Naukuuko alapallo vai apusimpukka?TuNa kirjoitti:
Eroaako paljon alapallon vaihto tuossa mallissa W124:sta. rupes vaan tässä yksi päivä pitämään mukavaa kitinää kun kääntää
W115 220D (maalailua)
alapallo on prässätty tukivarteen lähtee irti lämmittämällä ja hakkaamalla jos ottaa koko alatukivarren pois menee pyörän kulmat sekaisin.
mulla on ylä ja ala palloja uusia 20-30e kappale
mulla on ylä ja ala palloja uusia 20-30e kappale
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tyyppikilpikuva on senverran suhru ettei ihan erota värikoodia, jos sulla on kamerassa macro-asetus (kukka tms. symboli) niin näppää se päälle. Tai kerro sieltä semmonen kolmen numeron ja yhden kirjaimen koodi. Saattanee sitä olla sitten pelkällä numerollakin..TuNa kirjoitti:Joku vois ystävällisesti kertoa mitä varusteita tossa on ollut uutena ja sitten ton värikoodin jos tossa keväällä ylimaalais kopperon.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
En ole aivan varma. Luultavasti alapallo.juhaoh kirjoitti:Naukuuko alapallo vai apusimpukka?TuNa kirjoitti:
Eroaako paljon alapallon vaihto tuossa mallissa W124:sta. rupes vaan tässä yksi päivä pitämään mukavaa kitinää kun kääntää
Täytyy pitää noi osatarjoukset mielessä jahka pääsen tutkimaan autoo vähän paremmin.
eikö sulle tullu kanta kortin jäljennös multa auton mukana siinä on kaikki varusteet mitä siinä on uutena ollu tilasin sen siihen pitäjän mäen vehosta sen saa tilattua sieltä uudestaankin ei ainakaan viimek maksanu mitään muut vehot ei välttämättä osaa tilata sitä
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
http://www.neue-temperamente.de/zertifikat.htm
Maksullinen todistus jonka voi tilata mersulta, ilmaisen saa varmaan vehon kautta.
Maksullinen todistus jonka voi tilata mersulta, ilmaisen saa varmaan vehon kautta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Viikon uurastus olisi takana ja suurin osa ruosteista on saatu korjattua.
Tässä muutama kuva paikoista johon korroosio oli päässy iskee:
Purkamista:

Ja johan alkaa löytymään:






Sitten paikkojen siistimistä:



Yleiskuvaa:


Yleisin paikkaus materiaali mitä reijistä tuli kaivettua
Tainnu edellinen omistaja olla aika seppä..

Helmojen rakentelua:



Uusi teline akulle:

Elikkä tämmöstä pientä tuli viikon aikana tehtyä ja paljon muutakin mistä kuvia ei ole. 12h päivässä melkein tallissa sai olla. Seuraavaksi kokeilemaan leimalla ja jos keväällä saisi aikaseksi ylimaalta pystäri.
Tässä viä kuva viikon uurastuksen jäljiltä kun auto on taas nipussa:

Tässä muutama kuva paikoista johon korroosio oli päässy iskee:
Purkamista:

Ja johan alkaa löytymään:






Sitten paikkojen siistimistä:



Yleiskuvaa:


Yleisin paikkaus materiaali mitä reijistä tuli kaivettua

Tainnu edellinen omistaja olla aika seppä..

Helmojen rakentelua:



Uusi teline akulle:

Elikkä tämmöstä pientä tuli viikon aikana tehtyä ja paljon muutakin mistä kuvia ei ole. 12h päivässä melkein tallissa sai olla. Seuraavaksi kokeilemaan leimalla ja jos keväällä saisi aikaseksi ylimaalta pystäri.
Tässä viä kuva viikon uurastuksen jäljiltä kun auto on taas nipussa:

Voi olla että reikiä jäi vielä moneenkin paikkaan, mutta aikaa oli rajallisestiAapo.T kirjoitti:Lämppärin kennon alle jäi varmasti vielä reikä![]()
Ihan siististi paikattu, jostain pitäs ostaa itelleki hitsauskone.


- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Paikkojen päälle vetäsin ferrexin ruosteenestomaalia ja massaa. Ja helmojen sisäpuolelle kotelonsuoja-ainettaPetteri Kivimäki kirjoitti:Tuttu juttu shöy! Hatunnosto ja ainakin tiedät mitä mersusi on syönyt.
Mitäs vetäsit paikkojen päälle?
Kyllä ens kesänä on pakko järjestää miitinki teemalla "Vastustamme ruostetta"..


lisää
Noiden paikkausten viimeistelyssä on monta tyyliä.
Viimevuosina olen osaltani tullut seuraavaan lopputulokseen:
että kuinka saadaan kestävä lopputulos - kohtuullisella vaivalla.
-teräsharjaus (tai muu myllytys).
-Pohjamaali (parhaana pidän tässä happoväriä).
-Pintamaali (nopeasti kuivuva alkydi, esim. Modena).
-Korimassa (esim. SikaFlex 221).
-Pintamaali ( esim. Modena ).
-Alustamassa.
- (ja ehdottomasti koteloaine sinne koteloihin ).
Pohjamaali suojaa ruostumiselta. Pintamaali suojaa pohjamaalia (huom. korimassa suoraan happovärin päälle saattaa irroittaa sen ). Korimassalla saadaan kohta tasoitettua ympäristön tasolle (käytän tässä kumilastaa apuna). Tuo Modena on nopeasti kuivuva maali ( Tarjoustalo, varaosaliikkeet), että pääsee jatkamaan....
Näin tehdyt viimeistelyt ovat kestäneet käyttöautoissa vuosia,
ja lisäksi paikkauksista saadaan pienellä harjoittelulla "näkymättömiä"
Viimevuosina olen osaltani tullut seuraavaan lopputulokseen:
että kuinka saadaan kestävä lopputulos - kohtuullisella vaivalla.
-teräsharjaus (tai muu myllytys).
-Pohjamaali (parhaana pidän tässä happoväriä).
-Pintamaali (nopeasti kuivuva alkydi, esim. Modena).
-Korimassa (esim. SikaFlex 221).
-Pintamaali ( esim. Modena ).
-Alustamassa.
- (ja ehdottomasti koteloaine sinne koteloihin ).
Pohjamaali suojaa ruostumiselta. Pintamaali suojaa pohjamaalia (huom. korimassa suoraan happovärin päälle saattaa irroittaa sen ). Korimassalla saadaan kohta tasoitettua ympäristön tasolle (käytän tässä kumilastaa apuna). Tuo Modena on nopeasti kuivuva maali ( Tarjoustalo, varaosaliikkeet), että pääsee jatkamaan....
Näin tehdyt viimeistelyt ovat kestäneet käyttöautoissa vuosia,
ja lisäksi paikkauksista saadaan pienellä harjoittelulla "näkymättömiä"
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Antoi paikallinen ruostesuojausliike hyvän vinkin: kotelosuoja-ainetta ja tätä "metallic"-tyyppistä alustansuoja-ainetta kun sotkee yks yhteen niin tunkeutuu ja pysyy kiinni. Tossa syyskuussa se touhu meneillään:

Alla happomaali ja pintamaali. Happomaali lienee muuten fosforihappoa ja ihan kivaa: mulla kesii peukalon iho edelleen viime kesän hommien jäljiltä. Saa akka joka ilta motkottaa että "onko peukku rasvattu onko"
EDIT: Onhan sulla TuNa lisälokasuojat edessä? Jos ei niin uusia alumiinisia saa tilattua suoraan Lokari Py:n tehtaalta!

Alla happomaali ja pintamaali. Happomaali lienee muuten fosforihappoa ja ihan kivaa: mulla kesii peukalon iho edelleen viime kesän hommien jäljiltä. Saa akka joka ilta motkottaa että "onko peukku rasvattu onko"

EDIT: Onhan sulla TuNa lisälokasuojat edessä? Jos ei niin uusia alumiinisia saa tilattua suoraan Lokari Py:n tehtaalta!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Kannattaisko ajaa sillä pidempään niin toteaisit ettei hyvää pystäriä mikään kelvoton 124 voitaTuNa kirjoitti:Huomautuksitta leimasta läpi! Kyllä vetään suun leveään hymyyn![]()
Nyt pitäisi alkaa harkitsemaan myymistä/vaihtamista johonkin uudempaan mersuun, joka toimii bensalla

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Elä elä myy!
Säilö mielummin ja osta joku rlomu käyttöraasiksi jotta pääset sähkövikoja korjaamaan. Tuli muuten pystäriä ikävä kun vaihdoin S124seen kärähtänyttä hehkua - ois pystärissä ollut n. 30 kertaa nopeammin vaaihdettu.
Pitäisiköhän muuttaa se kesäautosta talviautoksi..
Säilö mielummin ja osta joku rlomu käyttöraasiksi jotta pääset sähkövikoja korjaamaan. Tuli muuten pystäriä ikävä kun vaihdoin S124seen kärähtänyttä hehkua - ois pystärissä ollut n. 30 kertaa nopeammin vaaihdettu.
Pitäisiköhän muuttaa se kesäautosta talviautoksi..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
vaihda takas 114 ce 280 1972 projektiin päittäin seissyt lämpimässä tallissa vuodesta 2003 jolloin tehty uudet konetilan seinät lattioita RTO tuonnin korjaus paloista sen jälkeen ei ole tehty mitään autolle jäi kesken edelliseltä lokarit irti ja on hyvät,samoin kojetaulu ym purettu irti auto pyörillä tekniikka paikallaan sisusta sininen automaatti 280 ruisku keskuslukot ohjaus tehostin varusteina tuli mulle viikko sitten kaverilta joka osti sen 2002 ajoin silloin sillä ,koska edellinen omistaja oli silloin pomoni
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Juholle: En kyllä taida jaksaa mitään projektia ottaa kun pitäs olla samalla joku käyttöautokin.
No täytyy ihmetellä mitä tuon auton kanssa tekee. Jos pidän sen itselläni niin keväällä olisi tiedossa ylimaalaus. Ja kaikille pelokkaille mobilisteille olen tullut siihen tulokseen että väriä ei vaihdeta kun sitä joku pelkäsin silloin tämän viestiketjun alussa.
No täytyy ihmetellä mitä tuon auton kanssa tekee. Jos pidän sen itselläni niin keväällä olisi tiedossa ylimaalaus. Ja kaikille pelokkaille mobilisteille olen tullut siihen tulokseen että väriä ei vaihdeta kun sitä joku pelkäsin silloin tämän viestiketjun alussa.

Väri on nätti kun on kunnossa, tuo auto oli luonnossa tarkasteltaessa jokseenkin virheetön, ja vihreä verhoilukin taisi olla ja sävylasit

Ja alla alkuperäistyyliset tai alkuperäiset teräsreunalla olevat renkaat

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Älä vaan vaihda, bensasta enempi murheita ja uudemmista enempi murheita. Kun aloit laittaan, pidä tuo, enempi asennetta kuin jossain uudemmissa.TuNa kirjoitti:Huomautuksitta leimasta läpi! Kyllä vetään suun leveään hymyyn![]()
Nyt pitäisi alkaa harkitsemaan myymistä/vaihtamista johonkin uudempaan mersuun, joka toimii bensalla
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
10v 40 mobilia on ollu siinä aijemmin sitä suosittaa myös pystarin tai 123 kirja
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp