masaf1 kirjoitti:Kuka haluais kytkeä ABS:t pois?


masaf1 kirjoitti:Kuka haluais kytkeä ABS:t pois?
No jos joku meinaa laittaa uudempaa tekniikkaa vanhempaan koppaan..masaf1 kirjoitti:Kuka haluais kytkeä ABS:t pois?
Voisko Mersun omalla testerillä saada noi kytkettyä pois?Antti L. kirjoitti:No jos joku meinaa laittaa uudempaa tekniikkaa vanhempaan koppaan..masaf1 kirjoitti:Kuka haluais kytkeä ABS:t pois?
Tuo ahtopainekorotus on nyt toteutettu. Tuossa kartassa näkyy tuo vekki kun mennään moottorijarrutuksen puolelle. Miksi ahtopaineiden täytyy nousta silloin, vai liittyykö tuo automaattiautoon. Olen nähnyt karttoja joista tuo vekki puuttuu. Minkä mallinen se väännönrajoittaja pitäisi olla jos auto on automaatti?CDI203 kirjoitti:Se kohta on kartan alareunassa näkyvä matala kirkaaman sininen alue alkaen 1000RMP ylös päin, tasainenkorotus 0.1-0.3
vääntö käppyrä riippuu pikkasen onko automaatti vai manuaali
Suosittelen selvittämään ensin, mitä nuo kartat oikeasti tekevät ja mistä mittayksiköistä puhutaan. Nuo "ruiskutuskartat" on oikeasti vain tehtaan suutinkalibrointia varten jne...barton kirjoitti:Väännönrajoittimen "oikea" profiili olisi kiva saada tietää. Nyt on muokattu ainoastaan maks. arvoa suhteellisesti korottaen.
Samoin ahtopainekartta, mihin tarkalleen lisää ja paljonko?
-ahtopaine: 155C2
-ahtoraja: 153B0
-puhtaanilmanm. 11EAA
-ruiskutus: 12982,12C52,1A882,1AB52,1E982,1EC52,26882,26B52
-väännönrajoitin: 162DE, 222DE, 2E2DE, F62DE
-VNT-ohjaus: 154A0
-ylipainesyöttö: 152C0, 212C0
Perimmäisenä tarkotuksena on saada normiajon kulutusta pienemmäksi. Uskon että näistä 220 vakiokartoista saa muokattua paremmin pieni- kulutuksisen version kuin vaki 200:sesta koska se tuntuu melko tahmaiselta kulkijalta. Täytyy vaan alkaa kokeileen eri variaatioita ja en pane pahakseni vaikka tehoja täytyisi pudottaa kulutuksen kustannuksella. Jollakin teki varmaan häijyä kun luki tuon edellisen lauseen...
Hyviä ehdotuksia karttapohjiin saa tyrkyttää ja kaikkea voin kokeilla ihan mielenkiinnosta.
152C0, väärin.xr5t kirjoitti:848/709
ahto paine 155c2
ahto raja 152c0 rpm/kuorma
kierrätys 11eaa
väännönrajoitin 162de
ruiskutusta tavalla jos toisellakin 1a2e2 1a882 ja
1646c 12208
railpaine 18b86
rail painerajoitin 181e8
suosittelisin jättämään punaisella merkatut kartat vakioksi
Tämä ON juurikin sitä opiskelua. Ideana on että enemmän tietävät neuvovat vähemmän tietäviä. Itse olen olosuhteiden pakosta joutunut perehtymään aiheeseen ja asia on kyllä alkanut kiinnostaa yllättävän paljon. Ihan noviisipohjalta ponnistetaan ja mielellään kuuntelen viisaampia. Juuri se on tärkeää tietoa että mitkä kartat pitää jättää rauhaan ja mitä voi kokeilla ja missä rajoissa.dera kirjoitti:
Suosittelen selvittämään ensin, mitä nuo kartat oikeasti tekevät ja mistä mittayksiköistä puhutaan. Nuo "ruiskutuskartat" on oikeasti vain tehtaan suutinkalibrointia varten jne...
"Ylipainesyöttö"? Täällä haisee joku ECM2001 kötöstys...
Sulta puuttuu tuosta listasta pari ratkaisevan tärkeää karttaa, muutamat on väärin nimettyjä jne, eli äkkiä takaisin opiskelemaan lisää ennen noiden karttojen muuttelua.
"väännönrajoitin" ei nimestään huolimatta esim. ole "väännön" rajoitin EDC15 ecuissa. Se rajoittaa ruiskutusmäärää kierrosluvun funktiona. Mersuissa tuo on helppo muutettava koska akseli on aina kiinni itse limitterissä. Mutta MB:t on tehtaalta kalibroitu usein siten, että alakierroksilla ruiskutusmäärää rajaa ihan muut asiat kuin tuo väännönrajaus. Näkee hyvin kun vertaa VAG dieseleitä mersuihin jne...
EDC16 asia on sitten toisin (eikä sekään ole ihan niin yksinkertaista...)
Juu, mä älähdin siksi kun täällä "enemmän tietävät" puhuvat ihan puutaheinää...barton kirjoitti:Tämä ON juurikin sitä opiskelua. Ideana on että enemmän tietävät neuvovat vähemmän tietäviä. Itse olen olosuhteiden pakosta joutunut perehtymään aiheeseen ja asia on kyllä alkanut kiinnostaa yllättävän paljon. Ihan noviisipohjalta ponnistetaan ja mielellään kuuntelen viisaampia. Juuri se on tärkeää tietoa että mitkä kartat pitää jättää rauhaan ja mitä voi kokeilla ja missä rajoissa.dera kirjoitti:
Suosittelen selvittämään ensin, mitä nuo kartat oikeasti tekevät ja mistä mittayksiköistä puhutaan. Nuo "ruiskutuskartat" on oikeasti vain tehtaan suutinkalibrointia varten jne...
"Ylipainesyöttö"? Täällä haisee joku ECM2001 kötöstys...
Sulta puuttuu tuosta listasta pari ratkaisevan tärkeää karttaa, muutamat on väärin nimettyjä jne, eli äkkiä takaisin opiskelemaan lisää ennen noiden karttojen muuttelua.
"väännönrajoitin" ei nimestään huolimatta esim. ole "väännön" rajoitin EDC15 ecuissa. Se rajoittaa ruiskutusmäärää kierrosluvun funktiona. Mersuissa tuo on helppo muutettava koska akseli on aina kiinni itse limitterissä. Mutta MB:t on tehtaalta kalibroitu usein siten, että alakierroksilla ruiskutusmäärää rajaa ihan muut asiat kuin tuo väännönrajaus. Näkee hyvin kun vertaa VAG dieseleitä mersuihin jne...
EDC16 asia on sitten toisin (eikä sekään ole ihan niin yksinkertaista...)
dera kirjoitaa asia...dera kirjoitti:Juu, mä älähdin siksi kun täällä "enemmän tietävät" puhuvat ihan puutaheinää...barton kirjoitti:Tämä ON juurikin sitä opiskelua. Ideana on että enemmän tietävät neuvovat vähemmän tietäviä. Itse olen olosuhteiden pakosta joutunut perehtymään aiheeseen ja asia on kyllä alkanut kiinnostaa yllättävän paljon. Ihan noviisipohjalta ponnistetaan ja mielellään kuuntelen viisaampia. Juuri se on tärkeää tietoa että mitkä kartat pitää jättää rauhaan ja mitä voi kokeilla ja missä rajoissa.dera kirjoitti:
Suosittelen selvittämään ensin, mitä nuo kartat oikeasti tekevät ja mistä mittayksiköistä puhutaan. Nuo "ruiskutuskartat" on oikeasti vain tehtaan suutinkalibrointia varten jne...
"Ylipainesyöttö"? Täällä haisee joku ECM2001 kötöstys...
Sulta puuttuu tuosta listasta pari ratkaisevan tärkeää karttaa, muutamat on väärin nimettyjä jne, eli äkkiä takaisin opiskelemaan lisää ennen noiden karttojen muuttelua.
"väännönrajoitin" ei nimestään huolimatta esim. ole "väännön" rajoitin EDC15 ecuissa. Se rajoittaa ruiskutusmäärää kierrosluvun funktiona. Mersuissa tuo on helppo muutettava koska akseli on aina kiinni itse limitterissä. Mutta MB:t on tehtaalta kalibroitu usein siten, että alakierroksilla ruiskutusmäärää rajaa ihan muut asiat kuin tuo väännönrajaus. Näkee hyvin kun vertaa VAG dieseleitä mersuihin jne...
EDC16 asia on sitten toisin (eikä sekään ole ihan niin yksinkertaista...)
Katsotko noita karttoja oikeasti jostain ECM2001:stä vai mistä tuollaisia "ylipainesyöttö" juttuja keksitään?
Tuo tieto siitä että mitä karttoja muutetaan ja miten seuraa siitä kun ymmärretään miten ECU toimii. Ja se vaatii kaikkien "karttapakettien" jne unohtamisen ja ihan vain sikana raakaa työtä.
...tai voi aina vähän huijata ja lukaista läpi pdf:n "Bosch Funktionsbeschreibung EDC15", 720 sivua tiukkaa EDC15 asiaa
Näin on muttabarton kirjoitti:No joo, onhan se niinkin mutta enempi sitä oppis kun sais tietää missä meni pieleen eikä vain viivottimella kynsille
Näin on muttabarton kirjoitti:No joo, onhan se niinkin mutta enempi sitä oppis kun sais tietää missä meni pieleen eikä vain viivottimella kynsille
Mutta jos hyvän haluaa, niin tuota 1646C on pakko vähän tviikata, siis jos haluaa pitää suutinkalibroinnin tontilla.xr5t kirjoitti:1646c kartan muokkaamisella saa aloittelija helposti maailman mustumaan
152c0 karttahan on vnt kartta karsasran koko sanaa vnt
Arvaillan...dera kirjoitti:Mutta jos hyvän haluaa, niin tuota 1646C on pakko vähän tviikata, siis jos haluaa pitää suutinkalibroinnin tontilla.xr5t kirjoitti:1646c kartan muokkaamisella saa aloittelija helposti maailman mustumaan
152c0 karttahan on vnt kartta karsasran koko sanaa vnt
Vieläkin innolla kuuntelen syyn, miksi 1350bar järjestelmässä olisi 1100bar limitteri?
Vasta huomasin tämän, äkkiseltään tuulee mieleen että niitä valvoville yksiköille vois ehkä opetta riitävän väljät rajaarvotjoskami kirjoitti:Voisko Mersun omalla testerillä saada noi kytkettyä pois?Antti L. kirjoitti:No jos joku meinaa laittaa uudempaa tekniikkaa vanhempaan koppaan..masaf1 kirjoitti:Kuka haluais kytkeä ABS:t pois?
Niinsiis, tuo kartta on railipaine käynnistyksen yhteydessä. akseleina rpm ja lämpötila. Akselit ei karttojen yhteydessä vaan toisaalla flashissa (16bit akselit).CDI203 kirjoitti:Arvaillan...dera kirjoitti:Mutta jos hyvän haluaa, niin tuota 1646C on pakko vähän tviikata, siis jos haluaa pitää suutinkalibroinnin tontilla.xr5t kirjoitti:1646c kartan muokkaamisella saa aloittelija helposti maailman mustumaan
152c0 karttahan on vnt kartta karsasran koko sanaa vnt
Vieläkin innolla kuuntelen syyn, miksi 1350bar järjestelmässä olisi 1100bar limitteri?![]()
Oliskohan tossa kyse käynistykseen liityvästä![]()
jostain umpikierosta kiertosysteemistä![]()
tehon alenuksesta,pumpun säätöstä![]()
Ja toi 1680bar ehkä muokkat tai uudempi 1600bar järjestelmä
Tiedän näistä maksetun 200-500EUR viime aikoina.jysi kirjoitti:No tuohan kuuluu ilman muuta "seuraavaksi luettavat kirjat"-listalle, mutta mistähän saisin oman?dera kirjoitti:...tai voi aina vähän huijata ja lukaista läpi pdf:n "Bosch Funktionsbeschreibung EDC15", 720 sivua tiukkaa EDC15 asiaa
Täytyy panna kirjan nimi mieleen. Vielä ei kalusto taivu bittiviritykseen mutta aihe kiinnostaa ja monta muutakin (varsinkin elektroniikka-)asiaa on tullut opeteltua turhaan tai sitten tietoa on tarvinnut kerran, kaikki ihan vaan uteliaisuuden vuoksi.dera kirjoitti:Täysin tarpeeton jos ei aidosti meinaa paneutua asiaan. Kevyeen harrastustoimintaan aivan liian syvälle menevä dokkari.
jysi kirjoitti:Täytyy panna kirjan nimi mieleen. Vielä ei kalusto taivu bittiviritykseen mutta aihe kiinnostaa ja monta muutakin (varsinkin elektroniikka-)asiaa on tullut opeteltua turhaan tai sitten tietoa on tarvinnut kerran, kaikki ihan vaan uteliaisuuden vuoksi.dera kirjoitti:Täysin tarpeeton jos ei aidosti meinaa paneutua asiaan. Kevyeen harrastustoimintaan aivan liian syvälle menevä dokkari.
Joka tapauksessa tuntuu turhan riskaabelilta tunaus Sledgehammer-periaatteella (haetaan nippu käyriä ja arvataan/arvotaan mitä ne voisi olla). Trust me, I know what I'm doing.
Jos CDI:stä jotakin kosahtaa niin siihen nähden tuo 200-500 on pikkuraha, maksetaanhan sitä liikennevakuutuksesta ja kaskostakin vuodessa jonkinlainen summa vaikka uskotaan että mitään ei satu.