w123 300 TDT -82
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tyhjäkäyntitäristykseen kommentti: näkyykö naftasuodattimessa ilmakuplia? Jos näkyy niin syynäämään ilmavuotoa!
(OTtä vähän. Pulttihommat osaa välillä olla keljuja. Mulla oli pystärissä kertakaikkisen jännittävä moottorintukikumivaihto. W115 moottorin tukikumeissa on semmonen ilkeys, että ovat liian pienillä kuusiokoloilla (!) apurungossa kiinni. Mulla oli kuusiokolon koloon sedimentoitunut tiukasti öljymujua ja joku aikaisempi oli huolimattomasti yrittänyt avata mujuista, hirveässä momentissa ollutta pulttia -> kuusiokolon reuna aivan pyöreänä.
Mietiskelin hetkosen ja lojautin hiukkasen työhuoneella lojuvaa mitähän lie happoa. Annoin vaikuttaa ja putsasin vedellä ja haa - kuusiokoloa oli hieman jäljellä. Juuri ja juuri pysyi avain paikallaan ja narsk! avautui pultti kauhean parahduksen säestämänä.)
(OTtä vähän. Pulttihommat osaa välillä olla keljuja. Mulla oli pystärissä kertakaikkisen jännittävä moottorintukikumivaihto. W115 moottorin tukikumeissa on semmonen ilkeys, että ovat liian pienillä kuusiokoloilla (!) apurungossa kiinni. Mulla oli kuusiokolon koloon sedimentoitunut tiukasti öljymujua ja joku aikaisempi oli huolimattomasti yrittänyt avata mujuista, hirveässä momentissa ollutta pulttia -> kuusiokolon reuna aivan pyöreänä.
Mietiskelin hetkosen ja lojautin hiukkasen työhuoneella lojuvaa mitähän lie happoa. Annoin vaikuttaa ja putsasin vedellä ja haa - kuusiokoloa oli hieman jäljellä. Juuri ja juuri pysyi avain paikallaan ja narsk! avautui pultti kauhean parahduksen säestämänä.)
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Kiitos vinkistä. Arvaa vaan kuinka paljon tekisi ostaa tuo poisJussi L. kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/2437580
Hae JoelS. tuo auto itsellesi. Komia sisusta käsinojan kera ja paljo muutaki osaa menisi varmasti jokun tarvitsevan autoon tuosta heti.

c203 180K -05
Kyllähän siinä vähän näkyy. Mut täytyy kokeilla nyt ensin ne moottorin tukikumit vaihdella niin pääse ainakin siitä pienestä kolahduksesta eroon joka tulee kun sammuttaa moottorin. Kannattaakohan vaihteiston kumit vaihdella samalla?Petteri Kivimäki kirjoitti:Tyhjäkäyntitäristykseen kommentti: näkyykö naftasuodattimessa ilmakuplia? Jos näkyy niin syynäämään ilmavuotoa!
(OTtä vähän. Pulttihommat osaa välillä olla keljuja)
Joo kyllä nuo vanhan auton puoltit voi aika jumissa olla

c203 180K -05
Vaihdoin oikeanpuoleisen moottorintukikumin (kiitokset ukille avusta). Vanha oli täysin säpäleinä. Täynnä öljymössöä koko kumin seutu, vissiin turbon ja pakosarjan välistä päässyt vähän huohottamaan?
Tuli kuin eri auto vaihdon jälkeen, tärinät vaimeni todella paljon. Hieman moottori vielä keinuttaa lämpimänä, mutta sekin voi johtua melko korkeasta tyhjäkäynnistä - aldan ruuvailusta.
ABS-jarrujen kimppuun ajattelin huomenna käydä. Mittailin jo pikaisesti, että molemmat etuanturit antavat n. 1200 ohmin vastuksen --> ok. Pitää vielä koittaa taivutella johtoja ja katsoa tapahtuuko muutosta. Toivotaan kuitenkin, että selviän pelkällä puhdistuksella. On muuten erillaiset eturenkaatkin tuossa, siitäkään ei vissiin tuo järjestelmä oikeen tykkää?
Tuli kuin eri auto vaihdon jälkeen, tärinät vaimeni todella paljon. Hieman moottori vielä keinuttaa lämpimänä, mutta sekin voi johtua melko korkeasta tyhjäkäynnistä - aldan ruuvailusta.
ABS-jarrujen kimppuun ajattelin huomenna käydä. Mittailin jo pikaisesti, että molemmat etuanturit antavat n. 1200 ohmin vastuksen --> ok. Pitää vielä koittaa taivutella johtoja ja katsoa tapahtuuko muutosta. Toivotaan kuitenkin, että selviän pelkällä puhdistuksella. On muuten erillaiset eturenkaatkin tuossa, siitäkään ei vissiin tuo järjestelmä oikeen tykkää?
c203 180K -05
Ei ole noista Nesteen öljyistä kokemuksia mutta täyssynteettisistä Teboil Gold 5W-40 on kokemuksia. Ainakin minun käytössä se litku on toiminut talvikäytössä parhaiten. Käyntiin lähteminen ei ole tuottanut tuskaa ja paineet on pysynny lämpimässä koneessa. Toki tämänkin kanssa on syytä tarkkailla öljynpainemittaria jos heittää tyhjäkäynnille moottoritienopeuksista.Joel S. kirjoitti:Vaihtelin samalla koneeseen Nesteen Turbo LXE 10W-40 öljyt. Jos jollain on kokemuksia ko. öljystä niin laittakee kommenttia
10W-40 puolisynteettistä olen käyttänyt kesäisin.
Oli joskus Mazda MX-5:sessa Teboilin litkut ja rupes naputtamaan niillä, vaihdoin Shellit tilalle niin naputukset hävisi. Molemmat oli synteettisiä ja viskositeetit purkeissa samat. No ehkä ei pidä yhden kokeilun perusteella tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
Säätelin viikonloppuna tyhjäkäynnin niin pieneksi kuin ruuvista sai. Aldan ruuvaus vaan vaikuttaa sen verran että taitaa vieläkin olla hieman yli ohjearvon. Mukavan hiljainen rupeaa olemaan. Ostelin äänieristysmattoakin vielä konepeltiin (eriste puuttuu), ei vaan näköjään pysy pelkällä liimapinnalla kiinni. Täytyy nykäistä ne sikalla kiinni, kun kelit vähän lämpiää.
Vaihdoin lisäksi polttoainesuodattimet. Esisuodatin oli jo ihan musta ja hienosuodatin oli mallia biltema niin katsoin paremmaksi vaihtaa ne.
Tänään kävin vielä veholta tilaamassa uuden virtalukon patruunan ja hakemassa autostudiolta uuden Alpinen-soittimen.
Laturin hihnoista olisi vielä kysymys raadille
. Korjaamokäsikirja ehdottaa kokoa 9.5 x 1035 ja motonetistä menin heidän kirjan mukaan ostamaan 13 x 1025 hihnat, leveydessä siis melkoinen ero. Mitä mieltä olette kannattaako asentaa vai käydä vaihtamassa?
Vieläkun saan ABS-jarrujen johdot kolvattua ja seisontajarrut herkisteltyä niin rupeaa tämä projekti olemaan kesää varten valmis
Säätelin viikonloppuna tyhjäkäynnin niin pieneksi kuin ruuvista sai. Aldan ruuvaus vaan vaikuttaa sen verran että taitaa vieläkin olla hieman yli ohjearvon. Mukavan hiljainen rupeaa olemaan. Ostelin äänieristysmattoakin vielä konepeltiin (eriste puuttuu), ei vaan näköjään pysy pelkällä liimapinnalla kiinni. Täytyy nykäistä ne sikalla kiinni, kun kelit vähän lämpiää.
Vaihdoin lisäksi polttoainesuodattimet. Esisuodatin oli jo ihan musta ja hienosuodatin oli mallia biltema niin katsoin paremmaksi vaihtaa ne.
Tänään kävin vielä veholta tilaamassa uuden virtalukon patruunan ja hakemassa autostudiolta uuden Alpinen-soittimen.
Laturin hihnoista olisi vielä kysymys raadille

Vieläkun saan ABS-jarrujen johdot kolvattua ja seisontajarrut herkisteltyä niin rupeaa tämä projekti olemaan kesää varten valmis

c203 180K -05
Tuohon en kommentoi mitään koska sulla on se kuuluisa turbokone ja tuplahihnat laturille.Joel S. kirjoitti:Laturin hihnoista olisi vielä kysymys raadille. Korjaamokäsikirja ehdottaa kokoa 9.5 x 1035 ja motonetistä menin heidän kirjan mukaan ostamaan 13 x 1025 hihnat, leveydessä siis melkoinen ero.
Tuuppa käymään kylässä joku päivä (vaikka loppuviikosta tai viikonloppuna) ja tuo se cd-romppu josta oli puhetta. Mulla on vaihtossa antaa autostasi puuttuva tuulitunneli ja se takaovesta puuttuva kromikoriste.
Nyt on hymy herkässä, sain abs-jarrut toimimaan
. Vika oli kuskinpuolen abs-anturin johdossa. Johto oli ihan haperoa tavaraa ja samalla uusin hantinpuolen johdonkin. Nyt on ilo jarrutella, kyllä ne abs-jarrut vaan aika "kivat" on.
Virtalukkopatruunan vaihtelin, se oli helppo operaatio (pisteet mersun insinööreillä tästä). Nyt ei enää autokäynnissä saa avainta irti!

Virtalukkopatruunan vaihtelin, se oli helppo operaatio (pisteet mersun insinööreillä tästä). Nyt ei enää autokäynnissä saa avainta irti!
c203 180K -05
ABS-jarrut ovat kyllä hieno varuste kun toimivat, nyt kun sivutietki on ihan peilijäillä niin abseja kyllä tarvitsisiJoel S. kirjoitti:Nyt on hymy herkässä, sain abs-jarrut toimimaan. Vika oli kuskinpuolen abs-anturin johdossa. Johto oli ihan haperoa tavaraa ja samalla uusin hantinpuolen johdonkin. Nyt on ilo jarrutella, kyllä ne abs-jarrut vaan aika "kivat" on.
Virtalukkopatruunan vaihtelin, se oli helppo operaatio (pisteet mersun insinööreillä tästä). Nyt ei enää autokäynnissä saa avainta irti!
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Kaikkea pientä tehty viime päivinä. Tänään sain vaihdettua toisen puolen moottorin tukikumin. Vanha tukikumi oli vielä ehjä, mutta noin sentin matalampi kuin vanha. Nyt ei pakoputki enää tyhjäkäynnillä kolise runkoon. Lisäksi liimasin ne äänieristematot sikaflexillä kiinni. Äänieriste ehkä hieman hiljensi moottorinääniä ulospäin ja ehkä säästää myös hieman maalinpintaa. Otin parit huonot kuvatkin autosta kännykkäkameralla, linkki kuviin löytyy ensimmäisellä sivulla.
Aikaisemmin viikolla sain vaihdettua ohjaustehostimen hihnan, vielä pitäis vaihtaa nuo veholta ostetut laturin hihnat. Myyjä vaan pelotteli niiden vaihdon kauheudesta niin ole saanut aikaseksi vaihdettua niitä
. Lisäksi kiinnitin hantipuolen etuovesta puuttuneen listan - nyt ei puutu enää yhtään listaa jee.
Vielä pitäis seisontajarrut säätää ja ehkä joutuu tuulilasin vaihtelemaan leimalle. Öljynsuodattimen kotelon jalasta taitaa hieman tihutella öljyä ja tasonsäätö taitaa kans vähän tihutella kuskipuolenliitoksesta. Muuta laittoa en nyt äkkisteltään tule mieleen eikä taida oikeen ollakkaan
Autosta on nyt vähän hierottu kauppojakin, joten saas nähdä saanko taas katua, että menin hukkamaan hyvän 123
Aikaisemmin viikolla sain vaihdettua ohjaustehostimen hihnan, vielä pitäis vaihtaa nuo veholta ostetut laturin hihnat. Myyjä vaan pelotteli niiden vaihdon kauheudesta niin ole saanut aikaseksi vaihdettua niitä

Vielä pitäis seisontajarrut säätää ja ehkä joutuu tuulilasin vaihtelemaan leimalle. Öljynsuodattimen kotelon jalasta taitaa hieman tihutella öljyä ja tasonsäätö taitaa kans vähän tihutella kuskipuolenliitoksesta. Muuta laittoa en nyt äkkisteltään tule mieleen eikä taida oikeen ollakkaan

Autosta on nyt vähän hierottu kauppojakin, joten saas nähdä saanko taas katua, että menin hukkamaan hyvän 123

c203 180K -05