. kirjoitti:...Mellilän miähen S500 on edelleen toista vuotta myynnissä samalla n. 33.t€ hintalapulla - onnea vaan myyntiponnistuksille!...
On siinä helvetinmoinen hintapyynti! Samoin, onnea! Ei ikinä mene kaupaksi tuohon hintaan...
Ihmetyttää näitä Suomen ilmotuksia katsellessa tuo joidenkin tyyppien ja liikkeiden ihan käsittämätön järjettömyys tuossa hinnoittelussa. Onkohan ne upottaneet kultaa tai timantteja niihin autoihin??? Vain muutamia autoja on hinnoiteltu järkevästi, tosin niistäkin sitten paljastuu näitä Tampereen mustan S500-tapauksen kaltaisia pommeja. Kiitos siitä vaivannäöstä Ahdille! Ja edelleen liikkeen ilmoituksessa autoa kehutaan "timantiksi". Mikähän v...n idiootti on senkin ilmoituksen tehnyt, tuo ei mene läpi edes huonona huumorina!
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Juselius kirjoitti:Luulisin, että niitä W220-malleja kannattaa katsella jo ihan "sillä silmällä". Varmaankin joku osaa kertoa niiden tyypillisimmät vikapaikat, olisi hyvä itsekin tietää niistä enemmän.
Muutamaa käyty katsomassa, jopa vähän pidemmällä koeajollakin, paria useampaan kertaankin. -99 malleissa ainakin tullut vastaan (liian paljon) sähkövikoja, joita merkkikorjaamollakin vaikeuksia korjata. Ilmajousituksessa vikoja, tosin erittäin mukava ajaa kun jousitus on kunnossa. Toisaalta lisävarusteiden vähäisyys pienentää vikatiheyttä, mutta toisaalta 5-6 vuotta vanhassa autossa esim. parkkitutkat ja navigaattorit eivät enää juurikaan vaikuta hintaa nostavasti.
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Miksei 91-98 ? Mutta lukaisepa http://www.mb-w140.de/ -sivuston osio "Modellgeschichte", siellä näkee milloin mitäkin muutosta on tapahtunut.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Lukaise ja lukaise
Minun koulusaksalla lähinnä tavaa ja etsi sanakirjasta sanoja joita ei sieltä löydä. Jotain ymmärsin sieltä täältä mm. jarrulevyjen materiaali parantunut jne. Mitenköhän ton sais vaikka englanniksi?
Lähinnä kiinnostaa 320/420/500 koneisten erot 92-95 koska niitä on nyt tuossa tarjolla. 91 ei kiinnosta koska niissä aika usein ei jostain syystä ole bagiä ja yli 95 menee liian kalliiksi.
Tuossa on yksi 95 mallinen 320 myynnissä mutta samaan hintaan saa 92 mallisen 500:n. Toisaalta jos 95 on huomattavasti parannettu vs. 92 niin...
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
-onko iso vika kun ikkunat eivät meinaa kulkea ylös asti vaan ihan kuin joku sormisuoja olisi liian herkällä eli vaikka painat kertapainalluksella ylös niin jossain keskivälin paikkeilla stoppaavat itsestään ja lähtevät alaspäin.
-automaatti vaihtaa huonosti alaspäin mutta kickdown toimii kun polkasee kaasun ihan pohjaan, muuten ei meinaa millään hakea pienempää.
-penkinsäätöpainikkeiden valot pimeänä, saako polttimot vaihdettua?
-bensamittarin viisari välillä tilttaa, onko koholaitevika/mittarissa vikaa?
-saakohan miten helposti muualta kuin Vehon kautta etukeskikyynärnojaa, sellainenkin puute oli yhdessä autossa.
Lontoolla asia lienee tulee paremmin ymmärretyksi.
Ei onnistu, herjaa:
Error decoding translated text.
We're sorry we've encountered an error with your request.
If you think this is a bug we should know about send us e-mail and let us know the following:
* What browser you were using.
* The operating system you are on.
* The type of translation you were trying when this error occurred.
Ahti kirjoitti:Painat kertapainalluksella ylös niin jossain keskivälin paikkeilla stoppaavat itsestään ja lähtevät alaspäin.
Akku vaihdettu eikä ikkunoita ole kalibroitu, RTFM.
Ahti kirjoitti:Automaatti vaihtaa huonosti alaspäin mutta kickdown toimii kun polkasee kaasun ihan pohjaan
Mikä vaihteisto, vuosimalli. äSSä pyrkii kyllä luonnostaan kierrättämään konetta hyvin pienillä kierroksilla, herrasmiesmäistä lipumista. Vaihtoehtoisesti ilmamassamittari sökö.
Ovissa olevat säätönupit, niitä kiertää yhtenäinen penkinmuotoinen valojuova. Varmaankin yhdellä/kahdella pienellä lampulla toteutettu(?), en ole avannu omaani, kun valot ok.
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Lontoolla asia lienee tulee paremmin ymmärretyksi.
Ei onnistu, herjaa:
Error decoding translated text.
We're sorry we've encountered an error with your request.
If you think this is a bug we should know about send us e-mail and let us know the following:
* What browser you were using.
* The operating system you are on.
* The type of translation you were trying when this error occurred.
The error encountered is: 157
Joo, koko sivua ei useinkaan saa käännetyksi, mutta kun käyttää kopioi ja liitä -tyyliä siihen ylempään (Käännä tekstilohko) laatikkoon, niin jo alkaa teksti kääntyä...
Tuo tekstin valitseminen - kopiointi - liittäminen lienee on hallussa?
Tuolla kääntökoneella voi löytää myös kyrillisistä maista mitä ihmeellisimpiä sivuja (kun ei noi tekijänoikeudet ole siellä ihan niin tarkkoja).
Viimeksi muokannut janimat, Ti 05.12.2006 08:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.