Tuota ecu juttua minäki oon monesti miettiny, että miten siinä kartta riittää, tietty jos konetta ei paljon ahdeta niin tarvinneeko sen paljon venyä sitten, ja miten noissa toimisi sitten lisärikastus piiri rinnalla, löytyykö semmosta valmista joka osaa ohjata 8 sylinteriä
E55 AMG (Väyrysen) Ahtaminen?
AMG:n alustasta ei oo itellä tietoo, omassa on aikoinaan ollut ADS alusta mut myöhemmin vaihdettu Carlssoniin (joka nyt myynnissä hoxhox mainosmainos
) mut nyt on autossa alla KW Variante II, tosin ei oo päässy sitä vielä testaa ku auto on pikkasen "vaiheessa" vielä 
Tuota ecu juttua minäki oon monesti miettiny, että miten siinä kartta riittää, tietty jos konetta ei paljon ahdeta niin tarvinneeko sen paljon venyä sitten, ja miten noissa toimisi sitten lisärikastus piiri rinnalla, löytyykö semmosta valmista joka osaa ohjata 8 sylinteriä
Tuota ecu juttua minäki oon monesti miettiny, että miten siinä kartta riittää, tietty jos konetta ei paljon ahdeta niin tarvinneeko sen paljon venyä sitten, ja miten noissa toimisi sitten lisärikastus piiri rinnalla, löytyykö semmosta valmista joka osaa ohjata 8 sylinteriä
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Vastaanpa vanhaan viestiin...tovayryn kirjoitti:Tekeekö muut muuten tämmösiä kaksois ruuveja ku eaton ja lysholm, joilla ahtaminen perustuu pieneen paineeseen..?
Eaton ei ole, kierteisistä ahtimen siivistä huolimatta, ruuviahdin vaan pitkälle kehitetty Roots, eli ahtotapa on eri. Lysholmin ahtimes o viel kaiken lisäks urosroottorissa 3 lapaa ja naarasroottorissa 5 lapaa kun Rootseissa on symmetrisesti ja tasaluku ( yleisesti 3).
Lysholm on ainoa joka valmistaa mun käsittääkseni ruuviahtimia tavallisen kuluttajan markkinoille. Mersu tekee (teetää alihankkijalla?) lisenssin alaisena omat ahtimen rungot ja ainoastaan ruuvit tulee suoraan Lysholmilta.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Ei "hallitukselle" kaikkia kannata kertooAmgko kirjoitti:Näyttää siltä että amg hommaus vaihtuu 2000-luvun (siitä jostain 2003-2004)
c-sarjan farmariin.... Hallistus on vahvasti jarruna tuolle. Amg olisi muka jo niin "vanha"ja muka syö paljon polttoainetta, ja "mihin sitä tehoa niin paljon tarvitaan"
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
No siinäpä se kun se tietää nuo kertomattajeemu kirjoitti:Ei "hallitukselle" kaikkia kannata kertooAmgko kirjoitti:Näyttää siltä että amg hommaus vaihtuu 2000-luvun (siitä jostain 2003-2004)
c-sarjan farmariin.... Hallistus on vahvasti jarruna tuolle. Amg olisi muka jo niin "vanha"ja muka syö paljon polttoainetta, ja "mihin sitä tehoa niin paljon tarvitaan"
Osta hallitukselle 200d ja pistä itse ajamaan sillä....Amgko kirjoitti:No siinäpä se kun se tietää nuo kertomattajeemu kirjoitti:Ei "hallitukselle" kaikkia kannata kertooAmgko kirjoitti:Näyttää siltä että amg hommaus vaihtuu 2000-luvun (siitä jostain 2003-2004)
c-sarjan farmariin.... Hallistus on vahvasti jarruna tuolle. Amg olisi muka jo niin "vanha"ja muka syö paljon polttoainetta, ja "mihin sitä tehoa niin paljon tarvitaan"![]()
Hallitusko teillä molemmat autot tankkaa? Mulle ei ole ikinä kukaan tankannut autoa aina on itse pitänyt maksaa.
Ota se hallitus mukaan ja käytä koeajolla AMG:llä, jos sitten vielä vastustelee niin sano että kumpaakos tässä ollaankaan vaihtamassa autoa vai vaimoa, kun en muista miksi kotoa lähdettiin?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
HahaAK47 kirjoitti:Osta hallitukselle 200d ja pistä itse ajamaan sillä....Amgko kirjoitti:No siinäpä se kun se tietää nuo kertomattajeemu kirjoitti:Ei "hallitukselle" kaikkia kannata kertooAmgko kirjoitti:Näyttää siltä että amg hommaus vaihtuu 2000-luvun (siitä jostain 2003-2004)
c-sarjan farmariin.... Hallistus on vahvasti jarruna tuolle. Amg olisi muka jo niin "vanha"ja muka syö paljon polttoainetta, ja "mihin sitä tehoa niin paljon tarvitaan"![]()
Tietää sitten myös käytännössä mihin tehoa voisi ehkä tarvita
![]()
Hallitusko teillä molemmat autot tankkaa? Mulle ei ole ikinä kukaan tankannut autoa aina on itse pitänyt maksaa.
Ota se hallitus mukaan ja käytä koeajolla AMG:llä, jos sitten vielä vastustelee niin sano että kumpaakos tässä ollaankaan vaihtamassa autoa vai vaimoa, kun en muista miksi kotoa lähdettiin?![]()
![]()
![]()
Ei kato mulla on itsellä jo kohtuu "tehokas" peli joka vie sen 11l tässä Vantaalla pyöriessä. Ja olen koittanut tosiaan tuolle muijallekin sellaista hommata, kun hän itse vielä aluksi sanoi, että pitää olla tehokas ja nopea. En tosin tiedä, mitä se amg veisi rauhallisella ajolla näillä pk-seudun teillä (kehää+lahdentie+tuusulantie) ja pikkutiet päälle.
itellä E55AMG vie vantaalla sekapyörityksessä n13-15L satkulle. Maantiellä menee alle 10.
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Moi vaan kaikille,uusi käyttäjä älähtää 
Tohon projektiin liittyen tosiaan on melko kallista,kuulemani perusteella kun erään "virittäjäkeisarin" kanssa juttelin puhelimessa oman e55:sen tehonlisäyksistä. Mulla itellään on toi kompuraversio,mutta samalla tuli puheita tollasen W210:n ahtamisprojektista joka siis karkas hinnoiltaan ihan holtittomaksi.
Kleemann on kuulema hyvä,mutta melko arvokas on sekin,jos miettii esim. että tohon kompurakoneeseen kompurapyörä,ecu ja ilmansuodatin oli 3500 luokkaa ... No sitä en tilannu vielä kun Harinen lupasi selvittää,minkä verran jäisi kustannuksia jos sen pyörän ostaa pelkästään ja ajetaan sitten dynossa uusi ohjelma.Putkisto ahistaa varsinki takapäästä tässä mallissa reilusti,eli se on menossa vaihtoon ihan näillä näppäimillä.
Supersprintiltä katottiin koko putkisto kattien kanssa niin vaatimattomat 10.000 euroa
joten sekin jää kaupan hyllylle,mutta onneksi kunnon putkisto on jo löytynyt.
Tohon projektiin liittyen tosiaan on melko kallista,kuulemani perusteella kun erään "virittäjäkeisarin" kanssa juttelin puhelimessa oman e55:sen tehonlisäyksistä. Mulla itellään on toi kompuraversio,mutta samalla tuli puheita tollasen W210:n ahtamisprojektista joka siis karkas hinnoiltaan ihan holtittomaksi.
Kleemann on kuulema hyvä,mutta melko arvokas on sekin,jos miettii esim. että tohon kompurakoneeseen kompurapyörä,ecu ja ilmansuodatin oli 3500 luokkaa ... No sitä en tilannu vielä kun Harinen lupasi selvittää,minkä verran jäisi kustannuksia jos sen pyörän ostaa pelkästään ja ajetaan sitten dynossa uusi ohjelma.Putkisto ahistaa varsinki takapäästä tässä mallissa reilusti,eli se on menossa vaihtoon ihan näillä näppäimillä.
Supersprintiltä katottiin koko putkisto kattien kanssa niin vaatimattomat 10.000 euroa
W211 E55 Amg ,susi lampaan vaatteissa :)






