käviskös tohon sitruunahappoon mitenkä haponkestävä palju ostin agrimarketista 40kg säkin sitruunahappoo ja tekis soossin happoseen paljuun ja sähköö kylykeen
ainiin, mites sitten liuoksen käy jos putsattavassa kappaleessa on vähän kalvanoitua pintaa, meneekö aine piloille
Mie poistelin maalia ja ruostetta vanhoista entisöitävistä ikkunanheloista yms ihan lipeällä. Sitä sai apteekista, jahka apteekkari itse oli pitänyt pienen haastattelun.
Lipeäkylvyn jälkeen (esim yön yli) huuhtelu juoksevalla vedellä - samalla tiskiharjalla työnteli maalit ja mutu kurat irti/veks. Sitten etikalla neutralointi ja sitten taas huuhtelu. Pinnasta tuli sellainen harmaa hiekkapuhalletun värinen. Sitten vaan teräsharjaa ja rosteksia.
Voisiko tätä kokeilla autopuolellakin? Pitää vaan olla varovainen tuon lipeän hengittämisen ja käsittelyn kanssa ylipäätään (mä käytin naamaria, jossa oli oikeet suodattimet hommattuna Turvatarvikkeesta)
touhottaja kirjoitti:käviskös tohon sitruunahappoon mitenkä haponkestävä palju ostin agrimarketista 40kg säkin sitruunahappoo ja tekis soossin happoseen paljuun ja sähköö kylykeen
ainiin, mites sitten liuoksen käy jos putsattavassa kappaleessa on vähän kalvanoitua pintaa, meneekö aine piloille
ihan muoviset ämpärit kelpaa tuohon hommaan. ei ole mitenkään vaarallista ainetta. sähköä ei sitruuna happo tarvi. eikä myöskään seos saa olla liian hapokasta. eli ei toimi jos on liikaa happoa seassa. sovipa suhde on esim. 1o litraan vettä 500gr sitruuna happoa.
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
touhottaja kirjoitti:käviskös tohon sitruunahappoon mitenkä haponkestävä palju ostin agrimarketista 40kg säkin sitruunahappoo ja tekis soossin happoseen paljuun ja sähköö kylykeen
ainiin, mites sitten liuoksen käy jos putsattavassa kappaleessa on vähän kalvanoitua pintaa, meneekö aine piloille
ihan muoviset ämpärit kelpaa tuohon hommaan. ei ole mitenkään vaarallista ainetta. sähköä ei sitruuna happo tarvi. eikä myöskään seos saa olla liian hapokasta. eli ei toimi jos on liikaa happoa seassa. sovipa suhde on esim. 1o litraan vettä 500gr sitruuna happoa.
eikö se haponkestävä palju sitten käy tohon hommaan :?:tartteeko se välttämättä oltava muovi astia
touhottaja kirjoitti:käviskös tohon sitruunahappoon mitenkä haponkestävä palju ostin agrimarketista 40kg säkin sitruunahappoo ja tekis soossin happoseen paljuun ja sähköö kylykeen
ainiin, mites sitten liuoksen käy jos putsattavassa kappaleessa on vähän kalvanoitua pintaa, meneekö aine piloille
ihan muoviset ämpärit kelpaa tuohon hommaan. ei ole mitenkään vaarallista ainetta. sähköä ei sitruuna happo tarvi. eikä myöskään seos saa olla liian hapokasta. eli ei toimi jos on liikaa happoa seassa. sovipa suhde on esim. 1o litraan vettä 500gr sitruuna happoa.
eikö se haponkestävä palju sitten käy tohon hommaan :?:tartteeko se välttämättä oltava muovi astia
Eiköhän se käy. itte en oo ikään käyttäny muutakuin muovista tehtyjä.
Tässä herroille muutamat kuvat.
etujarru satula oli n.12tuntia elektrodi kylvyssä. mitään putsauksia en tehnyt vaan heitin täysin ruosteisen satulan kylpyyn. oli ruostetta ja pikiä yms päällä aivan helkkaristi.
kylvyn jälkee kevyesti teräs harjalla pyyhkäisin.
vielä paremman lopputuloksen saa jos viitti vähän purkaa tuota satulaa enemmän ja hinkata lisää
mutta tuo nyt oli tuollainen pikainen koe.
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
touhottaja kirjoitti:käviskös tohon sitruunahappoon mitenkä haponkestävä palju ostin agrimarketista 40kg säkin sitruunahappoo ja tekis soossin happoseen paljuun ja sähköö kylykeen
ainiin, mites sitten liuoksen käy jos putsattavassa kappaleessa on vähän kalvanoitua pintaa, meneekö aine piloille
ihan muoviset ämpärit kelpaa tuohon hommaan. ei ole mitenkään vaarallista ainetta. sähköä ei sitruuna happo tarvi. eikä myöskään seos saa olla liian hapokasta. eli ei toimi jos on liikaa happoa seassa. sovipa suhde on esim. 1o litraan vettä 500gr sitruuna happoa.
eikö se haponkestävä palju sitten käy tohon hommaan :?:tartteeko se välttämättä oltava muovi astia
Eiköhän se käy. itte en oo ikään käyttäny muutakuin muovista tehtyjä.
Tässä herroille muutamat kuvat.
etujarru satula oli n.12tuntia elektrodi kylvyssä. mitään putsauksia en tehnyt vaan heitin täysin ruosteisen satulan kylpyyn. oli ruostetta ja pikiä yms päällä aivan helkkaristi.
kylvyn jälkee kevyesti teräs harjalla pyyhkäisin.
vielä paremman lopputuloksen saa jos viitti vähän purkaa tuota satulaa enemmän ja hinkata lisää
mutta tuo nyt oli tuollainen pikainen koe.
teenpä soossin ja laitan hyllyllisen jarrusatuloita likkoomaan ja kahon millasta jäläkee tullee
eikös sähköllä vielä nopeudu tuo prosessi tietäs vaan paljonko sitä sähköö laitetaan ja miten sitten sähkön napasuuden laita on
touhottaja kirjoitti:
teenpä soossin ja laitan hyllyllisen jarrusatuloita likkoomaan ja kahon millasta jäläkee tullee
eikös sähköllä vielä nopeudu tuo prosessi tietäs vaan paljonko sitä sähköö laitetaan ja miten sitten sähkön napasuuden laita on
Ei se sähkö auta tuossa sitruunahapossa. Teet 4% liuosta ja laitat osat sinne. Sillä se nopeutuu, että laitat siihen astiaan lämmityksen.
Tuo avain oli 4% liuoksessa osittain kuten kuvasta näkee. Pinta on täysin puhdas ruosteesta ja avain oli todella ruostunut.
Kannattaa lukaista läpi tuo Overdriven juttu sitruunahapon käytöstä. Niin ja ne osat pitää sitten neutralisoida ennen maalausta jollain pesuaineella, että se sitruunahappo lähtee pinnasta pois.
Niin ja selvyyden vuoksi kerron nyt vielä kerran,että tuossa mun sähkö elektrodi pesussa EI ole sitruuna nappoa vaan KIDESOODAA.
Pitkä päivä taas ollu. töihin menin aamulla puol4 ja puolelta päivin menin tallille mersun kimppuun ja nyt tulin.. huhhuh.. jospa huomenna olis vähän enemmän virtaa...
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
eipä ole korissa enää kiinni kuin taka-akseli.. jospa huomenna sais ''grilliin'' auton,niin pääsis massoja kaapimaan.. pitää ottaa tänään varovasti olutta.. jos menee känni överiksi,niin seuraavan kerran pääsee tallille vasta keskiviikkona
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
sillaihan se onnistuu kun auto on oikein päin niin ota ensin käsijarrun vaijerit irti auton alta, sitten vakaaja irti rungosta,jarrusatulat pois sitten poikkipalkin isot ruuvit irti 24mm hylsuavain ja heti tämänjälkeen poikkipalkin vedon poistajat pohjassa puolellaan kaksi ruuvia 17mm pois, sitten perämurikan kannatin tyyny irti palkista 4kpl 13mm hylsyllä varo tässäviheessa ettet ole perän alla putoo n. 30cm alas joka jää sitten iskareiden varaan roikkumaan ja viimeisenä irrotat iskarit hytin puolelta 17mm lenkillä ja koko paska putoo sitten alas
helppo homma
touhottaja kirjoitti:sillaihan se onnistuu kun auto on oikein päin niin ota ensin käsijarrun vaijerit irti auton alta, sitten vakaaja irti rungosta,jarrusatulat pois sitten poikkipalkin isot ruuvit irti 24mm hylsuavain ja heti tämänjälkeen poikkipalkin vedon poistajat pohjassa puolellaan kaksi ruuvia 17mm pois, sitten perämurikan kannatin tyyny irti palkista 4kpl 13mm hylsyllä varo tässäviheessa ettet ole perän alla putoo n. 30cm alas joka jää sitten iskareiden varaan roikkumaan ja viimeisenä irrotat iskarit hytin puolelta 17mm lenkillä ja koko paska putoo sitten alas
helppo homma
Joo perä on jo irti. tipautin koko roskan kokonaisena,kun auto oli kyljellään.
Puolipohjaa tuli kaavittua massoista ja samalla kiillotettua pellille. huomenna jatkuu......
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
nortti85 kirjoitti:
Puolipohjaa tuli kaavittua massoista ja samalla kiillotettua pellille. huomenna jatkuu......
Otitko massat millä keinolla pois pohjasta? Itse en ottaisi kirkkaalle pellille, jos siinä ei ole ruostetta. Minulla on sellainen suomenkielinen tehtaan esitevihko jossa esitellään millainen suojaus siihen pellille on laitettu ennen massausta. Monenlaista käsittelyä siinä oli.
nortti85 kirjoitti:
Puolipohjaa tuli kaavittua massoista ja samalla kiillotettua pellille. huomenna jatkuu......
Otitko massat millä keinolla pois pohjasta? Itse en ottaisi kirkkaalle pellille, jos siinä ei ole ruostetta. Minulla on sellainen suomenkielinen tehtaan esitevihko jossa esitellään millainen suojaus siihen pellille on laitettu ennen massausta. Monenlaista käsittelyä siinä oli.
voisitko laittaa näytille sen tekstin niistä käsittelyistä olisin kanssa halukas näkemään sen ihan vastasuuden varalta